Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:30

Net gesprek gehad bij de bank. Ging opzich wel lekker, maar wel 10 kandidaten. En ook veel die alle diploma's al hebben

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:30

Spannend Annastasia... zal voor je duimen! :j

Ik zit hier in spanning te wachten op een telefoontje van tussenpersoon. Vrijdag gesprek gehad voor junior secretaresse (moet ergens beginnen ;) ). Er waren nog 3 andere kandidaten. Na het weekend, uiterlijk woensdag, zouden ze mij vertellen of ik uitgenodigd zou worden voor een tweede gesprek. Ik hoop het echt, want het geld begint op te raken! :P

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:35

Eeeeeen weer een afwijzing... Ach, je gaat er aan te wennen...

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:37

Balen Agossie.... hoe lang ben je aan het solliciteren nu? Heb je nog sollicitaties lopen?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:51

Hier nog mensen die graag voor 3 maanden naar China willen? Staat een vacature op Facebook van stal Paula de jong, je moet wel 1.20 kunnen springen.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:52

Annastasia & Gwen -> Zal voor jullie duimen!

Agossie, las al eerder iets dat je over gekwalificeerd bent, dit keer ook?

Ik heb een aantal (open) sollicitaties de deur uit gedaan en een gil gegeven op FB of mensen iets weten..
Kreeg meteen de vraag of ik bij m'n huidige werkgever de deur uit ben gedaan.. Uuh nee? maar uren willen maken en niet krijgen is ook een mogelijkheid voor een carrière switch lijkt me?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:12

Helll hier vandaag :')

Om elf uur sollicitatie..20min rijden..mooi om tien uur weg om te tanken..tomtom kent het adres niet..2dikke rijen bij de tank..andere tank opgezocht..weigert mn pinpas..
ahfijn..klaar,rijden naar 1 van de adressen die de tomtom goed had geacht te zijn.kom dr wel hoor.. 400m voor het bedrijf is de weg afgezet..verboden in te rijden wegens bestraten.. fijn..bellen met bedrijf..geen probleem..doe kalm an...omrijden..rij ik bijna een kudde herten dood... daarna ga ik lief de berm in voor een breed transport..zit ik vast..lkkr spinnende bandjes..auto smerig..
vliegt er nog een reiger bijna tegen mn auto aan..
na 17km omrijden door een of ander groot natuurreservaat mer olifanten,tijgers en wolfen dan eindelijk op bestemmig..ook wegwerkzaamheden..pad op met rood zand..nog viezer die auto..en mn nette schoenen!

Ahfijn..hoe dan ook.. om 11.00 stipt stond ik binnen en wat hebben we erom kunnen lachen!!

Betreft een functie bediening. Zonder urencontract.
Ze hebben alleen volk op de camping als t goed weer is. Dus dan is er werk..
Tevens zocht ze nog een schoonmaker voor de kantine. Prima, wil ik dr wel bij doen in combinatie met bediening.

Volgende week hoor ik meer!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:04

Afwijzing. -O-

Hopelijk heb ik gauw een andere baan...... %) :\

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:04

pfff balen joh!

Zoek je in Alblasserdam iets?

Ik zoek ook in die omgeving werk.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:13

Heb een baan alleen deze is nu toch te zwaar voor me en het word nog zwaarder met alle bezuinigingen. Dus toch maar weer aan het kijken voor kantoorfunctie en anders toch hopen dat mijn examen nu wel een keertje haal, want dan heb ik mijn diploma en kan ik hierin gaan werken. Omgeving: Alblasserdam, Papendrecht, Dordrecht, Sliedrecht, Gorichem, Hendrik ido Ambacht, Ridderkerk, Barendrecht, Rotterdam.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:19

Wat voor'n werk doe je nu?

Ik zoek echt in precies dezelfde omgeving iets in de horeca eigenlijk.
Mijn vriend werkt in alblasserdam als chauffeur, hier willen we ook gaan wonen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:20

Oooh ben ik toch even blij gemaakt met een dode mus zeg.
Iemand die via detachering bij mijn oude werkgever heeft gezeten had me op fb een berichtje gestuurd of ik nog wat zocht, kon hem gelijk bellen.
Bleek dat ze bij mijn oude werkgever voor een paar weken iemand nodig hadden. Dus zij me gelijk voorstellen, maar omdat er nog geen 3 maanden voorbij zijn sinds ik mijn ontslag heb gekregen, mag ik daar nog niet werken, ook niet via extern, dan moet ik gelijk in vaste dienst genomen worden en dat gaat nu natuurlijk niet gebeuren en mochten ze dan weer reorganiseren moeten ze me weer een leuk bedrag mee geven haha. Voor mij leuk, maar voor hun niet natuurlijk.
Dus gaat jammer genoeg niet door.
Hadden ze nou maar volgende maand gekomen, dan waren die 3 maanden voorbij.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:28

Werk nu als huishoudelijk hulp in de thuiszorg bij ouderen thuis.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:36

Ik meld me ook weer.
Heb een tijdje voor 12-16 uren in de week gewerkt bij een callcenter (outbound).
Verdiende erg lekker maar door omstandigheden binnen bedrijf werk ik daar inmiddels niet meer.
Vond het werk overigens niet echt geweldig, dus heel erg is het niet :o

Ben nu op zoek naar iets nieuws. Toch wel maximaal 16 uur ivm studie/paard en ik wil ook nog een beetje een sociaal leven. :Y)
Iets op juridisch gebied zou geweldig zijn, maargoed vind dat maar eens. :Y)

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:44

Ik lees hier nog steeds mee (ben niet zo'n poster). Deze ronde een aantal keer een open sollicitatie uitgestuurd, want er is bar weinig geschikts te vinden. Helaas ook gisteren al gelijk een afwijzing, zo snel zelfs dat ik me afvraag of ze mijn brief en cv wel gelezen hebben.

@Jolliegirl.. zo'n safari voor het sollicitatiegesprek heb ik ook eens gehad (straat van het bedrijf afgesloten en volgende straat stond onderwater - de put deksels dreven voorbij) dat is niet best voor de zenuwen :-)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:29

Welke zenuwen? :+

Ik stapte binnen, werd vriendelijk begroet en ik zei: Zo, ben ik geslaagd voor mijn test van stressbestendigheid?

Huppa, ijs gebroken :+

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:39

Jolliegirl schreef:
Helll hier vandaag :')

Om elf uur sollicitatie..20min rijden..mooi om tien uur weg om te tanken..tomtom kent het adres niet..2dikke rijen bij de tank..andere tank opgezocht..weigert mn pinpas..
ahfijn..klaar,rijden naar 1 van de adressen die de tomtom goed had geacht te zijn.kom dr wel hoor.. 400m voor het bedrijf is de weg afgezet..verboden in te rijden wegens bestraten.. fijn..bellen met bedrijf..geen probleem..doe kalm an...omrijden..rij ik bijna een kudde herten dood... daarna ga ik lief de berm in voor een breed transport..zit ik vast..lkkr spinnende bandjes..auto smerig..
vliegt er nog een reiger bijna tegen mn auto aan..
na 17km omrijden door een of ander groot natuurreservaat mer olifanten,tijgers en wolfen dan eindelijk op bestemmig..ook wegwerkzaamheden..pad op met rood zand..nog viezer die auto..en mn nette schoenen!

Ahfijn..hoe dan ook.. om 11.00 stipt stond ik binnen en wat hebben we erom kunnen lachen!!

Betreft een functie bediening. Zonder urencontract.
Ze hebben alleen volk op de camping als t goed weer is. Dus dan is er werk..
Tevens zocht ze nog een schoonmaker voor de kantine. Prima, wil ik dr wel bij doen in combinatie met bediening.

Volgende week hoor ik meer!

Dat is nog eens balen, maar wel een mooie ijsbreker voor tijdens het gesprek :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:44

Hier is het netwerken uitgelopen op niets; je kan ook mensen in een te hoge functie tegenkomen die totaal geen zicht hebben op dat gebied haha
Helaas!
Maar goed, mijn naam is iig gevallen daar haha

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 07:51

Jeetje jolliegirl, zo wordt solliciteren wel een hele onderneming :D Gelukkig ging je ruim op tijd weg!

Ik heb morgen m'n interne sollicitatie. Ben niet erg nerveus maar vrees dat ik niet heel veel kans maak. Ze zoeken iemand voor vast, en ik wil uiteindelijk toch een baan binnen m'n vakgebied. Niet dat die te vinden is, maar dat terzijde ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:28

Gewoon niet zeggen dat je van plan bent weg te gaan/iets anders te zoeken ;)

Zij gooien ook mensen er na 6 maanden uit, terwijl er in contract staat : We zoeken iemand voor vast

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:51

Daar heb je gelijk in hoor, maar uit mijn CV valt ook wel op te maken dat deze baan voor mij niet de ultieme carrière is...

Vraagje:
Wat is jullie sollicitatie outfit? Gaan jullie allemaal netjes in rok/pantalon, blouse, blazer of ook nog wel eens iets anders? Kan een nette jurk bijvoorbeeld? (uiteraard tot op de knie en zonder decolleté)

Heb net m'n outfits gepast, en heb wel zo'n kokerrok, nette blousen en blazers, maar alles bij elkaar voel ik me net een serveerster en erg ongemakkelijk :+ Ik heb ook echt het idee dat het gewoon heel duf staat in plaats van vlot, en ik kom toch liever vlot over.
Voor de geïnteresseerden heb ik eventueel wel foto's van de door mij genomineerde outfits :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:54

Ben gisteren gewoon simpel in spijkerbroek en zwarte blokjestrui gegaan. :)

Ging om een familiecamping, functie bediening.

T is maar net hoe luxe het allemaal is.

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:57

Jolliegirl schreef:
Wat voor'n werk doe je nu?

Ik zoek echt in precies dezelfde omgeving iets in de horeca eigenlijk.
Mijn vriend werkt in alblasserdam als chauffeur, hier willen we ook gaan wonen.

Hoi jolliegirl!

Ik lees hier eigenlijk heel toevallig mee en kom uit de omgeving waarin jij werk zoekt!
In Ridderkerk zijn best een hoop horeca mogelijkheden heb je het al geprobeerd bij:
-Brussels lof
- Sint Joris en de draak
- bizarro's
-het plein
-zefyros

Ik ken best een hoop mensen die daar met erg veel plezier werken!
In Barendrecht zit diggles ook ontzettend leuk!!

Ik kan morgen ook even voor je in de lokale krant kijken?
Daar komen de vacatures altijd in te staan!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:58

Ik zal de websites eens opzoeken en ze benaderen!
ALs je voor mij eens in de krant wil kijken! :j

Thnx!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:58

Ik ga in nette pantalon, blouse met bijpassende blazer :)
Haar laat ik bewust los (maar wel gestyled), lichte make up op, leuke oorbellen in, ketting om en hakjes aan ik kan op weg haha :D staat mij juist hartstikke professioneel en volwassen :) en ook vlot.
Kokerrok staat mij totaal niet, dan ben ik net een stewardess en daar solliciteer ik niet op :')

Voor mijn eerste bijbaan liep ik er overigens wel uiterst casual bij; als order picker was 'representatief' totaal niet van toepassing haha