Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:51

Anneert schreef:
Michelle, wat voor iets zoek je?

Gisteren een super vacature gevonden, in de buurt, 32 uur per week en niet te veel gekke eisen.
Maar ja, daar zullen wel weer 300 brieven naar toe gaan :')

Iets van thuiszorg of catering ofzo. Het maakt niet zoveel uit ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:52

En ook weer de 4 wekelijkse betalings probleem en dus weer te laat zoals gewoonlijk. Of ik ben een muggenzifter. 8)7

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:01

Ja inderdaad, snap ook dat mensen het echt niet meer zien zitten :(:) Mijn motivatie daalt ook met de week..

Ze hebben een vacature op de plek waar ik stage heb gelopen, ook op die functie. Super leuke instelling, leuk team. Weet niet of ik kans maak gezien het gebrek aan ervaring.. Denk dat ik eigenlijk beter kan bellen (ken de contactpersoon ook) om te vragen of het zin heeft. Maar ik ben niet zo'n held met bellen :=
Zou best wel eens de functie kunnen zijn die jij ook hebt gezien Anneert..

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:06

Gefeliciteerd Joyce *\o/*

Welkom Michelle, erg herkenbaar wat je voelt... lijkt me ook heel streng in de bijstand :( Kun je niet gerichter zoeken d.m.v diploma's?

Gewoon proberen Yvonne! Anders schrijf je voor jezelf op wat je wilt gaan vragen voordat je belt? Je hebt vast wel een streepje voor als je er al stage hebt gelopen!

Hier ook weer een afwijzing binnen....

''Omdat wij een groot aantal reacties ontvingen op onze advertentie, hebben wij alleen de kandidaten uitgenodigd met de meeste ervaring en/of die volledig voldoen aan de door ons gestelde eisen. Wij moeten u tot onze spijt meedelen dat u om bovengenoemde redenen helaas niet tot de kandidaten behoort, die reeds voor een sollicitatiegesprek zijn uitgenodigd."

Ik VOLDOE verdomme aan alle eisen...! |o

Oehlala

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:09

ik kan solliciteren op een baan bij het bedrijf waar mijn vriend werkt, zouden jullie dat doen?
Ondanks dat ik behoorlijk wanhopig begin te worden, stond ik in eerste stantie nog niet te springen. Hij heeft het uit eigen initiatief nagevraagd en kwam er gisteren mee op de proppen.

Wij kennen je gevoel Michelle! Houd moed! :) :(:)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:12

Ligt eraan in welke mate je moet samenwerken NenaC :) Ik zou niet aan hetzelfde bureau als m'n lief willen/kunnen zitten.

Gewoon doen Yvonne! Als je daar een fijne stageperiode hebt gehad maak je misschien wel gewoon kans!

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:21

nee dat is het niet. ik in de buitendienst, hij in de binnendienst. Maar de collega's zijn natuurlijk wel hetzelfde en het bedrijf is niet bijster groot.

Yvonne, ik zou ook een brief schrijven, misschien heb je zelfs voordeel vanwege je stage.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:33

Ik denk dat je juist heel veel kans maakt Yonne! Zeker bellen!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 12:52

Nena, ik zou het doen. Binnen is binnen!!

Ik zou er een moord voor doen! :j

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:58

Yonne: Als je er een goede stage hebt gelopen maak je zéker een goede kans! Doen! Je kent het bedrijf en zij kennen jou. Ik ken veel mensen die via een stage op een bedrijf zijn kunnen beginnen.

Nena, ook zeker doen. Als je al niet samenwerkt heb je sowieso niets te verliezen. Het zou zelfs zomaar kunnen dat als ze heel tevreden zijn van je vriend, ze onrechtstreeks ook al op voorhand een positiever beeld van jou gaan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:19

Degene van mijn opleiding die erna wilde werken zijn ook zo goed als allemaal op hun stage blijven hangen. Zelfs iemand direct afdelingshoofd geworden (had beide stages daar gedaan). Zou dus zeker bellen ervoor Yonne! Als je daar een goede stage hebt gelopen heb je namelijk een streepje of 2 voor: ze kennen je + jij weet al hoe het daar werkt. Dus hop bellen! Dan weet je het direct wat ze vinden. Niet geschoten is altijd mis!

Nena, als je niet samenwerkt gewoon doen!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:36

blingpiggy schreef:
Gefeliciteerd Joyce *\o/*

Welkom Michelle, erg herkenbaar wat je voelt... lijkt me ook heel streng in de bijstand :( Kun je niet gerichter zoeken d.m.v diploma's?

Gewoon proberen Yvonne! Anders schrijf je voor jezelf op wat je wilt gaan vragen voordat je belt? Je hebt vast wel een streepje voor als je er al stage hebt gelopen!

Hier ook weer een afwijzing binnen....

''Omdat wij een groot aantal reacties ontvingen op onze advertentie, hebben wij alleen de kandidaten uitgenodigd met de meeste ervaring en/of die volledig voldoen aan de door ons gestelde eisen. Wij moeten u tot onze spijt meedelen dat u om bovengenoemde redenen helaas niet tot de kandidaten behoort, die reeds voor een sollicitatiegesprek zijn uitgenodigd."

Ik VOLDOE verdomme aan alle eisen...! |o

Leeftijd zeg ik je. Ik heb nu al meerdere keren precies hetzelfde meegemaakt. :(

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:43

Of dat je een jonge vrouw bent met hoog risico op "zwangerschap binnen een korte periode". Ook al vaak meegemaakt. Maar dat mag je niet zeggen, dus zetten ze "voldoet niet aan eisen".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:46

Oh moet ik dan misschien op CV zetten: absoluut GEEN kinderwens? Want met 28 zien ze mij zeker ook als zo'n risico? Of burgerlijke staat: ongehuwd en hopelijk nog heel lang single :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:50

idinn schreef:
Oh moet ik dan misschien op CV zetten: absoluut GEEN kinderwens? Want met 28 zien ze mij zeker ook als zo'n risico? Of burgerlijke staat: ongehuwd en hopelijk nog heel lang single :')

Ja inderdaad, das ook weer een afwijsreden. Maar in mijn geval uit mijn CV of sollicitatiebrieven is niet op te maken of ik al moeder ben of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:54

Of als linkedin onderschrift :+

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:01

Nope.... ging om een tijdelijk project, vast uurloon, niet onderhandelbaar.
Maar een oud-collega van me is ook afgewezen; bij haar was de reden: te ver weg dus te duur in reiskostenvergoeding (assen-groningen). Dus denk dat dit voor mij ook gold.

Kwanyin schreef:
Of dat je een jonge vrouw bent met hoog risico op "zwangerschap binnen een korte periode". Ook al vaak meegemaakt. Maar dat mag je niet zeggen, dus zetten ze "voldoet niet aan eisen".

In het verleden ook wel eens meegemaakt ja; tijdens een gesprek werd er een soort van geacteerd-geïnteresseerd gevraagd naar mijn woonsituatie (goh heb je een vriend? samenwonend?). Dan weet je echt wel waar ze naar lopen te vissen.

Maar ik zou niet weten hoe je dat subtiel kan verwerken in Cv en brief idinn... :')

Nena: ik zou het ook gewoon doen! :j

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:26

Ik geef dan altijd maar gewoon antwoord op die verkapte vraag :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:45

Lous schreef:
idinn schreef:

Ja inderdaad, das ook weer een afwijsreden. Maar in mijn geval uit mijn CV of sollicitatiebrieven is niet op te maken of ik al moeder ben of niet.

:j

Maar aan je leeftijd in je cv is wel op te maken of je eventueel moeder zou kùnnen worden. En ik ben er héél zeker van dat dit in véél sollicitaties een beslissende factor is. Iemand van een jaar of 25...oei..stel dat ze ook nog een vriend heeft of samenwoont...ja zodra ze een contract heeft gaan ze kinderen maken...kan ze op onze kosten zwanger zijn en bevallen. Ik heb al diverse werkgevers horen zeggen dat dit zeker een reden is waarom ze zo iemand niet aannemen.

Een kennis van me had ook eens gesolliciteerd. HR-manager (vrouw) was sùperenthousiast. Zij was de laatste en de beste kandidaat. Ze zou dat zo aan de directeur doorgeven en ze zou zich wel aan een positief telefoontje kunnen verwachten.
Werd ze teruggebeld. Sorry maar het gaat toch niet door. Hij heeft de job aan een man gegeven, want in het verleden heeft hij zoveel "pech"(sic) gehad met zwangerschapsverloven dat hij het risico niet meer wil nemen om een vrouw aan te nemen.

En nee, officieel mag je iemand niet discrimineren op dat gebied. Maar bewijs het maar eens, dat achter die "voldoet niet aan de eisen", zo'n gedachtegang ligt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:51

Maar ik heb in mijn CV ook niet staan of ik samen woon. Ik heb mijn huwlijkse staat daar niet in staan, ook haal ik dat nooit aan in mijn sollicitatiebrief.
Maar goed, bij deze ga ik dat maar op een goede manier in mijn sollicitatiebrieven proberen te verwerken denk ik.Geen kinderwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:55

Ik ga er eens op verzinnen om het te verwerken in m'n linkedin ofzo. En dan op CV een link naar daar? Zou het namelijk zwaar waardeloos vinden als ik op basis van leeftijd + vrouw op een nee stapel beland. Ik wil echt absoluut never nooit niet kinderen. Leuk bij een ander als ze al uit de luiers zijn en na paar uur terug te geven. Maar zelf nee dank u. Geef mijn geld liever uit aan reizen en kat/paard zorgen al voor genoeg kopzorgen :+

Burgelijke staat: "linked in link" en dan daar een kopje risico op zwangerschapsverlof 0% uitleg :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:57

Lous schreef:
Maar ik heb in mijn CV ook niet staan of ik samen woon. Ik heb mijn huwlijkse staat daar niet in staan, ook haal ik dat nooit aan in mijn sollicitatiebrief.

Maar ze hebben ook alleen maar je geslacht een leeftijd nodig om een conclusie te trekken dat het ZOU kunnen dat je of een relatie hebt, of binnenkort iemand gaat tegenkomen en het heel snel kan gaan :D .

Of als je dan toch zo'n goed CV hebt en ze nodigen je uit, polsen ze vaak snel genoeg erachter. Ik heb die "heb je een relatie" "woon je samen" vragen ook al vaak gehad. In het begin van mijn solliciatiecarriere was ik nog zo naïf om te denken dat dit gewoon een interesse was om het ijs te breken, maar daarna ben ik op mijn woorden gaan letten :D . Op mijn huidige job was een externe recruter bij het geprek die het óók vroeg. Heb toen gezegd dat we eerst een his willen kopen en opknappen, en eerdat we genoeg geld zouden hebben om nog maar aan kinderen te denken we wel een aantal jaren verder zouden zijn :D .

Maar als ze 100 kandidaten krijgen met allemaal dezelfde perfecte eisen, wees er maar zeker van dat ze daarmee selecteren. Net als leeftijd inderdaad, en vaak ook afkomst.
Er stond eens in de krant dat lesbische vrouwen een veel hogere kans op een job hebben, omdat een werkgever dat niet zo automatisch linkt met kinderen of ervanuit gaan dat bij twee vrouwen de zorg veel meer verdeeld is.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:05

Mooi dat word bij deze dus beter opletten en het een en ander aanpassen bij sollicitaties,anders heb ik over 5 jaar nog geen baan.Ik zit 2 maanden thuis, maar ben het nu al kotsbeu.

Het erge is, ik wist ruim van tevoren dat de kans dat ik een vast contract zou krijgen zeer klein was. Dus toch al vrij snel iets nieuws gevonden. Kreeg ik een week voordat ik moest beginnen een mailtje: aanstelling afgewezen ivm tegenvallende omzetcijfers. Ik had zelfs al een dag meegelopen en mijn rooster al ontvangen.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:18

Jeetje Lous, dat is helemaal zuur... :(

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 15:35

Tja en ik heb de kinderen wel........ik zou dus op de stapel moeten vallen met 'ja' want die tijd heb ik al gehad etc.
Werkt helaas ook niet zo........

Het is gewoon echt lastig dames........ik zou willen dat het allemaal wat sneller ging.

Duimen, duimen en duimen (en schieten met hagel :j )

Vindt het wel fijn om hier met gelijkgestemden over te praten. Jullie weten wat ik bedoel en voel!