't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:03

Hallo allemaal, ik kom mij ook melden. Mijn naam is Alet, 23 jaar, Drentse en sinds juni mag ik mij journalist noemen. (bachelor). Ben eerst maar eens uitgebreid op reis geweest, nu is het tijd om het serieuze leven in te stappen. Nadat ik internet al flink heb afgezocht (wil op het moment liever in het noorden blijven dan in het westen een nieuw bestaan op te bouwen, helaas lijkt het hier allemaal voller dan vol te zitten. Wil de oude generatie snel met pensioen gaan? Tis jullie gegunt :D)
Maar vandaag had ik toch wel al een vrij teleurstellende dag achter de rug. Om toch maar íets te vinden wilde ik mij inschrijven bij de uitzendbureau's. Geven ze aan dat ze zowel voor masters als bachelors amper tot geen werk hebben en me niet willen inschrijven (op 1 bureau na!! Van de 8!!) omdat ze verwachten dat ze mij niet aan het werk kunnen zetten. Tips zijn dus meer dan welkom... -O-

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:26

Hallo!!!

Weet iemand waar ik kan zoeken naar een Leerbaan??

Ik wil gaan beginnen met de nha-MBO secretaresse, nu heb ik hiervoor een baan nodig..

Kan iemand mij helpen??

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:50

Kijk eens op stagemarkt.nl?

Ik heb maar weer naar het uitzendbureau gebeld, sta nog steeds niet ingeroosterd voor deze vrijdag en zaterdag. Als ik morgen niks hoor, ga ik vrijdag naar een ander uitzendbureau want hier word ik niet goed van!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:07

Ali! Jij ook hier? Wat klóte dat uitzendbureau's je niet eens willen inschrijven...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:27

Nou, ik ben gisteren voor een tweede gesprek geweest ergens, zou vandaag wat horen, maar heb nog niks gehoord... Weet niet of dat nou goed of slecht is.. :\

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:31

JoT schreef:
Hallo iedereen. Was even een paar daagjes druk :) Heb ineens een hoop lopen. Gisteren bij een bureau geweest die me gaat voorstellen voor administratieve functie. Kreeg gisteren een telefoontje van een ander bureau die me ook gaat voorstellen op een administratieve functie. Vanmiddag weer een gesprek bij een bureau en vanmorgen werd ik gebeld door een instelling waar ik had gesolliciteerd of ik volgende week op gesprek wil komen.

Oh dat klinkt allemaal positief :j

Citaat:
Kreeg trouwens ook een telefoontje van een bureau voor een tijdelijke functie. Aan de ene kant wil ik graag aan het werk blijven aan de andere kant lijkt me zoiets een heel gedoe met je uitkering. Daarnaast, tja ik ben toch wel op zoek naar een vaste baan dus ik zou blijven doorsolliciteren ook tijdens zo'n tijdelijke baan. Hoe zit dat nou met je uitkering als je een tijdelijke baan aanneemt? Is dat een heel geregel en waarop wordt dan achteraf je uitkering berekend?

Ik heb daar veel 'last' van. Dan bellen ze voor een vaste functie, die wordt t dan net niet (natuuuurlijk niet 8-) ) en dan hebben ze wel wat tijdelijks.
Ik vond t lastig om aan te nemen, omdat ik idd ook wil doorsolliciteren voor een vaste functie, en daar zit zo'n werkgever vast niet op te wachten. Iemand die geregeld weg is om te solliciteren.

Je uitkering wordt berekent op je laatstverdiende salaris, zolang je niet langer gaat werken dan 6 mnd aaneengesloten.
Als je een tijdelijke functie hebt van 6 mnd of langer, wordt je uitkering opnieuw berekend, over het loon wat je in die periode verdient hebt.

Als je dus een tijdelijke functie van 3 mnd aanneemt, val je daarna gewoon terug in je huidige uitkering.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:55

Bellatrix schreef:
Ali! Jij ook hier? Wat klóte dat uitzendbureau's je niet eens willen inschrijven...

Tjah, ze vermoeden dat ze op korte termijn geen werk voor me hebben. Meer in de technische sector etc, daar heb ik dus helemaal niks aan (2 linker handen zijn nu niet zo handig ;) )

Nu heb ik wel de inschrijving binnen voor EL&V (inbound callcenter voor de boeren etc). Maar nu weet ik ook dat ze daar waarschijnlijk nog geen mensen nodig hebben. Mijn zus zit er ook en die vertelde me dat er juist mensen uit gaan....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:58

Hmm, dat schiet ook niet op dus. :\

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:23

Winged schreef:
Nu heb ik wel de inschrijving binnen voor EL&V (inbound callcenter voor de boeren etc). Maar nu weet ik ook dat ze daar waarschijnlijk nog geen mensen nodig hebben. Mijn zus zit er ook en die vertelde me dat er juist mensen uit gaan....

Daar wouden ze mij toen niet voor aannemen omdat ik geen afgeronde HBO opleiding heb.
Weet niet hoor maar volgens mij kun je beter iemand daar hebben zitten met een afgeronde agrarische MBO opleiding, gestopt met agrarische HBO opleiding en werkzaam in de landbouw dan iemand die niet weet wat alles inhoud.

Denk dat ze vanaf jan/feb weer mensen nodig hebben voor de gecombineerde opgave die voor mei gedaan moet worden.
Dan hebben ze het altijd smoordruk.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:27

Nu heb ik één groot voordeel: Kom zelf van de boerderij. Maar of dat genoeg is?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:55

En je hebt een HBO diploma.
Dan wordt het vast wel wat ;-)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:53

Zo maandag gelukkig weer gesprek, voor die waarnemingsfunctie, maar ik denk echt dat ik veel te weinig ervaring hiervoor heb.. maar van de andere kant, ze hebben mij zelf benaderd, ik heb hier niet specifiek voor gesolliciteerd... ach ja.. in ieder geval weer hoop :)

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:57

Cer schreef:
Je uitkering wordt berekent op je laatstverdiende salaris, zolang je niet langer gaat werken dan 6 mnd aaneengesloten.
Als je een tijdelijke functie hebt van 6 mnd of langer, wordt je uitkering opnieuw berekend, over het loon wat je in die periode verdient hebt.

Als je dus een tijdelijke functie van 3 mnd aanneemt, val je daarna gewoon terug in je huidige uitkering.

Bijna helemaal correct, Ik dacht ook zo MAAR zie onderstaand

WW garantieregeling

Wat is een garantieregeling of garantiedagloon?

Als je hebt gewerkt voor een lager loon dan dat waarnaar je WW-uitkering is berekend en daarna toch weer onverhoopt werkloos wordt, bestaat er een garantieregeling. Deze regeling zorgt ervoor dat je een uitkering krijgt op basis van je vroegere (hogere) loon, in plaats van een uitkering die gebaseerd is op dat lagere loon.

Voorwaarde is dat je binnen een jaar na het begin van de werkloosheid het lager betaalde werk hebt aanvaard en binnen 36 maanden na het eerste ontslag opnieuw werkloos bent geworden. De garantieregeling geldt ook als je aansluitend aan je ontslag in een lager betaalde baan bent gaan werken.

Voor werknemers die ten tijde van het eerste ontslag al 55 jaar of ouder waren, duurt de garantietermijn geen 36 maanden, maar tot het 65e levensjaar.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:15

Vanmorgen telefoon gehad van een agrarisch uitzendbureau, of ik nog op zoek was want ze hadden wellicht wat voor me.
Helaas zat ik net ergens waar ik niet echt volop kon praten, was blijkbaar vergeten m'n tel op stil te zetten. Was wel nieuwschierig wat ze hadden.
En maandag ga ik ergens anders beginnen dus ze komen net te laat.

Had toen aangegeven dat ik wel wat zocht met ietwat leidinggevende functie of iig een functie met veel verantwoordelijkheid.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:33

Zo ik heb vandaag gesprekje gehad bij MAANDAG, ze gaat me voorstellen. Hopelijk mag ik op gesprek! Spannend, zou baan zijn tot einde vh schooljaar, vervanging van ziekte.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:20

Sorro schreef:
Cer schreef:

Bijna helemaal correct, Ik dacht ook zo MAAR zie onderstaand

WW garantieregeling

Wat is een garantieregeling of garantiedagloon?

Als je hebt gewerkt voor een lager loon dan dat waarnaar je WW-uitkering is berekend en daarna toch weer onverhoopt werkloos wordt, bestaat er een garantieregeling. Deze regeling zorgt ervoor dat je een uitkering krijgt op basis van je vroegere (hogere) loon, in plaats van een uitkering die gebaseerd is op dat lagere loon.

Voorwaarde is dat je binnen een jaar na het begin van de werkloosheid het lager betaalde werk hebt aanvaard en binnen 36 maanden na het eerste ontslag opnieuw werkloos bent geworden. De garantieregeling geldt ook als je aansluitend aan je ontslag in een lager betaalde baan bent gaan werken.

Voor werknemers die ten tijde van het eerste ontslag al 55 jaar of ouder waren, duurt de garantietermijn geen 36 maanden, maar tot het 65e levensjaar.

Ik maak gebruik van dat garantie loon. Ik heb tussendoor een lager betaalde baan gehad, 2 eigenlijk, beide 6 maanden. Nu heb ik tijdens die banen ook minder uur gewerkt, en daar wordt je WEL op gekort.. Had ww voor 25 uur. Heb eerste baan 20 uur gewerkt en 5 uur aanvullende ww gehad. 2e baan ook voor 20 uur begonnen met vooruitzicht 22 uur, dus die 5 uur ww laten vallen. Nu krijg ik wel maar een uitkering voor 20,46uur (gemiddelde volgens hun). Ben wel weer voor 25 uur beschikbaar. Dus baal enorm. Was ook net 1 dag te laat ontslagen, anders had ik nog aanspraak op mijn oude recht kunnen maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:11

Zonnetje, ik duim voor je, zou te gek zijn!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:15

Ik heb deze week 3 gesprekken gehad en 3 afwijzingen.... wordt er niet goed van. Hoe kom ik aan werkervaring en hoe kom ik wat steviger over, wat daar vallen ze ook over....

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:56

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:45

Hoe bedoel je, wat steviger overkomen?

Hm, ik heb vandaag ook niks gehoord. Balen, want m'n gevoel was erg goed bij t gesprek. Ik vraag me ook af of ik ooit weer werk vind ( wordt weer een slapeloze nacht -O- )

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 07:58

Gister te horen gekregen dat de functie waar ze me enkele weken geleden voor hadden gesteld intern in vervuld :(
Baal....maar kreeg wel een positieve feedback voor mijn cv, da's wel fijn.

Zoek lekker door :j
Komt vanzelf wel weer wat op mijn pad :Y)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:04

Dat intern vervuld zijn vind ik ook een l*lsmoes. Je start toch eerst een interne procedure voordat je er iemand van buiten bijhaalt? Althans, dat zou ik doen :?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:11

Tja, ik weet het ook niet, dat werd mij medegedeeld ;)

Ik treur er niet om, heb er verders nog wel wat lopen, dus die baan komt wel :D

Heb sowieso tot februari werk, maar wil natuurlijk zsm de bevestiging voor een nieuwe baan, het liefst zonder UB, heb daar alleen maar slechte ervaringen mee.....

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:39

@eroslover, waar heb je op gesolliciteerd? Gehandicaptenzorg oid?

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:57

Cer, al wat gehoord inmiddels? Bel er anders even achteraan. Maar netjes is anders, dat is zeker...

Eroslover, wat bedoel je precies met 'steviger overkomen'? Ik bedoel, als je een maandje elke dag bij de snackbar je te buiten gaat dan kom je ook steviger over ;) :P Wat voor kleding draag je als je op gesprek gaat, hoe zie je eruit? En qua gespreksvoering, probeer anders eens wat dingen voor te bereiden en antwoorden op mogelijke vragen op te schrijven. Niet als spiekbriefje, maar zodat je je misschien wat zelfverzekerder voelt. Verder de standaarddingen, zit recht in je stoel, geen afhangende schouders, glimlach af en toe, maak oogcontact, etc.

Pfoe, rare week gehad. Vandaag voor het eerst weer een enigszins normale dag. En aangezien ik per gisteren daadwerkelijk sollicitatieplicht heb, ga ik maar eens flink aan de slag vandaag.

En tijdelijk werk, het kan dus wel. Maar het blijft onhandig ivm solliciteren voor een vaste baan, dan dan ook wel weer. Ik ga er eens over nadenken.