Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

binky

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:56

Goof: heftig he sommige dingen waarin kinderen op jonge leeftijd al mee moeten dealen, moest bij jou verhaal meteen denken aan de challenge day die we op onze school dit jaar voor het eerst hebben gehad voor alle tweede klassers en waarbij ook ik als begeleiding mee deed. Ook daar kwamen verhalen los waar je u tegen zegt!

Wat betreft bijles mijn schoonzoon doet de opleiding voor biologiedocent en geeft ook bijles geloof dat hij ook 15 euro per uur krijgt daarvoor dus dat is helemaal niet gek om te vragen.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:14

Hoi allemaal,

Mag ik ook mee kletsen?
Ik ben Laura, 24 jaar, momenteel in mijn tweede jaar (voor de tweede keer, vorig jaar door omstandigheden een half jaar gemist).

Ik heb net mijn stage afgerond in groep 7/8 op een jenaplan school en begin over twee weken in groep 3/4/5 :).

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:24

Leuk! Succes.

Goof: jeetje klinkt heftig. Zijn wel bijzondere momenten.

Ik heb vandaag echt heerlijk gewerkt in mijn groep 678! Kids waren goed gemutst en deden onwijs hun best! <3

Morgen sta ik weer voor mn groep 8, heerlijk groepje.
Een blije juf hier. :D

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 08:43

Even weer een vraagje
ik loop donderdag voor het laatst stage in mijn groep 1/2.
Nu wil ik iets leuks trakteren maar weet niet zo goed was. had vorige keer cupcakes gemaakt maar wil graag iets anders origineels

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:10

Ronaa94 schreef:
Even weer een vraagje
Nu wil ik iets leuks trakteren maar weet niet zo goed was. had vorige keer cupcakes gemaakt maar wil graag iets anders origineels

Ik kijk vaak hier: http://www.welke.nl/?filter=add:topic:Eten+%26+Drinken

Ik ben bezig met een uitwerking van mijn sociogram (van mijn vorige stage) voor mijn portfolio. Had nog een verslag te weinig. Zit nu op 12 pagina's, maar heb nog bronnen nodig voor de theorie.

Weten jullie waar ik goede bronnen kan vinden? In de boeken die ik heb staat er welgeteld één pagina over.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:04

Ronaa94 schreef:
Even weer een vraagje

Eierkoek omdraaien.
Een zout poppetje (van zo'n rij) op een zure lap leggen parasolletje erin prikken.
Een poppetje op een onbewoond eiland.

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:19

Ik ben ook docent! Ik geef Engels en biologie aan leerlingen in het voortgezet onderwijs! Met ontzettend veel plezier, al zou je ze af en toe achter het behang plakken! :+

Sta nu zo'n 6 jaar voor de klas. Ga nog steeds iedere dag met plezier naar m'n werk! Alleen word ik niet altijd even blij van de overheid met hun onderwijs plannen...

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:24

Ik ben ook juf! :D
Helaas geen vaste klas, maar op invalbasis. Maarach, daar zullen wel meer last van hebben ;)

Een makkelijke traktatie bij de kleuters is treintjes uitprinten, rozijnendoosjes kopen, treintje omheen vouwen en voila.
Wat ik ook wel is heb gedaan is een muisje van eierkoek, de eikerkoek dubbelvouwen, dropveter als staartje, smartie als oogjes en ik had papieren oortjes gedaan.
Wat ook altijd goed gaat is een bol maken van aluminium folie en daar prikkers in doen waar je lekkers op prikt. Kun je heel makkelijk een thema van maken wat je op dat moment in de klas hebt, zoals een egel ofzo :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:40

mvrdehaan schreef:
Ik ben ook docent! Ik geef Engels en biologie aan leerlingen in het voortgezet onderwijs! Met ontzettend veel plezier, al zou je ze af en toe achter het behang plakken! :+

Hee nog een docent Engels in het voortgezet onderwijs :D
Leuk leuk!!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:46

:wave: Welkom newbies!

Pfff, weekend! Ben kapot :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:49

Ik had een redelijk relaxte week wel.
Wel een onverwacht lesbezoek gisteren, das dan weer jammer. Kids waren ok deze week gelukkig.

Was vandaag wel echt even heel teleurgesteld in een kind; komt bij me dat hij niet kon leren voor de repetitie want hij blijkt pfeiffer te hebben en is zo beroerd. Briefje van 'moeder' mee, waarin stond dat hij 'viver' had. Heb er geen woorden aan vuil gemaakt want dan stoor ik 29 anderen die hun toets willen starten, maar er wel achteraan gebeld en moeder blijkt uiteraard van niets te weten.
Dan ben ik er ook wel meteen klaar mee. Kind kan komende week even lekker op de gang, uit mijn blikveld blijven :evaw:

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:52

Ben je klaar mee zeg.. Wat bezielt zo'n kind...

Mijn kids waren deze week ook wel okay, had vandaag alleen een huilende collega en een bijna-huilend joch voor mijn neus (niet over elkaar ofzo hoor). Iets teveel input.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:57

Ja, maar ook echt een kind met wie ik een band dacht te hebben opgebouwd.... Dus dat stelt teleur. Ik hoef hem echt even niet te zien.

Oei huilende collega is nooit goed!

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:34

Hmm huilende collega's vervelend, komt relatief vaker voor in het onderwijs is mijn ervaring (heb ook in andere branches gewerkt) en dat ligt niet aan de mensen die in het onderwijs werken kan ik vertellen.

Ik mag een project doen bij het waterschap (1 dag in de week daar) om de verbinding tussen bedrijfsleven en opleiding beter te maken. Leuk!

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:03

Leuk, meer Engels collega's dus! Het waren me iets te veel pagina's om alles gedetailleerd door te lezen... Zullen we een topic in het Engels voor Engels docenten starten? :P

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:08

Goof schreef:
Ja, maar ook echt een kind met wie ik een band dacht te hebben opgebouwd.... Dus dat stelt teleur. Ik hoef hem echt even niet te zien.

Oei huilende collega is nooit goed!

Nee, snap ik :(:)

Nee, echt rot voor haar... Het ging/gaat ook niet echt om iets waar zij wat aan kan doen, gewoon een rot situatie.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:56

mvrdehaan schreef:
Leuk, meer Engels collega's dus! Het waren me iets te veel pagina's om alles gedetailleerd door te lezen... Zullen we een topic in het Engels voor Engels docenten starten? :P

Yeah, let's! :D

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:59

Het wordt druk hier!! Wat leuk.

Heb een drukke maar goede week gehad. Ben wel blij dat het weekend is. Moet morgen nog wel 3 uurtjes paardrijles geven, maar dat overleef ik vast wel.

Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:48

Wij zijn deze week gestart met de M cito's. Voor de kids hard werken, voor de juf wat minder op dat moment.
Het invoeren en analyseren is alleen erg veel, maar interessant werk.

Ik heb morgen de verjaardag van mijn neefje, hij wordt 2. Verder nog wat cito's analyseren. Hmpf

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:55

Morgen lekker naar de kapper en verder slapen en luieren :Z Misschien wat dingen nakijken als ik veel zin heb, maar ik gok dat ik dat niet zal hebben :=

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:56

Tjonge Goof -O-

Huilende collega's; ik kan me voorstellen dat het onderwijs veel meer impact heeft op een mens dan het werk in het bedrijfsleven. Je bent toch betrokken bij je leerlingen en die zitten ook niet in hun makkelijkste periode...

Ben nog steeds druk bezig met het voorbereiden van het tentamen + dossier onderwijskunde. Ik geloof dat ik voor het studeren momenteel toch wat meer tijd nodig heb dan 7 jaar geleden! Veel pauzes tussendoor in elk geval, maar het valt soms nog niet heel erg. Morgen even samen met een studiegenootje leren! Morgen ook nog naar een voetbalwedstrijd *\o/* en verder hopelijk nog wat ontspanning met paarden en thuis op de bank.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:03

Nouja, bij die collega is het een gevalletje privè en werk die niet zo fijn gemixt zijn. Ook niet helemaal haar keuze overigens, meer opgedrongen onder het mom van 'we kijken het aan'.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:37

O gatsie nooit leuk huilende collega's!

Hmm goof, dat is inderdaad even heel min!

Zit nu in de bus, met als pv feestje bij sister act geweest! :D

Echt super leuk! Zie wel wat tegen mijn wekker op om 7 uur...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 01:12

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 10:15

Ik lees hier al een hele tijd mee maar heb mezelf nog nooit voorgesteld.
Dus bij deze! Ik ben Anina, 19 jaar en zit in het 3e jaar van de pabo en loop nu stage bij de kleuters.
Het lijkt me gezellig om hier mee te kletsen!