Opleiding tot operatie-assistente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:59

Ik ga vanavond nog mijn brieven schrijven, de tijd dringt!
Ik vind het zo moeilijk om een goede brief te maken, dit weerhoud me ervan om ze te schrijven..
Ik begin gewoon, uiteindelijk zal er wel wat moois uitkomen.. :j

Hebben jullie ook ziekenhuizen geschreven die geen vacature hadden?
Ik ben dit wel van plan, anders blijft er niet veel over in de omgeving..

91laura

Re: Opleiding tot operatie-assistente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:24

Stacy S, het lukt je wel! Ik heb geen zh gescheven die geen vacature hadden omdat alle ziekenhuis in mijn omgeving wél een vacaturen hadden :')

Ik had ook nog een vraagje, ik heb nu 6 ziekenhuizen aangescheven, maar stel dat je na de gesprekken bij 2 ziekenhuizen aangenomen wordt, wat dan? Dan ga je natuurlijk voor de eerste keuze maar wat moet je dan tegen het andere ziekehuis zeggen? En zijn daar ook kosten aan verbonden?

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:26

daar zijn geen kosten aan verbonden hoor. gewoon zeggen dat je het niet meer doet ;)

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:48

Nou, poeh poeh.. ik heb mijn eerste brief af.. Voor ziekenhuizen die een vacature hebben..
Nu moet ik deze nog aanpassen voor een open sollicitatie, denk dat ik dat maar morgen doe..

Ik hoop maar dat hij een beetje opvalt tussen de andere brieven.. :=

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:16

ja, het valt nog niet mee hé, zo'n brief. Ik hoop ook voor je dat je uitgenodigd wordt!

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:54

En heb je de brieven af?
Op de CV had ik een foto van mezelf erbij gezet, misschien is dat ook wel leuk om te doen...

Mijn solli was ook open ;)
Een klasgenoot werd 2x aangenomen. Ze had zich bij 1 ziekenhuis afgemeld en degene die ze daar nu voor in de plaats hebben genomen zit ook bij me in de klas.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:01

IK ben afgelopen September begonnen als Verpleegkundige, ook ik heb verschillende brieven geschreven!
Ik was op 1 na bij alle uitgenodigd voor een gesprek. Uiteindelijk bij 2 aangenomen, en toen heb ik een keus gemaakt.
Hier zeggen zelfs de ziekenhuizen dat je op meer plaatsen moet solliciteren omdat er gewoon weinig plekken zijn!
Bij ons hadden ze 300 man uitgenodigd die een nette brief hadden gestuurd en de juiste vooropleidingen hadden (dus eigenlijk waren er nog meer sollicitanten!). Van die 300 was er maar plek voor 20!!!!! En ik zat erbij!!!!!
Je moet gewoon geluk hebben, dat is 1 ding wat zeker is!

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:10

Jenny21 schreef:
IK ben afgelopen September begonnen als Verpleegkundige, ook ik heb verschillende brieven geschreven!
Ik was op 1 na bij alle uitgenodigd voor een gesprek. Uiteindelijk bij 2 aangenomen, en toen heb ik een keus gemaakt.
Hier zeggen zelfs de ziekenhuizen dat je op meer plaatsen moet solliciteren omdat er gewoon weinig plekken zijn!
Bij ons hadden ze 300 man uitgenodigd die een nette brief hadden gestuurd en de juiste vooropleidingen hadden (dus eigenlijk waren er nog meer sollicitanten!). Van die 300 was er maar plek voor 20!!!!! En ik zat erbij!!!!!
Je moet gewoon geluk hebben, dat is 1 ding wat zeker is!

Jeetje... Mag ik vragen uit welke omgeving je komt?

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:33

Limburg dus maak je maar geen zorgen!
EN dit gaat over de MBO opleiding verpleegkundige!

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:34

Jenny21 schreef:
Limburg dus maak je maar geen zorgen!
EN dit gaat over de MBO opleiding verpleegkundige!

Oh ach! verkeerd gelezen! ik dacht al, 300 mensen!! }:0

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:46

Dit waren er ook 300 en meer maar dus voor een andere opleiding. Ik weet niet of er ook zoveel gegadigden zijn voor jullie opleiding!

Hier waarschuwden ze er gewoon voor dat de kans dat je werd aangenomen maar heel klein was. En als je dit echt super graag wilde dat je op meerdere ´paarden´moet wedden :+ Ik heb gewoon veel geluk gehad dat ik ben aangenomen bij mijn 1e keus. (het zkh dat het dichste bij was)!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 10:00

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn, die op 'latere' leeftijd gekozen hebben om OK-assistent te worden?

Bijv. ik werk al jaren op kantoor. Maar sinds een aantal jaren, kriebelt het bij mij, om OK assistent te willen worden.
Het zou zo'n 'het roer is om' verhaal worden.

Het eerste struikelblok waar ik tegenaan loop is; hoe gaat mijn loon tijdens de studie eruit zien?
Ik heb nu een fijn salaris en ik kan leuke dingen doen. Tuurlijk snap ik, dat ik niet het loon zal verdienen dat ik nu verdien.

Ik heb inmiddels een paar vragen uitstaan bij een ziekenhuis. Ik hoop daar volgende week meer van te horen.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 10:48

In mijn klas lag de hoogste leeftijd eerst op 32 jaar, maar inmiddels is er iemand bij gekomen die rond de 40 is (of was het toch al 50? ;) ) Het komt dus best wel vaker voor denk ik :j Als het iets is wat jij graag wil doen, ga ervoor! +:)+

Qua loon zijn er volgens mij wel bepaalde regelingen te treffen. Ik verdien bijvoorbeeld het normale salaris wat voor een leerling OA toegekend is, maar mijn medeleerling (van hetzelfde jaar dus) verdient best wat meer omdat zij al 5 jaar doktersassistente is geweest, en daarnaast toch ook een huishouden moet kunnen blijven runnen. Maak daar dus zeker goede afspraken over!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:26

tja qua salaris zul je er wel op achteruit gaan idd... Tenminste je verdient een leerling salaris, tenzij je bv HBO-v diploma hebt of idd doktersassistente bent geweest... Dan kom je in een soort van aanloopschaal geloof ik.

Daarnaast is er bij ons ook iemand die op latere leeftijd begonnen is en tot nu toe is ze er nog steeds bij! Is denk ik wel weer lastiger om het leren weer op te gaan pakken, maar als je er eenmaal in zit moet dat ook geen probleem zijn lijkt me :)

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 12:36

Morris schreef:
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn, die op 'latere' leeftijd gekozen hebben om OK-assistent te worden?

Bijv. ik werk al jaren op kantoor. Maar sinds een aantal jaren, kriebelt het bij mij, om OK assistent te willen worden.
Het zou zo'n 'het roer is om' verhaal worden.

Het eerste struikelblok waar ik tegenaan loop is; hoe gaat mijn loon tijdens de studie eruit zien?
Ik heb nu een fijn salaris en ik kan leuke dingen doen. Tuurlijk snap ik, dat ik niet het loon zal verdienen dat ik nu verdien.

Ik heb inmiddels een paar vragen uitstaan bij een ziekenhuis. Ik hoop daar volgende week meer van te horen.

Bij mij in de klas zitten er mensen van 27, 35 en 40 dus dat gebeurd vaker hoor! sommigen ziekenhuizen willen juist liever volwassenen...

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 12:45

Ik lees ook dat sommigen voor de toelating, een proefdag moesten of mochten meedraaien. Is dit een 'verplicht' onderdeel, of heeft elk ziekenhuis haar eigen toelatingsvoorwaarden?
Lijkt mij juist heel goed een proefdag, voor beide partijen.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:20

Is geen verplicht onderdeel, ik heb het in ieder geval niet gedaan voor de toelating.

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:06

Ik heb wel een dag meegelopen, ze boden het mij aan :)

Zijn er bij jullie ook zoveel mensen afgevallen in de BVP?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:35

bij ons zijn er idd ook wel een aantal mensen afgevallen in de BVP... Is idd vaak een struikelblok.

Ik heb ook van tevoren een dag meegelopen. Dit was in ons ziekenhuis een verplicht onderdeel. Na de dag meelopen werd er ook bepaald wie mochten beginnen aan de opleiding.
Het lijkt mij persoonlijk sowieso goed eerst een dag mee te lopen met een operatieassistent om te bekijken wat het werk inhoudt.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 15:08

Ehh wat is de BVP?

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 15:20

beroepsvoorbereidende perioden..
Dat is ong de eerste 5/6 maanden van je studie.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 15:30

Waarom precies kan de BVP een struikelblok zijn?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 15:49

je moet in korte tijd veel leren en je mag in totaal van alle tentamens 5 er herkansen en ieder tentamen mag je maar een keer herkansen (zo is het bij ons iig). Haal je dit niet moet je stoppen.

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:33

dat wordt dus heel hard leren tijdens de bvp

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:49

bij ons duurden de bvp 4 maanden. er zijn er daarbij 4 afgevallen van de +/- 45 mensen