De CSE's komen eraan!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 07:29

Hier ook al iemand die vroeg wakker was. Had over scheikunde gedroomd en werd ook gewoon om een uur of 3 wakker met het idee dat ik redoxreacties niet meer snapte, half slapend m'n boek erbij gepakt :')

Heel veel succes ook weer iedereen die vandaag een examen heeft! En voor de mensen die vandaag voor het eerst hebben: zodra je daar zit en rustig wordt valt het echt wel mee, no worries!

Volgend mij heb ik niet gezien dat iemand het hier heeft gezegd maar... Ligt het aan mij en ben ik de enige die het echt bloedirritant vind dat die blaadjes met de examenopgaven 'los' zijn en niet aan elkaar vastgeniet? :')

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 07:45

Memories schreef:
Volgend mij heb ik niet gezien dat iemand het hier heeft gezegd maar... Ligt het aan mij en ben ik de enige die het echt bloedirritant vind dat die blaadjes met de examenopgaven 'los' zijn en niet aan elkaar vastgeniet? :')

Nope je bent niet de enige... Volgens mij is gisteren wel 5x een onderdeel van mijn tafel gevallen en vraag 19 is effe kwijt geweest (lag onder de 10 kladblaadjes die we erbij krijgen)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 07:46

Ik vind het ook irritant, op een gegeven moment ligt echt alles door elkaar.

melody7

Re: De CSE's komen eraan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 07:48

Ohh dat word wat dan bij mij _O- Ik zie mezelf ook wel een deel kwijt raken :')

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 07:58

Wie van jullie hewft al een klacht bij vmbo t gedaan over tekenen? Er is al een klacht haha, en we moeten het examen nog maken haha

Mogen we nou eel of niet een woordenbork bij tekenen gebruiken? Ik snap er nu niks meer van haha

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:22

Hahaha nu al een klacht :')
In de examenkrant staat vam wel dus ik heb m bij me

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:26

Ik ga zo ook maar opstaan.. Vandaag scheikunde. Zie er echt verschrikkelijk tegenop! Vind het echt een poedersuiker vak en moet minimaal een 5.8 halen :+

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:27

Ik neem voor alles gewoon een Nederlands woordenboek mee!

Heel veel succes iedereen, ik krijg geen hap door me keel door de zenuwen :')

Ik moet minimaal een 6,7 halen voor scheikunde hoooor

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:29

Ik ben ookal vroeg wakker.. Half 2 pas examen. Wij mogen geen eten meenemen dus ook geen snoepjes, echt poedersuiker..

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:31

Ik wil voor scheikunde graag een 6,2 of zo dicht mogelijk bij een voldoende, i.v.m. 5,5-regel. We zullen zien wat het wordt. Ligt het aan mij of is er bij scheikunde wel vaak een 'soepele' N-term?

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:32

Ik wil minimaal een 6.2 halen voor scheikunde haha

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:45

Net in paniek wakker geschrokken omdat ik niet meer zeker wist of ik wel echt om half2 examen had, en niet om 9 uur :') nouja, iedereen weer veel succes vandaag! :D ik ben heel benieuwd naar nederlands!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:46

Ik wil voor Nederlands minimaal een 6.0 hoe kan je de signaal worden het beste leren daar ben. Ik geen ster in

NaomixAline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:50

Iedereen heel veel succes vandaag! +:)+

Ik maak me niet zo druk om sk, het is m'n beste vak. Maar morgen bio en overmorgen m&o, daar stress wel voor..

enidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:51

Ik heb nog even een vraagje over Nederlands! Bij de samenvatting moet je altijd het aantal woorden tellen en ik weet nooit of ik een naam, dus bv. Piet van Dijk, als één woord moet tellen of in het geval van Piet van Dijk als drie woorden...?

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:53

Heelveel succes allemaal ik heb vannacht tot 2 uur wakker gelegen om nederlands zucht

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:53

Dat zijn 3 woorden hoor zolang het niet aan elkaar vast zit :Y)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:57

Idd 3 woorden, ook als er een streepje tussen 2 woorden zit moet je ze als 2 tellen. En als je twijfelt kun je beter te veel tellen, dan blijf je iig binnen de norm.

Ik hoop ook minimaal een 6 te halen voor Nederlands, maar een 7 zou ook leuk zijn :Y)

enidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:58

Dankjulliewel! Ik begon ineens heel erg te twijfelen haha :o

Edit: en wat als je iemand hebt die Piet Spring in 't Veld heet? :+ 5 woorden?
Laatst bijgewerkt door enidan op 13-05-14 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:58

kimberly1995 schreef:
Ik wil voor scheikunde graag een 6,2 of zo dicht mogelijk bij een voldoende, i.v.m. 5,5-regel. We zullen zien wat het wordt. Ligt het aan mij of is er bij scheikunde wel vaak een 'soepele' N-term?

Klopt wel ja. Volgens mij haal je al vrij snel een 6 voor scheikunde en de hele toets is eigenlijk wel punten sprokkelen.

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:00

nardxash schreef:
Ik wil voor Nederlands minimaal een 6.0 hoe kan je de signaal worden het beste leren daar ben. Ik geen ster in

Meestal is een signaalwoord belangerijk als het het eerste woord van de volgende alinea is. Bv
Alinea 1 blabla
Alinea 2 maar, blabla
Dan helpt het woordje "maar" erbij dat je weet dat het hier bv. om een weerlegging gaat. Of bij "dus" om een concludering. Gewoon even de signaalwoorden in je examenbundel of op internet goed doorlezen :) maar ik ken ze ook niet allemaal precies hoor, je kan ook veel uit de tekst opmaken! En ze staan ook in je woordenboek denk ik.

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:11

enidan schreef:
Dankjulliewel! Ik begon ineens heel erg te twijfelen haha :o

Edit: en wat als je iemand hebt die Piet Spring in 't Veld heet? :+ 5 woorden?

Jep ;)

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:19

Ghostattack schreef:
kimberly1995 schreef:

Klopt wel ja. Volgens mij haal je al vrij snel een 6 voor scheikunde en de hele toets is eigenlijk wel punten sprokkelen.

Bij scheikunde de gegevens opschrijven etc. Krijg je al een punt voor!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:28

Ghostattack schreef:
kimberly1995 schreef:

Is dat zo ja? Want vorig jaar was ie vrij hoog door een fout in de opgaven (volgens mijn scheikunde leraar) en in 2011 en 2012 kwam ie niet eens boven de 1 uit geloof ik :\
Kreeg trouwens nog de tip om blokschema/chemische analyse opgaven niet als laatste te maken, aangezien ze die wel regelmatig heel sneaky aan het eind stoppen. Dat zijn voor de meeste mensen wel vrij gemakkelijke opgaven maar omdat er vaak zon lap tekst bij zit en je concentratie aan het eind een beetje weg is, maak je dan makkelijk fouten terwijl je die punten mooi binnen had kunnen hebben.

En verder wordt het hier ook een puntjessprokkelmissie. Overal waar je iets met pH of juist concentratie hebt de onbekende uitrekenen, en gewoon geen punten mislopen bij de makkelijke dingen als hydrolyse/additie/polymerisatie, stereoisomerie, biochemie etc.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:34

x_Heidi schreef:
nardxash schreef:

Meestal is een signaalwoord belangerijk als het het eerste woord van de volgende alinea is. Bv
Alinea 1 blabla
Alinea 2 maar, blabla
Dan helpt het woordje "maar" erbij dat je weet dat het hier bv. om een weerlegging gaat. Of bij "dus" om een concludering. Gewoon even de signaalwoorden in je examenbundel of op internet goed doorlezen :) maar ik ken ze ook niet allemaal precies hoor, je kan ook veel uit de tekst opmaken! En ze staan ook in je woordenboek denk ik.

Ze staan in mijn Nederlands boek