't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:46

Gefeliciteerd! Jeetje wat een hoop positieve berichten hier de laatste tijd!

Ik stel voor dat we dit topic binnenkort opheffen haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:46

Dinsdag :j

Ja, volgens mij hebben we een goede uitwerking op elkaar :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:51

Was 4 maanden geleden bij een uitzendbureau op bezoek geweest, die begrepen mij niet helemaal :+ . Mijn hele verhaal gedaan en toen kreeg ik een reactie waardoor ik heel erg benieuwd was waar ze aan had gedacht het afgelopen kwartier :D .
Wel mijn gegevens daar ingevoerd van te voren.

Krijg nu de volgende sms:
' Wil jij per direct 3 weken werken als klantenservicemedewerker bij *** ' ? Bel: ( telefoonnummer )

Ik zag die vacature ook enorm vaak voorbij komen op website's. Zouden ze dan echt niemand kunnen vinden en gewoon een sms sturen naar alle telefoonnummers die ze hebben? Of krijgen jullie dit vaker?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:52

Is het inbound of outbound? Outbound zit zo veel wisseling in, het is ook vaak minder dan 3 weken dat mensen daar zitten geloof ik :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:57

Ik ben absoluut niet anti-spijkerbroek op het eerste gesprek, maar het moet wel een hele nette zijn en dan alleen bij een bedrijf waarbij je weet dat het kan. Mijn laatste 2 gesprekken heb ik ook in spijkerbroek gedaan. Het ene bedrijf was in de standbouw en op Hyves had ik heel veel foto's van het bedrijf gevonden. Iedereen op kantoor liep daar in (gebleekte) jeans met een polo of t-shirt. De directeur had op de foto op de website zelfs een spijkerbroek met gympen aan. Naar dat gesprek ben ik dus in super nette spijkerbroek met pumps en colbertje gegaan. Het andere gesprek was bij De Paardenkamp, waar ik zelf tot 2011 in dienst ben geweest en iedereen in spijkerbroek of overal rondloopt. Dus daar ga ik me ook absoluut niet voor in een pantalon hijsen ;) Ik denk dat het heel belangrijk is dat je je kleed naar het bedrijf waar je op gesprek gaat en als je twijfelt, dan maar overdressed!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:58

Waarom zitten mensen daar korter dan 3 weken dan?

Ik heb even gezocht op de site.
Maar het is of in Zwolle en dan moet je medische kennis hebben.
Of in Leiden( lijkt mij waarschijnlijker gezien mijn woonplaats ) en dan moet je kennis van auto's hebben.

Of hij staat niet op de website van het uitzendbureau, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:16

joyce2 schreef:
Ik denk dat het heel belangrijk is dat je je kleed naar het bedrijf waar je op gesprek gaat en als je twijfelt, dan maar overdressed!

Helemaal mee eens! Mijn werving/selectievriendin zegt altijd: je moet je kleden naar de functie. De mensen aan de andere kant moeten 'het jou zien doen", ze moeten zich jou voorstellen in de functie. Dus daar kleedde ik me altijd naar..

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:23

Wat een goed bericht Jans. *\o/*

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:27

ruitje schreef:
Waarom zitten mensen daar korter dan 3 weken dan?

Ik heb even gezocht op de site.
Maar het is of in Zwolle en dan moet je medische kennis hebben.
Of in Leiden( lijkt mij waarschijnlijker gezien mijn woonplaats ) en dan moet je kennis van auto's hebben.

Of hij staat niet op de website van het uitzendbureau, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk?

Omdat outbound vaak commercieel werk is: zelf mensen bellen (vanuit een systeem) om producten te verkopen. Als je een bepaalde quota niet haalt (10 verkopen per week bijv) dan lig je er al snel weer uit. Onder het mom van 'niet het commericiële talent wat we zoeken. Vriendlief heeft er 3 of 4 weken gezeten voordat hij eruit gezet werd, een vriendin nog geen 3 weken.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:08

Zo, mijn zenuwen kunnen weer tot rust komen :D. Het was 20 minuten rijden volgens de planning; is de weg afgezet -:(-. Sluip door, kruip door, (les)auto's die niet durven te rijden door te smalle straten, mensen die niet op de verkeerslichten letten, rouwstoet. ARGH, ik moet op tijd zijn!!! 10 minuten speling zou toch voldoende moeten zijn. Pfff, hijg, klokslag 14.43 zat ik op de afgesproken plek (gesprek was 14.45). Dus ik zat nog maar net toen ik naar binnen werd gevraagd.
Ik was hartstikke overdressed! Toch maar mijn nette donkerblauwe pantalon aangetrokken (ipv de spijkerbroek) en wel mijn vest dat eruit ziet als een colbert. Gesprekspartners hadden verschoten en verwassen kleding aan :'). Hoofd administratie had een versleten jeans aan waar nog net niet de gaten invielen (zal wel lekker zitten :=).
60 brieven, 4 uitnodigingen. Kreeg een compliment over mijn brief :o (met dank aan medebokkers die mij een paar weken geleden hebben geholpen met een brief). Sommige hadden alleen hun cv opgestuurd met enkele woorden :j......
De 4 gesprekken zijn vandaag; donderdag begin van de middag zou ik verder horen. Chips, dan ben ik nou net niet bereikbaar (carrouselles). Dus vrijdagmorgen ga ik het horen.
Wel weer veel pre's maar dat zegt ook niet alles. Meer dan afwachten kan nu niet meer. Maar mijn algehele indruk is positief! Goed georganiseerd, aardige potentiële nieuwe collega's, informeel.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:18

Laten we het hopen, patpen!

Hier weer een serie (volkomen verwachte) afwijzingen binnen; ik ben de tel al kwijt. Zo modderen wij rustig voort....Frustrerend tot en met, dit zinloze solliciteren!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:23

Spannend patpen! en wat een goede berichten allemaal! :D

ik ben momenteel gestopt met school en nu op zoek naar een baan of ik ga in september weer verder..

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:33

Wat een goede berichten allemaal. Ik kan dus geen enkele sollicitatie vinden die te maken heeft met de kinderopvang in spijkenisse of Rotterdam! Moet ik dan me hele leven in de supermarkt blijven werken???

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:49

Lootje, er zijn pas een paar nieuwe kinderdagverblijven in Hoogvliet bijgekomen, misschien heb je daar meer kans? Desnoods open sollicitaties versturen?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:31

Ik ben ook erg druk op zoek naar iets maar het is erg moeilijk, ik had werk tot februari dat contract was tijdelijk en ik was sinds december ziek dus kwam daarna in de ziektewet, nu ben ik weer beter dus sinds gister ben ik daar weer uit. Alleen wat nu.. nu komt er dus helemaal niks binnen qua geld en ik heb een soort tussenjaar en verder geen opleiding nog oid. Ik weet ook niet goed waarnaar ik moet zoeken, ja ik kijk voor winkelpersoneel en werk in de paarden maar dat is helemaal onvindbaar hier..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:33

Helaas vandaag ook nog geen telefoontje van een bedrijf gehad. Had me er eigenlijk wel op ingesteld. Wacht morgen nog even af en anders bel ik ze zelf.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:15

ruitje schreef:
Zit niets bij in mijn regio, maar misschien wat voor jullie?

Hyporama: tijdelijke tentenkampmedewerkers (4 t/m 10 april)
- Nijland: oproepkracht
- Hypo Brabant: oproepkracht
- Horseland: winkelmedewerker
- Hypo de Veluwe: winkelmedewerker
- Hypo de Veluwe: oproepkracht

Gaat morgen de hypo bellen :)

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:18

Over kleding: een pak (pantalon, jasje) moet je wel staan. Ik zie er dan echt vreemd uit :+ en word dat direct niet meer serieus genomen! Zelf ga ik eigenlijk altijd voor een jurk, laarzen met hak en een colbert!

Gefeliciteerd voor iedereen die al een baan heeft gevonden! Ik ben nu 3 weken onderweg, dus ga nog niet klagen dat ik nog niets heb gevonden :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:26

__PSM__ schreef:
ruitje schreef:
Zit niets bij in mijn regio, maar misschien wat voor jullie?

Hyporama: tijdelijke tentenkampmedewerkers (4 t/m 10 april)
- Nijland: oproepkracht
- Hypo Brabant: oproepkracht
- Horseland: winkelmedewerker
- Hypo de Veluwe: winkelmedewerker
- Hypo de Veluwe: oproepkracht

Gaat morgen de hypo bellen :)

Als je aangenomen word mag ik wel profiteren van je medewerkerskorting hea :+

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:34

Dat heb ik nou met een jurk: staat mij echt niet :n. Voel me daar ook absoluut niet prettig in. Dus dat trek ik sowieso niet aan naar een gesprek. Kleding moet wel comfortabel zitten; bij een jurk (of rok, om het even) weet ik mij geen houding te geven en blijf ik maar plukken en trekken.... Schoenen vind ik dan ook veel lastiger.

Degene na mij vanmiddag had een legging aan met Birkenstocks eronder (en een vreselijk chagrijnig gezicht). Dat vind ik nou echt te ver gaan!!! Oké, die slippers lopen heerlijk maar ik vind de temperatuur er nog niet bepaald naar. Ik zou ze misschien wel naar het werk dragen maar dan moet het wel +30 graden zijn.

Superlise: weet je helemaal niet wat voor werk je zou willen doen? Ik zag afgelopen weekend een hele leuke vacature in Driebergen voor locatiesecretaresse. Helaas voor mij net te veel uren en ook iets verder uit de buurt dan ik zou willen.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:35

Zooo, ik heb weer wat sollicitaties de deur uit gedaan! :D

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:39

patpen schreef:
Dat heb ik nou met een jurk: staat mij echt niet :n. Voel me daar ook absoluut niet prettig in. Dus dat trek ik sowieso niet aan naar een gesprek. Kleding moet wel comfortabel zitten; bij een jurk (of rok, om het even) weet ik mij geen houding te geven en blijf ik maar plukken en trekken.... Schoenen vind ik dan ook veel lastiger.

Degene na mij vanmiddag had een legging aan met Birkenstocks eronder (en een vreselijk chagrijnig gezicht). Dat vind ik nou echt te ver gaan!!! Oké, die slippers lopen heerlijk maar ik vind de temperatuur er nog niet bepaald naar. Ik zou ze misschien wel naar het werk dragen maar dan moet het wel +30 graden zijn.

Superlise: weet je helemaal niet wat voor werk je zou willen doen? Ik zag afgelopen weekend een hele leuke vacature in Driebergen voor locatiesecretaresse. Helaas voor mij net te veel uren en ook iets verder uit de buurt dan ik zou willen.

Birkenstocks naar een sollicitatie.... je maakt een geintje zeker :')

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:39

:= Crocs zou leuker zijn dan
_O-

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:40

Gut die heb je ook nog ja, ik zie het al voor me :+