Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:04

gefeliciteerd Purny :D

Hier veel te druk om ook maar te zoeken naar nieuwe vacatures. De twee gesprekken heb ik nog geen uitslag van gehad. Morgen vrij voor wat andere afspraken dus dan maar weer even gaan kijken :)

DeMaJai

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:06

Ik had ook moeite zit zeker al 31/2 maand thuis en morgen kan ik beginnen met werken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:40

Gefeliciteerd Purny!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:20

Gefeliciteerd Purny!

Hier ook weer een afwijzing binnen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:53

@Wieldop: Wat stom dat je een aanvaring hebt gehad met je leidinggevende. Als het om belangrijke zaken gaat kan je inderdaad best via mail communiceren, dan heb je zwart op wit bewijzen (moet je zelf natuurlijk wel niets stoms sturen :P ) .

@Winged: Oh dat is ook leuk, te veel ervaring. Nooit goed precies :') . Krijgen ze extra subsidies ofzo als ze iemand met minder dan twee jaar ervaring aanpakken, of is het louter om dat klein beetje minder loon te doen? Dat gebeurt hier wel eens, mensen die bv een bepaalde tijd werkloos zijn geweest, starters jonger dan 26...allemaal voordeliger en er zijn dus ook wel eens jobs die daar specifiek om vragen.

@purny: Gefeliciteerd!

@solarpleure, ik herken jouw gevoel zoooo goed. Ik heb ook vaak het gevoel dat mijn leven gewoon blijft stilstaan. Ik ben 26 en voel ook dat het hoogtijd is voor (terug) mijn eigen stek, maar zolang ik geen vast werk heb blijft het erg lastig. Iets huren zou misschien nog gaan omdat mijn vriend vast werk heeft (moest ik alleen zijn was zelfs dat zeer moeilijk), maar wij willen dat geld niet weggooien en graag iets kopen. Het spaargeld hebben we, maar zolang ik geen vast werk heb is een goede lening aangaan moeilijk. Dus ik kan alleen maar hopen dat ik volgend jaar eindelijk eens geluk mag hebben en mijn tijdelijk wordt omgezet.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:56

Meer werk wat moet gebeuren dat klaar staat of signaleer dat mijn leidinggevende bepaalde dingen op moet pakken. Normaliter zeg ik dat, maar nu dek ik mezelf in zodat dat niet aan mij te wijten valt!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:21

Ik heb een afwijzing binnen op een zwembad functie toezichthouder...

ik had te weinig aanknopingspunten, heb gemaild voor feedback op mijn sollicitatie. Aangezien naar mijn mening ik helemaal binnen het profiel pas....

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 00:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:19

Gefeliciteerd Purny!

Ik weer aan het zoeken, helaas maar weer weinig om op te reageren. Nog wel aantal open staan maar vacatures al van de site, dus zo'n idee ik het niet ga worden. Net ook maar opgegeven als krantenbezorger

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:57

Gefeliciteerd met je baan! :)

Ik kreeg gister maar liefst 5 afwijzingen! Daar zakt de moed toch van in je schoenen...
Anyway, vorige week een goed sollicitatie gesprek gehad. Na wikken en wegen toch besloten om het niet te doen ivm financieel plaatje wat er aan zit. Ik vind het toch een te groot risico voor nu. Ik ben immers pas 22 en moet ik dan al een lening af gaan sluiten voor weet ik veel hoeveel duizenden euro's om werk te hebben, met de vraag hoe succesvol het is? Toch besloten om het niet te doen, ook omdat ik nooit echt de ambitie heb gehad om een eigen praktijk te hebben.

Het plan is voor nu om in september aan een master te beginnen. :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:14

Gefeliciteerd purny!

milatje: zou het ook niet aandurven, zo jong en dan al zo'n investering. Vriendin van mij heeft het wel gedaan, een eigen dierenartspraktijk gestart, maar ze krijgt steun van haar ouders dus ze kon de gok wel wagen. Maar dan nog lijkt zoiets me heel erg spannend!

Hier helaas niet geworden voor die ene superleuke functie waar ik op gesprek voor ben geweest, echt balen :(

Wel iets raar met een andere vacature, een studiegenoot had er ook op gesolliciteerd en gisteren een afwijzing ontvangen (ze hadden 100 sollicitanten gehad!). Ik keek net in m'n mailbox en niks ontvangen... Zouden jullie er een mailtje aan wagen of nog even afwachten? Misschien dat ze de afwijzingen in stukjes mailen omdat er zoveel applicaties waren?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:17

Dank jullie wel! Vrijdag nog een afspraak met mijn coach op het UWV.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:50

Zijn jullie nu ook regelmatig actief met je CV's op monsterboard, nationale vacaturebank, indeed, linkedin e.d. of doen jullie daar helemaal niets aan?

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:56

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:07

fargo schreef:
Zijn jullie nu ook regelmatig actief met je CV's op monsterboard, nationale vacaturebank, indeed, linkedin e.d. of doen jullie daar helemaal niets aan?

Jawel, ik heb mijn CV uitstaan en ben naar aanleiding daarvan ook opgebeld. Dus het helpt wel een beetje.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:11

-O- uitslag van gesprek van vorige week.. het bedrijf gaat toch verder met eigen sollicitatie procedure :?
Zo toch maar even bellen of ik daar niet tussen gezet kan worden :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:13

He? Dat vind ik ook maar vaag Dungen...

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:20

Kom hier even binnen vallen, ons bedrijf zoekt een Lead Auditor. Je hoeft de papieren er niet voor te hebben want je zal door het bedrijf worden opgeleid. Wel is het fijn om ervaring te hebben in de bouw en daar ook echt plezier in te hebben.

Meer info per PM

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:21

Dungen schreef:
-O- uitslag van gesprek van vorige week.. het bedrijf gaat toch verder met eigen sollicitatie procedure :?

Dan hebben ze waarschijnlijk al lang een interne kandidaat waar ze zich op richten of willen richten.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:30

Ik kom ook even binnen vallen, frustratie zit momenteel erg hoog.
Ik had een sollicitatie gedaan op een vacature die volledig aansluitte op mijn cv, woon er vlakbij (5 minuten fietsen), partner werkt er ook(totaal andere functie)
De vacature kwam op een dag vrij dat ik bij mijn oude werk ontslag had genomen, mijn vriend had het er al een paar keer over van 'he, waarom kom jij niet bij ons solliciteren?'

In de avond keek ik weer of er vacatures bij waren gekomen, en toevallig precies een die volledig aansluiting had op mijn cv.
Meteen mijn sollicitatie ingediend, en 2 dagen later was ik al zo nieuwsgierig dat ik er een telefoontje achter aan had gegooid.
Dit zou ik normaal nooit doen.. Maar het bewijst toch maar weer hoeveel interesse je hebt.

Nu opende ik zojuist mijn mail, en helaas een afwijzing.. Ook nog met zinnen die niet correct zijn.

Citaat:
Naar aanleiding van uw sollicitatie moeten wij u helaas mededelen dat uw cv volledig aansluit bij de wensen van onze opdrachtgever

Dit was o.a. een zin die er in stond. Ik snap er werkelijk niks van want mijn cv sluit gewoon exact aan op de vacature.

Nu heb ik iets gedaan waarvan ik mij eigenlijk afvraag of het wel kan, heb terug gemaild dat ik erg teleurgesteld ben en mij af vraag of de vacature wel in behandeling is geweest gezien hij volledig aan moet sluiten op de vacature en dat ik hoop dat ik alsnog uitgenodigd mag worden voor een gesprek.

Denken jullie dat het nog baat? Ik heb mijn partner zojuist ook gebeld of hij niet bij een persoon straks kan aankloppen die er over gaat. Hun hebben een inpandige uitzend bureau waar ik de sollicitatie bij gedaan heb, dus hopelijk is er nog kans als ik hem rechtstreeks verstuur naar het bedrijf. Mijn vriend heeft imo prima contacten daar.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:33

Er staat toch ook dat je cv volledig aansluit ?? Wat is de maar??

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:38

Dat staat er inderdaad, maar dit is het volledige mailtje

Citaat:
Beste Rudina,

Bedankt voor uw getoonde interesse in de vacature van medewerker poetsploeg.

Naar aanleiding van uw sollicitatie moeten wij u helaas mededelen dat uw cv volledig aansluit bij de wensen van onze opdrachtgever.

Door de vele sollicitaties die wij ontvangen hebben op onze openstaande vacature, zijn wij helaas genoodzaakt om een voorselectie eerst op basis van cv te maken, helaas zijn wij niet in de gelegenheid om alle sollicitanten uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek.

Wij danken u voor de getoonde belangstelling in ons bedrijf en de tijd die u heeft geïnvesteerd in deze sollicitatie en wensen u veel succes toe bij eventuele andere sollicitaties.

Met vriendelijke groet,
Start People Inhouse Services

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:52

Wat een vage reactie Rudina?
Hopelijk krijg je een reactie op het mailtje. Kan me voorstellen dat je daar meer over wilde weten.

Kwam net een heel gave vacature tegen, maar dat bedrijf heeft nog een tweede vacature openstaan die er ontzettend op lijkt. Beiden vind ik heel interessant en voor beiden ben ik even geschikt. De functieomschrijving is iets anders, maar niet substantieel. De functie-eisen zijn 100% dezelfde.

Wat zouden jullie doen: één brief schrijven voor beide vacatures, of twee brieven (één per vacature) die ontzettend op elkaar lijken?
Ga het bedrijf ook nog bellen met deze vraag, maar ik zit nu in de middle of nowhere (geen bereik) en wil wel vast een start maken met de brief/brieven.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:57

fargo schreef:
Dungen schreef:

Dan hebben ze waarschijnlijk al lang een interne kandidaat waar ze zich op richten of willen richten.

Zo kwam het eigenlijk niet over... straks maar even belletje naar wagen naar de p&o van het bedrijf zelf.. wie niet waagt..

Paard zijn afspraak is geweest dus nu tijd voor mezelf uhhhh solliciteren :Y)

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:03

Behoorlijk vaag inderdaad, ben ook benieuwd.
Volgens mijn vriend zijn ze vandaag aanwezig maar nog niks vernomen.

Maar baal als een stekker, cv sluit zo goed aan ook op bijzonderheden. Het is wel leuk dat mijn mannetje daar ook werkt, en de dagen die waren voor mij perfect.
Zij weten trouwens niet dat ik partner van ben hoor, of mijn facebook moet door gespit zijn.
(Lijkt mij sterk, gezien mijn cv hoogst waarschijnlijk geen eens door genomen is)
Maar dan alsnog vrouwen die er nu al enkele jaren werken zijn de vrouwen vaak van, dus het lijkt mij ook raar dat ze er over zouden vallen.