afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 08:02

Jawel hoor! Het theoretische gedeelte van mn scriptie is vrij sterk heb ik al van veel gehoord. Ik heb alleen gehoord dat aanbevelingen etc. Nog meer naar ee organisatie gericht mochten worden. Denk dat dat er ook uit komt. Maar heb er vertrouwen in..zeker omdat begeleiders van school met conceptversie vonden dat ik een goed stuk had aangeleverd. Ben benieuwd 31 mei moet de uitslag binnen zijn!!

Jij ook nog even succes suus!! Plan vooral geen wedstrijd in het weekend voor de deadline, die fout had ik een beetje gemaakt hahaha

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 08:13

xlisza schreef:
Spannend Laura!

Ik heb even een praktische vraag.
Hoofdstukken wil ik op de rechterpagina laten beginnen. Nu heb ik enkele keren een blanco pagina op de linkerpagina. Moet deze pagina doornummeren? Of loopt de nummering door op de getypte pagina's.
VB: blz 1, 2 en 3, nr 4 is blanco maar dan wordt de volgende getypte pagina nummer 4. de blanco wordt dan overgeslagen als t ware.

Ik heb op de blanco pagina's geen nummering staan, maar hij telt wel door.
Dus stel dat de blanco pagina nummer 6 is, wat er niet op staat, dan is de volgende pagina met tekst nummer 7. Snap je het nog? :D

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:25

Haha ja ik snap het! Dat had ook gekund. Ik hoop alleen niet dat ze de witpaginas tellen, want in dat geval ben ik over mn max heen gegaan

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:42

xlisza schreef:
Spannend Laura!

Ik heb even een praktische vraag.
Hoofdstukken wil ik op de rechterpagina laten beginnen. Nu heb ik enkele keren een blanco pagina op de linkerpagina. Moet deze pagina doornummeren? Of loopt de nummering door op de getypte pagina's.
VB: blz 1, 2 en 3, nr 4 is blanco maar dan wordt de volgende getypte pagina nummer 4. de blanco wordt dan overgeslagen als t ware.

Citaat:
Bij het afdrukken van dit document (en bij afdrukvoorbeeld) zal op de lege even pagina’s geen paginanummer te zien zijn. Op het beeldscherm in deze template zie je dat de paginanummering overgeslagen is en het nieuwe hoofdstuk op een oneven pagina begint. Dit wordt bewerkstelligd door bij page layout, breaks te kiezen voor not even page. Hierdoor begint op de volgende pagina een nieuwe oneven paginanummering.

Dit zegt mijn APA-handleiding die in m'n scriptieopbouw staat :))

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:48

Celien, dus bij jou staat dat de paginanummering niet door moet lopen? Hmmm...

Als ze bij mij de witpagina's tellen dan ga ik ook over de max. heen, maar aangezien ze die niet hoeven te lezen vind ik het niet tellen als een pagina :D

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:57

Moet een nieuw hoofdstuk rechts beginnen? of vinden jullie dat gewoon mooier? :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:25

Laurahh schreef:
Celien, dus bij jou staat dat de paginanummering niet door moet lopen? Hmmm...

Als ze bij mij de witpagina's tellen dan ga ik ook over de max. heen, maar aangezien ze die niet hoeven te lezen vind ik het niet tellen als een pagina :D

zal op de lege even pagina’s geen paginanummer te zien zijn. Op het beeldscherm in deze template zie je dat de paginanummering overgeslagen is en het nieuwe hoofdstuk op een oneven pagina begin
Op de linkerpagina is geen nummering te zien, maar rechts wel. Rechts is altijd oneven, dus de nummering loopt wel door :j

c_esther schreef:
Moet een nieuw hoofdstuk rechts beginnen? of vinden jullie dat gewoon mooier? :)

Volgens APA moet je nieuwe hoofdstuk rechts beginnen :j

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:17

Oh zo, ik dacht even dat de rechterpagina altijd even was :')

Dan heb ik het dus goed gedaan *\o/*

@Esther, ik heb het gewoon gedaan omdat het mooier is. Vanuit onze opleiding zitten er geen eisen aan..

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:21

Ik heb al een hele tijd niet meer gereageerd, om heel eerlijk te zijn was dat omdat ik nogal zenuwachtig werd van de reacties van de mensen die al een stuk verder waren . haha :')

Moet vanmiddag mijn concept versie inleveren en hoop op veel fijne feedback! :)
7 juni moet ik mijn scriptie helemaal inleveren.

Maandag al een sollicitatie gesprek dus hopelijk slaag ik in 1 keer :D

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:24

Hier is ook 7 juni de inleverdatum, succes nog eventjes! :D

Ik heb vandaag mijn resultaten gemeten en ontdekt dat ik mijn projectdoelstelling niet gehaald heb. Er moesten minimaal 400 unieke bezoekers naar de website komen en dit zijn er maar 290..
Nu dus verklaringen vinden en het teleurstellende resultaat in de conclusie verwerken :(

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:30

Laurahh schreef:

Ik heb vandaag mijn resultaten gemeten en ontdekt dat ik mijn projectdoelstelling niet gehaald heb. Er moesten minimaal 400 unieke bezoekers naar de website komen en dit zijn er maar 290..
Nu dus verklaringen vinden en het teleurstellende resultaat in de conclusie verwerken :(

Bij mij zijn de resultaten ook heel anders dan verwacht. Heeft niet met de response te maken maar inhoudelijk dan gewoon totaal anders dan uit de theorie kwam. Inderdaad in conclusies verwerken en that's it!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:34

Laurahh schreef:
Oh zo, ik dacht even dat de rechterpagina altijd even was :')

Dan heb ik het dus goed gedaan *\o/*

@Esther, ik heb het gewoon gedaan omdat het mooier is. Vanuit onze opleiding zitten er geen eisen aan..

Had ik het toch weg moeten halen. noujw pech gehad. Het is nu toch al ingeleverd

Gelukkig zaten er bij ons ook geen eisen aan verbonden.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:57

leeneliefje schreef:
Laurahh schreef:

Bij mij zijn de resultaten ook heel anders dan verwacht. Heeft niet met de response te maken maar inhoudelijk dan gewoon totaal anders dan uit de theorie kwam. Inderdaad in conclusies verwerken en that's it!

Ik heb nu het idee dat het hele project mislukt is en ben bang dat de docenten hierover gaan vallen.. Ik kan wel verklaringen verzinnen voor dit resultaat, maar het is wel balen :(

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:59

Als je laat zien dat je op een goede manier toch de resultaten kan verwerken toont dat alleen creativiteit en een flexibele instelling. Je hebt gewoon geen invloed op het resultaat.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:03

leeneliefje schreef:
Als je laat zien dat je op een goede manier toch de resultaten kan verwerken toont dat alleen creativiteit en een flexibele instelling. Je hebt gewoon geen invloed op het resultaat.

Hmm oké. Dus vermelden waar de oorzaak (mogelijk) ligt, wat ik er van geleerd heb en hoe het de volgende keer beter kan?
Dan laat ik wel weten wat we gedaan hebben met dit resultaat..

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:07

Laurahh schreef:
leeneliefje schreef:

Hmm oké. Dus vermelden waar de oorzaak (mogelijk) ligt, wat ik er van geleerd heb en hoe het de volgende keer beter kan?
Dan laat ik wel weten wat we gedaan hebben met dit resultaat..

Bij mij op school zeggen ze dat alles goed is zolang je het kan verantwoorden.
Dus het lijkt me gewoon dat als je het uitlegt en je er alsnog iets mee kan doen het niet verkeerd is.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:10

Oké dankjewel! Dan ga ik dat proberen :D

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:26

Iemand nog tips om een goede management samenvatting te maken?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:28

Wat ik altijd doe is mijn verslag nalopen en de belangrijkste stukjes uit ieder hoofdstuk kopiëren en in de samenvatting plakken. Vervolgens die stukjes tekst herschrijven en/of inkorten, totdat het een goedlopend verhaal is.

Hou echt letterlijk iemand van het management voor je en bedenk wat daarvoor de belangrijkste informatie is. Mijn bedrijfsbegeleider is ook de directeur van het bedrijf, dus ik doe alsof ik het voor hem schrijf :D
Laatst bijgewerkt door Laurahh op 25-05-16 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:28

Laurahh schreef:
Wat ik altijd doe is mijn verslag nalopen en de belangrijkste stukjes uit ieder hoofdstuk kopiëren en in de samenvatting plakken. Vervolgens die stukjes tekst herschrijven en/of inkorten, totdat het een goedlopend verhaal is.

ah chill, dankjewel! :D

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:30

leeneliefje schreef:
Laurahh schreef:

ah chill, dankjewel! :D

Heb nog een stukje toegevoegd :D

Het schrijven van documenten ben ik altijd wel goed in, dus als je vragen hebt dan roep maar.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:31

Bruh ik dacht dat ik altijd wel goed was in schrijven :') Nu moet ik dus opeens heel anders gaan schrijven; in de actieve-direct voice. Vind het knap lastig. MAar denk dat ik nu wel een goed stuk heb *\o/*

edit: oh en ik vind mijn verwachtingen opschrijven ook knap lastig. Ik mag namelijk geen hypothesen vormen, maar weet niet goed hoe ik t moet opschrijven _O-
Laatst bijgewerkt door Celiien op 25-05-16 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:32

Actieve-direct voice? Nooit van gehoord :')

Onze documenten moeten allemaal in zakelijke stijl, behalve het reflectieverslag, die moet juist persoonlijk.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:35

Laurahh schreef:
Actieve-direct voice? Nooit van gehoord :')

Onze documenten moeten allemaal in zakelijke stijl, behalve het reflectieverslag, die moet juist persoonlijk.

same here :Y)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:44

Actieve-direct voice: actief geschreven, dus niet ; de man gaat met de hond lopen, maar; de man loopt met de hond.
Zakelijk, kort en bondig :')