Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 11:57

Joyce er zijn hondenrassen die fly ball heel erg leuk vinden om te doen. Zo had ik vroeger een AC herder en die was dol op bal spelletjes.

Szan, sommige zetten gewoon op mijn website dat er tussen datum x en datum y niet wordt verzonden wegens vakantie.
Of gesloten tussen x en y.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:38

Naja, ik ben zelf een beetje van mening dat je een onvermoeibare hond moet temperen en niet constant zijn zin moet geven. Je hond moet ook accepteren dat het een keertje klaar is en dat je niet de hele dag met hem bezig kan zijn. Als het aan Gaya ligt wil ze ook de hele dag spelen en aandacht, maar ten eerste creëer je daar een hond mee die veel te veel aan zijn baas gaat hangen en ten tweede zal hij steeds meer energie krijgen en zal je dus ook steeds meer met je hond moeten doen, voor hij eindelijk moe raakt. Dan kan je beter zoekspelletjes met de hond spelen, want daar raken ze heel snel moe van, omdat ze na moeten denken en je hebt daarbij ook niet het probleem dat ze steeds meer conditie opbouwen. Maar dan moet je als baasje ook wel zin en tijd hebben om daar met je hond mee aan de slag te gaan.

Maar goed, als je dat ding gewoon voor de fun wil gebruiken (ipv dat je zelf een balletje gooit) is er natuurlijk niets mis mee. Kan me voorstellen dat heel veel honden dit helemaal geweldig vinden! Het is alleen wel een duur apparaat, dus moet echt even kijken of ik daar nu al in kan investeren.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 15:44

TADA!!!! het is zover! eindelijk mn kleding binnen, vanochtend opgevist bij de leverancier.

Afbeelding
links bodywarmer zand, bovenste rij sweater zand en sweater violet, rij daaronder sweater hoody lichtblauw, polo chocola en fleecevest zand, onderste rij sweater hoody roze, polo zand en fleece vest oranje. Foto vertekend de kleuren een beetje helaas.

Poezel not included :) die moest gelijk even snuffelen wat er nou allemaal lag....
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 15:51

Gaaf Cis! Dat ziet er profi uit, en ik heb het al gezegd maar prachtig logo!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:03

Whow wat gaaf! :D
Echt leuk om iets wat je op de computer maakt tot leven te zien komen :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:10

Ja leuk he! Ik ben er ook wel erg blij mee Karen, tot nu toe alleen leuke reacties op het logo gehad, nu in de praktijk ermee gaan rondlopen en kijken wat er gebeurt.... :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 16:52

Dat ziet er goed uit zeg! Mooie kleuren ook Cissy.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:05

@ Cissy: wauw, die kleding ziet er netjes uit! Heb je het online besteld? Zo ja, mag ik vragen waar? ;)
@ holly: ik denk dat wij ook zoiets gaan doen. Op de homepagina hebben we nu een afbeelding met het stoplicht (rechtsboven), waarop de levertijd vermeld staat. Ik denk dat ik die op oranje of rood zet, en daarbij een aangepaste levertijd zet voor de dagen waarop wij weg zijn. En uiteraard verwerk ik het in de tekst die vóór het bestelproces in beeld komt, en dan moet het wel goed komen ;)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:11

ik zou ook graag willen weten waar je dat besteld hebt :j
wil zelf een T-shirt, sweater en jas bestellen met mijn bedrijfsnaam erop.

hier ondertussen druk in gesprek met een bedrijfje die de reclame gaat zetten op mijn nieuwe bedrijfstrailer :D
vind het wel heeeel spannend! vooral WAT ik erop ga zetten. het moet kort en bondig zijn, zodat men weet waar het om gaat :j
en de trailer is zoooooo mooi, dat een lelijke misser echt zonde gaat zijn :=

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:24

ik heb het besteld bij een bedrijf in Utrecht op Kanaleneiland waar wij met het werk ook altijd kleding bestelden. http://www.reinke.nl Kende hun zelf niet maar nu dus wel... :)
De kleding op zich is schappelijk geprijsd, wie oprecht interesse heeft in de prijzen stuurt me maar even een PBtje.

edit:
"Mijn" kleding staat niet op hun site, ik heb een (dik) boek mee naar huis gekregen met van alles en nog wat erin om uit te kiezen, lijstje gemaakt, pasmodellen opgevraagd, bestelling gedaan, borduringen doorgesproken en advies van hun gekregen en zie hier het resultaat.
Service is prima tot nu toe!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:10

Ik ga je een PB sturen, Kanaleneiland kan ik vanaf hier redelijk snel bereiken en ik vind het er super mooi uitzien! Heel professioneel!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 13:32

Ziet er heel gaaf uit Cissy!

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:31

Wow, ziet er goed uit cissy!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:35

De zandkleurige spullen (behalve de bodywarmer) heb ik gisteren gewassen en door de droger gehaald en er is niks gekrompen. Ik ben dus best tevreden, heb een hekel aan was ophangen dus bij mij gaat alles in de droger....

Er waren wel wat paarden in de wei die mijn oranje wat té oranje vonden en even moesten kijken wat daar nou aan kwam... :wow: Mijn eigen paard is wel wat gewend :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:40

Haha, lekker opvallend dus ;)

Ik kreeg vanmiddag een telefoontje, of ik wou adverteren in een tijdschrift van Hulphond Nederland. Normaal wimpel ik zoiets altijd af, maar aangezien een goede klant van mij een hulphond heeft en ik een tijdje geleden ook een artikel over haar en haar hond heb geschreven, leek het me opzich wel leuk om daar aan mee te werken. Ik twijfel alleen nog of ik het geld er voor over heb (80 euro), maar aan de andere kant steun je er een goed doel mee en ik vind het leuker om mijn naam te verbinden aan een goed doel, dan aan een krant ofzo. Adverteren jullie wel eens in magazines?

Oja, wat zouden jullie in deze situatie doen (edit: Lang verhaal, sorry!):
Misschien kunnen jullie je nog herinneren dat ik een tijdje geleden zakjes met hondenkoekjes heb geleverd aan een koffietent in een bos hier in de buurt. Alleen nu weet ik even niet zo goed wat ik nu moet doen. Toen ik daar voor het eerst kwam en met die eigenaren in gesprek ben geweest, waren ze super enthousiast, wilden ze graag dat ik koekjes kwam leveren, ze hadden hele leuke plannen en voor die koekjes moest ik maar eens een leuk prijsoverzicht maken. Dat kon ik naar ze mailen, dan zouden ze er naar kijken en dan zouden ze contact met mij opnemen. Ik heb daar toen heel veel tijd in gestoken, het binnen no-time naar ze opgestuurd, maar ik kreeg geen reactie. Een tijdje later heb ik weer een mail gestuurd, om te vragen of ze alles goed ontvangen hadden en wat ze er van vonden. Geen reactie... Het contactformulier op hun website ingevuld en daar hetzelfde verhaal ingezet als in de mail, met als toevoeging dat ik geen reactie kreeg op mijn mail, dus dat ik twijfelde of ze die wel gelezen hadden en dat ik daarom ook nog even het formulier had ingevuld. Er stond bij "we nemen binnen 24 uur contact met u op" maar wederom geen reactie.

Uiteindelijk ben ik na een paar weken bij ze langs gegaan en heb ik gevraagd wat ze van het aanbod vonden. Tsja, het was allemaal veel te luxe, het moest veel simpeler en goedkoper, het mocht ook wel in boterhamzakjes geleverd worden en ik moest het ook zien als reclame voor mezelf (mocht er een kaartje bij doen, of een sticker op plakken). Oke prima, als het niet luxe hoeft, dan kunnen de kosten ook makkelijker omlaag, maar ondanks dat er een sticker opgeplakt mocht worden, wou ik er nog wel wat aan verdienen. Ga natuurlijk niet voor de kat z'n viool aan het werk! Uiteindelijk noemden ze een maximale prijs wat ze er voor uit wilden geven en mocht ik die zakjes gaan maken. Ze hoefden geen voorbeelden te zien, ze vertrouwden het wel. Met hun instructies in mijn hoofd, ben ik gelijk aan de slag gegaan en 2 dagen later leverde ik 50 zakjes. Ze vonden het heel leuk, maar wel te duur, want ze hadden toch verwacht dat er grotere koekjes in zouden zitten. Uiteindelijk dan toch voor een lagere prijs afgesproken, maar wel zo dat ik er nog wat aan verdiende en hij was toen heel enthousiast. Hij zou ze gelijk op gaan hangen en de mensen vertellen dat ze nu ook koekjes hadden en wist zeker dat het een groot succes zou worden. We hadden afgesproken dat als hij bijna door de voorraad heen was, hij me zou mailen, smsen of bellen, zodat ik nieuwe voorraad kon brengen. Ik nogmaals gevraagd of hij mijn gegevens had, mijn kaartje voor de zekerheid gegeven en nog een keer bevestigd dat hij contact met mij op zou nemen als hij de koekjes bijna allemaal verkocht had.

Tot vandaag heb ik nog steeds niets van ze gehoord. Hij had ook gevraagd, omdat we samen gingen werken, of we linkruil konden doen. Ik moest dan wel even een leuke banner maken voor op mijn site, want daar had hij geen verstand van en ik moest mijn eigen banner + begeleidende tekst naar ze sturen en dan zou hij het gelijk diezelfde dag online zetten. Toen ik daar langs ging om de koekjes te brengen, vroeg ik of ze de banner al gezien hadden. Nee niets gezien... Dus ik verteld dat ik het op de mail had gezet, maar nee hoor, die hadden ze niet ontvangen, ik had het vast verkeerd gedaan. Later ging hij nog een keer kijken omdat ik zeker wist dat ik het goed verstuurd had en hij had het inderdaad over het hoofd gezien. Kijk ik net op hun site of mijn banner er al staat, maar nee hoor, die staat er nog steeds niet...

Nu zit ik in dubio, laat ik het nu zoals het is en wacht ik netjes tot ze zelf contact met mij opnemen, zoals ze beloofd hadden (en haal ik eventueel hun banner van mijn site, gezien ze er ook geen terug hebben geplaatst)? Of zet ik mijn trots opzij en ga ik toch weer zelf naar ze toe, om te vragen of ze een nieuwe lading koekjes nodig hebben?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:05

Ik zou heel makkelijk zijn: banner eraf, geen nieuwe koekjes brengen. Hun willen het blijkbaar niet zo graag, dan moet jij er ook geen nutteloze energie (meer) in stoppen. Kost jou tijd, geld, energie...

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:56

Inderdaad banner er af en einde het koekjes brengen.
Krijg de indruk dat ze helemaal niet meer zo enthousiast zijn.

Gelukkig hebben wij veel sponsors met o.a. fitness matjes, gewichtjes etc die in ruil voor hun naam op de producten en in het zicht veel nieuw spul wil leveren.
Vind het zelf best moeilijk om connecties op te doen en deals te sluiten dus laat dat lekker aan mijn vriend over.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:03

Waarom blijf je leuren met onpersoonlijke mails als je gewoon kunt bellen?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 19:08

Dit is het punt (al eerder, maar goed) waar je moet zeggen, sorry met jou doe ik geen zaken meer. Stiekem hebben ze eigenlijk geen interesse in jou(w koekjes) maar zeggen dat gewoon niet recht in je gezicht.
Je bent geen liefdadigheidsinstelling, je bent een bedrijf. Er achter aan lopen doe je dus niet. Het is graag of niet en in dit geval niet dus. Voila, klaar.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:15

Tnxx voor jullie reacties, jullie zeggen het precies zoals ik het voel. Elke keer als ik er ben word ik enthousiast onthaald en beginnen ze over geweldige plannen, maar zodra het balletje bij hen ligt reageren ze niet. Ik heb zelf een beetje het idee dat ze denken dat ze mij een geweldige kans bieden en dat ik maar blij moet zijn dat ik koekjes aan ze mag verkopen. Ergens is dat natuurlijk wel zo, het is ook hartstikke leuk voor me, maar het moet wel van 2 kanten komen. Als ze nou al gelijk aan hadden gegeven van, bel me eens over een weekje om te kijken hoe het gaat, of kom over 2 weken nog een keer langs om door te spreken hoe het gaat, dan had ik dat met alle liefde gedaan. Maar als ze steeds zeggen dat ze contact met mij op gaan nemen en het vervolgens niet doen, ben ik er op een gegeven moment wel klaar mee. Het zijn ook gewoon inkomsten voor hun en als ze bijna door hun koffie/thee/koek heen zijn, neem ik toch aan dat ze die ook zelf gaan halen/bestellen ipv dat ze afwachten tot de groothandel komt smeken of hij ze alsjeblieft koffie mag verkopen ;)

@Poes: Ik denk dat je niet goed gelezen hebt. Ik ben daar langs geweest (zelfs 2 of 3x) en ze hebben toen gevraagd of ik het plan op de mail wou zetten, want dat vonden ze makkelijker. Ze hebben mij overigens zelf gevraagd of ik de koekjes aan ze wou leveren, n.a.v. dat ik ze een zakje koekjes had gegeven als bedankje toen ik daar visitekaartjes neer mocht leggen. Ze zouden dan een reactie via de mail terug geven. Na meerdere mails te hebben gestuurd waar ik geen antwoord op kreeg, ben ik daar persoonlijk langs geweest. Toen hebben we alles doorgesproken en hebben ze een bestelling gedaan. Vervolgens ben ik weer zelf terug geweest om de bestelling te brengen en om door te spreken hoe ze nu verder wilden. Ze hebben mij tot 3x toe (mijn vriend was erbij) gezegd dat ze contact met mij op zouden nemen via telefoon of mail, wanneer ze bijna door de voorraad heen waren en dat hebben ze tot op heden niet gedaan. Ik weet 99% zeker weet dat de koekjes al lang op zijn, want ze vertelden mij dat ze in het verleden hetzelfde hebben verkocht en dat er toen soms wel 100 zakjes in een weekend doorheen gingen. Inmiddels zijn we anderhalve maand verder, dus zelfs met 10 zakjes per week waren ze er al doorheen geweest. Op een gegeven moment houdt het een keer op en moet er ook wel eens wat van de andere kant komen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:33

Ik had prima gelezen en ik bel sneller dan dat ik mail, weet ik meteen hoe of wat.
Als jij er winst op maakt, en ze met een belletje mss telkens een bestelling kunt laten doen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:41

Ik zou er gewoon mee stoppen Joyce, het is prima als je iemand eens herinnert met de vraag of die iets nog wil, maar er steeds achteraan lopen leuren en smeken: nee daar zou ik me dan toch te goed voor voelen, het moet wel leuk blijven, graag of niet hoor :)

Ik zou de banner er af halen en het laten rusten. Nemen ze dan zelf alsnog contact met je op dan is het vroeg genoeg om er weer eens mee bezig te gaan.

Wel jammer!

Maar klinkt alsof ze hadden gehoopt dat jij gratis koekjes kwam brengen, met jouw kaartje erin en dat dan voor jou reclame zou zijn....en voor hun iets leuks om te verkopen :P

Ik heb zelf overigens wel eens overwogen om zomaar voor de leuk in ieder pakket een paar paardenbrokjes te stoppen. Stukje van dat doorzichtige bloemen-folie, stuk of 4 brokjes erin, en naar boven dichtvouwen en bij elkaar knopen met 2 kleurtjes van dat inpaklint. Kost geen fluit en is toch een leuk aardigheidje :)

Maar ik neem aan dat het bij jou om meer brokjes ging?

Ik ben er overigens toch maar niet aan begonnen omdat de ellende van dat soort acties dan natuurlijk weer gaat zijn dat op een gegeven moment die brokjes op zijn en je geen tijd hebt om nieuwe zakjes te maken, en je dan juist teleurgestelde klanten krijgt dat er deze keer geen brokjes bij zitten :roll:

Weet je wel :P

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:50

Exit Joyce!!!
Heb jij voor hun een banner gemaakt? Kosteloos?

Ik merk dat veel mede-ondernemers jonge starters geweldige kansen beloven/aanbieden en dat ze dan een gratis dienst willen en vervolgens is het enthousiasme weg. Ik ben ook regelmatig gevraagd om ergens foto's van te maken en dan zouden ze mijn naam groots noemen. Meestal draai ik dan het verhaal om en ineens is er geen interesse meer.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:56

@pmarena: Dat doe ik normaal bij mijn bestellingen, de ene keer koekjes in cellofaan, de andere keer een kauwstaafje, of wat anders lekkers, het verschilt steeds een beetje. Als iemand een cadeautje besteld of meerdere honden heeft, maak ik vaak ook van die cellofaan pakketjes. De keer dat ik visitekaartjes daar neer ging leggen, had ik ook zo'n pakketje in cellofaan meegenomen, als bedankje. Dat vonden ze zo leuk, dat ze die wilden verkopen. Maar om elke keer 50 tot 100 van die dingen te maken, daar gaat ongelofelijk veel tijd in zitten en is ook vrij kostbaar. Dus ze hadden het dan liever in boterhamzakjes, dat is sneller en goedkoper.

@Poes: Doe je dat ook als iemand nadrukkelijk heeft aangegeven dat ze contact willen via de mail? Ik vind dat zelf namelijk rete vervelend, als ik vraag of iemand wil mailen, dat ze me dan toch gaan bellen. Vandaar dat ik dat bij een ander ook niet doe, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik maak er wel winst op, maar die is nihil. Per 50 zakjes verdien ik €10,- en met alles kopen, inpakken, etc. ben ik ook maar zo 1 a 2 uur bezig. Dus dat is een zeer laag uurloon ;) Alleen nam ik dat voor lief, omdat het voor mij ook een stukje reclame is.

@Hilda: Ja ik heb kosteloos een banner voor ze gemaakt, om op mijn site te plaatsen. De bovenste: http://www.fuzzylicious.nl/fuzzystuff/fuzzy-friends (edit: ik vond dat overigens een kleine moeite)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:58

Ik kan dat gezeur om willen bellen ook niet waarderen, het is 2012 hoor, doe het lekker via de mail :P

Met mail is het hier al druk zat, daar wil ik echt niet ook nog op de meeste ongelegen momenten telefoon doorheen...want die telefoon gaat altijd nèt op het moment dat je even geconcentreerd ergens mee bezig bent :=