't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:22

ruitje schreef:
Ohja en er waren er een hoop met media/communicatie iets toch? Unicef zoekt zo iemand, geen idee of het aansluit bij jullie maar alle tips helpen toch :)

Geloof dat je erover heen leest ;) Was er even naar opzoek....

(ja, ik zoek gewoon door en hou hoop dat die andere baan ook wat wordt...Heb hier niet echt een super fijn gevoel namelijk. Of sluit ik mij er gewoon voor af ofzo)

ruitje

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:31

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:36

:wave:

straks gesprek, moest vanochtend naar de HA (en bloed laten prikken :x :x ) daarna ff bij mn moeder gezeten. Ging mn telefoon.
Of ik vanmiddag een kopie van mn paspoort mee wil nemen (3x) en een pasfoto (2x) en mn bankpasje. Voor als we eruit komen vanmiddag dan heb ik dat alvast bij me...

Kan ik hieruit opmaken dat ze mij willen hebben en dat het nu onderhandelen wordt???

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:42

Ha, Spekkie! Jij de baan op de kinderboerderij, en ik de afwijzing :D

Iedereen veel succes, en dank voor de positieve en bemoedigende verhalen.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:43

Oeeh succes Mri, zet em op! :D

Iedereen gefeliciteerd die is aangenomen, geeft de burger moed. :))

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:44

ik ga duimen en mn best doen!
Maar moet wel eerlijk zeggen dat ik ook nog andere dingen heb lopen hoor ;)

SF, misschien weet ik nog wel een leuke vacature voor je...
had jij nou werkervaring of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:46

Mri, is er niet gezegd bij het eerste gesprek wat jullie nu gingen bespreken?

Enneh, ik snap eerlijkgezegd echt niet dat zoveel mensen hier underdressed naar een gesprek toe gaan :o ik doe allllltijd een pak aan. Dus zwarte broek en zwart jasje. Afhankelijk van wat voor bedrijf het is (heel corporate of niet) doe ik daar een blouse (corporate), T-shirt (casual) of effen chique shirtje onderaan (als ik twijfel tussen die 2 :P ). Ik kan dan altijd mijn jasje nog uit doen waardoor het minder ´dressed´ wordt. Maar ik heb liever dat zij zien dat ik moeite voor ze doe, door me dus netjes aan te kleden, dan dat ze mij in spijkerbroek zien komen. Dat kan altijd nog als je er werkt denk ik dan. :)

Overigens heb ik gewoon een los jasje en een losse zwarte pantalon aan hoor, het is niet een heel duur pak ofzo. Maar het ziet er wel netjes en verzorgd ´als een geheel´ uit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:47

Winged schreef:
En een tijdelijk plekje voor de kat? De meeste kamers accepteren inderdaad geen huisdieren.

Neee! Mijn kat gaat echt niet tijdelijk ergens heen... We hebben gewoon zo'n goede band samen en zij ziet mij een beetje als haar moeder aangezien we technisch niet van elkaar zijn gescheiden sinds ze een kitten was...

Misschien een beetje te overdreven gereageerd maar ik kan gewoon niet zonder mijn Jacky en zij niet zonder mij...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:51

ffortuna, je hebt PB ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:03

Ik zou dat ook niet doen hoor Purny, je hebt gekozen voor de zorg voor een huisdier en je beestje zet je niet zomaar even ergens in een opvang of bij iemand anders.

@Ffortuna: Ik ga altijd netjes op gesprek. Toen ik bij mijn vorige werkgever (als medewerkster in een luxe lingeriezaak) ging solliciteren had ik een super nette zwarte broek aan, strak net shirtje met kant erboven, sjaaltje om, haar opgestoken, italiaanse hakjes eronder. Kom ik daar in de winkel aan, staat er een meisje met gebleekt haar, ordinaire make-up op, spijkerbroek met gaten aan en afgetrapte Uggs eronder. Ik voelde me zo ongemakkelijk!! Gelukkig zag de eigenaresse met wie ik het gesprek had, er echt op en top chique uit, dus toen voelde ik me opeens zowat weer underdressed, haha. Ik zorg dus altijd maar dat ik er neutraal netjes uitzie, tenzij ik weet dat ik bij een informeel bedrijf ga solliciteren, dan verruil ik de zwarte broek voor een super nette spijkerbroek met een colbertje of mooie blouse ;)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:10

Ffortuna schreef:
Mri, is er niet gezegd bij het eerste gesprek wat jullie nu gingen bespreken?

Enneh, ik snap eerlijkgezegd echt niet dat zoveel mensen hier underdressed naar een gesprek toe gaan :o ik doe allllltijd een pak aan. Dus zwarte broek en zwart jasje. Afhankelijk van wat voor bedrijf het is (heel corporate of niet) doe ik daar een blouse (corporate), T-shirt (casual) of effen chique shirtje onderaan (als ik twijfel tussen die 2 :P ). Ik kan dan altijd mijn jasje nog uit doen waardoor het minder ´dressed´ wordt. Maar ik heb liever dat zij zien dat ik moeite voor ze doe, door me dus netjes aan te kleden, dan dat ze mij in spijkerbroek zien komen. Dat kan altijd nog als je er werkt denk ik dan. :)

Overigens heb ik gewoon een los jasje en een losse zwarte pantalon aan hoor, het is niet een heel duur pak ofzo. Maar het ziet er wel netjes en verzorgd ´als een geheel´ uit.

Ja ik verbaas me er ook over, maakte er altijd zoveel werk van.. Nu heb ik dan ook een representatieve functie en geloof maar dat het dan belangrijk is wat je draagt.. Ik heb een vriendin die in de detachering/werving&selectie zit, die laat ik altijd mijn outfit beoordelen. Met een goede outfit voel ik me ook beter en krachtiger :j Ik draag ofwel een zwarte pantalon met dito colbert en een fleurige bloes/shirtje, of een net jurkje in een neutrale kleur met een bolero/jasje/sjaaltje, legging en nette pumps... is echt belangrijk denk ik..
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 03-04-12 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:12

Ik ben het met Fortuna eens: trek geen spijkerbroek aan voor het eerste gesprek. Je krijgt nooit meer een tweede kans voor een eerste indruk. ;)
Investeer in goede, nette kleding. Zorg ervoor dat de kleding goed past en dat jij je er goed in kunt bewegen. En vergeet niet de schoenen te poetsen!
Allemaal heel veel succes met de sollicitatiegesprekken.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:19

:):) Stuiterdestuiter :):)
Ga nu op weg. Ben me toch een partij zenuwachtig.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:19

Ik zit in de creatieve sector dan is overdressed vaak fout, moet altijd wat informeel al twifekde ik gisteren enorm. Ik doe altijd een zwarte, lichtglanzende broek (daar voel ik me zeker in) met nette laarzen met hak en een mooi jurkje / tuniekje. Gisteren een rode met een zwart 'kanten' streep er schuin overheen en een grijswitte sjaal. Was een schot in de roos, kreeg een compliment voor stijl van het vrouwtje waarmee ik sprak :D

En ik liep dit keer niet op hakken maar platte grijze laarzen en krukken.. Kneusje dat ik er ben :')

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:29

Ik voel mij niet prettig in een ' broek-pak' , maar zorg dat ik een leuk jurkje aan heb met een legging. Dat vind ik dan toch weer iets netter dan een spijkerbroek?

Hulp nodig:

Ik wil in mijn brief hebben staan dat ik op zoek ben naar een baan waar ik ' gelukkiger' van ga worden zeg maar :D .( dus bewust opzoek naar een baan onder mijn HBO-niveau) Nu had ik staan: toch ben ik opzoek naar een baan die beter past bij mijn persoonlijke overtuiging.

Maar nu krijg ik het gevoel dat men denkt dat ik een Jehova ben hihi :+

Het is als receptioniste, maar dan bij een onwijs gaaf bedrijf, wil daar echt werken maar hoe leg ik dat netjes uit zonder te schrijven: neem mij, neem mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:30

Baan waar je je passie in kwijt kan?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:31

Je bent een gevoelsmens, en daaom zou je graag bij dat bedrijf werken, wetende dat deze functie op lager is dan je opleidings niveau

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:33

Ik hou van deze zeer snelle helpdesk! Thanks!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:36

Mri schreef:
ik ga duimen en mn best doen!
Maar moet wel eerlijk zeggen dat ik ook nog andere dingen heb lopen hoor ;)

SF, misschien weet ik nog wel een leuke vacature voor je...
had jij nou werkervaring of niet?

Oeh spannend! Niet echt werkervaring nee, ben echt nog starter...

Ik ging ook niet echt in spijkerbroek, maar een zwarte broek en dan niet van die gladde stof. Ik heb wel zo'n broek (echt zo'n horecading) maar voelde me er niet prettig in. :\ En ik wist dat theater altijd wat informeler is. :j En ik was vergeleken met de rest overdressed gelukkig. :))

Ik moet nog wel echt mn laarzen poetsen en kleding op maat kopen, want alles is te groot geworden. :')

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:39

hier nog een afmelding dat is nummer 3 vandaag ppff

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:40

ik ga vandaag gewoon in spijkerbroek met een topje + bolero/vestje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:41

Word net gebeld ik mag op tweede gesprek!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:42

Wat goed Jans!!! :):)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:44

Go Jans :D

Mri