Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Rozanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:52

Ik kom hier ook af en toe wat mee praten denk ik :) Vind het wel interessant om te lezen wat iedereen ervan vond!
Nederlands was echt te moeilijk, vooral die samenvatting.. misschien morgen ook nog even een klacht indienen..
Ik heb woensdag Kunst Algemeen en Wiskunde B, maak me echt zorgen om wiskunde.. Het is zo moeilijk!

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:53

xCarien schreef:
over vraag 1 al geklaagd. en ik ga ook nog even goed naar de vragen 14 en 15 kijken.. vond die volgens mij ook niet zo duidelijk...

15 vond ik ook raar.. Bij 14 heb ik woordgroepen verkeerd gedaan, ik heb alleen 'regime' en 'eisen' opgeschreven. Zou ik dan bij 'regime' geen punt krijgen omdat het per se 'het regime' moet zijn? Omdat alleen 'eisen' eigenlijk geen woordgroep is..

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:54

Ondertussen al 6468 klachten over het examen nederlands :-)

xShanty

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:55

Als je het er niet mee eens bent dat vraag 1 dus alinea 2 is, hoe moet je dat invullen dan? Fout in het correctiemodel?

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:56

Ja, het loopt flink op.. Mooi zo! Ik heb ook geklaagd, en ik ga niet alleen maar klagen zodat de normering soepeler wordt. Als ik iets gewoon goed te doen vond ga ik geen klacht indienen.

Volgens die site examenklacht.nl heb ik met 22 punten tussen de 4,5 en 5,5. 22 punten is ook echt het minimum voor mij denk ik. En ik heb een 4,7 nodig om een 5,5 gemiddeld te blijven staan voor NL en het dus met een 6 af te sluiten.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:56

Bijna 6500 klachten :=

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:57

xJolien schreef:
En doe ook maar een klacht over vraag 10! (van die volgorde)
Daarbij vind ik de beoordeling ook niet eerlijk... :n

Wat was er met vraag 10 dan?

xCarien

xMarloess schreef:
xCarien schreef:
over vraag 1 al geklaagd. en ik ga ook nog even goed naar de vragen 14 en 15 kijken.. vond die volgens mij ook niet zo duidelijk...

15 vond ik ook raar.. Bij 14 heb ik woordgroepen verkeerd gedaan, ik heb alleen 'regime' en 'eisen' opgeschreven. Zou ik dan bij 'regime' geen punt krijgen omdat het per se 'het regime' moet zijn? Omdat alleen 'eisen' eigenlijk geen woordgroep is..

Ja ik had bij veertien niet het woord overgeven(?) wel de rest dus ik had : de eisen die het economische blabla stelt en het regime van de economische blabla

irisssssje

xMarloess schreef:
xCarien schreef:

Hahaha ik wist niet eens wat een woordgroep was (en stond niet in mn woordenboek, hehe) *schaam*, ik had 'Het regime van de economische kloktijd' en toen dacht ik nu ben ik klaar, want 'het regime' en 'de economische kloktijd' zijn vast 2 woordgroepen.. :D

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:59

irisssssje schreef:
Hahaha ik wist niet eens wat een woordgroep was (en stond niet in mn woordenboek, hehe) *schaam*, ik had 'Het regime van de economische kloktijd' en toen dacht ik nu ben ik klaar, want 'het regime' en 'de economische kloktijd' zijn vast 2 woordgroepen.. :D

Oh haha dat is zonde! Ik heb de eerste wel goed, maar bij de tweede heb ik dat van "het overgeven aan" er niet bij. Ik zat daar nog over te twijfelen, maar bij Latijn en Grieks wordt het altijd heel erg afgestraft als je te veel citeert dus ik dacht: ik kan het er beter niet bij doen. Blijkt dat het bij Nederlands juist heel ruim is eigenlijk. :P

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:59

xShanty schreef:
Als je het er niet mee eens bent dat vraag 1 dus alinea 2 is, hoe moet je dat invullen dan? Fout in het correctiemodel?

Uhm ja kan je doen, ik had het zelf bij anders gedaan..

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:01

Hahaha ja ik had woordgroep ook nog in wb opgezocht. Stond er idd niet in haha! Terwijl ik eigenlijk wel wist dat het dan meer woorden waren, maar ik was in verwarring gebracht door een oefenexamen waarbij toen stond 'gebruik zinsdelen'. Dus toen dacht ik, nou dan is een woordgroep misschien toch maar 1 woord?
Maarja dat was dus ook een faal.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:01

xCarien schreef:
xShanty schreef:

Uhm ja kan je doen, ik had het zelf bij anders gedaan..

Ah ja dat kan ook, ik vind fout in het correctiemodel ook zo heavy, zal heus goed zijn, ik vond het alleen erg onduidelijk.

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:02

Sabine_Duco schreef:
irisssssje schreef:

Oh haha dat is zonde! Ik heb de eerste wel goed, maar bij de tweede heb ik dat van "het overgeven aan" er niet bij. Ik zat daar nog over te twijfelen, maar bij Latijn en Grieks wordt het altijd heel erg afgestraft als je te veel citeert dus ik dacht: ik kan het er beter niet bij doen. Blijkt dat het bij Nederlands juist heel ruim is eigenlijk. :P

Ja ik had dus precies hetzelfde.. maar met beetje mazzel wordt het wel goed gerekend! want dit was niet meer woordgroep te noemen maar eerder een zinsgedeelte..

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:02

Tutti_Frutti schreef:
Ik heb kunst woensdag maar gewoon veel l*ullen en bij muziek altijd zeggen wel instrumenten er gebruikt worden!

Ik heb woensdag ook kunst, ik heb er nog niks aan gedaan :$ Het is inderdaad wat kwatsen, ik heb er nooit wat voor gedaan en ik haalde altijd 6en en 7ens. Ik denk dat ik morgen wat aantekeningen ga doorlezen en dan vind ik het goed zo!
Alleen niet mijn oordopjes vergeten :=

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:03

xShanty schreef:

Ik heb fout in correctiemodel gedaan :)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:03

Sabine_Duco schreef:
xJolien schreef:

De beoordeling is een beetje vreemd...
Ik heb alleen de 1 op een verkeerde plek gezet (ik had: 614325), maar volgens het antwoordmodel mag ik mezelf geen punten geven, want ik heb geen keten van vier of drie elementen ofz achter elkaar....

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:04

Holy crap klachten voor nederlands naar 6776

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:05

Weet je wat ik trouwens wel raar vind, in de antwoorden van de samenvatting staat dit:
- een tegenstelling-aanduidend argument, bijvoorbeeld: maar
waar je dan 1 punt voor krijgt.
Maar ik had : De invloed van de culturele elite op kunst in het algemeen is haar greep kwijtgeraakt. De invloed van dce culturele elite op de architectuur is overeind gebleven, ............

Dus geen woord als 'maar' of 'toch', maar wel overduidelijk een tegenstelling, toch? Krijg ik daar dan toch dat punt voor of niet....

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:05

Hoeveel klachten komen er over het gemiddelde examen binnen?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:06

Sabine_Duco schreef:
xJolien schreef:

De beoordeling is een beetje vreemd...
Ik heb alleen de 1 op een verkeerde plek gezet (ik had: 614325), maar volgens het antwoordmodel mag ik mezelf geen punten geven, want ik heb geen keten van vier of drie elementen ofz achter elkaar....[/quote]

Dit heb ik ook!! ZO vervelend want eigenljik heb je maar 1 fout # huilen.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:06

Hopelijk doen ze er wat aan want 15% van de leerlingen heeft dus al een klacht ingediend :))

Ik heb 2 klachten ingediend: vraag 1, en vraag 21 (SV)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:07

Monnie_, heb je er ook een klacht over ingediend?
Ik vind dit echt oneerlijk.... :=
Als je nou alles door elkaar hebt gegooid, oke, dan snap ik dat je geen punten krijgt :+

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:07

xShanty schreef:
Holy crap klachten voor nederlands naar 6776

:=

Kunnen we hieruit concluderen dat Nederlanders zeikerds zijn? :=

Abracadabra9

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:08

VWO'ers zijn zeikerds volgens mij, iig als je het vergelijkt met wat de rest voor klachten heeft ingediend :')