Wie nog meer afstuderen in 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:00

pluisje88 schreef:
OW bah Akshay. Succes meis! de laatste loodjes!
Hier net zo hoor! nog heeeeeel veel te doen! Goed nieuws, het grootste deel van mijn theoretisch kader is eindelijk af. Moet nog feedback krijgen. Daar wacht ik op.
als dat rond is dan verwacht ik dat het allemaal wat makkelijker zal worden....

:j ik hoop ook dat ik na mijn presentatie een soort van brainwave krijg (iets anders dan die brain-knock van 't weekend :') ) en alles eindelijk gewoon eens afmaak..

ik weet wat er moet komen te staan, maar 't wegzetten he :=

Overigens ben ik dan nog altijd niet gediplomeerd. Ik moet mijn beroepsassessment nog doen. En dat wordt week 0 van het nieuwe collegejaar met wat geluk.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:01

Gefeliciteerd aan alle geslaagde weer :) en veel succes aan iedereen die nog eventjes moet ploeteren jullie kunnen het :) +:)+

Zephyr

Re: Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:10

Ik ga vandaag een week echt keihard werken! Een vriendin van me gaat vanmiddag op vakantie en dan pas ik op hun huis en katten....helemaal alleen met mijn laptop :)
9 juli kan ik dan een versie inleveren bij mijn docent en dan krijg ik het 11 juli terug. 12 juli gaat hij 4 weken met vakantie, dus daarna kan ik het pas weer bij hem inleveren. Heb ik iig een soort van planning en dat heb ik wel nodig :D

anOek_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:17

Oeeh Akshay dat klinkt niet fijn! Ik duim voor je presentatie!
Pluisje88 Nice ! Theoretisch kader vind ik echt wel het rotste hoofdstuk van de gehele scriptie..
Zephyr Succes deze week! Je hebt in ieder geval gezelschap en het weer werkt ook met ons mee (regen haha)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:18

Ik ook. daar heb ik echt heel erg mee gezeten. Lijkt me dat de rest alleen maar makkelijker kan zijn dan dat |o theoretisch kader %)

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:26

Ik heb een opzet voor mijn theoretisch kader en feedback daarop gehad, dus ik kan daar even mee aan het werk, maar het was nog verre van goed, dus ik moet ook nog met dat rothoofdstuk stoeien :( En nog 3 interviews uittypen en dan kan ik pas de resultaten, conclusie en discussie beschrijven! 1 week is vast te weinig!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:30

Kom mensen, jullie kunnen het! :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:31

Zephyr schreef:
Ik heb een opzet voor mijn theoretisch kader en feedback daarop gehad, dus ik kan daar even mee aan het werk, maar het was nog verre van goed, dus ik moet ook nog met dat rothoofdstuk stoeien :( En nog 3 interviews uittypen en dan kan ik pas de resultaten, conclusie en discussie beschrijven! 1 week is vast te weinig!

Neej joh! 1 week is 168 uur. Ik 168 uur moet het vast lukken! Al moet je het eten en slapen dan maar even overslaan 8-)
Kuch.. Sorry. probeer het {:} in huis te zijn in deze barre tijd :+

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:34

Zonder eten werken mijn hersenen niet....vooral zonder chocolade niet, dus dat gaat al niet op! Ik ben dan wel lekker alleen daar, dus dat scheelt wel heel erg veel denk ik! Even naar huis paardrijden en vooral verder niet teveel thuis blijven :)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:36

Zephyr schreef:

Oh, je wilt niet weten wat ik allemaal i korte tijd heb gedaan, terwijl ik daarnaast 32 uur werkte. Heb je niet een vriendin die een interview uit kan typen voor je? Dat scheelt al veel..

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:52

ik zie wel waar ik kom.....dit zijn 3 interviews van een half uur. Alle interviews van een uur heb ik al uitgewerkt! Daarna is mijn docent weer 4 weken op vakantie, dus kan ik weer verder! Maar het liefste trek ik deze week een sprint en ga ik heel ver komen!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 00:14

Iedereen die inmiddels afgestudeerd is: gefeliciteerd! Ik heb het ook gehaald *\o/* Heb alleen niet veel tijd gehad om hier mee te blijven lezen en schrijven.

Maaaarrr... weet iemand ook wanneer we ons studentenreisproduct moeten stopzetten? De één zegt dat het uiterlijk deze week moet, maar de ander zegt dat het pas in augustus hoeft. Op de site van studielink/duo vind ik het niet duidelijk aangegeven staan.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:03

succes zephyr, met sprinten!

Ik moet ook sprinten :o
Strakke planning. Maandag conceptrapport. Woensdag concept artikel. Vrijdag definitief rapport.
Want.. de 15e word ik om 8:00u verwacht op de werkvloer voor voorlopig nog onbepaalde tijd 6 dagen in de week.

Moet ik alleen eind augustus terug om mijn beroepsassessment te doen.

Gisteren presentatie bij diergeneeskunde Utrecht. Moest in een heel imposante collegezaal, en ik was al gruwelijk gespannen :=
Maar het ging goed, maakte zelfs begeleidster aan het huilen omdat ze trots was op me :o
http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... 925997.jpg
Hier een foto om te laten zien hoe immens groot het daar was :oo
Je ziet nog net een stukje van de geprojecteerde ppt! :oo

Afbeelding
En in action :))

Denken jullie overigens ook allemaal op tijd aan stopzetten stufi en studentenreisproduct etc? :)
Ik heb er vandaag even over gebeld hoe dat nou werkt. En ben tot de ontdekking gekomen dat ik dus sowieso geen recht meer heb op reisproduct na augustus :oo veranderde regels. Dus ik moetmoetmoet klaar zijn :)) Nog een ''moet'' erbij :P
Laatst bijgewerkt door Akshay op 05-07-13 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:35

Ingrid_92 schreef:
Iedereen die inmiddels afgestudeerd is: gefeliciteerd! Ik heb het ook gehaald *\o/* Heb alleen niet veel tijd gehad om hier mee te blijven lezen en schrijven.

Maaaarrr... weet iemand ook wanneer we ons studentenreisproduct moeten stopzetten? De één zegt dat het uiterlijk deze week moet, maar de ander zegt dat het pas in augustus hoeft. Op de site van studielink/duo vind ik het niet duidelijk aangegeven staan.

Goede vraag ik snap er niets van, net zoals je stufi stop zetten weet jij wel hoe dat zit?

Mijn vriendin die vorig jaar is afgestudeerd zegt dat ze het in augustus heeft gedaan en ook tot dan stufi kreeg. Maar een aantal klasgenoten zegt dat je het nu moet stopzetten maar die weten het ook niet zeker.

En ik weet gewoon echt niet hoe ik moet rondkomen als ik in juli en aug nog geen stufi krijg. -O-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:39

@micha; ik heb vanochtend gebeld
Je collegejaar loopt in principe tot en met augustus. En dan moet je binnen 5 dagen nadat je recht op je reisproduct had de boel stopzetten via mijnduo en bij zo'n ov-paal het product van je kaart verwijderen.
Dus in principe voor 5 september reisproduct eraf :)

Bel anders even naar DUO, ze zijn aan de telefoon heel behulpzaam en helder :) (in tegenstelling tot de website _O- )

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:19

Ja ik was/ben alleen bang dat ze zeggen dat ik me nu moet uitschrijven en dus geen geld meer krijg. En ik me niet uitschrijf ze me zeker gaan controleren :')

Maar oke dus voor 5 september je je reisproduct en dan ook je stufi bij duo en studielink? Of weet je dat niet :Y)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:24

Maar als dat moet, dan moet dat. Daar kun je bang voor zijn, maar de boetes van Duo zijn angstaanjagender denk ik ;)
Je redt het wel :j Ik heb het afgelopen jaar geen stufi meer. En dat is k*t.. Want ook ik had dat best nodig voor levensonderhoud etc. Maar je vindt een manier ;)

Je kunt via mijnduo je einddatum invoeren. Maar het kan verschillen per individu hoe of wat. Ik heb bijv al geen stufi meer omdat ik aan mijn 5e jaar hbo bezig ben.
Raad je dus echt gewoon aan om te bellen :) Daar zitten gewoon mensen hun werk te doen, die halen d'r eten bij de supermarkt en eten je niet op ;)

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:18

Ik heb ook gebeld met DUO vandaag. Het zit als volgt:

-Je moet op www.studielink.nl inloggen en kijken tot wanneer je ingeschreven staat op je opleiding. In mijn geval staat er t/m 31 augustus 2013. Dit betekent ook dat ik tot en met augustus studiefinanciering krijg.
- De einddatum van je studie (in mijn geval dus 31 augustus) moet je ook invoeren bij www.duo.nl (inloggen bij mijn duo en dan bij opleiding op "wijzigen" klikken en vervolgens "einddatum van de opleiding invullen". Als je dat gedaan hebt wordt na die datum je stufi stopgezet.
- Je moet dan de maand waarin je geen recht meer hebt op stufi uiterlijk de eerste vrijdag van die maand je studentenreisproduct stopzetten. In mijn geval dus uiterlijk de eerste vrijdag van september (6 sept).

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd. Dit is wat DUO mij tenminste zei ;)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 12:42

Gisteren de 1e versie van mijn onderzoeksverslag ingeleverd, duimen dat het een beetje goed is! Nog 11 weken tot mijn laatste dag! Hopelijk redt ik het allemaal :oo

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 02:04

Jippie! Mijn interviews zijn nu ALLEMAAL uitgewerkt! Nu snel mijn bed in en morgen eindelijk weer aan mijn scriptie werken! Hoofdstuk 4 ik kom eraan :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 09:50

Ik ben ook aan de eindsprint begonnen! Van de week mijn eerste versie van mijn scriptie terug en eigenlijk al best goed. Ik heb nog een paar dingen die ik moet doen. Ik zou vrijdag mijn definitieve versie inleveren... wil het niet dat mijn tweede lezer dan op vakantie is. Dus moet het woensdag al..... sstressssss

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 09:57

Spannend MissAnnemijn!

YESSS Zephyr!! Goed bezig! Het gaat je gewoon lukken :)

Zap, nog even doorzetten. Komt goed!

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:08

Goed bezig Zap! Gaat je lukken! Ik ben inmiddels alweer even vastgelopen met hoe ik mijn hoofdstuk resultaten nou moet schrijven :/

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:19

hier ook volop in de stress.. morgen 14:00 deadline, en ik heb pas 50%..

Gisteren gewerkt en na het werk een paard wat stond te tollen op zijn benen.. Dus moet vandaag ook nog 2x op en neer naar stal om hem in de gaten te kunnen houden..
Stress :') ik haat stress :')

Iedereen hier succes! :)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:25

Zephyr schreef:
Goed bezig Zap! Gaat je lukken! Ik ben inmiddels alweer even vastgelopen met hoe ik mijn hoofdstuk resultaten nou moet schrijven :/

als ik het goed heb, uit mijn hoofd:
1: wat heb je gevonden
2: wat heb je niet gevonden en hoe verklaar je dat?
3: beperkingen onderzoek
4: conclusie en aanbevelingen
*denkt* ohnee, dat is het hoofdstuk van je conclusie..

Bij resultaten moet je gewoon je deelvragen beantwoorden?

edit: succes met alles Akshay. Koppie erbij houden en schrijvenschrijvenschrijven!