Nee is echt niet opdringerig; je toont echt belangstelling. Het wordt pas opdringerig als je door blijft vragen aan de telefoon maar gewoon even bellen met de vraag of het aangekomen is, is juist goed!
Ik ben een sollicitatiebrief aan het schrijven en ik word enthousiast van mijn eigen brief. Hopelijk doen ze dat aan de andere kant ook
vuurneon
Geplaatst: 19-10-12 11:08
Wow, mijn cv is doorgegeven aan nog een directeur en.... Die heeft toegezegd mij snel te bellen voor een afspraak!! Geen idee voor welke functie hahaha
Ik heb gister het mailadres gevraagd van een winkel waar stond dat je ze moest mailen voor de vacature, maar ja zonder het adres wil dat niet hé en toen ik daarna verder doorliep viel mijn oog op een oproep basis vacature. Nu wil het zo zijn dat ze verkoopervaring gewenst vinden.. Ik heb gewerkt bij de A.H.. Heb wel eens op de vloer gelopen, maar voornamelijk kassa, dus ook helpen met aanbiedingen en vervangende artikelen aanbieden etc. Vinden jullie dit ook onder verkoopervaring vallen?
Natuurlijk Je moet je ervaring altijd iets ruimer opzetten, maar wel realistisch blijven in je kunnen.
Nanno_123
Geplaatst: 19-10-12 12:03
Ik ben gister langs een uitzendbureau geweest maar zitten daar altijd van die mutsen?? Nu heeft ze een afspraak met mij gemaakt dat ik dinsdag kan langs komen maar ik denk, kijk gewoon even in je computertje of je wat hebt staan?? of ben ik te simpel? het is vandaag prachtig weer, dus voor alle werkzoekende met een dipje, ik zou zeggen ga lekker naar buiten en blijf niet te veel in je computer neuzen.. (ik word er erg depri van moet ik zeggen) mooi weer om even nog wat winkels langs te gaan, dus dat ga ik ook maar doen!
Zo, een sollicitatie de deur uit gedaan met een hele andere (veel beter bij mij passende) brief en mijn nieuwe cv. Ik ben benieuwd Zo ook nog even een kantoor aanschrijven waar ik in april een leuk gesprek mee heb gehad (de recruiter beaamde dat ook later in de mail).
Cer
Geplaatst: 19-10-12 12:27
stef schreef:
Dmv een persoonlijk gesprek krijgen hun een beeld van jou en op basis daarvan kunnen ze gericht voor je zoeken
Ellee, denk bijvoorbeeld in bijverkoop. Dat is heel belangrijk in winkels. Verkoop ze niet alleen de broek waar ze eigenlijk voor kwamen, maar ook die ene leuke bijpassende bloes en vooral ook dat jasje dat zo geweldig stond. Dat heb je nu misschien ook wel ooit gedaan; 'oh mevrouw, deze is nu in de aanbieding, als u er nog twee pakt krijgt u er één gratis!'
En klantvriendelijkheid natuurlijk. Je hebt een vriendelijke uitstraling, waardoor je merkt dat mensen geen moeite hebben om op je af te stappen met vragen. Daarnaast merk je dat je hulpvaardigheid wordt gewaardeerd en niet als te direct of bemoeizuchtig wordt ervaren.
Hoe zit dat eigenlijk met vrijwilligers werk...? Mag je dat doen als je werkeloos bent? En wat als je eigenljk geen uitzicht meer hebt op een baan, kan je dat dan blijven doen?