Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:42

Jaime_ schreef:
Net terug van vakantie, en nog steeds werkzoekende. Liefst paardgerelateerd ivm opleiding. Hoeft niet perse op een stal, maar mag ook een kantoorbaan zijn.. Regio Twente! Dus als iemand nog iets weet?

Haaksbergen een optie?

Jaime_

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:48

Zeker weten! Weet je iets in haaksbergen dan? :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:54

Jaime: heb je pb gestuurd.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 07:50

Ik ga zo naar mijn werk, oh wat een bevrijding om dat te kunnen zeggen....

Iedereen heel veel succes met het vinden van een baan. Ik heb hem nu na een bezoek aan het uwv/werkbedrijf. Vacature was daar aangeplakt......nooit gedacht dus.

Ik hoop dat iedereen net zoveel geluk heeft als mij en als je afgewezen wordt, wees niet teleurgetseld, die baan die je graag wilt hebben komt vanzelf op je pad..........

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:40

Iemand belangstelling voor de volgende vacature:
Citaat:
Wij zijn op zoek naar een flexibele en gezellige collega voor alle voorkomende werkzaamheden in onze winkel. Affiniteit met paarden is een must, verkoopervaring is een pré. (Full time/Part time)

Midden Nederland.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:03

Patpen, waar in midden Nederland is dat ongeveer?

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:10

Niets meer gehoord over de sollicitatie wel weer vanmorgen gebeld over een hele gave functie ergens anders morgen orienterend gesprek :)

De vakantie is voorbij mensen hopelijk komen er weer meer vacatures onze kant op :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:34

byjou1983 schreef:
Patpen, waar in midden Nederland is dat ongeveer?

Harmelen, vlakbij Woerden.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:53

oooowwwww das een beetje te ver voor mij...
Ben nu echt zo ver dat ik alles aan wil pakken!

Want wat hangt dat thuiszitten me de keel uit zeg :o

Op een gegeven moment heb je alles wel schoongemaakt en gedaan...
Shoppen, enz :D

Mijn vriend heeft kantoor aan huis en dat is niet altijd prettig...
Ik hoor en zie alles :(

Maar goed, de aanhouder wint zullen we maar zeggen....

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:01

Over anderhalve week ga k dan eindelijk beginnen *\o/* *\o/*

Mijn vakantie duurt me echt te lang ben al 1,5 week thuis en ben dit helemaal niet gewend. Normaal als ik vakantie neem is dat met een reden, zo ben ik in apri 2,5 week vrij geweest omdat ik een nieuw hondje ging halen in Roemenie, vorig jaar 3 weken omdat ik kittens had die k moest flessen, en nu? Nu zit ik te wachten tot ik weer mag werken :')

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:14

Vanmorgen contact gehad over een super gave functie.
Helaas wordt ik niet meegenomen in de selectieprocedure omdat het om een interne functie gaat die ze dus blijkbaar ook echt intern willen oplossen.
Ik hoop toch zo voor ze dat ze geen geschikte kandidaat vinden.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:43

Annastasia, ik hoop t ook voor je.

Een vraag: je mag je toch niet aanmelden bij het uwv/ werkbedrijf als je gewoon nog werk hebt??

Elke dag met tegenzin naar mn werk begint me echt de strot uit te hangen.. nog maar te zwijgen van het vooruitzicht dat ik straks inpakwerk moet gaan doen als ik niets vind. Gelukkig nog 1 lichtpuntje aan de horizon:
1 september sollicitatiegesprek voor een functie als intercedent, maar daar zullen ook wel weer 100000en op gereageerd hebben :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:03

@iti: en een baan in Drachten?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:08

Ben jij inmiddels al uit de onderhandelingen patpen?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:42

Vandaag niets gehoord. Morgen zou de werkgever het laten weten...... Wordt een slapeloze nacht ;)
Hier wel een hok met herrie thuis; zou te hoog zijn gaan zitten met salaris. Er is om een INDICATIE gevraagd en die heb ik gegeven. Ik zit met mijn voorstel precies in het midden van het gemiddelde salaris van een office-manager. Dus echt niet absurd hoog, marktconform. Maar kan me voorstellen dat een bouwbedrijf niet gewend is aan zulke bedragen. Daarom ook aangegeven dat er wat mij betreft altijd ruimte is om te onderhandelen. Waarom moet je anders een indicatie geven? Mannetje heeft lekker kletsen: werkt al bijna 25 jaar bij dezelfde baas en wil daar ook niet weg. Heeft dus ook geen ervaring op het gebied van solliciteren en/of salarisonderhandelingen. Ik ook niet veel in het 2e, solliciteren heb ik meer ervaring mee (wie niet op dit toppic :')).

Edit: zit al 2 dagen alleen maar naast de telefoon (vrijdag en vandaag). Overal waar ik ben, is de telefoon ook :j. Krijg klachten van mijn moeder dat ik mijn spullen op moet halen. Ja maar, de telefoon..... Tuurlijk heb ik ook een mobiel maar je zal zien dat ze nét bellen als ik achter het stuur zit. Handig die bluetooth maar kan geen aantekening maken.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:56

patpen schreef:
@iti: en een baan in Drachten?

Als in, wat? Heb eigen vervoer en rijbewijs ;)
Als het leuk is, zou ik het wel willen doen. Vertel?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:08

@iti: je hebt pb.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:19

patpen schreef:
Vandaag niets gehoord. Morgen zou de werkgever het laten weten...... Wordt een slapeloze nacht ;)
Hier wel een hok met herrie thuis; zou te hoog zijn gaan zitten met salaris. Er is om een INDICATIE gevraagd en die heb ik gegeven. Ik zit met mijn voorstel precies in het midden van het gemiddelde salaris van een office-manager. Dus echt niet absurd hoog, marktconform. Maar kan me voorstellen dat een bouwbedrijf niet gewend is aan zulke bedragen. Daarom ook aangegeven dat er wat mij betreft altijd ruimte is om te onderhandelen. Waarom moet je anders een indicatie geven? Mannetje heeft lekker kletsen: werkt al bijna 25 jaar bij dezelfde baas en wil daar ook niet weg. Heeft dus ook geen ervaring op het gebied van solliciteren en/of salarisonderhandelingen. Ik ook niet veel in het 2e, solliciteren heb ik meer ervaring mee (wie niet op dit toppic :')).

Edit: zit al 2 dagen alleen maar naast de telefoon (vrijdag en vandaag). Overal waar ik ben, is de telefoon ook :j. Krijg klachten van mijn moeder dat ik mijn spullen op moet halen. Ja maar, de telefoon..... Tuurlijk heb ik ook een mobiel maar je zal zien dat ze nét bellen als ik achter het stuur zit. Handig die bluetooth maar kan geen aantekening maken.

Spannend! Ik zal morgen voor je duimen!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 07:36

Ik duim voor je! Ben benieuwd!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:38

Ik had ook een slapeloze nacht. Was om 2 uur ofzo nog wakker.

Vanmorgen de mail open om 9.15 uur en ..........een afwijzing van de Cargo Office functie.
3 dagen werk....zaterdag verstuurd en vandaag al een afwijzing.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:00

Kon het nog sneller Cowgirl? Dat is wel heel rap die afwijzing........
En is dat die brief waar je zo lang mee aan het stoeien bent geweest met je begeleider?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:18

@ Cowgirl; dat is inderdaad heel erg zuur. Doe je zoveel moeite krijg je zonder pardon een afwijzing.
Stond er nog wel een reden in waar je iets mee kunt?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:21

:( Weet al met al nog niets :(
Om 2 uur het bureau even gebeld. Was zo nieuwsgierig..... De contactpersoon had hem wel net daarvoor gesproken maar was op dat moment in bespreking. Wordt zsm teruggebeld. Inderdaad, 3 kwartier later belde ze op. Wat hebben ze nu gedaan? Gisteren pas een mailtje gestuurd met het salarisvoorstel. Beetje laat want dat hadden ze vorige week ook al kunnen doen >;). Hij heeft het gisteravond laat pas gelezen en vond het salaris aan de hoge kant. Voor dat geld doet het administratiekantoor ook het werk. Het bureau heeft nogmaals gewezen op de voordelen van iemand op kantoor (is hij het nog steeds mee eens) maar heeft vandaag pas verteld dat het salaris onderhandelbaar is.
Kortom: hij moet er over denken. ALS het kantoor het vorige week even doorgebeld had, was hij er nu misschien al wel uit. Geen idee wanneer ik het nu hoor. Hopelijk deze week nog. Uiteraard een boze echtgenoot ("had je ook niet zo hoog moeten gaan zitten met het salaris"). Salaris wat ik heb doorgegeven is marktconform voor wat een office manager verdiend maar ik begrijp dat een bedrijf in de bouw niet aan zulke bedragen is gewend. Vrees dat ik zo toch maar weer eens een rondje langs de bekende sites ga doen.......

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:45

Babsiej schreef:
@ Cowgirl; dat is inderdaad heel erg zuur. Doe je zoveel moeite krijg je zonder pardon een afwijzing.
Stond er nog wel een reden in waar je iets mee kunt?

Op zich was de afwijzing wel netjes hoor. Een van de netste tot nu toe.
Er waren toch weer mensen met meer ervaring die beter aansloten. Tja...dat wist ik nog niet.

Mijn reintegratie consulent is aan de gang gegaan met een vacature die ikzelf gevonden had.
Maar dat gaat ook zeuren worden aangezien ik voor die functie Frans en Duits moet spreken. Duits zou ik nog wel kunnen ophalen met een cursus maar Frans is echt een probleem.
Wel een hele leuke functie overigens en ook nog eens dichtbij.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:37

patpen schreef:
:( Weet al met al nog niets :(
Om 2 uur het bureau even gebeld. Was zo nieuwsgierig..... De contactpersoon had hem wel net daarvoor gesproken maar was op dat moment in bespreking. Wordt zsm teruggebeld. Inderdaad, 3 kwartier later belde ze op. Wat hebben ze nu gedaan? Gisteren pas een mailtje gestuurd met het salarisvoorstel. Beetje laat want dat hadden ze vorige week ook al kunnen doen >;). Hij heeft het gisteravond laat pas gelezen en vond het salaris aan de hoge kant. Voor dat geld doet het administratiekantoor ook het werk. Het bureau heeft nogmaals gewezen op de voordelen van iemand op kantoor (is hij het nog steeds mee eens) maar heeft vandaag pas verteld dat het salaris onderhandelbaar is.
Kortom: hij moet er over denken. ALS het kantoor het vorige week even doorgebeld had, was hij er nu misschien al wel uit. Geen idee wanneer ik het nu hoor. Hopelijk deze week nog. Uiteraard een boze echtgenoot ("had je ook niet zo hoog moeten gaan zitten met het salaris"). Salaris wat ik heb doorgegeven is marktconform voor wat een office manager verdiend maar ik begrijp dat een bedrijf in de bouw niet aan zulke bedragen is gewend. Vrees dat ik zo toch maar weer eens een rondje langs de bekende sites ga doen.......

Kun je niet zelf een mail naar de man toesturen of het bedrijf dat het salaris Echt onderhandelbaar is...

in welke richting van salaris moet ik denken, dat hij het te hoog vind?