Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:35

Heb de balen heb ik een baan ook al is het 0-uren zit ik op mijn salaris te wachten wat ik dus eigenlijk al uiterlijk vorige week woensdag had moeten hebben volgens contract. -O-

Over een paar dagen zou ik niet moeilijk doen, maar dit duur nu wel erg lang. :o

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:50

milatje schreef:
Heb de overname van de praktijk inderdaad afgezegd. Is geen doen als je geld moet lenen bij een bank als startende.

Wat een raar verhaal rondom die sollicitatie bij je man in het bedrijf..

En hoeveel ervaring moest je hebben voor schoonmaken? Iedere gek kan toch een doekje in zn handen pakken? :+

dat valt nog vies tegen weet ik uit de praktijk... als ik kijk naar wat collegaas van me soms achterlieten vroegah... echt shocking.

Of de bende die je na vakantieperiodes tegen kwam als er een paar weken vakantiekrachten hadden gewerkt... dan kan de gemiddelde 18 jarige als je geluk hebt net een stofzuiger hanteren... maar verder :=

(Tuurlijk zijn er genoeg jongeren die wel van aanpakken weten... maar ik ben ze in mijn werk door de jaren heen nog niet tegen gekomen... maar ook genoeg 30 a 40 plussers die er niets van bakken.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:59

Sonja_vR schreef:
milatje schreef:
Heb de overname van de praktijk inderdaad afgezegd. Is geen doen als je geld moet lenen bij een bank als startende.

Wat een raar verhaal rondom die sollicitatie bij je man in het bedrijf..

En hoeveel ervaring moest je hebben voor schoonmaken? Iedere gek kan toch een doekje in zn handen pakken? :+

dat valt nog vies tegen weet ik uit de praktijk... als ik kijk naar wat collegaas van me soms achterlieten vroegah... echt shocking.

Of de bende die je na vakantieperiodes tegen kwam als er een paar weken vakantiekrachten hadden gewerkt... dan kan de gemiddelde 18 jarige als je geluk hebt net een stofzuiger hanteren... maar verder :=

(Tuurlijk zijn er genoeg jongeren die wel van aanpakken weten... maar ik ben ze in mijn werk door de jaren heen nog niet tegen gekomen... maar ook genoeg 30 a 40 plussers die er niets van bakken.

Ik denk dat er ook wel een verschil zit tussen het niet kunnen en je werk gewoon niet goed willen uitvoeren.
Ik heb ook deels schoongemaakt (naast verzorgende werkzaamheden) en kwam ook weleens vieze dingen tegen. Normaal waren het toch echt vrouwen in de 40/50 die daar aan het schoonmaken waren. Waar ik me dan vooral over verbaasde was de tijd die ze er aan kwijt waren om alles schoon te maken. :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:13

In de thuiszorg was bij mij de ervaring dat De ouderen (30,40,50 plussers) die slecht werk leverden was vaak idd wel de zin en motivatie om het werk nog grondig te doen die miste

De jonkies was vaak echt een kwestie van totaal geen inzicht hebben , serieus denken dat ze mooi werk hadden geleverd terwijl de helft niet gedaan was (was ook een stukje inwerken vanuit de organisatie wat gewoon niet geboden werd)
Buiten de thuiszorg om(bedrijven etc) veelal motivatie idd.

Maar ik verbaasde me ook altijd over hoe lang er over veel zaken werd gedaan..m ik had altijd tijd over en ging dan maar extra dingen doen/zoeken

vuurneon

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:42

Ik ging langzamer werken toen mijn toenmalige baas mij 'bestrafte' door de minuten in te houden op mijn salaris als ik te vroeg klaar was :+ heb dat snel afgeleerd :')
(Terwijl ik wel bleef en gewoon anderen meehielp bv)

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:50

Dit CV wilde ik even met jullie delen:
http://www.rleonardi.com/interactive-resume/

Ben een stille meelezer al een tijdje. Ook op zoek naar werk, ben opgeleid in 1 richting maar wil iets heel anders. Mijn ervaring is ook dat ze precies de juiste opleiding voor de functie zoeken en veel werkervaring willen, terwijl ik van mening ben dat iemand met de juiste motivatie en competenties het werk ook goed kan uitvoeren. Maar ik blijf proberen, ben nu behoorlijk ongelukkig met het werk wat ik doe.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:55

De tijd die je voor iets krijgt verbaas ik mij ook altijd over.
Maar inderdaad ideaal om dan ook andere dingen mee te pakken, en heb inderdaad genoeg lakse collega's mee gemaakt.

Mijn vriend gaat morgen iemand aanspreken wie over het uitzend bureau gaat (meld sowieso de slordige mailtjes en dat de cv niet goed door genomen word)
Maar of ik er nog wel wil werken? Dan maar gewoon via het bedrijf uit maar met dat uitzend bureau ben ik klaar.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:57

_Deco_ schreef:
Dit CV wilde ik even met jullie delen:
http://www.rleonardi.com/interactive-resume/

Ben een stille meelezer al een tijdje. Ook op zoek naar werk, ben opgeleid in 1 richting maar wil iets heel anders. Mijn ervaring is ook dat ze precies de juiste opleiding voor de functie zoeken en veel werkervaring willen, terwijl ik van mening ben dat iemand met de juiste motivatie en competenties het werk ook goed kan uitvoeren. Maar ik blijf proberen, ben nu behoorlijk ongelukkig met het werk wat ik doe.

Ik krijg iets van een spelletje er voor of zo. :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:03

Dat ís de cv! :D super creatief heeft die jongen dat gedaan zeg! Net wat voor de vormgevingsrichting/ontwikkeling etc

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:05

Oh haha! Ik zal hem dan eens op een pc openen want via tablet was het een beetje raar.

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:07

Ja, dat is inderdaad de CV. In mario vorm!
Kan me wel voorstellen dat dit niet bij elke functie gewaardeerd zal worden, maar wel super creatief!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:27

Rudina schreef:
Oh haha! Ik zal hem dan eens op een pc openen want via tablet was het een beetje raar.

Nee juist op de tablet openen :D door te swipen laat je het poppetje lopen :D

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:32

Super creatief dat CV! :)

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:51

Het is inderdaad wel erg gaaf!

Heb hem niet helemaal gezien want krijg het poppetje niet zo goed vooruit, heb ook maar goedkope asus tablet haha!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:57

Wauw Rudina, wat een slecht opgestelde afwijzigingsmail was dat. Ik meende eerst dat ze zich vergist had en dat het moest zijn "gelukkig bent u weerhouden uit de vele aanvragen want uw cv sluit perfect aan..."
Dan denk je en die werkt daar wel hé :+

vuurneon schreef:
Ik geloof dat ook ik gewoon word afgewezen op poetswerk, meer dan 10 jaar ervaring maar tja door de leeftijd word je ook gelijk duurder. Een 17 jarige kan hetzelfde werk ook prima doen immers... Deed ik toen ook :+

En dan het meest frustrerende zijn die mensen die roepen "Ik werk al twintig jaar nog geen dag werkloos geweest, als je wilt werken dan vind je werk, al is het in de schoonmaak maarja die hoogopgeleiden vinden zichzelf daar natuurlijk te goed voor."

Intussen heb ik geleerd om gewoon op mijn handen te gaan zitten :+ .

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:54

Superleuk dat CV :D

Waar solliciteren jullie op als werk in je eigen branche niet erg opschiet? Ik ben vrij specifiek opgeleid (WO Psychologie) en heb wel wat ervaring, maar onvoldoende om in deze tijd blijkbaar werk te vinden :+ Mag op zich niet klagen want ik werk parttime als psycholoog, maar heb meer centjes nodig (zag net wat bijstand is, men, dat is net aan mijn huur :/). Maar waar kan ik nu het beste op mikken qua functies? Mijn plan is (vanzelfsprekend) om door te solliciteren in mijn gewenste richting tot ik wél aangenomen word. Maar wat zijn nu banen waar ik in de tussentijd kans maak?? Aantal uitzendbureaus heeft al laten weten niets met me te kunnen...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 00:49

Werken in een winkel misschien Roodzonnetje?

Ik zelf mik nog op licht administratieve functies, maar heb dan ook nog een MEAO diploma richting bedrijfsadministratie. Maar ook op die functies word ik vooralsnog niet uitgenodigd.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 09:36

RoodZonnetje schreef:
Superleuk dat CV :D

Waar solliciteren jullie op als werk in je eigen branche niet erg opschiet? Ik ben vrij specifiek opgeleid (WO Psychologie) en heb wel wat ervaring, maar onvoldoende om in deze tijd blijkbaar werk te vinden :+ Mag op zich niet klagen want ik werk parttime als psycholoog, maar heb meer centjes nodig (zag net wat bijstand is, men, dat is net aan mijn huur :/). Maar waar kan ik nu het beste op mikken qua functies? Mijn plan is (vanzelfsprekend) om door te solliciteren in mijn gewenste richting tot ik wél aangenomen word. Maar wat zijn nu banen waar ik in de tussentijd kans maak?? Aantal uitzendbureaus heeft al laten weten niets met me te kunnen...

Kun je als client begeleider nergens terecht?

Ik heb gisteren een gesprek gehad bij een werkgever waar ik in het voorjaar al gesolliciteerd had, maar tweede was gewordne. Ze hebben nu de beste 3 uit de vorige ronde weer uitgenodigd voor een functie per 1 januari en ik ben zo enthousiast! Ik zou zo ontzettend blij zijn met deze baan :D Vrijdag hoor ik meer, spannend!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:39

Oei Corelli ik duim voor je!!

Ik ben net gebeld door een werving en selectie bureau en ze gaan mij voorstellen bij wel 5 bedrijven tegelijk nu :):) hopelijk levert het iets op.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:01

Dankje Ineke2! Dat klinkt positief :j
En van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:05

Dankjewel :D laten we hopen dat deze dag gelukt brengt dan

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:24

Gefeliciteerd Ineke :D.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:25

Gefeliciteerd Ineke. Wie weet brengt het geluk!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:25

Ineke gefeliciteerd!

Nou, ik ben geloof ik weer terug bij af en alleen afwijzingen verder. Had toch gehoopt dat ik het nu wat gemakkelijker zou hebben dan toen ik begon met werken etc... Getver.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:27

Gefeliciteerd en ik hoop dat deze dag inderdaad geluk brengt. Heb tijdje terug op 2 functies gesolliciteerd bij 1 bedrijf, waarbij de een passender was dan de ander en zij mij vroegen in ieder geval te reageren op de passende zeg maar. Heb gisteren op de andere functie de afwijzing binnen gekregen dus nu duimen dat ik bij de "passende" functie wel erbij zit.. Heel spannend!