Vervelend Lis! Hopelijk wordt hij gauw rustiger. Ik moet straks ergens drie uur lang staan waar de airco hard aan staat. Om zes uur ben ik een ijsklontje hihi. Misschien dat een collega een uurtje wilt ruilen...
Ik zie hem nu niet, maar ga niet alleen over de afdeling. Het vervelende was nog dat ik niet wist wie ik moest bellen voor overleg, dus na alle achterwachten maar besloten mijn leidinggevende te bellen ( ik weet dat ze liever heeft dat ik bel dan hier onveilig in me eentje zit )
Hoezo moet je zolang daar staan dan? Medicatie ruimte of niet haha
Oh dat is niet niks lis, bah vervelend zeg. Ik herken het wel, hier ook een client bekend met agressie, heeft zo nodig gehad en is nu gelukkig rustig. Geen man die ik graag tegenkom als ik alleen ben. Gelukkig zijn er collega's om op terug te vallen.
Mijn collega's zijn gelukkig lang hier gebleven tot ik wist wat we moesten gaan doen. Net de nachtcontrole en medicatie gecontroleerd met een collega. Iedereen snapt gelukkig, net als ik, dat het nu niet verstandig is om alleen te staan. Hij is nog steeds wakker, zag net tijdens de controle dat hij zijn spullen aan het inpakken is. Denk ook dat het bij de dagdienst een enkeltje PI wordt..
Fijn dat hij bij jou nu rustig is Maaike! De arts wou eerste instantie ook zo nodig iets geven, maar aangezien we dan zouden toegeven om hem toch de gewilde medicatie te geven hebben we het niet gedaan..
Ben blij als het 7 uur is. normaal ben ik rond deze tijd allang klaar met alles. Nu nog een klein stukje administratie en dan wel klaar, maar door alles loop ik nogal achter ze krijgen t altijd voor elkaar, zondag is de drukste nacht en altijd gebeuren er dan zulke dingen haha.
Oef, half 5 opstaan Joyce, das vroeg op de maandag ochtend
pniekepnak
Geplaatst: 15-09-14 05:43
Hee wat leuk, een nachtdienst-topic! Dat is goed om te weten, zou nog wel eens van pas kunnen komen
Ik ben zaterdagochtend uit de nacht gekomen. Helaas ben ik gezegend met een lichaam dat zich zeer moeizaam aanpast aan de wisselende diensten die ik draai... Met als gevolg dat ik nu al de hele nacht klaarwakker ben omdat ik nog teveel in mijn nachtritme zit Gelukkig heb ik vakantie nu, dus ik ben maar gewoon mijn bed uitgegaan en hang nu een beetje doelloos op de bank met Bokt en 3FM aan. Ik zal vanzelf wel een keer moe worden toch?
Zijn er meer mensen in dit topic die hier ook last van hebben? En zoja, hoe gaan jullie daarmee om? Het is nu niet zo erg dat ik nog steeds niet kan slapen omdat ik toch vrij ben, maar het had zomaar gekund dat ik nu weer gewoon een vroege dienst had moeten draaien en op die momenten voel ik me altijd wel heul erg ongelukkig kan ik je vertellen
Dus ik ben enorm benieuwd... Wat zijn jullie 'trucjes'?
Laatst bijgewerkt door pniekepnak op 15-09-14 06:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik werk als verpleegkundige in de GGZ, ben net afgestudeerd. Vrijdagnacht was mijn laatste dienst als leerling, ik heb het afgelopen jaar op een Intensive Care (acute opname, volwassenen, gesloten) in Amsterdam gewerkt. Hele heftige afdeling, heb er enorm veel geleerd maar het was loodzwaar om op deze afdeling fulltime te werken en daarnaast heel druk te zijn met het afstuderen. Gelukkig is het wel gelukt allemaal en heb ik mijn laatste dienst daar dus inmiddels gedraaid.
Vanaf 1 oktober ga ik als verpleegkundige aan de slag op een open vervolgafdeling. Een heel stuk minder hectisch, ik zal wel weer even flink moeten wennen aan het werktempo dat véél lager ligt dan ik van de IC gewend ben, maar daar ben ik na dit hectische jaar eigenlijk ook hard aan toe dus dat vind ik helemaal niet zo erg
Oh balen dat je zo moeilijk om kan schakelen Pniekepnak! ik heb echter geen tips, ik heb er namelijk niet zo heel veel moeite mee! ga na me laatste nachtdienst even slapen tot 13/14 uur, en dan in de avond optijd me bed in(meestal rond 22.00) en dan zit ik zo weer in het goede ritme!
Gefeliciteerd met je diploma! heb je de MBO of HBO V gedaan? ik zit nu in me laatste jaar MBO V, februari ben ik klaar
ik werk nu op een forensische verslavings afdeling, met 24 mannen met een verslaving en psychische problemen, DD dus.. Over het algemeen gaat het altijd rustig, duidelijke structuur hier op de afdeling en de mannen weten dat er consequenties zijn wanneer zij zich niet na behoren of afspraken gedragen (Zie retour naar PI, ontslag waarna vaak een gevangenisstraf op ze wacht) Alles heeft hier te maken met hun justitiële titel. Zitten wat mannen tussen hoor haha.
Open vervolg afdeling, daar denk ik bij een hogere autonomie? meer vrijheden ofzo? Wel even lekker zo een wat rustigere afdeling, mocht het niks voor je zijn kan je altijd weer verder kijken toch?!
Gelukkig is het goed afgelopen Lis, fijn dat je kunt terugvallen op je leidinggevende. Mijn nachtje zit er bijna op, lekker slapen. Slaap lekker straks!
Ik heb inderdaad ook MBO gedaan, wel volledig gericht op de GGZ, heb dus op 6 weken AGZ-stage na altijd in de psychiatrie gewerkt.
DD is ook superinteressant! Heb daar helaas niet in kunnen werken tijdens mijn opleiding, volgens mij kun je daar een hele hoop leren! Zou ik best ook eens een paar weken mee willen kijken iig.
Mijn nieuwe werk is inderdaad op een afdeling waar mensen zitten die al heeel lang meelopen in de GGZ en die inmiddels redelijk stabiel zijn in hun ziek zijn. Dit zijn mensen die wel de structuur van een afdeling nodig hebben, maar niet in grote crisis verkeren en over het algemeen ook goed zijn ingesteld op medicatie etc. Ze kunnen een hoop dingen zelfstandig en hebben dus inderdaad bijna allemaal veel vrijheden. Een stuk minder heftige cliënten dan ik gewend ben dus, maar die toch nog wel dusdanig veel zorg vragen dat ik me nooit hoef te vervelen op het werk. Ik zal evengoed wel even flink moeten terugschakelen in tempo vermoed ik, maar dat zegt in dit geval meer over de Intensive Care dan over deze afdeling. Die is namelijk gewoon echt abnormaal druk, daar ben je echt de hele dag aan het rennen en vliegen, overwerken, schieten pauzes erbij in, veel incidenten en ingrijpen etc... Mijn werkbegeleider zei altijd: "als je op deze afdeling kan werken en zelfs afstuderen dan kan je overal werken, want dit is één van de zwaarste afdelingen in heel Nederland." Dus ik ben erg blij dat ik de kans gekregen heb om daar te mogen werken en dat dit op mijn cv staat, heb een superleuke tijd gehad daar, maar ik zou er geen 5 jaar willen werken want dan zou ik in no-time overspannen zijn
Op wat voor afdelingen heb jij hiervoor gewerkt? En ook lekker bijna klaar dus, joh, je wil niet weten hoe heerlijk het straks voelt om eindelijk klaar te zijn... Bij mij wogen die laatste loodjes HEUL ERG zwaar
Ik doe inderdaad ook de GGZ variant! Heb vorig jaar 6 weken stage in het ziekenhuis gelopen en dat heeft voor mij alleen maar meer bevestigd dat ik voor de GGZ ga haha.
Het is bij ons wel DD, maar moet zeggen dat de verslaving op de voorgrond ligt hoor. Je merkt natuurlijk wel dat er meer speelt en daar worden ze echt mee geholpen. Maar streven naar abstinentie is echt het grootste doel
Haha ken het verschil tussen de 'rustige' afdelingen en crisis. Zal wel wennen zijn, maar je weet idd wel dat je ook de heftige afdelingen aan kan! Ik heb nu binnen de ggz op een (besloten) verblijfs afdeling en een intensief beschermde woonvorm gewerkt. Daarna was ik echt toe aan een uitdaging en gevraagd voor forensisch. Voor sommige onbegrijpbaar, gezien mijn jonge leeftijd en dan zo'n doel groep haha. Maar ik heb het naar me zin! Me opdrachten zijn gelukkig bijna klaar. Alleen nog een klinische les geven voor eind oktober en dan is alles af. Hoe zag jou 'examen' eruit? Had je nog een scriptie in moeten leveren? Of ook een bewust bekwaam gesprek?
Lis_Ol
Geplaatst: 15-09-14 16:36
maai_ke schreef:
Gelukkig is het goed afgelopen Lis, fijn dat je kunt terugvallen op je leidinggevende. Mijn nachtje zit er bijna op, lekker slapen. Slaap lekker straks!
Ja ik was ook heel blij, desondanks ze geen achterwacht had was ze blij dat ik belde. Ze belde zelfs rond 6.30 om te vragen hoe het was afgelopen en of ik er geen nare ervaring aan over heb gehouden. Dat is echt fijn!
Moet vrijdag naar school en dan vanaf maandag 3 avonden en t weekend+ maandag ook avonden. En daarna lekker 1,5 week vakantie helaas deze maand en heel oktober geen nachten meer..