Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:16

Binnenkort heb ik een kennismakingsgesprek bij een bedrijf, iemand nog tips? Dingen die ik in mn achterhoofd kan houden? :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 13:22

Gewoon jezelf zijn :) En als je nog vragen hebt m.b.t het bedrijf zelf gewoon stellen. Als je zelf vragen stelt is dat juist positief! (Interesse)

Ik heb uiteindelijk toch een Biography pagina toegevoegd, ik ga even kijken hoe ik er zelf over denk de komende week en het ook fijn vind het erop te laten. Wat vinden jullie er zo van?

http://www.thirsanijwening.com/biography/

Ik heb een beetje een hekel aan van die ‘standaard’ dingen en gezien ik ook relatief wat ‘niet zo standaard’ foto’s heb :Y)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 13:32

Ik ben nu bezig met het ontwerpen van m'n site maar kom er steeds niet uit :')
Voor jezelf is zoveel lastiger haha

Oh courses, ik zag staan a internship maar het is an intership :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 13:46

Oh goeie :Y) Moet het sowieso zelf nog even doorlezen. Ben momenteel de HREFLANG codes aan het updaten voor Google Optimalisation maar het werkt niet :+

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 22:49

Nou, mailtje binnen van de HU, de introductieweek mis ik zoiezo, ik land vanuit Rhodos op 1 september weer op Nederlandse bodem, maar "mis" daardoor ook de eerste twee lesdagen.

@ Courses, ik ga ervandoor dat die eerste twee dagen vooral dienen als "kennismaking/uitleg" over sharepoint, je Propodeuse, je schoolmail en hoe het werkt binnen de HU. Tenminste dat was bij DMC wel zo. Ik ken het allemaal al dus opzich valt het mee, of zit ik hier naast en mis ik echt al colleges met lessen?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 00:55

Wiwabalia schreef:
Nou, mailtje binnen van de HU, de introductieweek mis ik zoiezo, ik land vanuit Rhodos op 1 september weer op Nederlandse bodem, maar "mis" daardoor ook de eerste twee lesdagen.

@ Courses, ik ga ervandoor dat die eerste twee dagen vooral dienen als "kennismaking/uitleg" over sharepoint, je Propodeuse, je schoolmail en hoe het werkt binnen de HU. Tenminste dat was bij DMC wel zo. Ik ken het allemaal al dus opzich valt het mee, of zit ik hier naast en mis ik echt al colleges met lessen?

Yep. Eerste lessen van elk vak (meer eerste uren) zijn even intro maar daarna knallen ze al meteen door. Bij ons hebben ze toen ook al meteen groepen ingedeeld en dat soort geintjes ...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 17:05

@Courses bio ziet er prima uit :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 00:08

Holy whiz! M'n Macbook is vanmiddag geupgrade naar een SSD. Al is het wel echt even slikken vanwege alles wat echt weg is :+ (Staat wel op een externe schijf maar alsnog). Hij is echt suuuuuper snel zeg! Photoshop CC 2015 er meteen opgezet :D Morgen maar eens even testen. Zit er stevig over te denken mijn Superdrive te vervangen voor een 2TB schijf (gebruik toch geen CD's meer) dan kan ik helemaal nog een paar jaar door :D

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:45

Zit er nu alleen een SSD in of een harddisk en een SSD? :) Ik weet nog niet zeker of ik in mijn 13" mbp een SDD ga kwakken..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:19

Ik twijfel over hetzelfde maar m'n mac schijf is al op 3/4e van z'n leven schijnbaar :\ in anderhalf jaar tijd...
Dacht aan SSD schijf + 8gb werkgeheugen en dan alles eraf gooien wat ik niet meer gebruik. Dan issie weer snel :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:21

Er zit momenteel enkel een SSD in en m'n oude harddisk is nu een externe disk geworden :) Reeeeeetesnel, echt holy moly!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:19

Mochten hier nog mensen zijn die in Groningen/Drenthe een bedrijf kennen die stageplekken hebben, tips zijn zeer welkom! Ik zoek al 2 maanden iets en eind deze maand moet ik al beginnen :'( Ze vinden telkens mijn portfolio niet goed genoeg..

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:37

IsaCalixa schreef:
Mochten hier nog mensen zijn die in Groningen/Drenthe een bedrijf kennen die stageplekken hebben, tips zijn zeer welkom! Ik zoek al 2 maanden iets en eind deze maand moet ik al beginnen :'( Ze vinden telkens mijn portfolio niet goed genoeg..

Das enorm balen zeg -O- Zeggen ze ook waarom je portfolio niet goed genoeg is? En waar wil je graag stage lopen? En zou ik jou portfolio eens mogen zien desnoods via pb?

Ik heb mijn stage gevonden in Emmen, ik weet dat ze er ook meerdere mensen aan nemen als grafisch medewerker, maar ik weet niet waar je naar op zoek bent.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 11:14

Courses schreef:
Er zit momenteel enkel een SSD in en m'n oude harddisk is nu een externe disk geworden :) Reeeeeetesnel, echt holy moly!

Welke heb je er precies ingezet? Welke specs?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 11:37

Samsung 840VO 256GB :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:33

@ Courses, vandaag de lijst met materialen en dergelijk, er word aangeraden een fototoestel aan te schaffen... ga je die meteen de eerste week gebruiken? Want op zo'n aanschaf naast m'n boeken had ik niet gerekend dus als ik dat een maandje kan uitstellen... Of ik moet paps en mams even lief aankijken

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:40

Eerste periode heb je een fotoopdracht dus dan heb je wel iets met goeie kwaliteit nodig :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:59

Hm, dat word even geld lenen, wil dan namelijk wel meteen een goede aanschaffen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:04

Snap ik :) Is het al wel gelukt deels met je boeken enzovoort? Je kan eventueel even via FB ofzo berichten mocht je meer willen weten alsmede ik maandag start met m'n stage en dus FB wat makkelijker qua bereikbaarheid vind/meer zal checken! (FB vind je in m'n onderschrift)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:09

Courses schreef:
Snap ik :) Is het al wel gelukt deels met je boeken enzovoort? Je kan eventueel even via FB ofzo berichten mocht je meer willen weten alsmede ik maandag start met m'n stage en dus FB wat makkelijker qua bereikbaarheid vind/meer zal checken! (FB vind je in m'n onderschrift)

Ik ben 6 september jarig dus ga kijken of ik de (spiegelreflex)camera voor mn verjaardag kan krijgen.
Voor de boeken ga ik morgen even zitten en bestellen, die koop ik grotendeels tweedehands en eentje had ik zelfs nodig voor DMC, dus dat scheelt weer want heb m'n oude boeken niet verkocht omdat ik ze opzich wel handig vond.

Ik heb er erg veel zin in, baal achteraf alleen wel dat ik dus die eerste twee dagen mis.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:05

Nou datkomt mooi uit! Media Markt heeft soms leuke (en scherpe aanbiedingen) en anders andere shops ook wel. MM wil je nog wel eens extreem veel bullshit erbij verkopen.

Ach joh, niks wat je niet kan inhalen probably. Ik weet niet of je al weet wie je SLB'er is (denk 't niet) anders had je die even in kunnen lichten haha :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:24

Courses schreef:
Nou datkomt mooi uit! Media Markt heeft soms leuke (en scherpe aanbiedingen) en anders andere shops ook wel. MM wil je nog wel eens extreem veel bullshit erbij verkopen.

Ach joh, niks wat je niet kan inhalen probably. Ik weet niet of je al weet wie je SLB'er is (denk 't niet) anders had je die even in kunnen lichten haha :)

Nee helaas nog niks bekend over de klassen of SLBer. Naja laat het allemaal op ke afkomen en op vakantie af en toe de mail chekken.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:37

Misschien dat je in Osiris al kan kijken welke klas je zit :) (Bij je algemene info willen ze dat al wel eens indelen)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:34

Even een hele snelle update! M'n stage bij de KLM is sinds maandag van start gegaan en het is echt suuuuper tof. Heb al hele toffe dingen mogen doen en dit is pas de 1ste week haha! Ik ben echt heel benieuwd wat er allemaal nog gaat gebeuren :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:26

gaaf zeg!