1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:24

Menino schreef:
haha ik heb oa een buitenlands meisje in mijn klas :') Wilde gisteren even socializen dus ging bij haar aan tafel zitten en dat gesprek ging zo (tegen een andere meisje) van

' JAAAAA jeweettog, me patta's... Me jordans, waren 110 favking euroooo!! En mijn broer... Weet je wat ie kkmongeaul doet? Jaaaaa!! Ze gebruikte me schoenen als deurstop je weettoch, zo de de deur tegenhouden dicht te slaan? En ik dacht nog van .... Jaaaaaaa je gebruikt toch niet mijn focking Jordan om de deur tegen te slaan, ze waren 110 euro, ik zeg jeou! Dus ik werd booos weet je, echt fiets boos. Maar mijn moeder vond het echt grappig jeweettoch. Die praatte echt tegen 'um alsof 'ie een baby was, maar die kkmongeaul is bijna 20 man! BIJNA 20, ik zeg juhh! En ik dacht evcht van, waarom vermoord mijn moeder 'um niet man! echt he. In de keuken staan al die messuh. En ik dacht echt, waarom gebruik je die niet. Dat doe je toch niet, ze waren 110 fiets euroo. Mjaaaaaa Hij is groot weet jeee. Ik kan hem niet niets doen. Want als hij terugslaat ben ik deaud, weet je. Maar anders zou ik hem echt vermoord hebben! Ik zou echt die messen gebruiken! jaaaaaaa'

Dat verwacht je ook niet in een eerstejaars HBO Toegepaste psychologie klas :') .....
Ik zat er ook echt zo bij van. ''Uuhm ok, wat moet ik hier op zeggen _O- :') .''

Zo gaat het dus ook bij mij in de klas xD 1e jaars HBO Accountancy. :')

Anoniem

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:29

haha, nou ben blij dat het in mijn geval maar een persoon is waarvan ik zo mijn twijfels heb of ze het einde van het jaar gaat halen in deze opleiding :') ...

Dit is nog de beknopte versie, in werkelijkheid was ze echt 5 minuten bezig met een monoloog wat ze allemaal met die messen uit de keuken gedaan zou hebben als ze zijn moeder was :') . Tja ...
Niet helemaal pedagogisch verantwoord denk ik dan O:)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:32

Haha niet echt nee! Helaas moet ik wel met dit meisje samenwerken in het project. Echt hopeloos..
Mij zou het niks verbazen als ze de instaptoets nl engels en wiskunde niet haalt. En of ze het jaar haalt? Ik geloof er niks van, maar dat doe ik van 50% van de klas niet xD

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:27

Hahahahhaha jij maakt mijn treinreis leuk :+

Vanochtend vet klote begonnen.. trein 1 had 5 minuten vertraging waardoor trein 1 aankwam op de tijd waarop trein 2 zou vertrekken. Een groep van zo'n 20 man keihard rennen naar die trein doet de conducteur gewoon lachend de deur voor ons neus dicht. Dus toen was ik te laat voor mn patientcollege. Nou opzich nog niet heel erg, wel jammer. Maar omdat het patientcollege is doen ze de deuren op slot. Maar aansluitend aan het patientcollege was een college over consultvoering en ze hielden de deuren gewoon dicht.. dus uiteindelijk was ik er om 9.10 (start om 9.00 uur) en kon ik er niet in en had ik pas college om kwart voor 11 waar ik wel in kon :(

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:18

Wat raar zeg! Waarom mag je bij patientcollege niet naar binnen? Gebeurt er dan iets speciaals?

Ik zit er even helemaal doorheen. Gewoon nu al. Maandag niet naar de pony's gekund, tot half 6 les. Dinsdag niet naar de pony's geweest, tot half 7 les. Vandaag alleen wezen poetsen, omdat zus per se op haar jonge paard moest rijden waardoor ik niet kon. Anders werd het veel te laat. Morgen niet rijden want ik maak tot 9 uur 's avonds instaptoetsen. Vrijdag eindelijk rijden!! Zaterdag de hele dag werken, zondag rijden en dan begint de boel weer overnieuw :(

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:40

Dan is er een patient die zijn/haar verhaal doet dus nouja dat is voor iemand best wel gevoelig want die geeft zich echt helemaal bloot (figuurlijk, maar soms ook letterlijk om een bepaald lichaamsdeel voor de camera te laten zien aan de studenten) Dus dan doen ze de deuren op slot zodat het niet verstoord kan worden

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:41

Aah oké! Dan is dat best logisch inderdaad.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:55

Ja ik ben dit jaar ook begonnen! Applied Animal Science aan het Van Hall Larenstein!

Op het moment ben ik bezig met een CV in het Engels te schrijven (opleiding is Engels). En ik krijg van sommige woorden geen goede vertaling :')

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:58

suus_pepper schreef:
Hebben jullie trouwens ook mensen in de klas/ op de opleiding die niet eens fatsoenlijk Nederlands kunnen praten en schrijven?
Bij ons zijn dit de buitenlandse MBO'ers. Klink misschien racistisch, zo bedoel ik het zeker niet. Maar het is wel zo.. En ik kan er zo niet tegen xD

Bij ons op school hoor je wel alle talen van de wereld, je voelt je echt in het buitenland maar in de klas spreken we vrijwel allemaal fries dan erger je juist aan de mensen die steeds zitten te zeuren van we wonen in nederland kunnen we ook nederlands praten.. zucht waarom verhuis je dan ook van utrecht naar friesland.. pabo kun je daar ook wel doen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 22:35

Tja, als je klasgenootjes hebt die geen Fries spreken/verstaan is het imo ook best aso om Fries te gaan praten :) :P .....

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 22:36

En niet iedereen komt vrijwillig in Friesland terecht hoor _O-

Ik vind het ook vrij asociaal. Nog erger zijn docenten die vragen in het Fries gaan beantwoorden, dat vind ik wel zo belachelijk!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:22

Dat vind ik helemaal belachelijk ja :=

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:25

Ik kan jullie niet bijhouden haah :')
Heb nog geen internet op mn kamer, dus kan alleen op school en bij papa en mama bijlezen.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:44

Ik kan het ook niet bijhouden hoor. Heb het zo druk := Valt me eigenlijk wel een beetje tegen :=

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:33

Ik vind Fries ook niet te verstaan!
Als er bij ons iemand in de klas zou zitten die het niet verstaat is het echt belachelijk op in een voor hem/haar onbekende taal te gaan spreken.
Ik bedoelde trouwens de mensen waarvan de opa/oma of ouders hier naartoe zijn verhuist en waarvan de kinderen (waar ik nu dus bij in de klas zit) altijd hier naar school zijn geweest. Dus echt de Nederlandse buitenlanders zeg maar :')

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:44

Misschien een rare vraag, maar als nieuwe student Hbo, Wanneer ontvang je je eerste keer studiefinanciering voor dit jaar ? 24 Augustus of 24 September ?

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:22

In september.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:31

In september, alleen als je nog nooit eerder studiefinanciering hebt ontvangen pas ergens in oktober!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:36

Nee hoor xlisza ;) Als je 18 jaar bent, heb je recht op StuFi, die krijg je dan (afhankelijk van je geboortedatum) in september. Tenzij je pas in september 18 word, dan is het anders.

Als je (zoals ik) doorstudeert, krijg je in de zomervakantie ook Stufi, als je dat juist aanvraagd.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:38

Ik werd eind augustus 18 en kreeg ook pas later hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:39

xlisza schreef:
In september, alleen als je nog nooit eerder studiefinanciering hebt ontvangen pas ergens in oktober!

Neeeeee :oo waarom dat nu weer, ik heb geld nodig, sloeber die ik ben :))

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:41

Het heeft te maken met wanneer je jarig bent, en dan vergelijken met wanneer je kinderbijslag kreeg ;)
1 jan, 1 april, 1 jul, 1 okt volgens mij.
Dus als je voor 1 jul 18 bent krijg je als het goed is in augustus gewoon stufi, omdat je in oktober geen kinderbijslag meer krijgt. Word je daarna 18, krijg je 1 oktober nog kinderbijslag en in oktober pas je eerste stufi.
Ik werd 26 ooktober 18, en de stufi begon in januari. Heb ook 1 jan nog kinderbijslag gekregen

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:43

Ohja vergeten bij te zetten, indd als je nog geen 18 bent krijg je pas per 1 okt.
En anders vanaf september.
Ik had ook de gehele zomervakantie, omdat ik indd n andere studie hiervoor deed:)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:58

xlisza schreef:
Ohja vergeten bij te zetten, indd als je nog geen 18 bent krijg je pas per 1 okt.
En anders vanaf september.
Ik had ook de gehele zomervakantie, omdat ik indd n andere studie hiervoor deed:)

Yup, ik ook :)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:04

ahh dank jullie !

Dan klopt het toch.
Vond het apart omdat we al wel college geld moesten betalen.