Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:20

Dan verandert 2 dagen voor je einddatum je onderzoeksvraag := :+

Kon met m'n data geen antwoord krijgen op mijn onderzoeksvraag... Begeleider, beoordelaar en ik hebben het niet door gehad tot ik vast liep met de resultaten en de conclusie..

Hoef inhoudelijk gelukkig weinig aan te passen. Is wel een opluchting, want dacht echt dat het aan mijn geklungel lag!

amandananana

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:31

Oei Muurp, dat is rot zeg! Ga je het nog wel halen?

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:28

Jeetje wat rot!
Maar klinkt in mijn oren iets als gewoon goed beschrijven in de discussie? Of denk ik te simpe? :')
Al onze docenten zeiden al dat 90% van de afstudeeronderzoeken slecht, niet valide, niet betrouwbaard of wat dan ook was. Maar dat dat niet uitmaakte zolang je dat in de discussie beschreef en je je goed kan verdedigen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:02

Anna schreef:
Jeetje wat rot!
Maar klinkt in mijn oren iets als gewoon goed beschrijven in de discussie? Of denk ik te simpe? :')
Al onze docenten zeiden al dat 90% van de afstudeeronderzoeken slecht, niet valide, niet betrouwbaard of wat dan ook was. Maar dat dat niet uitmaakte zolang je dat in de discussie beschreef en je je goed kan verdedigen.

Daarom ga ik ook in op mijn bruikbaarheid. Mijn onderzoek is niet betrouwbaar en valide, maar zeker bruikbaar voor mijn opdrachtgever. Dat maakt het alsnog nuttig en verder doe ik wel op de juiste wijze onderzoek, ook al zijn er te weinig respondenten.

En natuurlijk de discussie! Ook erg belangrijk.

Ik hoop deze of begin volgende week een datum te overleggen voor mijn presentatie. Ben heel benieuwd, kijk er niet eens tegenop.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:10

Muurp: Wat spannend zeg! Gelukkig hoef je niet veel aan de inhoud te veranderen.

Anna: Bedankt voor de tip ik ben bezig met mijn discussie en ik heb ook te weinig enquêtes afgenomen ;).

Ik heb vandaag mijn scriptie geprint :) nu nog kleine aanpassingen aan de literatuurlijst en de discussie en dan is het helemaal klaar (deze pagina's voeg ik dan morgen toe). Morgen na het werk naar school en dan voor de tweede keer inleveren. Ik heb er wel een goed gevoel over. Aangezien het door 1 docent al is goed gekeurd en ik van de andere docent duidelijk te horen heb gekregen wat ik moet aanpassen. Wel grappig dat dit mijn afstudeerdocent is die tijdens het afstuderen geen feedback wilde geven en nu met de beoordeling dus wel duidelijk aangeeft wat ik moet aanpassen... Als ik deze feedback dus eerder had gekregen was het misschien wel in een keer voldoende..

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:56

Dat is wel heel vervelend! Eerst geen feedback op geven en daarna er toch iets op aan te merken hebben... Flauw.
Ik kan gewoon nog niet geloven dat ik bijna klaar ben, het is zo onwerkelijk!
Vandaag was ik in de kruidvat en nam koeken mee onder het mom van 'dat zijn lekkere schoolkoeken'. Zegt een vriendin: ja maar, wanneer ga je dan nog naar school toe?
Oja :')

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:29

Heel even een egopost!

Dinsdag onze eindpresentatie gehad aan de hand van ons conceptverslag, kregen op dit verslag heel veel opmerkingen en feedback van de docent en van de opdrachtgevers dat het niet concreet genoeg was. Na de presentatie (die we overigens mooi met een 7,5 hebben gehaald) nog even gezeten met onze docent en zij gaf aan dat we sowieso een 5,5 hebben! Dat betekent dus...

DAT IK BEN AFGESTUDEERD! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Als klap op de som, meteen dinsdag de 23e al een sollicitatiegesprek staan (op oude stageafdeling) *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:58

Gefeliciteerd! :D

Hier ook leuk nieuws, ik heb een baan *\o/*

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:46

Gefeliciteerd beide!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:51

Gefeliciteerd barbabientje!
En jij ook met je baan kirsha! Waar heb je een baan kunnen vinden?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:08

Barbabientje, gefeliciteerd! En heel veel succes alvast met je sollicitatie.

Kirsha, gefeliciteerd met je baan!

Met mijn toetsen gaat niet zo geweldig. Toetsen van deze week niet zo lekker gemaakt.
De komende dagen bezig voor scriptie en vanavond even gedachten verzetten met een buitenrit.

Ga er maar vanuit dat ik nog een halfjaar door moet, gelukkig kan ik wel gewoon werken verder.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:19

Dank je!! Het is wel voor tijdelijk contract, maar heah, alle ervaring is meegenomen!

Linoleum: wat voor toesten moet je nog maken? Heb je niet iemand die erbij kan/wil helpen?

Gefeliciteerd met je baan Kirsha!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:22

Dank jullie wel! Ik kan bij mijn stageadres blijven, begin als projectassistent maar het is wel de bedoeling dat ik omhoog klim. In ieder geval het komende half jaar onder de pannen :D

Balen linoleum. Lekker even ontspannen vanavond en dan weer met frisse moed verder!

Groot gelijk Barbabientje! Als je bedenkt hoeveel mensen er zonder werk zitten is alles mooi meegenomen.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:24

Ja precies, en dan kan ik tenminste intern solliciteren (wat in de zorg altijd beter is dan extern :j ) En weet toevallig dat deze vacature er is omdat iemand met zwangerschapsverlof gaat, maar ach misschien gaat er binnen een 4 maanden wel weer iemand met pensioen/andere baan/zwaar ziek who knows!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:25

Als ze tevreden met je zijn zorgen ze hopelijk wel dat ze je kunnen houden, voor goede mensen is vaak wel ergens plek :j

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:27

Dit zijn twee rechten toetsen, ik kan het wel, maar moet er gewoon heel veel tijd in steken. Heb hierna nog een toets over beleggen en over CREM, een vorm van management. Die twee moeten wel te doen zijn, dus daar ga ik nog even flink mijn best voor doen.

Ik hoop dat ik volgende week hoor dat ik veel uur kan krijgen bij mijn bijbaan, vanaf volgende week heb ik namelijk nieuwe baas daar en heb aangegeven dat ik fulltime wil en nog wel opleiding vanuit hun. Als ze me dat niet kunnen bieden dan op zoek naar wat anders. Om het financieel haalbaar te houden moet ik toch echt wel 30 uur per week kunnen werken.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:28

Naja ik heb daar een jaar geleden een half jaar stage gelopen.. Toen waren ze al heel blij met me, maar kon ik niet blijven omdat ik nog niet afgestudeerd was. Nu moest ik in januari daar een avondje invallen omdat wij op onze afdeling (mijn nieuwe stageplek dus) teveel mensen hadden en zij te weinig (heeft mijn toenmalige teamleider gelukkig heel goed over gedacht om mij daar neer te zetten met het oog op mijn bijna afstuderen, thanks homie!) , toen gaf de teamleidinggevende al aan dat ik zeker moest solliciteren op die vacature als ie intern niet werd ingevuld. Nu zag ik hem gisteren op internet staan, dus meteen op haar persoonlijke werkmail (dus niet overkoepelende personeelszaken mail (waar dus de sollicitaties heen gaan), gemaild dat ik zeker interesse heb en of ik via de officiele weg moest solliciteren of dat deze mail genoeg was.. Had vanmorgen al uitnodiging voor gesprek in mijn mailbox terwijl vacature pas dinsdag sluit :+

Linoleum: Oh rechten toetsen, blijft lastig.. Hoor mijn zusje er ook vaak over vloeken :j Gewoon je best doen, meer kun je niet toch?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:38

Als ik het nu niet gehaald heb dan haal ik er voor de volgende keer wel hulp bij. Kijken of ik mogelijk paar keer met de docent kan afspreken voor uitleg en dergelijke.

En ondertussen zit ik ook nog in spanning of ik bij mijn bijbaan ook nog wat cursussen en opleidingen mag doen. Want dat lijkt me ook erg leuk. Maar dat laat ik lang op zich wachten.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:30

Gefeliciteerd aan alle geslaagden en Kirsha met je baan!!

Hier eerste cijfer binnen, een 5. Bij navraag blijkt dat ik een vette 8 zou hebben op het verslag, maar door 1 foutje in de literstuurlijst is het verslag afgekeurd. Balen!

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:55

Helaas niet zulk goed nieuws vanaf mijn kant ;(
Ik werd vorige week al door de opdrachtgever gebeld dat ze mijn scriptie niet bruikbaar vinden en dit hebben doorgegeven aan mijn beoordelaar. Vandaag van mijn begeleider een mail ontvangen dat mijn scriptie met een 4.1 beoordeeld is |(

Ik heb pas 9 juli een afspraak met mijn begeleider en beoordelaar staan.. Nu heb ik dus echt de neiging om te stoppen met mijn opleiding en iedereen bekijkt het maar.. Heb ook terug gestuurd dat ik not amused ben -:(-

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:29

O jakkes Missy! Afstuderen is zo niet leuk! Sterkte ermee, even een baalmoment inplannen zodat je straks met frisse moed weer verder kunt. Ik ben nog aan het wachten op mijn cijfer voor de scriptie. Die krijgen we uiterlijk vanavond om 23:59 doorgestuurd via de email. Ik moet zeggen; ze nemen er wel de tijd voor...

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:22

Jeetje Missy wat balen!
En voor jou ook Marrit, kan je het nog verbeteren? Dat is dan wel zo gedaan denk ik!

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:26

Ja het is echt niet leuk! Vooral niet omdat dit al het tweede schooljaar is dat ik ermee bezig ben, zie mezelf volgend jaar alweer voor niks collegegeld betalen.. Ik ga morgen de opdrachtgever bellen om een afspraak te maken om daarin duidelijk te krijgen wat ze dan wel willen zien

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 00:57

ah jeetje, wat vervelend Missy.
Hopelijk krijg je genoeg duidelijkheid tijdens het gesprek.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:53

Ik heb het al verbeterd, maar ik mag het niet nogmaals inleveren. De officieel herkansing is 10 augustus, eerder mag ik het niet inleveren.
Vanochtend een email gekregen dat ik ook gezakt ben voor de scriptie met een 5.4. Wat een rotcijfer! Geen feedback, die krijgen we pas volgende week vrijdag. Ben zeer benieuwd. Maar 1 klasgenoot is geslaagd van de 16 studenten uit mijn klas. Ook uit andere klassen zijn maar enkelen geslaagd. Zegt toch wel iets over de begeleiding die we hebben gehad. Velen hebben een onvoldoende door vormfouten, vraag me af wat ze daar onder verstaan. We zullen het zien!