Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:11

Maar je wilt een website toch ook niet online gaan opbouwen? Ziet er toch ook schandalig uit tegen over bezoekers van de site, of stel ik het me verkeerd voor?
Ik bedoel, momenteel bouw ik eerst de site en dan pas plaats ik hem online, waar ik de functies als forms kan testen of ze werken. Maar dat werkt zo dus niet met een CMS systeem?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:13

Ik wil eigenlijk zo'n zelfde iets als mijnwebwinkel betreft opties en het menu achter de schermen, maar dan goedkoper. Wel wil ik het helemaal zelf willen doen. Ik ben een pietlut en heb wat dat betreft graag zelf de touwtjes in handen, bovendien vind ik het erg leuk om te doen.

Vanavond als ik thuis ben ga ik eens aan de slag met een account die ik heb aangemaakt via http://www.gratis-webwinkel.com
Daarbij kan ik als het goed is offline een website bouwen, dan kan ik eens zien of het voldoet aan m'n eisenpakket :D Als dat bevalt, kan ik altijd nog stoppen met mijnwebwinkel.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:18

holly schreef:
Maar je wilt een website toch ook niet online gaan opbouwen? Ziet er toch ook schandalig uit tegen over bezoekers van de site, of stel ik het me verkeerd voor?
Ik bedoel, momenteel bouw ik eerst de site en dan pas plaats ik hem online, waar ik de functies als forms kan testen of ze werken. Maar dat werkt zo dus niet met een CMS systeem?

Jawel, alleen dan "online". Stel Holly.nl is jouw website, die al in gebruik is, maar je wilt overstappen op een CMS. Dan maak je een map, bijvoorbeeld holly.nl/development aan. Geen user die daar zomaar terecht komt. Daar zet je je CMS neer, ga je bouwen, testen, etcetera. Als het af is, delete je alles in /holly.nl behalve de development map, en kopieer je alles van de development map naar holly.nl. Et voila, je website is -af, en getest- online :)

Een CMS systeem kan je ook met een knop "offline" zetten. Alleen (bepaalde, admin) users kunnen dan inloggen. De gebruikers krijgen dan een gekozen melding te zien (bijvoorbeeld "gesloten wegens onderhoud" :) ).

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:27

Ooooh op die fiets. Dat kan ook idd.
Ik zit nu nog met mijn neus in mijn rechten boek, maar zal vanavond eens gaan kijken naar Drupal.
Ik ben heel benieuwd wat CMS nu eigenlijk is en doet.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:57

@Anoli: dat wou ik ook gaan doen, lingerie en badmode voor kleine maten, ben daar een tijdje mee bezig geweest, maar heb het sinds een paar weken echt van de baan geschoven.

Ik werk nu namelijk al in een lingeriezaak en ik zie hoe ontzettend belangrijk advies is. Mensen kopen vaak maar wat, zonder dat ze echt weten of iets goed is en pas als er iemand mee kijkt, die verstand heeft van pasvorm etc. zien ze dat het ook heeeeel anders kan. Door de service die wij bieden, binden wij klanten aan ons en het soort service dat je in een winkel bied, kun je nooit bieden via een website. Vandaar dat ik er niet mee door ben gegaan.

Maar mocht je vragen hebben over lingerie, merken, etc. Mag je me altijd pb'en!!

Nu ff de rest van het topic bijlezen ;)

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:02

LHO schreef:
_Michelle_ schreef:
LHO: klopt dat die leeg zijn. Ik vond die afscheiding dmv een streep duidelijker dan zonder streep, en zoiets kan alleen gemaakt worden dan hoe ik dat nu heb gedaan. Logo is door een kennis gemaakt. Origineel een andere kleur en ik heb hem zelf deze kleur gegeven, daardoor is ie idd minder scherp geworden. Wat je had geschreven over de oscommerce webshops heb ik gelezen. Ik heb daar van tevoren ook naar gekeken en ik wilde dat eigenlijk ook omdat dat een veel goedkopere oplossing is, áls je hem zelf kan maken. En dat laatste kan ik dus niet... Laten bouwen vind ik veel te duur.

Laten bouwen ligt er aan waar je het laat doen, wat je wilt, etcetera :)

mijnwebwinkel.nl kost ca. 250 euro per jaar. Daarvoor wil ik best een basic webshop op poten zetten die jij dan zelf invulling kan geven (geen idee of dit hier als spam gezien wordt, zoja dan hoor ik het graag). Het is eeuwig zonde om ieder jaar datzelfde bedrag te betalen (voor een redelijk, maar niet perfect product).

Ik zal het in gedachten houden ;) Sowieso moet ik nog 3 kwart jaar totdat mijn contract met mijnwebwinkel.nl afloopt dus tot die tijd vind ik het zonde geld om al met iets anders verder te gaan. Wat ik wil? Ik vind de functies en gebruiksgemakken van mijnwebwinkel fijn en handig, dus veel dingen zou ik daarvan zeker terug willen zien in een 'eigen' webwinkel.

Georgette: naar die foto's moet ik idd nog eens kijken :) Ik ben het met je eens dat op sommige foto's de achtergrond stoort. Maar ik ga niet alles op een witte muur fotograveren want ik vind de uitstraling en sfeer van mijn producten ook belangrijk, en dat komt niet zo tot zijn recht op bijv. een witte muur. Ik probeer een middenweg te vinden tussen een duidelijke foto en een foto die sfeer uitstraalt. Maar het klopt dat op sommige foto's je een spleet ziet van het hout of een kier van overgang kast-muur, die foto's ga ik aanpassen.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:09

Wat een ontzettend leuk topic! Ik kwam dit bij toeval tegen en vind het idee voor een bokt-netwerk erg leuk bedacht :D
Ik heb getracht het topic door te lezen, maar ben niet verder gekomen dan pagina 6: veelste ongeduldig om mij ook voor te stellen :+

Voor het voorstellen kopieer ik voor het gemak een gedeelte uit mijn profiel, had die toevallig van de week weer een update gegeven :)
In juli 2009 heb ik de opleiding MBO Paardenhouderij succesvol afgerond ( :D ) en 7 maanden later (februari 2010) ben ik begonnen als zelfstandig ondernemer. Ik bied verschillende diensten aan waar mijn grootste passie centraal staat: het (mini)paard.

Een hoop mensen kennen mij al van mijn fotografie werk: Maaike de Vries Photography, iets wat ik al jaren met groot plezier doe :) Een hoop mensen (over de hele wereld) hebben mij al gevonden voor prachtige foto's van hun paarden. Hiervoor reis ik veelal door Europa heen, maar ben ook gewoon hier in Nederland te boeken. :)

Naast de fotografie sta ik aan de start van mijn eigen trainingstal met minipaarden. Ik ben helemaal verknocht aan deze kleintjes en wil niks anders meer :D Mensen kunnen hun minipaard bij mij laten trainen voor shows, of voor het aangespannen werk laten beleren. Daarnaast geef ik ook mensen les in halter training of enig ander hulp wat met het minipaard te maken heeft. Meer informatie kun je hier vinden: MV Miniature Horses

En alsof ik het nog niet druk genoeg heb, doe ik ook nog aan (web)design/marketing. Het is voort gekomen door het presenteren van mijn foto's, dat fotoklanten mij ook vroegen reclamemateriaal te maken om de foto's te kunnen presenteren! De website voor deze diensten zelf is er helaas nog niet, maar informatie kan worden opgevraagd/bekeken worden via mijn centrale website: http://www.maaikedevries.eu

De enige website die goed online staat is van de fotografie, de andere 2 websites kom ik gewoon niet aan toe: druk voor de klanten bezig :P

edit: in de loop van de dagen zal ik zeker verder bij gaan lezen :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:22

oohw klinkt heel leuk Kaisa en zo te horen ben je ook al aardig aan de weg aan het timmeren! Ik zal straks (eerst ff eten), je sites eens gaan bekijken!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:37

Michelle, ik neem aan dat je werkt met de prof. versie van Mijnwebwinkel, dus je kunt er ook voor kiezen meerdere foto's te plaatsen van hetzelfde artikel.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:43

btw wat mn zusje mij nog vertelde over de vindbaarheid op google is het volgende:
Ranking in Google hangt af van verschillende factoren:
- Metatags --> Dit zijn keywords die je in je html zet, dit heb ik gedaan met de volgende keywords:
taarten, cupcakes, workshops, origineel, creatief, meike, laarman, silvolde.
- Alt-tags --> dit zijn teksten bij afbeeldingen, ook deze heb ik toegepast
- Populariteit --> Hier kan ik niets aan doen
- Titel & Domeinnaam --> Zijn toepasselijk
- Linking --> Hoeveel mensen linken naar jouw pagina en jij naar hoeveel.
- Paginanamen --> Kloppen ook goed.

Dus volgens mn zusje is het een kwestie van tijd voor ik op google fatsoenlijk te vinden ben :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:47

Als ik zoek op "mrs pie" komt ie niet gelijk naar boven en als ik zoek op "taarten silvolde" ook niet, maar als ik op "mrs pie taarten silvolde" zoek, sta je wel gelijk bovenaan!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:52

ja indd, dat heeft volgens mn zusje dan te maken met de populariteit, dus als mn site meer wordt bezocht, zal ik beter te vinden zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:54

oohw, dan moeten we allemaal ff klikken op je site ;) Moet hij populair worden qua aantal bezoekers op je site, of qua zoekopdrachten op google?

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:16

meikemarieke schreef:
btw wat mn zusje mij nog vertelde over de vindbaarheid op google is het volgende:
Ranking in Google hangt af van verschillende factoren:
- Metatags --> Dit zijn keywords die je in je html zet, dit heb ik gedaan met de volgende keywords:
- Alt-tags --> dit zijn teksten bij afbeeldingen, ook deze heb ik toegepast
- Populariteit --> Hier kan ik niets aan doen
- Titel & Domeinnaam --> Zijn toepasselijk
- Linking --> Hoeveel mensen linken naar jouw pagina en jij naar hoeveel.
- Paginanamen --> Kloppen ook goed.

Dus volgens mn zusje is het een kwestie van tijd voor ik op google fatsoenlijk te vinden ben :)

Metatags tellen nog maar heel licht mee, dat is meer iets van "Vroeger". Ook welke tekst (link, Headertags, etcetera) zijn van belang. Daarnaast zijn er ook sites die je ranking omlaag helpen als ze naar je linken. 50.000 berichten op Bokt met een sig zoals ik heb? Dan zal een link in je sig eerder negatief werken voor google. Dan moet je dus afwegen of de naamsbekendheid hier opweegt tegen de googleranking.

Paginanamen heb ik eerder uitgelegd... www.mrs-pie.nl/taart levert een betere positionering op dan www.mrs-pie.nl/taarten.html.

De site waarvoor ik het CMS heb opgezet, de foto's heb gemaakt, en het SEO gedeelte (googleoptimalisatie) heb gedaan, was afgestraft door Google (hidden keywords) en was onvindbaar. Nu staan ze met relevante zoekwoorden (niet bedrijfsnaam, maar bedrijfstak) minstens op de eerste pagina, bedrijfstak + plaats zelfs op 1.

Daarnaast is technische opbouw ook erg belangrijk voor google; een correct opgebouwde pagina (oa. geen styling in de code (dus geen <font> etc), geen tables tenzij een tabel, ...)) zal hoger komen dan een qua layout identieke pagina die 'bagger' is qua opbouw.

Een tekst zal altijd hoger opgepakt worden dan een afbeelding met ALT tag. Dus geen afbeeldingen gebruiken voor je menu.

En dat zijn de grootste punten om rekening mee te houden (niet alles, maar dan wordt deze post nóg langer ;) ).

Als dat alles goed is, zal met 2 tot 4 weken je indexatie vanzelf opgang komen.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:18

joyce2 schreef:
oohw, dan moeten we allemaal ff klikken op je site ;) Moet hij populair worden qua aantal bezoekers op je site, of qua zoekopdrachten op google?

Dat gaat niet werken, dat gaat alleen op voor je persoonlijke google. Als jij tien keer zoekt op "taart mrs pie" en alleen Meikemarieke haar site aan klikt, dan krijg jij die site hoger te zien, omdat Google van mening is dat jij die site interessanter vindt dan conculega's van Meikemarieke.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:28

oohw, dat klopt natuurlijk, want als ik tegenwoordig ergens op google, krijg ik heel vaak topics van bokt bovenaan in de lijst, haha.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:28

Overigens, ik heb mn enquete af, dus als er mensen zijn met honden en katten die deze voor me in willen vullen, dan hoor ik het graag!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:33

Joyce, waar staat die enquete dan?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:34

Ik heb hem niet online staan, zo professioneel ben ik niet ;) ik zal hem via PB doorsturen, maar ik kan hem ook doormailen, of hier op bokt zetten in een appart topic!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:36

Oh... Er is een súpermakkelijke online versie voor je enquetes! Die analyseert meteen ook de resultaten!
Ik heb jaren geleden al een enquete opgezet als marktonderzoek.

Moet ik alleen nog op de naam komen he :=

Edit: http://www.thesistools.com/

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:39

oohw handig hey! Dat ga ik eens even uittesten!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:28

meikemarieke schreef:

Wat grappig, ik woon een drop verder als jou :D :D kom er nu pas achter!

Maaike, leuk nog een fotograaf, ik ken je nog wel uit een vroeger fotografentopic geloof ik.

Morgen weer mijn fotografie-dag, al zitten er allerlei andere dingen in de weg morgen (boodschappen, golfles, paardrijden...argh! waarom zit er maar 24 uur in 1 dag?)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:29

Stuur die enquete maar door hoor Joyce, ik vul em wel in!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:01

Vorige week had ik het er nog over dat ik eventueel een tweede webwinkel wilde beginnen of eventueel m'n assortiment in m'n bestaande webwinkel wilde uitbreiden met alle losse onderdelen die je nodig hebt om zelf sieraden te maken.
Ik heb zondag hier op bokt een commerciele advertentie geplaatst, maar daar is geen enkele reactie op gekomen, en die verwacht ik ook niet. Ik heb er lang over nagedacht, maar ik denk er verstandig aan te doen bovenstaand plan niet uit te voeren. Daarbij denk ik alleen al aan het opbergen van al die kleine artikelen, bovendien moet je een hoop artikelen in een 100-tal bestellen, ik ben bang dat ik een overschot hou en daardoor m'n assortiment moeilijk kan uitbreiden.

Nu stuitte ik net op een hele gave groothandel met tassen. Ik verkoop al tassen op m'n website, maar misschien kan ik daarvoor wel een aparte webshop maken... Als je vakantie hebt, heb je tijd teveel, en ga je lopen brainstormen... hahaha, dat is mij wel duidelijk!
Ik ga eens op m'n gemak kijken wat voor aanbod er al is qua webwinkels, hoe hun prijzen zijn, enz. Wordt vervolgd ;)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:20

@ Georgette: brainstormen is altijd goed, maar een niet-paard-gerelateerd plan af laten ketsen door een topic op bokt is niet de ideale strategie. Je zou dan naar een sieraden forum (als dat er is :+ ) gaan en daar die vraag gaan stellen dan heb je al mensen waar dit echt hun interesse is ;)
Een 2e webwinkel is leuk, maar als ik het eventjes vanuit het oogpunt van de klant bekijk: je hebt 2 webwinkels, 1 bedrijf: nu moet je als klant zijnde wel dubbel verzendkosten betalen. ;) Tenzij je de tassen echt als een nieuw bedrijf start, dan heb je dat niet....