Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:49

Crap, vergeten de vacature te kopiëren, hebben jullie dat ook vaak :')?

Marcella

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:36

Lol kreeg net smsje of ik via ander bedrijf zondag (heb ik ook pas voor) wil werken ADO-Ajax. Weer een ander soort ervaring en benieuwd of event wel wat is voor me.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:56

Kwanyin, gefeliciteerd!

Ruitje, vergeet het nooit meer sinds ik een keer op gesprek moest komen en er geen een meer had, haha.

Marcella, je kan pas oordelen als je het meegemaakt/ervaren hebt.. Zou t proberen :)

Ik wil leuke vacatures :):)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:59

Heb al ja gezegd en krijg morgen aanvullende info. Hoop alleen niet met andere baan dat ik maandag vroege dienst heb. :O

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:23

Kwaniyn alvast een voorzichtige felicitatie dan :D.

Op hoeveel vacatures solliciteren jullie gemiddeld per week? Ik probeer er sowieso iedere dag 1 te versturen en soms zijn dit er meerdere, ligt er natuurlijk wel aan of er die dag nieuwe zijn.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:46

Goed nieuws Kwanyin!

ruitje: ja hoor, vergeet ik bijna altijd :') gelukkig heb ik een goed geheugen haha.

Hoe doen jullie dat? Heb een tijd geleden gesolliciteerd op een leuke functie bij een organisatie, op gesprek geweest en bij de laatste 9/60 overgebleven maar het uiteindelijk niet geworden. Nu heeft diezelfde organisatie een nieuwe functie (afwijkend van de vorige maar in dezelfde lijn) en daar wil ik graag op solliciteren.

Zouden jullie je vorige sollicitatie vermelden in de motivatiebrief (bv: "hier al eens gesolliciteerd en dit soort functie trekt me nog steeds blabla") of niet? En waarom?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:48

Wat was de reden waarom je het vorige keer niet bent geworden?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:54

Solleke - Precies, wat was de reden dat het de vorige keer niet is gelukt? Want als zij bijvoorbeeld vinden dat je niet in het team past oid, dan zal dat nu niet heel anders zijn -helaas..

Vandaag mijn laatste afwijzing binnen, ze hebben erg op branche ervaring geselecteerd en die had ik niet helaas .. Pff maar weer hopen dat er snel wat leuks voorbij komt.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:21

Ik dénk simpelweg minder ervaring dan de kandidaat die het geworden is. Ben van opleiding bioloog en in de vacature stond bij diplomavereisten socioloog.. op basis van motivatiebrief toen toch uitgenodigd op gesprek. Ben er toen ook verder niet achteraan gegaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:26

Marcella schreef:
Lol kreeg net smsje of ik via ander bedrijf zondag (heb ik ook pas voor) wil werken ADO-Ajax. Weer een ander soort ervaring en benieuwd of event wel wat is voor me.

Event werk is leuk :j doe het al jaren gewoon voor erbij. Helemaal als het druk is, heerlijk <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:42

Word de eerste keer en kan dan ook gelijk stukje pas wat ik zelf voorgeschoten heb weer terug verdienen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:48

Solleke_Noah schreef:
Ik dénk simpelweg minder ervaring dan de kandidaat die het geworden is. Ben van opleiding bioloog en in de vacature stond bij diplomavereisten socioloog.. op basis van motivatiebrief toen toch uitgenodigd op gesprek. Ben er toen ook verder niet achteraan gegaan.

Meestal checkt degene die de gesprekken doet dit bij degene die het de vorige keer deed (als ze tenminste netjes bijhouden wie er op welke vacature reageert). Meestal is het niet voor niets dat je bent afgewezen .. anders bellen en informeren aangeven dat je graag wilt reageren?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:53

Ik vraag me ook af of je niet gewoon even kan bellen? Vertellen dat je al eens gesolliciteerd hebt en of ze denken dat het voor jou een goed idee is om op deze functie te solliciteren? En dan zou ik er in de brief niet direct een verwijzing in zetten, dat zullen ze zelf ook we snel genoeg zien.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:43

Bedankt voor de feedback! Bellen ga ik niet doen denk ik, bel niet zo heel erg graag :o Ik zal wel niet voor niets zijn afgewezen, maar als je 9 kandidaten selecteert voor één functie, is het ook logisch dat er 8 afvallen, daarvoor hoeven die 8 anderen niet persé compleet ongeschikt te zijn, die ene is misschien gewoon net wat geschikter.. Mijn gegevens werden wel opgenomen in de werfreserve en er werd aangeraden hun vacatures in de gaten te houden, maar goed, zoiets is waarschijnlijk algemeen en hoeft niks te betekenen...

Vacature loopt half december af dus ik heb nog wel even, ga het telefoneren-idee even laten bezinken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:42

Als ze letterlijk hebben gezegd dat je hun vacatures in de gaten moet houden, wat let je dan? Gewoon solliciteren :j

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:46

Bellen kan iets positiefs zijn, maar als je er echt te zenuwachtig voor bent zou ik gewoon opnieuw een brief schrijven, en daar hoeft niet direct een verwijzing in te zitten. Ze zullen dat zelf ook kunnen zien. Je moet alleen wel naturlijk dezelfde lijn aanhouden. Als je in je vorige brief hebt geschreven dat je graag in team werkt moet je nu natuurlijk niet schrijven dat je het liefst alleen werkt, omdat ze dat zoeken in de vacature :P
Nee heb je, ja kan je krijgen ;) .

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:59

Wendy: solliciteren was ik sowieso wel van plan (al is het maar voor de rva ^^) maar vroeg me af of ik zou verwijzen naar m'n vorige sollicitatie of niet.

Jullie zouden het dus niet doen? Haha ja, zal wel een brief in dezelfde lijn schrijven :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:50

Solleke , schrijven die brief... zeker als je de vorige keer zover bent gekomen , ze zagen indertijd iets in je... wie weet ben je nu wel de ideale kandidaat die reageert.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:58

Ik mag op gesprek :) !!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:37

Zondag gaat niet door ze hadden een andere opdrachtgever gevonden voor een euro per uur goedkoper. :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:12

Jammer Marcella...

Wow Kwanyin dat is gaaf zeg! Alvast gefeliciteerd!!

Ik heb dinsdag een sollicitatiegesprek gehad en daar hoor ik uiterlijk vrijdag meer van. Het was een goed gesprek en het lijkt mij echt een leuke baan.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:45

Kwanyin wat een goed nieuws! Dat heb je goed voor elkaar! :D

Ruitje goede opmerking hier bovenaan, heb ook maar snel nog wat vacatures opgeslagen, nooit bij nagedacht. := Ook succes op je gesprek!

Solleke_Noah ik zou gewoon opnieuw een brief sturen, daarmee laat je ook zien dat je graag bij het bedrijf wil werken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:08

Afgelopen vrijdag naar het UWV geweest. Kreeg te horen dat ik nog verder moet solliciteren voor die overige uren omdat ik niet naar mijn oude urencontract ben aangenomen.
O en nog eventjes off topic, maar ik heb sinds vandaag de sleutels van mijn nieuwe huisje! Ik mocht gaan kijken naar een studiootje in het centrum van Den haag en ik was de eerste op de lijst :D Ik heb alles om de hoek zitten wat je je maar kan wensen, loop zo Chinatown in, ben zo bij het station echt gewoon alles. Ik kan het echt nog niet bevatten maar ik ga morgen al klussen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:15

Gefeliciteerd Purny erg leuk nieuws! Succes met klussen

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:39

Vandaag een afwijzing gekregen voor een baan die ik echt graag wilde, zo jammer, maar we gaan maar weer verder