Examenklacht site ligt eruit.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chris schreef:Rauschenberg? Who the fak?
Onze lerares heeft 100 keer gezegd dat je niet ontkennend moet antwoorden, hebben jullie dat ook te horen gekregen?
NieneWiep schreef:Phylos schreef:Even een vraagje voor de wiskunde A mensen.
Bij kansberekenen waar moet je nou dat uitroepteken ! voor gebruiken. Ik snap het niet, ben bezig met kansberekenen. Normaal snap ik het altijd, maar nu kom ik er niet uit. Met die stomme kansbomen en pakken zonder terugleggen. Ik moet het gewoon op mijn GR kunnen uitrekenendan gaat het wel goed
Het uitroepteken betekent faculteit. Die gebruik je als je bijvoorbeeld 4x3x2x1 uit wilt rekenen. Dan doe je dus 4!. Bij 24x23x22 etc dus 24!
Dit is bijvoorbeeld handig als je wil uitrekenen op hoeveel verschillende manieren je het woord radio kunt spellen. Elke letter komt 1 keer voor, dus bij de eerste letter heb je de keuze uit 4 letters, dan uit 3 letters, dan 2, en dan nog 1. Als je dit met een heel lang woord zou moeten doen van 20 letters doe je dus 20!.
Als je wil weten op hoeveel manieren je het woord mississippi kunt spellen doe je het totaal aantal letters faculteit gedeeld door faculteit van de hoeveelheid dubbele letters. Dit klinkt heel ingewikkeld en onduidelijk, zal het even proberen uit te schrijven.
Het woord heeft in totaal 11 letters, 1 m, 4 i's, 4 s'en en 2 p'en. Dan doe je dus 11!/4!+4!+2!.
NieneWiep schreef:Ik vind het trouwens zo irritant dat er geen nietjes in de examenboekjes zitten, alles valt uit elkaar en je kan die boekjes niet normaal omvouwen zeg maar. En dan zitten ze weer op de verkeerde volgorde.