kensha schreef:Hey iederéén er is een bedrijf die in mij intresse heb maar wat zal ik dan doen met mijn huidige baan als uitzendkracht als ze mij willen aannemen.
Gewoon tegen uitzendbureau zeggen van ik wil stoppen als uitzendkracht want heb een vaste baan? Of hoe kan ik het in een goede manier over laten komen aangezien ik nog maar één week werk.
Het voordeel van een uitzendkracht zijn is dat je je baan per direct kunt opzeggen. Je kunt bij wijze van spreken gewoon tijdens het werken naar huis gaan om niet meer terug te komen. Zo makkelijk kan het bedrijf waar jij werkt trouwens ook van jou af!
Nu is het niet altijd netjes om per direct te stoppen. Het hangt heel erg van het werk en het bedrijf af. Normaal heb je bij een bedrijf ongeveer een opzegtermijn van een maand. Je kunt zelf met het uitzendbureau of het bedrijf overleggen wanneer je gaat stoppen. Dit doe je dus meer uit goed fatsoen dan uit verplichting

Solliciteer dus gewoon verder en vertel bij je toekomstige bedrijf dat je een opzegtermijn hebt van bijvoorbeeld een/twee/drie/vier weken. Dan weet je nieuwe bedrijf dat ook. Pas als je aangenomen bent, kun je bij je huidige bedrijf laten vallen dat je weg wilt. Maar dat je dan wel nog een paar weken doorwerkt zodat ze een vervanger kunnen vinden. Zo blijf je vaak ook op goede voet met het uitzendbureau en het bedrijf. Dit kan altijd handig zijn voor bijvoorbeeld een referentie of als je weer terug wilt komen in de toekomst