Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:43

blingpiggy schreef:
Jeetje Lous, dat is helemaal zuur... :(

Dat was meteen de eerste keer dat ik 'verdoofd voelen' leerde kennen.

Maar we gaan weer gewoon verder met zoeken. :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:45

Ik heb er tot nu toe wel geluk mee gehad. Ik ben zelf 24 en dus ook in "child-bearing" leeftijd :+ Maar ik kwam op mijn vorige werkplaatsen altijd terecht in een omgeving met veel vrouwen en leidinggevenden die begripvol waren tegenover mensen met kinderen en zwangerschappen. Nu zit ik in een heel corporate omgeving waar het veel meer prestatiegericht is en vrouwen die zwanger zijn of net kinderen hebben zie je bij ons amper, omdat werken in een agency daar veel te veeleisend en niet flexibel genoeg voor is. Maar gelukkig ben ik niet van plan om de komende 5 jaar kinderen te baren :Y)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:48

gomir schreef:
Ik geef dan altijd maar gewoon antwoord op die verkapte vraag :+

''Ik ben A-seksueel'' :')

En weer in de mee lees modus :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 15:52

_O-

*stem van Jambers*
door de week is zij een nette dame en werkt op de P&O afdeling van een grote bank.........maar in het weekend gaat zij verkleed als man en jaagt oude mensen de stuipen op het lijf.........*

milatje

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:58

Ik zag een vacature voorbij komen bij 's Heeren Loo in Deventer. Werkervaringsplaats voor een gedragswetenschapper (orthopedagoog/psycholoog). Misschien iets voor één van jullie? http://www.sheerenloo.nl/bij-ons-werken ... eoverzicht

En Yonne, ik zou gewoon even bellen. Zeker als je diegene kent. Ze kunnen je vast snel genoeg vertellen wat ze zoeken.
Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten en mijn stagebegeleider van toen opgebeld. Ze wist nog heel goed wie ik was en vond het leuk dat ik belde. Maar ze zochten toch echt iemand met ervaring. Ik heb nog wel gesolliciteerd toen, maar zoals verwacht een afwijzing gekregen.

*kruipt weer in de mee lees modus*

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:32

Hier zakt de moed me even in de schoenen :\ Niks anders dan afwijzingen & de leuke/kansmakende/geschikte vacatures zijn voor nu even op lijkt wel.

Mensen die tips hebben om een dagritme aan te houden en zo een beetje nuttig de dag door te komen? Heb nu zowat geen reden om een beetje op tijd m'n bed uit te komen...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:35

Doubtless schreef:
Hier zakt de moed me even in de schoenen :\ Niks anders dan afwijzingen & de leuke/kansmakende/geschikte vacatures zijn voor nu even op lijkt wel.

Mensen die tips hebben om een dagritme aan te houden en zo een beetje nuttig de dag door te komen? Heb nu zowat geen reden om een beetje op tijd m'n bed uit te komen...

Kom maar hierheen. ;)

Nee, ik heb serieus wel elke dag mijn wekker gezet. En dan maar allemaal klusjes waar je normaal niet aan toekomt doen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 16:38

Wil je mijn kids 2 weken lenen? :D

Maar serieus.........dat zorgt er wel voor dat ik een strak ritme in de dag heb. Kids naar school, sportschool, paardrijden, schappies doen, huishouden en dan de kids weer halen.
Dan de nodige vriendjes over de vloer, sporten van de kids en noem maar op.

Er zijn momenten dat ik me wel eens af heb gevraagd hoe ik deze drukte heb weten te combineren met 32 uur werken. :P

Ik snap je gevoel volkomen Doubtless. Moet de hond niet uitgelaten worden? Paarden doen?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:39

Doubtless schreef:

Mee opstaan met je vriend/vriendin (als je die hebt)? Ik stond gewoon altijd mee op tussen 6u-7u, als ik bleef liggen dan geraakte ik moeilijk op gang.

Wat ik zelf fijn vond is vrijwilligerswerk in mijn branche doen. Werkte twee dagen per week vrijwillig mee op het labo aan mijn universiteit. Staat beter op CV (geen gat), bleef aansluiting houden met de branche en kreeg viavia ook wel vacatures doorgegeven. Voor mezelf was het vooral ook een leuke bezigheid en sociaal contact, en ritme.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:41

Pfff, als ik dat zo lees van vrouw-leeftijd-partner.. 'k ben net 26, al 8 jaar samen met vriend, duidelijk ook in de risicozone dus := Ben alleen totaal niet van plan ooit kinderen te krijgen.

Je gaat de vragen van de recruiters nu wel ineens met andere ogen bekijken, dacht ook dat het interesse-vragen waren, lekker naïef :')

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:56

Dank voor jullie reacties! Muts hier heeft gebeld hoor :=
Ze zei dat ik zeker moest schrijven en dat ze mijn brief zeker serieus zou gaan lezen. Maar ook dat ze niks kan garanderen en dat het afwachten is wie er nog meer gaan solliciteren. Wel gaf ze duidelijk aan dat ervaring een voordeel kan zijn (zeker als iemand iets nieuws mee brengt) maar dat iemand met minder ervaring wel meegenomen kan worden in hoe ze het daar doen (ken ik natuurlijk ook al). Ze heeft ook nog uitgelegd hoe de vacature is ontstaan en wat preciezer hoe het zit. Denk eigenlijk dat ze heel veel brieven gaan krijgen. Maar ga natuurlijk zéker schrijven :) Vind het wel lastig hoe ik die brief ga vormgeven omdat ze mij en mijn kwaliteiten/ verbeterpunten al kennen. Iemand tips?

Lekker dan -O- Ben je jong, heb je geen ervaring. Ben je wat ouder, is eventuele kinderwens een probleem. Ben je nog wat ouder ben je te oud/ te duur.

Leuke vacature Milatje, helaas echt te ver weg..

Doubtless, lastig he? Want waarom zou je vroeg op staan :(:) Ik doe vrijwilligerswerk en ga twee ochtenden sporten. Tja, je moet wat toch?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:04

Zo herkenbaar dames, mijn dagritme is ook weg. En iedere dag hetzelfde. Laat uit bed komen begint het al mee inderdaad.
Bed uit komen is moeilijk, ik moet mezelf echt een grote schop onder mijn kont gaan geven.

Een ander ritme is zeer welkom, graag in combinatie met een baan.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 17:08

Lous, je kunt toch refereren aan de periode dat je daar stage hebt gelopen? Benadruk de kwaliteiten waarvan JIJ al weet dat je die daar nodig hebt. Je hebt een stap voor op de rest. Zorg dat je dat goed laten merken in je brief. :j

Alleen focussen op het positieve en niet op het negatieve. Iedereen heeft zijn leerpunten, hoe oud je ook bent ;)
Succes! Er zijn vast mensen die je brief willen controleren mocht je twijfelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:20

super dat je gebeld hebt!! Ik ga mee met wat dimple zegt!

Qua dagritme. Mijn wekker gaat half 9/9 uur. Ergens ertussen moet ik uit bed, ben ik eerder wakker dan sta ik eerder op. Ontbijten en daarna ga ik vacatures bekijken en het nieuws. Met goed weer wil ik vanaf volgende week (dan ben ik weer op kot) dan een rondje gaan wandelen. Bij terugkomst middag eten en vervolgens boodschappen of huishouden. Daarna tijd voor paardlief en avondeten maken. Na het avondeten mijn cursus Zweeds (of de 2 vakken die ik in juni nog moet halen) of tv kijken. En bij leuke vacatures brieven schrijven na het middageten, want boodschappen en huishouden ben ik niet elke dag mee bezig. Zoiets ga ik er denk van proberen maken. Met regelmatig ri Merelbeke fietsen om bij exstudiegenootjes te theeleuten. En de ellende aan te horen waar ik geen last meer van heb :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:23

Die klusjes die blijven liggen had ik na 5 dagen allemaal uitgevoerd _O- Paard staat kreupel helaas. En vind 12 km fietsen om even te poetsen vaak te bont. Probeer m'n dagen inderdaad wel te vullen met paard, sportschool en vacatures...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:24

Yonne schreef:
Dank voor jullie reacties! Muts hier heeft gebeld hoor :=
Ze zei dat ik zeker moest schrijven en dat ze mijn brief zeker serieus zou gaan lezen. Maar ook dat ze niks kan garanderen en dat het afwachten is wie er nog meer gaan solliciteren. Wel gaf ze duidelijk aan dat ervaring een voordeel kan zijn (zeker als iemand iets nieuws mee brengt) maar dat iemand met minder ervaring wel meegenomen kan worden in hoe ze het daar doen (ken ik natuurlijk ook al). Ze heeft ook nog uitgelegd hoe de vacature is ontstaan en wat preciezer hoe het zit. Denk eigenlijk dat ze heel veel brieven gaan krijgen. Maar ga natuurlijk zéker schrijven :) Vind het wel lastig hoe ik die brief ga vormgeven omdat ze mij en mijn kwaliteiten/ verbeterpunten al kennen. Iemand tips?

+:)+

1 tip: ga hem persoonlijk langs brengen! Ze kennen jou daar toch. Beetje vriendelijk goededag zeggen "hoe is het er nog mee?",...zullen ze zeker ook appreciëren.

En juist dat zou ik in de brief ook aangegeven, dat je er gewerkt hebt en dus ook al heel goed weet welke kwaliteiten van jou ten gunste komen van de werkgever en wat jullie elkaar kunnen bieden.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:30

Dimple schreef:
Lous, je kunt toch refereren aan de periode dat je daar stage hebt gelopen? Benadruk de kwaliteiten waarvan JIJ al weet dat je die daar nodig hebt. Je hebt een stap voor op de rest. Zorg dat je dat goed laten merken in je brief. :j

Alleen focussen op het positieve en niet op het negatieve. Iedereen heeft zijn leerpunten, hoe oud je ook bent ;)
Succes! Er zijn vast mensen die je brief willen controleren mocht je twijfelen.

Stage? Ik denk dat je de verkeerde hebt ;)

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:36

Dimple schreef:
_O-

*stem van Jambers*
door de week is zij een nette dame en werkt op de P&O afdeling van een grote bank.........maar in het weekend gaat zij verkleed als man en jaagt oude mensen de stuipen op het lijf.........*

_O-

Goed dat je gebeld hebt Yvonne! Ik zou de brief dan een tikje informeler schrijven, aangezien je er al bekend bent. En uitgebreid ingaan op je ervaring.

Mijn dagritme is ook aardig naar de klote; irritant is dat ook mijn hele omgeving gewoon fulltime aan het werk is dus ''even'' koffieleuten bij iemand is er ook niet echt bij. Ook op stal ben ik meestal alleen (heb 1 stalgenoot, maar die werkt ook fulltime) en op buitenrit in je eentje gaat ook vervelen. Ik mis ook echt de sociale contacten....
Ik overweeg vrijwilligerswerk (maar de UWV procedure ter goedkeuring schrikt behoorlijk af...). En ik heb een proeflesje gehad bij de sportschool. Ga abonnementje nemen en dan daar maar paar keer per week heen....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:38

Dimple schreef:
_O-

*stem van Jambers*

:') Zit weer met UWV aan de foon. Moet meerdere bestanden toevoegen maar ik kan er maar 1 doen

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:48

Mocht iemand een baan zoeken in de toerisme branche(kantoorbaan) in de buurt van Hoofddorp/Schiphol?!?!

Mag mij PB'en :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 18:05

Lous, sorry, ik was al bang dat ik je door elkaar haalde }:0
Maar dan geldt nog steeds mijn tekst :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 18:07

Steffiiiieiieiiiiyyyy :+ .... Je hebt er vast al gekeken maar www.schiphol.nl staan vrij veel banen. Ik kijk daar ook regelmatig omdat ik niet iedere vacatures tegenkom op Indeed oid.

Uiteindelijk vandaag 3 solli's de deur uit gedaan. Morgen aan de slag met CV pimpen. Zin in!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:15

Ik gooi echt series die computer het raam uit. Bestand is te groot en krijg het niet verkleind

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:25

Dimple schreef:
Steffiiiieiieiiiiyyyy :+ .... Je hebt er vast al gekeken maar http://www.schiphol.nl staan vrij veel banen. Ik kijk daar ook regelmatig omdat ik niet iedere vacatures tegenkom op Indeed oid.

Uiteindelijk vandaag 3 solli's de deur uit gedaan. Morgen aan de slag met CV pimpen. Zin in!

Ligt precies in mijn straatje, maar zonder auto kom ik niet ver :( en om nou dagelijks 2 uur heen en 2 uur terug te reizen met de trein...
Ik sta voor bijna alles open, dat zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:28

Blijven ademen purny! Misschien kan hier iemand je helpen die daar handig mee is?

Ik heb wat gesleuteld aan mijn linkedin. Mijn samenvatting:
Citaat:
Door allerlei omstandigheden heb ik besloten niet verder te gaan met de master diergeneeskunde. Vanwege die beslissing ben ik momenteel op zoek naar een nieuwe uitdaging in het leven. Van laboratoriumwerkzaamheden tot werk in de dierhouderij. Een combinatie van mijn beide opleidingen zou natuurlijk een droombaan zijn! Ik sta open om nieuwe dingen te leren en cursussen te volgen. Als single kan ik gaan en staan waar ik wil, waardoor verhuizen geen probleem is. Mijn uitdaging kan zich dus bevinden in omgeving Gent of ergens in Nederland of Scandinavië.

Even snel in elkaar gedraaid. Moet er nog eens wat dingen aan veranderen. Maar mocht iemand nu mij googlen en in de "omg vrouw + 28" paniekmodus hangen.. ik ben single dus voorlopig niet zwanger *niet dat ik dat ooit zou willen, maar dat is nog steeds wat men van je verwacht, als vrouw moet je je voortplanten*

Ondertussen moet ik nog steeds een brief maken voor een vacature. Maar heb er echt even geen zin/puf voor. Als deadline heb ik besloten dat die dit weekend de deur uit moet. Dan ben ik nog steeds ruim voor 20 februari. En komende week ook even rondmailen voor vrijwilligerswerk. Om bezig te blijven en staat altijd weer goed op CV. Nog even twijfel of ik iets met mensen of dieren wil gaan doen.