sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:13

gefeliciteerd soda

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:15

Ja leuk he, ik ben blij voor ons! Haha!

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:17

Jaa! * trotsheid Vork

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:36

Gefeliciteers Suusjwah en Soda. *LOL*

Ik werd vanmiddag gebeld.
Heb gisteravond via de mailk een sollicitatie verstuurd en moet as dinsdag al op gesprek komen.
Veelal oude collega's van een ander bedrijf, kom nu alleen niet op de werkvloer, maar op kantoor. Haha!
Ik ben echt helemaal blij en hoop dat het iets gaat worden. Bloos

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:39

Gefeliciteerd Soda!! OK dan!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:49

Gefeliciteerd, suus en soda! Haha!

Nu hebben jullie geen zorgen meer. Knipoog

Nu de rest nog he. Tong uitsteken

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:04

Gefeliciteerd Soda en Suusjwah! Go jij! Go jij!

Ik mijn brief aangepast naar jullie tips (Thanks!) en hem gelijk maar op de post gedaan, dan kan ik niet meer twijfelen Knipoog Nu afwachten...

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:30

Dankjewel allemaal voor de felicitaties, altijd leuk als mensen meeleven! Haha! Om mijn mantra "hou de moed erin" nog maar even kracht bij te zetten: het gaat echt een keer lukken, hoe lang het ook lijkt te duren! Ik duim voor jullie dat je een leuke, passende baan gaat vinden en heel veel succes met solliciteren!

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:34

Wanneer mag je beginnen Soda?

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:01

Dat is nog niet helemaal zeker. ik heb nu twee banen, waarvan één sowieso met een maand opzegtermijn. Voor het andere deel geef ik onderwijs en dat wil ik graag afmaken tot het einde van het collegejaar. Misschien begin ik daarna, misschien al eerder maar dan niet fulltime.
En jij? Wat voor baan is het trouwens?

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:04

Ik begin 17 maart, als administratief medewerker Lachen

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:16

O, dat is al lekker snel!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:38

Proficiat Soda en Suusjwah

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:12

Dankjullie!!

Nu even daarheen om mn contract te tekenen! Pling

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:18

Ik zit al hele dag in mijn pyjama mails te checken, maar geen nieuwe mails. En ook niet verwachte mail van afgelopen woensdag. Dat wordt dus eerder maandag. Verdrietig

Ik kreeg wel net brief van Douglas. Ik dacht iets van: ik zal wel ff proberen en ook al heb ik geen diploma loonadministratie. Bloos Maar helaas staat er dat ze mijn sollicitatie in behandeling zal nemen.

Verder heb ik ook mails naar de bedrijven gestuurd van wie ik al enige tijd geen reactie van hen heb ontvangen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:25

Ik heb net een supermooie vacature gezien!

Woei, ik ben nu een beetje hyper, de baan klinkt heel goed, ben benieuwd wie er allemaal worden voorgesteld (is via een soort detacheerbureau).

Opzich heb ik het wel naar mijn zin op mijn huidige werk, maar dit is een super kans, en het betaald waarschijn veel beter (fatsoenlijk HBO niveau)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:07

Hoi allemaal!!

Ik heb afgelopen woensdag een sollicitatie gehad voor een vacature op de groep waar ik vorig jaar stage heb gelopen. Ik ben op dit moment aan het afstuderen en heb dus bijna mijn diploma (als het goed is Tong uitsteken ) Deze baan zal ik ook na het behalen van mijn diploma mee doorgaan Haha!
Het betreft een crisisgroep, jeugdhulpverlening dus. Super leuk team en uitdagende groep jongeren Haha! Haha!

Zit nog wat spannends aan vast, want mocht ik dinsdag of woensdag horend dat ik ben aangenomen, dan kan ik een paardje onderhouden. Deze is al uitgezocht (zie onderschrift) en aangezien ik niet van plan ben die nog te laten gaan hoop ik dat ik wordt aangenomen.
Ik maak wel een goede kans, daar ik de groep ken en mijn collega's achter me staan..
We gaan het zien, ik laat het horen!!! Haha! Haha!

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 10:40

Super Patricia! Je hebt inderdaad een erg grote kans dat ze je aannemen! En dat zou echt leuk zijn als je dan een paardje kan onderhouden, ik ga snel even in dat topic spieken Haha!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:44

Ik heb net een gesprek gehad en ik was vrij eerlijk tijdens het gesprek. Het ging goed en hij was zelf jong. Ook afgestudeerd als administrateur, maar leert wel verder. Haha! Hij zou zo snel mogelijk contact met me opnemen.

Nou............het was wel erg snel. Tong uitsteken Ik was net thuis en toen ging een telefoon. Hij sprak een bericht in en die heb ik afgeluisterd en daarna teruggebeld. IK MAG MORGENMIDDAG WEER LANGSKOMEN!!!! Go jij! Go jij! Haha! Eindelijk word ik eens uitgenodigd voor 'n 2e gesprek. Ik heb net mijn ouders en vriend gebeld en iedereen was blij voor me. Haha!

Maar wat kan ik verwachten tijdens 'n tweede gesprek?? Tot en nu toe heb ik alleen ervaring met de eerste gesprekken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:05

Tijdens een tweede gesprek gaan ze graag dieper in op motivatie en bepaalde competenties: ofwel competenties die echt belangrijk zijn voor de job of zaken waar ze nog aan twijfelen bij je. Mogelijks is het ook met iemand anders (de directe chef, iemand die je technische bagage test, ...) en krijg je eigenlijk vrij hetzelfde als in het eerste gesprek. Je mag altijd zelf vragen wat je van zo'n gesprek mag verwachten hoor!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:07

Ik zou het idd ook gewoon vragen Ja

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:11

Ok, ik zal dan vragen tijdens een gesprek. Heer T. zal ook bij een gesprek zijn en een tweede persoon is aa-accountant van een zaak zelf. Dus een hoge baas. Tong uitsteken

Alle tips zijn welkom. Knipoog

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:16

Wellicht gaan ze het ook over het salaris hebben, als je het daar nog niet over hebt gehad tijdens het eerste gesprek.

@ Patricia, wat spannend! Ik hoop echt voor je dat je wordt aangenomen en dat je Valiant kan kopen!

Ik zit nu weer in dubio, vrijdag was ik nog helemaal enthousiast over de vacature, maar nu ik hem nog eens goed heb doorgelezen ben ik bang dat het op het bureau is waar ik stage heb gelopen en dat vond ik toen maar zo-zo....de man die mij toen begeleide is nu wel weg, maar toch is mijn enthousiasme een beetje weg....

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:23

@Joyce: Wacht maar gewoon af tot je een gesprek heb gehad. Gelukkig voor je is die man weg bij het bedrijf. Misschien is een bedrijf tijdens je afwezigheid veranderd. Knipoog Dat zou ook mooi zijn voor je. Maar ik wens je succes.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:25

Vanmiddag om 15.00 uur even duimen. Vork

Mag weer op gesprek komen.
Wel verder als mijn planning, maar als ik er maar weer eenmaal in zit, dan kijk ik wel verder. Haha!