Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:38

Heb geen iPhone... Samsung Galaxy S1. Al mijn apps zijn er nog, dus dat is het probleem niet. Ebooks had ik gedownload via mijn dropbox, dus valt wel terug te halen... wel veel werk haha. Maar al mijn smsjes etc weg, andere informatie, erg vervelend! Apps op de startpagina heb ik (ongeveer) weer teruggezet. De lijst 'binnenin' is nog steeds een grote zooi, de hele volgorde is anders. :')

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 23:18

Wat betreft de post, inderdaad gewoon naar het postkantoor brengen. Bij ons staat er zo'n grote zak, dan kun je het er gewoon in dumpen zonder dat je in de rij hoeft te staan.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 01:17

Ah :)* had ik zelf moeten bedenken. Bedankt :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:07

Arrrgh zo irritant, mensen lezen echt niet zeg! Ik had de optie "afhalen bij Fuzzylicious" toegevoegd aan de verzendopties, zodat mensen die in de buurt wonen geen verzendkosten hoeven te betalen. Alleen zet mijn webshop systeem de goedkoopste verzendoptie bovenaan, dus het "afhalen" staat steeds als standaard verzendoptie aangevinkt. Nu heb ik deze week al 3 mensen gehad die dus gewoon niet gelezen hebben en hun pakket helemaal niet af willen halen.

Nu mailde ik net een van de mensen die ook deze fout had gemaakt en ze vroeg of ik het alsnog wou verzenden. Tuurlijk, geen probleem, maar dan komen er wel verzendkosten bij. Krijg ik een paar minuten later terug: "Mijn man heeft er al een gehaalt en aan een dubbele eb ik niet veel de hond heeft al een overschot aan speelgoed. Zou u het geld terug kunnen boeken?" Goh dat is wel heel toevallig zeg... Zeg dan gewoon dat je het dan te duur/te ingewikkeld/whatever vind. Maar goed, geld terugboeken is natuurlijk nooit een probleem, dus dat ga ik nu maar even doen.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:43

Vervelend Joyce, kun je geen voorkeursverzendklasse instellen? Ik kan me wel voorstellen dat het een tegenvaller is als je alsnog verzendkosten moet betalen. Het ligt er een beetje aan in hoeverre het in verhouding is. Als je bv 20 euro een product koopt en je moet 7 euro verzendkosten "extra" betalen achteraf zou ik ook geneigd zijn om te zeggen, laat maar. Maar als je voor 200 euro koopt en er komt 7 euro bij, dan is het natuurlijk weer niets (ik noem maar wat bedragen). Hoe dan ook vervelend.

Als het aan blijft houden zou ik bijna zeggen haal de 'afhalen optie' er weer af, hoeveel 'kopers' komen statistisch gezien uit de buurt? Als dat maar heel weinig is, hebben meer mensen 'er last van' dan profijt.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:51

Ik ben het inderdaad eens met Mellis89 :j

Vervelend is dat Joyce. Kan je niet instellen dat je zelf de volgorde van verzendmogelijkheden kan bepalen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:57

Nou, het probleem is dat mijn webbouwer met vakantie is, dus dat ik het pas in het nieuwe jaar kan laten veranderen. Echt ongelofelijk ongunstig!! Ik wist ook helemaal niet dat hij ze op bedrag selecteerde, ik dacht dat hij de optie er gewoon onderaan bij zou zetten. Maar toen er opeens heel veel mensen voor afhalen kozen, die niet in de buurt woonden, ben ik eens gaan kijken hoe het eruit zag. Dus ik snap de verwarring bij de mensen wel hoor.

De optie heb ik vanochtend al tijdelijk weggehaald, maar op 24 december worden mijn 200 Goodies op dat feest hier in Amersfoort uitgedeeld en op die flyer staat dat mensen bij de verzendopties aan kunnen vinken dat ze de bestelling af willen halen. Dus dan moet hij er echt weer terug op...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:28

Tja spijt me zeer maar het is echt de schuld van de besteller.
Als ik iets bestel bij welke andere shop dan staat overal als er opgehaald kan worden dat bovenaan en gratis. Ik zou de mensen niet achter de broek aan zitten en gewoon als er betaald is mailen dat de bestelling klaar ligt om zoals ze hebben aangegeven opgehaald kan worden.
Persoonlijk zou ik het niet durven om als ik zelf die fout maak de bestelling dan te annuleren. Kwestie van beter lezen.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:43

Echt? Dat zou ik nooit doen. Wiens schuld het is, is ook niet zo belangrijk, het gaat erom dat de klant het niet zo had gewild (wilde namelijk niet afhalen). Je kunt dan wel zeggen, pech, betalen en kom het maar halen. Maar daar bereik je niets mee.

Klant is koning, zeker met webshops. Voor jou duizend anderen als het even niet mee zit. En met een beetje pech heb je ook gelijk een slechte recensie op internet aan je broek, klant kwijt en wie weet tegen wie ze het nog meer vertellen. Het is een kleine moeite om de klant even te mailen en het samen netjes op te lossen en ervoor te zorgen dat het niet meer zo gemakkelijk voor komt.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:31

Ik kom uit de kop van Drenthe en heb net bij een zaak in Flevoland wat besteld. Bovenaan standaard aangevinkt staat ophalen in Urk. Als ik niet goed lees laat ik dat zo staan en ga verder het proces in. Dan krijg ik echt niet en mailtje van mevrouw u wilt afhalen maar woont niet in de buurt. Nee dan krijg ik netjes een mail dat mijn bestelling compleet is en dat ik het kan komen halen bij hun in de zaak.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:48

Dat is prima. Maar als een klant vervolgens mailt en zegt.. oh sorry dat was niet de bedoeling niet goed gelezen ik wil helemaal niet ophalen. Zou ik er altijd voor kiezen om het dan netjes gezamenlijk op te lossen. En niet te zeggen 'had u maar beter moeten lezen' (in meer of minder nette woorden). Als het vervolgens vaker voor komt zou ik daarna bedenken hoe het kan dat mijn webshop klanten structureel deze fouten (kunnen) maken. Als het slechts een incident is, niet teveel aandacht aan besteden.

Processen en procesmatige fouten los je op bij de bron. Een goede webshop voorkomt dat een klant deze fouten kan maken.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:13

Om zo'n dingen te voorkomen heb ik afhalen als laatste optie gezet in mijn shop .. Maar goed, dan loop je wel weer het risico dat mensen het laten opsturen terwijl ze dichtbij wonen. Lezen is een kunst, en op het internet gaat die kunst nog vaker verloren..

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 15:44

Joyce kun je misschien op één van de voorgaande pagina's, of zelfs op de pagina zelf, kort maar krachtig kunnen aangeven dat ze kunnen kiezen tussen verzenden en afhalen? Iig tijdelijk, tot je webbouwer de keuze opties kan omdraaien.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:44

Oh ik zou het ook zeker netjes oplossen en verwoorden maar ik zou nooit zelf voor de fout van de klant opdraaien. De "fout" is het beste te herstellen door nooit iets vooraf voor de klant in te laten vullen automatisch.

Mensen lezen helemaal niets meer tegenwoordig. Daardoor is begrijpend lezen nog veel lastiger geworden en dat veroorzaakt veel ellende en fouten die bij goed lezen niet gemaakt waren.

We leven in een plaatjes wereld.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:06

Ik doe altijd net of mijn neus bloed en mail dat ik heb gezien dat ze de bestelling graag af willen komen halen en op welke dagen/tijdstippen ze dat schikt. Dan merk ik snel genoeg of het een foutje is of niet. Laatst was er iemand en die heeft gelijk de verzendkosten overgemaakt, vandaag dan een vrouw die de bestelling wou annuleren (die heeft inmiddels haar geld al terug) en ik wacht nog op een reactie van iemand anders (die heb ik gebeld en gemaild, maar nog geen gehoor).

Helaas kan ik de pagina van het winkelmandje, waar ook de verzendopties staan, niet zelf aanpassen. Er staat wel een link met "lees hier meer over het verzenden" en daar staat alles netjes uitgelegd, maar daar klikt bijna nooit iemand op. Dus ik moet het vanaf 24 december tot begin januari maar even uitzingen zoals het afgelopen week is gegaan.

Overigens, als iemand iets bij me besteld en ik zie dat die persoon in de buurt woont, dan mail of bel ik er altijd even achteraan of ze het af willen halen omdat het in de verzendkosten scheelt. Vaak willen ze dat wel en dan geef ik ze de verzendkosten contant terug en als dat niet lukt, maak ik het naar ze over.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 10:52

Hoop dat het mee gaat vallen Joyce met de foutieve keuzes straks!

Ik ben me toch aan het shoppen :o mag eindelijk geld uit geven van mezelf aan van die hebbe-dingetjes omdat het een investering is.. lol. Maar het is net zo bevredigend kan ik je zeggen :')

Mijn ouders worden straks helemaal gek van al die enveloppen en pakketjes die voor mij binnen komen *\o/*

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:45

Maer, koop je in via Ebay? :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:02

Mear, mag ik ook een sneak peak via fb?

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:05

@ mear haha ik ken het! Gister week nieuwe bestelling binnen gekregen, allemaal sieraden. Leuke dingen zitten erbij!
Nu langzaam op de site aan het zetten, altijd toch weer veel werk..

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:16

Jeeee I love feestdagen! Wat een drukte in de winkel vandaag en gisteren, heerlijk! Wel af en toe hectisch, mensen helpen, afrekenen, cadeautjes inpakken, opruimen, maar echt zo fijn!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:22

Heb je wel hulp tijdens deze drukken dagen, of moet je het allemaal alleen doen?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:26

Mijn vriend helpt waar hij kan, maar advies ed kan hij niet geven en netjes inpakken vindt hij ook moeilijk :D dus het meeste komt wel bij mij terecht. Heb ik al geleerd: volgend jaar in de 'kerstweekends' een hulp zoeken :)

Sowieso ben ik wel op zoek naar een student om op zondagen te werken. We willen op zondag ook open gaan maar ik kan er niet altijd zelf in staan, omdat ik dan nooit meer mn familie zie of met mn vriend samen wat kan doen, dus ik ben samen met een interimkantoor op zoek naar een gschikte kracht voor 1 dag per week, die ik na een aantal weken 'opleiding' alleen in de winkel kan laten :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:33

Pfoe, pittig hoor! Ik weet hoe dat is, alleen staan tijdens zulke drukte... Het is in elk geval fijn dat je vriend in elk geval een beetje bij kan springen, maar idd geen overbodige luxe om in het vervolg een uitzendkracht erbij te hebben ;)

Maaruh, wil je wel iemand alleen in je winkel laten staan, heb je niet liever 2 mensen op zo'n dag? (In verband met veiligheid)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:43

Nja, 2 mensen betalen is alweer wat pittiger, dan moet je al een nette dagomzet draaien... Dus ik denk dat het voorlopig toch bij 1 blijft, maar ik zal er ook wel regelmatig zijn of een keertje binnenspringen oid..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:48

Ja dat kan ik ook goed begrijpen, maar het lijkt me heel lastig om je winkel aan een vreemde uit handen te geven. Komt misschien ook omdat ik bij mijn oude werkgever heb meegemaakt dat collega's in andere filialen makkelijk even iets meepakten (of af en toe even een greep uit de kas deden), maar ook klanten die misbruik maakten van de situatie. Stennis lopen trappen als je alleen staat, of vragen of je ergens wat wilt pakken, terwijl nummer 2 achter je rug wat jat. En dan ook nog het probleem dat je nooit ff lekker rustig naar de wc kan, haha.