Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:40

Quinette schreef:
Leuk! Ik begin ook de 28e:) Maar dan voor 32 uur, waarvan 4,5 onder schooltijd vallen. Kreeg vandaag de gegevens door van mn teamleider van de afdeling waar ik terecht kom. Ik denk dan bel ik meteen om n afspraak te maken voor t kennismakingsgesprek, maar krijg telkens de voicemail:(
Morgen maar weer n poging doen.

Nog anderhalf weekje! Heb dr zin in!:)

Ik heb 25 januari intro gesprek en 23 januari intro op school :j

Froukje_J

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:01

Leuk doen jullie werk en leren??

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:17

Nou mijn opleiding begint ook bijna, 1februari eerste lesdag.
Ga het sprinttraject volgen, in 1jaar de opleiding.
Ben heel benieuwd met 1lesdag in de 2weken hoe ze ons alle informatie willen gaan geven.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:37

Ja.. op mijn afdeling is eigenlijk alles voor mensen met lichamelijke problemen zo goed mogelijk naar oplossingen gekeken. maar me praktijkopleider vind mij niet goed omdat ik niets veranderd heb op de afdeling.. waarom ik dit niet gedaan heb? nou omdat alles prima loopt op deze manier.. en toen was ik een slechte leerling en nam ik te snel genoegen met dingen.. toonde geen leervermogen, kwam ze met allemaal voorbeelden van mensen met bv. afasie en dat ik dan bv een communicatiemiddel kan inschakelen maar dat is het nou juist.. dat had ik gedaan als het nog niet geregeld was maar dat is het wel etc.
Dusja had het toen wel even gehad.

Jet schreef:
Nienke, naar je eigen visie??? Is die van hun dan niet goed? Hoe kan jij in je eentje alles veranderen op een al bestaande afdeling met mensen die er misschien al jarenlang werken of begrijp ik je verkeerd?
Wel succes natuurlijk, hoop dat je het gewoon gaat halen, als je al zo ver in de opleiding zit moet dat toch lukken lijkt me.

Froukje, wanneer ben je begonnen met de opleiding?

Wij moesten trouwens eerst een voldoende halen voor het Nederlands examen en voor het reken examen op niveau 2F. Een deel van ons in de stress, je zou ook slagen met een 5 en een 6, maar toch... Nu is dat weer een jaar uitgesteld, dus nu doen we straks wel examen, maar telt het niet mee voor slagen of niet. Ik had er geen problemen mee gelukkig, maar ik ben wel blij voor de anderen die er wel moeite mee hebben. Dit is iets van regeringswege opgesteld omdat ze daar vinden dat het niveau op het MBO te laag is.
OVerigens heb je ook nog L en B, dat heb ik gelukkig al af en dat is goedgekeurd. Hoe zijn die dingen bij jullie geregeld? Wij heoven bv. geen Engels, maar die vorig schooljaar gestart zijn hebben het weer wel...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 00:02

Oei, dat is een lastig probleem. Was dat een opdracht vanuit je werk of vanuit school? Het lijkt me een erg lastige opdracht, zeker als er al veel geregeld is voor de mensen die er verblijven. Als je nu eens aangeeft wat er allemaal aan aanpassingen zijn en voor welke mensen, kom je dan niet een eind bij je praktijkopleider?
Succes in elk geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:58

Ik heb inmiddels de intro voor school achter de rug en morgen de intro voor het werk!

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:34

Wanneer had jij je officiele eerste werk/schooldag Blingh?

Voor mij begint maandag de eerste werkdag en dan dinsdag de eerst dag school. Spannend!:)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:38

Ik doe de vig opleiding, ben nu halverwege mijn tweede jaar! Ik werk in een verpleeghuis, 1e afdeling was laatste stadium van dementie en verpleegzorg , nu sinds juni midden stadium dementie en verzorging, ga eind februari naar somatiek.

ben nu bezig met verpleegtechnische handelingen in de praktijk, school alles afgetoetst. mn andere praktijkopdrachten vorderen helaas nog niet echt ivm omstandigheden op het werk.

vind het erg leuk, wel een hekel aan portfolios

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:05

Quinette schreef:
Wanneer had jij je officiele eerste werk/schooldag Blingh?

Voor mij begint maandag de eerste werkdag en dan dinsdag de eerst dag school. Spannend!:)

Precies hetzelfde als jij.

Dinsdag mijn officiele eerste lesdag :j Ik ga 2 dagen in de week naar school,dinsdag en woensdag dus..

Verder moet ik veel dubbele diensten draaien, beetje jammer..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:33

Ik heb donderdag mijn voortgangsgesprek. Ben benieuwd!

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:31

zijn jullie ook altijd zo bang voor de voortgangsgesprekken?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:57

ja ik heb mijne dinsdag

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:38

Ik heb de mijne dinsdag over een week, de eerste "echte"... En dan donderdag over een week de periodetoets, over de stof die we afgelopen periode hebben gehad, vooral veel anatomie, methodisch werken en dan nog wat bijzaken. Die anatomie is toch wel veel naar mijn idee, het wordt tijdens de lessen zo uitgebreid behandeld dat ik door de bomen het bos neit meer helemaal zie ;) .

Ik kom volgens mij in de knoei met mijn opdrachten, ik ben nu drie dagen vrij, maar ik ga dinsdag toch maar even naar mijn werk om nog even wat door te spreken. Ik denk dat het anders echt in de soep loopt, ik zou er met het voortgangsgesprek drie af hebben en tot nu toe is er nog geen een afgetekend. Ik werk dan nog vrijdag, zondag en maandag, dus dan moet ik "even" drie opdrachten afmaken en af laten tekenen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 06:51

Ik heb vandaag mijn eerste werkdag!

Moeten jullie ook een logboek bijhouden?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 07:01

Ik zou 4 febr. beginnen met de opleiding. Maar ik moet vandaag voor een hartkatheterisatie en binnekort voor een klepoperatie. Heb dus uitstel gevraagd tot september. Ik hoop dat ik dan echt kan starten.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:02

Pipo, ik weet niet of je al weg bent, maar veel succes! an hartkatheterisatie en een klepoperatie binnenkort is niet niks! Maar veel belangrijker dan nu de opleiding gaan doen. Ik hoop dat je in september mag starten.

Blingh, lekker, je eerste werkdag. Ik houd geen logboek bij, maar moet wel een urenverantwoordingslijst invullen en ik maak voor mezelf wel verslagen van de dingen die ik meemaak. Als ik denk dat het nuttig is maak ik er een starr=verslag van en laat dat aftekenen voor in mijn portfolio.
Zorg dat je snel weet hoe alles op de afdeling eraan toe gaat, ik heb daar wat tijd mee verloren. De eerste maand heb ik nauwelijks begeleiding gehad en dat is niet handig.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:04

Net mn vaststel gesprek gehad :+

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:41

Gezien de clown die er achter staat is het vast goed verlopen }> .

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:40

Ja opzich goed moet alleen 8 opdrachten in 10 weken maken ipv 60 :+

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:08

Hoe dat zo? Ga je zo goed dat je snel klaar kan zijn? Ik volg je nog niet helemaal...

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:40

Ik ben te lui ik heb 40 weken niks gedaan :+

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:18

Oei, en daar kom je gewoon mee weg ;) ? Leg me eens uit hoe je dat doet? Wat voor afdeling werk je nu? En doe je nog steeds BOL? Aan de hand van je berichten hier kon ik het even niet duidelijk krijgen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 08:22

Jee dat is haast onmogenlijk Jolandaa.. werkse ;)
Jet dank je wel, alles goed gegaan, wel tegengevallen, maar ja. De uitslagen waren goed, geen bypasses of zo. Dus alleen een klep ;)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 08:41

Toch heftig, pipo! Wel goede uitslagen in elk geval, maar een neiuwe klep is ook geen klein iets. Sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 08:44

Sterkte pipo, lijkt me erg heftig en gelukkig dat de uitslagen goed zijn en je geen bypasses hoeft.

Ik heb gisteren mijn eerste schooldag gehad, ik heb basiszorg gehad, anatomie & sociale vaardigheden. Anatomie ging over celopbouw e.d dat is voor mij allemaal herhaling. Basiszorg was leuk en sociale vaardigheden ook. Vandaag weer naar school.

Ik heb maandag een dienst gedraaid van 07.15 - 15.15. Ik sta vooral op extramuraal ingepland omdat mijn werkbegeleiding extramuraal werkt. Ik vind het veel leuker dan verwacht! Extramuraal zijn de mensen wat zelfstandiger wat ook wel prettig is. Bij intake kunnen ze aangeven waar ze hulp nodig bij hebben, hoe laat ze dat willen e.d.Aan de hand daarvan wordt er een looplijst gemaakt met de tijd ingecalculeerd die we per cliënt nodig hebben (ongeveer) Ontzettend leuk die mensen heb al dropjes gekregen en een rol mentos _O-