Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:25

Wat voor functie in een supermarkt?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:30

Vakkenvuller/caissière

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:31

Spijkerbroek, net jasje, nette schoenen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:43

Net een afwijzing gehad, omdat de vacature al is ingevuld zucht... Haal je advertentie dan van internet af.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:22

Kwanyin schreef:
Ineke2 schreef:
Kwayin, wat fijn zeg... Op zo'n manier blijk van waardering heb ik ook nog nooit gehad hoor. Wel een keer dat de manager mij in zijn kantoor riep en vertelde dat de 1 van mijn klanten zo blij was met de service die ik gaf :)

Ik heb écht een job uit de duizend, dat besef ik maar al te goed. Mijn allereerste werkdag, een van de eerste dingen die mijn bazin tegen me zei: "geen stress, niet zenuwachtig zijn. Ik ben van mening dat mensen die relaxed zijn, en die gelukkig zijn in hun werk, veel betere werknemers zijn."

Een heel verschil met mijn vorige, die je als een havik in het oog hield, en als ze je op het kleinste foutje kon betrappen zich niet schaamde om voor al je collega's en zelfs klanten opmerkingen te sneren als "dat schrijf je met dubbel 't'. Nederlands, dat vak heb je toch wel ooit gekregen op school? :roll: " (en die smiley zet ik er niet zomaar, zo'n kop moet je er dan bijdenken).

Balen Winged! Dat is altijd een vervelend gevoel, als je een job ziet die op je lijf geschreven staat, en dat zij precies vinden van niet.

Wow dat klinkt echt als een super fijne job! Kunnen veel werkgevers een puntje aan zuigen. Jammer dat veel werkgevers in de 'effe' cultuur hangen en het alleen aangeven als het fout gaat! Komt soms ook doordat je geleefd wordt door de dag.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:37

Klopt Wieldop, dat is alleen niet zo best voor je zelfvertrouwen als werknemer. Tuurlijk kun je sommige dingen met een korrel zout nemen, maar pff soms zou een simpel compliment ook wel een leuk zijn.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:42

Ik merk dat bij mezelf ook inderdaad. Ik kom graag werken en daardoor werk ik ook veel beter. Ik durf ideeën aan te dragen en initiatief te nemen, en die worden dan heel blij aanvaard of gemotiveerd afgewezen. Ben standaard zo'n tien minuten te vroeg en het gebeurt vaak dat ik meer dan tien minuten langer blijf omdat ik nog iets wil afmaken, maar dat schrijf ik niet op. Ik weet dat ze als tegenprestatie ook niet moeilijk doen als ik ooit door omstandigheden eens een beetje later op mijn werk aankom of vroeger vertrek.

Op mijn vorig werk was ik standaard zo'n twee à drie minuten te laat :+ . Ik had ergens verkeerslichten en als ik iets vroeger vertrok zou ik weer vijf minuten vroeger aankomen, en dat vertikte ik :+ . Om zes uur gedaan was om zes uur gedaan, als ik de klok zag omspringen kon ik niet vlug genoeg weg. Initiatief nemen om de werkwijzen te verbeteren deed ik ook niet, werd toch totaal niet geapprecieerd. Als ik het werk dat ik af moest maken af had dan had ik geen zin om iets nieuw te verzinnen. Nu heb ik al een hele lijst in mijn hoofd van dingen die ik kan doen als mijn meest noodzakelijke af is.

Ik ben gewoon heel fel voor peoplemanagers die mij als een volwassen persoon benaderen. Ik heb niks tegen perfectionistische managers, mensen die hoge eisen stellen aan je werk stellen. Helemaal niet. Maar ik kan niet tegen leidinggevende die je behandelen alsof je een kleuter bent. Die zich op een hoge troon boven je wanen en denken dat ze meer mens zijn dan jij omdat zij een hogere functie en meer geld hebben. Ik vind dat ze door hun positie inderdaad meer te zeggen hebben, dat zij het laatste woord hebben over ideeën en dat zij ook eerder mijn werk mogen corrigeren dan omgekeerd. Maar wel als twee volwassen mensen op een normale manier. Het leven is mij te kostbaar om het te laten verpesten door elke dag voor niks op mijn kop te laten zeiken :) .

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:25

Nieuwe week, nieuwe kansen!

@ Kwanyin; Het klinkt echt positief! Jammer dat ik niet in België woon, haha.

@ Winged; Al een terugkoppeling gehad?

@ Purny; Hoe ging je gesprek?

Ik heb vorige week trouwens een confrontatie met mijn leidinggevende gehad. Helaas voor haar heb ik nu haar ware aard gezien en ga me nu nog meer indekken dan ik al deed. (Nu dus echt alles via mail koppelen, zodat ik altijd terug kan grijpen naar een mailtje.) Echt jammer, maar het is niet het type die eerlijk is. -O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:30

Ieuw Wieldop... helaas ook ervaring mee...en de leidinggevende boven mijn leidinggevende hield haar weer het hand boven het hoofd ook nog...

De ene die wel voor mij opkwam was degene die de leiding van het kantoor in Nederland had. Helaas werd diegene na een paar maanden ontslagen.

Sterkte...

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:50

Helaas heb ik niemand op wie ik kan terugvallen. Ik moet het met de leidinggevende doen en heb ik weinig contact met degene die boven mijn leidinggevende staat. Die leidinggevende wil namelijk maar één aanspreekpunt en hoort alles van een kant. Het is een kwestie van tijd dat de leidinggevende merkt hoe het er werkelijk aan toe gaat, maar ik hoop dat ik dan wel weg ben. :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:12

@Wieldop: Geen terugkoppeling en het hoeft van mij ook niet meer. Ik zit gewoon mijn tijd hier uit :j

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:41

Winged schreef:
@Wieldop: Geen terugkoppeling en het hoeft van mij ook niet meer. Ik zit gewoon mijn tijd hier uit :j

Ik bedoel op je sollicitatie waarom je een afwijzing had

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:48

Oh die, teveel werkervaring... (0-2 jaar, ik heb 3)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:48

T is ook nooit goed :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:58

Nope. :+

Nja, jammer voor hen dan...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:35

Ik ben aangenomen! 1 december begin ik door middel van een proefplaatsing. *\o/* *\o/*

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:36

Gefeliciteerd!

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:37

Gefeliciteerd Purny!!

Ik had vandaag weer een afwijzing te pakken :'( vanaf donderdag weer verder. Ik wil gewoon graag verder met m'n leven, ik heb het gevoel stil te staan en daar hou ik helemaal niet van :(

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:47

Gefeliciteerd Purny! Voor hoeveel dagen mag je aan het werk?

Balen Solarpleure! Snel weer solliciteren, dan heb je iets om naar uit te kijken!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:49

solarpleure schreef:
Gefeliciteerd Purny!!

Ik had vandaag weer een afwijzing te pakken :'( vanaf donderdag weer verder. Ik wil gewoon graag verder met m'n leven, ik heb het gevoel stil te staan en daar hou ik helemaal niet van :(

Inderdaad dat is het, je wilt verder maar je kunt niet verder.. BAH Sterkte!
Vandaag ook weer helemaal geen goede vacature er tussen niet van afgelopen weekend en niet van vandaag. Dat is zo balen!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:51

Vanmorgen had ik ook gecolliciteerd op een hele leuke functie. Binnen een paar uur al een afwijzing binnen. Gezien de vele reacties konden ze geen reden meegeven. van de 5 sollicitaties die ik heb vestuurd heb ik er van 1 nog niks gehoord. Van de andere allemaal een afwijzing.
Het moment om ww aan te vragen komt nu toch wel al akelig dichtbij |(

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:54

Ja dat heb ik ook als ik via secretaresse achtige bureaus solliciteer, dan lig ik er zo weer uit. Ik moet het echt van de rechtstreekse sollicitaties hebben denk ik, die mensen kijken verder dan hun neus lang is .. Sterkte Sure_lee

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:59

Tussen de 12 en 20 uur per week.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:00

Thanks! Komt vast wel goed. Heb ooit al een keer eerder ww aangevraagd maar toen had ik ruim voor tijd ook weer een nieuwe baan. Hoop dat dat nu ook lukt, maar ja wel een hele andere tijd nu..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:01

Ja voorheen werd ik binnen 3 weken gebeld als ik op Monsterboard stond e.d. en was ik al weer onder de pannen ongeveer en dat was ook in slechte tijden.. Nou ja geduld hebben en volhouden dan maar ..