Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 22:44

Oeh leuk! Als je de mogelijkheid hebt om iets te laten zien moet je dat natuurlijk wel ff doen hè <<)

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:39

Is er ook iemand hier in dit topic die met Lightroom werkt? Ik zit met een enorm irritatie probleem. Bij de foto in het linkje heb ik 2 precies de zelfde foto's neer gezet, de linker foto is geopend met het programma Digital photo Professional en rechter foto met Lightroom. En daar zit een duidelijk verschil in.....

DPP opent mijn foto's in de kleuren die ook op mijn camera te zien zijn, geweldig mooie heldere kleuren. Maar ik werk met Lightroom omdat het gewoon een heerlijk programma is, maar die verander automatisch de kleuren van de foto's vaak worden ze lelijk (soms word het heel mooi aangepast) waardoor ik dus weer extra werk heb in Lightroom en ik krijg het nooit zoals het was.

Is er ook iets waardoor je dit kunt uitzetten? Ik weet ook dat photoshop dit ook doet, maar dan nog veel erger :') Mijn foto's zijn alleen RAW bestanden.

http://i62.tinypic.com/9rsrcm.jpg

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 23:51

Waarschijnlijk bewerkt DPP ze zelf automatisch terwijl je dat in Lightroom zelf moet doen? Of is dat te simpel gedacht :P Dan gewoon in JPG schieten.
Wat je camera laat zien is ook maar een JPG weergave als ik het goed heb, ook als je geen JPG op slaat.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 00:06

In DPP laat hij de kleuren zien die ik dus ook op mijn kleine schermpje zie op de camera. In Lightroom klik ik de foto aan hij laad eerst in de kleuren die hij ook in DPP laat zien maar dan springt hij over naar de "verbeterde versie" die Lightroom zelf maakt :')

.jpg bestanden kan ik sowieso niet openen in lightroom en met .jpg bestanden kan ik ook niks. Je verpest de hele foto er mee als je met zo'n foto met de belichting gaat spelen daarom is RAW ook ideaal. Je kunt altijd even dat onderbelichte of overbelichte zorgeloos aanpassen zonder dat je de foto verpest al t ware.

Alleen ik wil zo graag met Lightroom de orginele kleuren houden die van mijn camera af komen.. Zo'n drama :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 08:20

Heeft denk ik te maken met kleurprofielen, echter ken ik LR niet op zo'n manier (en dit is exact de reden waarom ik LR links laat liggen).

Ik heb een hele tijd gedoe gehad met foto's inladen via LR en post-processen in PS. Op de een of andere manier geeft LR in die overgang een heel raar kleurprofiel mee waar PS geen zak mee kan en uiteindelijk word dat in een 'Save for Web' export weer samen gegooid waardoor je foto ineens heeeeele rare kleuren hanteert.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 10:04

Hmm vreemd dat heb ik niet.. ?

Maar nogmaals, als je een RAW foto maakt, en je bekijkt en op je camera schermpje, dat is toch ook maar een jpg weergave? Volgens mij had ik dat eens gelezen toen ik me ging verdiepen in het RAW fotograferen. Er werd ook verteld dat het daarom zo tegen kan vallen als je je raw foto importeert en te zien krijgt zonder dat er nog iets gedaan is aan de foto.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:06

Ik werk met extra instellingen, wat ik daarop zie word niet mee geexporteerd in de uiteindelijke RAW.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:19

Bedankt voor de reacties :) ik zal mij eens meer verdiepen in LR op het internet misschien vind ik wel wat, maar vind he gewoon een heerlijk programma.

Wat ik op mijn schermpje zie zou zo maar kunnen dat dat een jpg bestand is dat weet ik zo niet. Maar het aparte is dan dat DPP die kleuren gewoon overneemt en dan is het wel echt RAW.

Ik zal eens op het internet zoeken of er meer mensen zijn met dat probleem

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:59

Guys, google heeft een nieuw logo :wow:

Wat vinden jullie ervan? Ik vind hem niet zo mooi.. beetje te simpel ofzo. Maar goed, gaat wel mee met de tijd, flat design enzo, maar toch.. Vind 'm niet super.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 23:14

Ik ga eens het topic doorlezen stil aan want vanaf deze week/volgende week volg ik indisign, webproductie en illustrator :). Heel misschien ook nog dreamwaver maar die is nog niet zeker aangezien ik liever die avond zou vrijhouden.

En als deze bevallen ga ik grafische in de hoge school volgen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 07:25

IsaCalixa schreef:
Guys, google heeft een nieuw logo :wow:

Wat vinden jullie ervan? Ik vind hem niet zo mooi.. beetje te simpel ofzo. Maar goed, gaat wel mee met de tijd, flat design enzo, maar toch.. Vind 'm niet super.

Ik had zelf iets meer ruimte tussen de letters gedaan.

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:21

Het is kwestie van wennen denk ik. Ik vind het op zicht niet zo lelijk maar wel heel erg simpel. Las wel ergens dat de font behoorlijk op het bedrijfslogo lijkt van het bedrijf waar Google zich binnenkort gaat onderscharen.

Wat ik wel grappig vind is dat iedereen nu ineens over de lachende e valt, dat het gejat is van Heineken. :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:46

Ik vind de G beetje vreemd maar verder idk, ik hou van schreefloos dus :+

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 18:43

Vind em wat kinderlijk, maar over t algemeen wel een verbetering :j

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:31

Ik vind het aan de ene kant wel wat hebben, vooral bij mijn achtergrond op google chrome staat hij toch wel erg mooi. :j

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:39

Mag ik me gezellig aanmelden? :j

Ik ben Nathalie. Heb mijn studie grafisch vormgeven afgerond aan het Grafisch Lyceum Rotterdam en ben nu bezig met een addendum jaar Interactief (3 jaar studie in 1 jaar gepropt) dus lekker aan het coderen geslagen. Heb bij een paardenzaak gewerkt eerst en werk nu als DTP bij een uitgeverij als bijbaantje (en als ik klaar ben met mijn studie mag ik daar full time aan de slag. Ik had de baan al aangeboden gekregen maar deze moeten afwijzen :') )

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:39

Hoe is je schooldag gegaan Wiwabella?

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:01

Hoi allemaal ! Ik heb een tijdje geleden zelf een website gemaakt met wordpress, maar ben er nog niet tevreden over, en het lukt me ook niet precies te maken wat ik wil. Nu ben ik dus op zoek naar iemand die mijn website een beetje kan verbouwen, zodat hij helemaal wordt zoals ik hem wil hebben.
Wie zou dit voor me kunnen doen ? Stuur me even een PB met informatie/je kosten e.d. Alvast bedankt !

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 11:57

Nalonyda welkom! :D Goed bezig jij. Bevalt het coderen etc, en leer je echt het nieuwste van het nieuwste en alles wat je nodig hebt? Daar ben ik altijd wel benieuwd naar.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:59

Ik zal vanavond of ergens deze dag even reageren, ben zo druk op het moment. :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:00

Hahahaha, ik ken het :Y)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:02

Tot nu toe bevalt het en heb voor me verjaardag een mooie spiegelreflex gekregen, dus die komt mooi van pas. :j

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:08

Thesserd schreef:
Nalonyda welkom! :D Goed bezig jij. Bevalt het coderen etc, en leer je echt het nieuwste van het nieuwste en alles wat je nodig hebt? Daar ben ik altijd wel benieuwd naar.

We starten met HTML4, met onze achterhoofd naar HTML5, dus codes die het in HTML5 niet doen, moeten we meteen afleren. CSS leren we, PHP en Javascript leren we later dit jaar. Dus het is wel even pittig en veeel info in 1 keer :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:12

Mag ik weer meepraten? :')
Heb in het begin van dit topic ook meegepraat maar een beetje uit het oog verloren.

Zal me even opnieuw voorstellen :))
Ik ben Desiré, 22 jaar en zit nu in het 2e jaar Illustratie aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam.
Hiervoor heb ik Animatie gestudeerd aan het Grafisch Lyceum in Rotterdam en hier ben ik in 2013 afgestudeerd.
Dus. :')

Oja in het 3e kwartaal van het eerste jaar heb ik een kwartaaltje Product Design gestudeerd (is verplicht, een kwartaal naar een andere richting) en daar o.a. leren lassen, met hout werken, zeefdrukken en met de risograaf leren werken. Supertof :j

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 12:16

@Nalonyda Zo da's wel veel idd! Gaaf :D Ik wil misschien eens ook nog wel meer leren op dat gebied.

Pff hier is de eeuwige discussie gaande... Bij een vlaggenmast. Moet de tekst/logo dan van boven naar beneden of van onder naar boven geplaatst zijn :P

Dus zo (van onder naar boven):
Afbeelding

Of zo (van boven naar onder)
Afbeelding