Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:20

kensha schreef:
Hey iederéén er is een bedrijf die in mij intresse heb maar wat zal ik dan doen met mijn huidige baan als uitzendkracht als ze mij willen aannemen.

Gewoon tegen uitzendbureau zeggen van ik wil stoppen als uitzendkracht want heb een vaste baan? Of hoe kan ik het in een goede manier over laten komen aangezien ik nog maar één week werk.

Het voordeel van een uitzendkracht zijn is dat je je baan per direct kunt opzeggen. Je kunt bij wijze van spreken gewoon tijdens het werken naar huis gaan om niet meer terug te komen. Zo makkelijk kan het bedrijf waar jij werkt trouwens ook van jou af!

Nu is het niet altijd netjes om per direct te stoppen. Het hangt heel erg van het werk en het bedrijf af. Normaal heb je bij een bedrijf ongeveer een opzegtermijn van een maand. Je kunt zelf met het uitzendbureau of het bedrijf overleggen wanneer je gaat stoppen. Dit doe je dus meer uit goed fatsoen dan uit verplichting :)

Solliciteer dus gewoon verder en vertel bij je toekomstige bedrijf dat je een opzegtermijn hebt van bijvoorbeeld een/twee/drie/vier weken. Dan weet je nieuwe bedrijf dat ook. Pas als je aangenomen bent, kun je bij je huidige bedrijf laten vallen dat je weg wilt. Maar dat je dan wel nog een paar weken doorwerkt zodat ze een vervanger kunnen vinden. Zo blijf je vaak ook op goede voet met het uitzendbureau en het bedrijf. Dit kan altijd handig zijn voor bijvoorbeeld een referentie of als je weer terug wilt komen in de toekomst :)

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:11

x_spekkie_x schreef:
kensha schreef:
Hey iederéén er is een bedrijf die in mij intresse heb maar wat zal ik dan doen met mijn huidige baan als uitzendkracht als ze mij willen aannemen.

Gewoon tegen uitzendbureau zeggen van ik wil stoppen als uitzendkracht want heb een vaste baan? Of hoe kan ik het in een goede manier over laten komen aangezien ik nog maar één week werk.

Het voordeel van een uitzendkracht zijn is dat je je baan per direct kunt opzeggen. Je kunt bij wijze van spreken gewoon tijdens het werken naar huis gaan om niet meer terug te komen. Zo makkelijk kan het bedrijf waar jij werkt trouwens ook van jou af!

Nee hoor, ligt eraan hoe lang je er werkt en wat er in je contract staat.
Even in je contract kijken en de ABU er op na slaan (google).

Ik zou gewoon laten weten dat je je contract niet wilt verlengen. En netjes je week afmaken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 11:26

Cowgirl super zeg een 9 *\o/* ik heb ook mijn typdiploma gehaald een paar jaar geleden, maar je moet het wel regelmatig blijven doen anders kun je het straks niet meer zo snel heb ik gemerkt.

Maandag hoor ik of ik ben aangenomen of niet... Dan mag ik s'middags gelijk het contract komen tekenen overigens. Pff ik hoop zo op goed nieuws, want ik wil echt heel graag die baan hebben!

gekke_koei

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:35

ik duim voor je.

inmiddels wel wat gehoord van mijn ww, wat ik nodig heb en dan gaan ze beoordelen.. ben benieuwd

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:43

Iedereen gefeliciteerd die een baan heeft, en succes die nog naar een gesprek moeten.
Ik heb bij verschillende thuiszorginstanties gesolliciteerd.
Maar nee alles was al bezet, maar wel nog vacatures open hebben staan voor 'mijn' regio #) Raar hé!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 10:15

zo frustrerend..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:45

Iris_Z schreef:
Iedereen gefeliciteerd die een baan heeft, en succes die nog naar een gesprek moeten.
Maar nee alles was al bezet, maar wel nog vacatures open hebben staan voor 'mijn' regio #) Raar hé!

Volgens mij zijn al die vacatures gewoon larikoek. Als ik binnen 12 uur al een afwijzing krijg kan dat in mijn ogen nooit een serieuze vacature zijn en dit is me nu 2x overkomen.
1x al voorzien tewijl de vacature nog gewoon openstond
1x was de selectie dag al vol terwijl de vacature nog open stond.

Geen antwoord krijgen op een sollicitatie waar je een uur op geploeterd hebt is in deze maatschappij ook heel normaal, je bent toch maar een nummer. Heeft solliciteren uberhaubt nog wel zin?

Als je solliciteerd naar een baan waar ervaring niet nodig is krijg je rustig een afwijzing dat je niet bent aangenomen wegens gebrek aan ervaring!

Motivatie is 200% maar je krijgt een afwijzing op gebrek aan motivatie....jezus moet ik me zelf dan maar direct in de envolop stoppen of als atachment aan mijn e-mail. Zodra ze die openen ga ik mijn verhaaltje doen.

Het is dat je MOET werken voor je geld maar anders.... nee hoor dan bedank ik er graag voor.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:34

Ik had net naar een bedrijf gebeld waarnaar ik een open sollicitatie wil sturen. Ik bel dan altijd om te vragen aan wie ik de brief moet sturen en het juiste adres erbij. Nadat ik dat had gekregen zei de vrouw aan de aan de andere kanr al gelijk "er zijn toch geen vacatures nu hoor ! "Ik zeg "Niet geschoten is altijd mis " En zei gelijk weer ja je maakt toch geen kans hoor. Lekker motiverend. Maar zolang als hun mijn CV niet hebben gezien weten ze ook niet wat ze missen :+

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:58

Cowgirl schreef:
Iris_Z schreef:

Volgens mij zijn al die vacatures gewoon larikoek. Als ik binnen 12 uur al een afwijzing krijg kan dat in mijn ogen nooit een serieuze vacature zijn en dit is me nu 2x overkomen.
1x al voorzien tewijl de vacature nog gewoon openstond
1x was de selectie dag al vol terwijl de vacature nog open stond.

Geen antwoord krijgen op een sollicitatie waar je een uur op geploeterd hebt is in deze maatschappij ook heel normaal, je bent toch maar een nummer. Heeft solliciteren uberhaubt nog wel zin?

Als je solliciteerd naar een baan waar ervaring niet nodig is krijg je rustig een afwijzing dat je niet bent aangenomen wegens gebrek aan ervaring!

Motivatie is 200% maar je krijgt een afwijzing op gebrek aan motivatie....jezus moet ik me zelf dan maar direct in de envolop stoppen of als atachment aan mijn e-mail. Zodra ze die openen ga ik mijn verhaaltje doen.

Het is dat je MOET werken voor je geld maar anders.... nee hoor dan bedank ik er graag voor.

Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Het is vreselijk momenteel.
Ook van de uitzendbureau's hoor ik vrijwel niks, heb net weer een mail eruit gedaan hoe het komt dat ik helemaal niet op de hoogte gehouden word.....

Je zou er depressief van worden :(

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:14

Ik werd bij het uitzendbureau netjes geholpen, alleen ze hadden niks voor me... Papiertje, ervaring....

Gekkenwerk :(

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:27

Ik zit ook nog steeds thuis en blijf brieven versturen, maar niks terug of afwijzingen pfff.
en van uitzendbureua's hoor je ook niks.

Schiet niet op zo.

Toch maar iets eerder voor mezelf beginnen waarschijnlijk.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:29

Ik heb gisteravond naar banen gezocht......

187 vacatures en geloof me, echt helemaal niks waar ik voor in aanmerking kom!
Grotendeels technische banen, of banen als stratenmaker etc en verder bijbanen van 15 uur per week.

Gek word ik ervan!

Voor mezelf beginnen lijkt me ook wel wat, maar ik zou niet weten wat.....

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:29

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:52

yrsa_karlijn schreef:
Ik had net naar een bedrijf gebeld waarnaar ik een open sollicitatie wil sturen. Ik bel dan altijd om te vragen aan wie ik de brief moet sturen en het juiste adres erbij. Nadat ik dat had gekregen zei de vrouw aan de aan de andere kanr al gelijk "er zijn toch geen vacatures nu hoor ! "Ik zeg "Niet geschoten is altijd mis " En zei gelijk weer ja je maakt toch geen kans hoor. Lekker motiverend. Maar zolang als hun mijn CV niet hebben gezien weten ze ook niet wat ze missen :+

Nou inderdaad.
lekker demotiverend personeel daar :+

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:55

Dan had ik er ook al niet meer naar gesolliciteerd.

Ben ook druk aan het zoeken, maar het blijft zo rot grrr

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:57

Ze zijn tenminste eerlijk (vind ik dan)..
Ik had weer een afwijzing van het UWV, zelfs die laten vacatures op werk.nl staan terwijl ze al vervuld zijn.
Ik kreeg namelijk terug:

Via werk.nl heeft u gereageerd op de bovengenoemde vacature. De werkgever heeft inmiddels aangegeven dat er voldoende kandidaten hebben gereageerd. Om deze reden kunnen wij u helaas niet verder doorverwijzen op deze functie.

Willen ze ons nog wanhopiger maken? |( ?

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:02

Ze kunnen dan wel eerlijk zijn, maar dat kan ook op een andere manier gezegd worden.
Ze zijn wat dat betreft wel laks met de vacatures bij werk.nl en wel meerdere site.

Maar ja we geven de moed niet op en gaan gewoon door.

Zoals al werd gezegd, het is dat we werk nodig hebben, maar anders had ik het ook niet zo meer gedaan hoor.

Dan was ik wel een paar uur voor mezelf gaan werken, maar dat is zowiezo de bedoeling dus dat scheelt alweer ;)

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:10

Als je voor jezelf gaat werken dan wordt je nu toch ondersteunt door het uwv?
Ik heb drie maanden ervaring ik denk niet dat veel mensen me in willen huren :+ .. Over een tijd kan ik 4 uur in de week administratie gaan doen voor familie, heb ik mijn diploma in ieder geval niet voor niets..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:25

Citaat:
Je zou er depressief van worden

Ben bang dat ik dat inmiddels wel ben.
De enige die nog zeker voldoende werk heeft zijn psyhiaters en psychologen :D .

yrsa_karlijn schreef:

Mijn hemel. Als ik zo gereageerd had tijdens mijn examen telefonie had ik gelijk een dikke vette 1!
Wat een aso service zeg....bij zo'n bedrijf zou ik geen eens willen werken. _-:(

Het was beter geweest als ze netjes hadden gezegd dat er geen vacatures vrij zijn maar je gewoon vrij bent om een open sollicitatie te sturen en je succes te wensen. Klantvriendelijk heet dat.

Dat bedoel ik dus met maar gewoon een nummer zijn in dit land.

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:34

Ik ben vandaag op gesprek geweest! 2 uur duurde het! Heb een heel goed gevoel erover, nu afwachten!
Ben ook al heel lang bezig en de ene na de andere afwijzing gehad, of idd soms helemaal niks, zo aso is dat!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:28

Ik heb de baan :D Ik ben zo onwijs blij *\o/*
Ik ga zelfs wat meer verdienen dan bij mijn huidige werkgever, nu af tellen tot het 30 April is en dan mag ik weg bij mijn huidige werkgever waar ik het totaal niet naar mijn zin heb.

Waar jullie ervaring mee hebben wat betreft werk.nl en andere vacaturesites kan ik helaas over mee praten... Waarom laten ze de vacature nog open dan als er toch niet op gereageerd kan worden. Leuk voor de cijfers van het CBS denk ik...

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:31

Gefeliciteerd Ineke.
Veel succes bij je nieuwe baas en het is altijd mooi meegenomen als je meer gaat verdienen.

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:02

Gefeliciteerd!

Ik heb morgen een gesprek bij thuiszorginholland.... Iemand ervaring mee?

Heel apart gesprek aan de telefoon gehad.. Als ik morgen niet mee zou gaan s'middags naar die vrouw/man, zou ik volgende week dus gewoon daar heen moeten om te werken, zonder te weten hoe of wat.
Heb d'r een raar gevoel bij.....

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:10

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:29

ochtend krantenwijk gevonden, mag het niet van mijn moeder (ben 18 en woon thuis) Poedersuiker!!!