't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoSnuf

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:10

Laren?

Je woond in Emmen?
Woow! Dat is toch hartstikke ver? Haha

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:12

Gerda20 schreef:
Laren?

Je woond in Emmen?
Woow! Dat is toch hartstikke ver? Haha

Intern ;)

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:14

Oh! ik dacht al jij bent wel heeeeeel actief!

Hee maar ik zat ff op jou profiel te spieken.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=FM7JACGU

Is dit op een manege in Emmen? Die manege die eerder (weet niet of het nog zo is) een mini camping had Die manege is helemaal verbouwd. Nu praat ik wel over jaren geleden hoor....

[Sorry mensen even kort off topic haha]

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:32

Hé, ik kom ook weer eens langswaaien, nog steeds zeer weinig succes, vanmiddag wel een erg leuk gesprek gehad aan de telefoon met een bedrijf. Ik wilde toch graag even mondelin toelichting doen en dat werd naar mijn idee wel gewaardeerd. Ze vroegen tenminste of ik mijn CV nog eens wilde sturen.. Kijk, anders was ik al uit de running geweest en dat belletje heeft toch geholpen dus.. laten we hopen!!

Kimberley; heb ik ook gedaan, welliswaar niet om te blijven, maar ben wel toen in Frankrijk geweest om daar op een stoeterij pony's te beleren. New Forrest, supertijd gehad. Daarnaast nog op het Fries Paarden Centrum in Drachten gewerkt, ook een geweldige tijd.. Altijd doen dus. Was toen ik wat jonger was en geen dochter ook altijd paarden aan 't beleren als ik geen werk had. Zo leuk en dan zit je niet thuis te kniezen. Ik had ook een vriend thuis zitten (heb dezelfde nu nog ;) én het feit dat er geen genoeg werk was, anders was ik misschien ook wel langer gebleven.
Anneert schreef:
Ja, of er waren meteen superveel reacties op gekomen Reageer je anders direct op een vacature? Ik echt een hele lijst staan waar ik nog op wil reageren, maar ik heb meestal geen fut voor meer dan 1 brief per dag sturen..

Dan moet je net als mij doen, heb een aantal vacatures waarbij ik denk.. LEUK, daar bel ik meteen achteraan en stuur ik mijn CV en brief naar toe. Heb wat mindere vacatures staan: Stuur ik mijn '2e' CV naar toe waarbij ik een kopje persoonlijke presentatie heb staan. Dan kun je even een stukje in je mail schrijven als:
Hierbij wil ik graag mijn interesse laten blijken voor uw vacature ........
Mijn CV met persoonlijke presentatie is bijgesloten in Word formaat.
Ik hoop snel wat van u te mogen horen,
Vriendelijke groet,

Zoiets dan.. ;)
Geen gepruts met waarom, al jou pluspunten staan in je CV

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:08

Hallo iedereen. Was even een paar daagjes druk :) Heb ineens een hoop lopen. Gisteren bij een bureau geweest die me gaat voorstellen voor administratieve functie. Kreeg gisteren een telefoontje van een ander bureau die me ook gaat voorstellen op een administratieve functie. Vanmiddag weer een gesprek bij een bureau en vanmorgen werd ik gebeld door een instelling waar ik had gesolliciteerd of ik volgende week op gesprek wil komen.

Elan, ik denk dat een hoop bedrijven voornamelijk naar je CV kijken. Maar als je geen motivatie meestuurt, word je dan wel eens uitgenodigd voor een gesprek?

Las in de gauwigheid ook iets van speeddates via het UWV. Een vriendin van mij had al een oproep gekregen, en die krijgt pas per 1 januari een uitkering. Ik heb nog geen uitnodiging gehad voor zoiets. Lijkt me op zich wel nuttig. Beetje onder het motto 'baat het niet, dan schaadt het niet'

Kreeg trouwens ook een telefoontje van een bureau voor een tijdelijke functie. Aan de ene kant wil ik graag aan het werk blijven aan de andere kant lijkt me zoiets een heel gedoe met je uitkering. Daarnaast, tja ik ben toch wel op zoek naar een vaste baan dus ik zou blijven doorsolliciteren ook tijdens zo'n tijdelijke baan. Hoe zit dat nou met je uitkering als je een tijdelijke baan aanneemt? Is dat een heel geregel en waarop wordt dan achteraf je uitkering berekend?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:37

Weet iemand hier dat als je een BBL opleiding doet je recht hebt op stufi? Volgens de site van werk.nl niet als je een BBL doet...wel als je een BOL doet....klopt dat?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:41

Klopt Bellatrix :j Je hebt een inkomen bij een BBL opleiding dus gaan ze er van uit dat je het zelf wel kunt betalen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:47

Ok, maar is het salaris van je werk/leerbedrijf genoeg om van rond te komen?
En heb je al BBL student nog recht op bepaalde kortingen/subsidies? Huur toeslag bijvoorbeeld?

Ga dat zo wel uitzoeken hoor maar misschien weet hier iemand het één en ander...

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:50

Tsja, dat ligt er aan. Ik kreeg voor 32 uur iets meer dan 1000 euro in de maand. Voor mij was het genoeg op dat moment, maar ik woonde toen bij mijn ouders. :) Ligt dus ook aan je eigen uitgaven. Wat betreft toeslagen, ik ontving Zorgtoeslag. Dat is inkomensafhankelijk maar ik weet bijna wel zeker dat je onder de inkomensgrens blijft met een inkomen vanuit BBL. Huurtoeslag is afhankelijk van je leeftijd en inkomen. Daar ligt de inkomensgrens lager dan de Zorgtoeslag maar goed.. ligt er dus echt puur aan wat je bij het bedrijf gaat verdienen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:54

Hmm ok...met iets meer dan 1000 zou ik het wel redden. Zou wel krap worden maar dan maar wat bezuinigen hier en daar. Ik heb natuurlijk ook gewoon een huurhuisje, auto, 3 katten en de rest van de vaste lasten.

Ik wil waarschijnlijk de opleiding doktersassistente gaan doen en kan dan bijvoorbeeld in het ziekenhuis gaan werken/leren. Maar ik weet natuurlijk nog niet waar (moet mij nog aanmelden enzo) en wat ik zou gaan verdienen. Maar anders kan ik ook een lening afsluiten toch? Dat doen toch meer studenten?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:57

Hm daar durf ik niets over te zeggen. Ik weet wel dat het qua Doktersassistente/Apothekersassistente lastig is om een plek te vinden omdat ze toch willen dat je iets afweet van de theorie zeg maar, bij Tandartsasssitente daarentegen had ik heel snel plek. O ja, daar heb ik ook nog eventjes BBL gedaan. Toen verdiende ik rond de 1000 euro voor 3 dagen. Geen idee hoe andere mensen dat doen.. Daar heb ik verder geen ervaring mee :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 12:06

Vond je die opleiding leuk? Heb je er nu een baan in?

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 12:30

Zo kleine update van mijn kant: ik heb nog steeds geen baan kunnen vinden, loop ondertussen wel bij een re-integratie bureau maar weet niet zo goed wat ik daar van moet vinden, het is een beetje zweverig. Ik heb bij het re-integratie bureau ook nog een medische intake gehad en daar kwam uit dat ik ook nog eens een burn-out heb en dat ik dus moet leren ontspannen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:59

Pff ben net gebeld voor de sollicitatie die ik vrijdag had gehad en die voor mijn gevoel echt super ging.
Ik zit nèt niet bij de laatste vier.. ze vonden toch dat ik net wat te weinig werkervaring had, maar paste verder wel supergoed bij hun organisatie en ze willen mij in principe wel hebben..

Oh wat baal ik nu, ik wist wel dat ik een goede kans maakte, maar helaas.. Ze willen wel mijn brief doorsturen naar de flexpool en vertelden al dat ik daar een hele goede kans maak, en de man aan de telefoon zei dat hij me zeker nog zou spreken. Was verder ook echt super positief.. echt jammer..

Nu ga ik wel een mailtje sturen naar die waarnemingsfunctie, hopelijk komt daar nog wat uit..

En ik hoop natuurlijk dat er nog een persoon afvalt tijdens het meelopen van die functie waar ik dus nu net buiten val, dan mag ik alsnog op gesprek :P

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:38

Vandaag een bijeenkomst gehad en met het uiteindelijke team kennisgemaakt waarin ik kom te werken.
Maandag beginnen met de training, heb er erg veel zin in!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:41

Ik haak hier alvast aan, op zoek naar goede tips. Ik ben eind juni klaar met de Pabo maar er is dus totaal GEEN werk in te vinden. Gewoon NIKS. Dit baart mij best wel zorgen, ik heb dus straks een waardeloos HBO-diploma. En eigenlijk ben ik er ondertussen achter dat ik niet mn leven voor de klas wil slijten, maarja wat dan wel.. *zucht*

Even bijlezen hier hoor, tis best veel haha.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:42

Ik heb ook al een jaar niks aan mn bul, echt zo balen

Lastig als je idd niet weet wat je wil..

Leuk annastasia!

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:05

Sorry voor het goede bericht :o
Maar ik heb vanmorgen gehoord dat ik ben aan genomen!

Maandag 08.00 uur ga ik van start!

Hehe. Eindelijk weer een 'normaal' leven lijden.

Ik heb nu een tijdje thuis gezeten zonder inkomen. Had net te kort gewerkt om een uitkering te krijgen.
Gelukkig heeft mijn vriend een aantal dingen over genomen maar hij heeft ook gewoon een normaal loon.
Dus dit was echt een kwestie van op=op en het was snel op hoor!

Ik ben zo blij joh!
Nu verdien ik minder als ik bij mijn vorige baan verdiende. Dit word echt minimaal verdienen.
Maar ach? Wie doet mij wat. Ik kan tenminste weer vooruit kijken na alle ellendige maanden.

Wat een opluchting!!

En mensen gewoon door solliciteren hoor echt!!! Ik was er af en toe ook poepie flauw van en dacht wel eens we kunnen beter in een kartonnen doos gaan wonen haha.

Maar ook ik heb resultaat! Tjakaaaaa! *\o/*

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:09

Gefeliciteerd zeg! Top! :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:22

Gefeliciteerd!

Op het moment zit ik er echt doorheen. Ben nu vanaf maart 2010 bezig en heb nu de eerste enigzins positieve reactie gehad en ben alsnog afgewezen..

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:26

@ Anneert

Waar zoek je werk in als ik vragen mag?

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:27

gefeliciteerd!!

dat is ook wel erg lang anneert, ik was ook wel lang bezig maar wel iedere keer op gesprek en lang aan het lijntje gehouden. sterkte!!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:29

Gehandicaptenzorg, jeugdzorg, kinderopvang, alles wat maar iets met mijn opleiding te maken heeft

Maar ik zal wel snel gaan solliciteren voor dingen als thuiszorg of gewoon iets zodat het financieel te houden is

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:39

Gerda Toppie!

Anneert :(:) Weet hoe je je voelt.
Werk in een andere sector is dat geen optie?
Denk aan productiewerk oid :o

Hier vandaag 2 open solli's de deur uit gedaan.

Waarvoor ik nu gedetacheerd ben gaat volgende week een gesprek aan met huidige bedrijf om te kijken of ik kan blijven. Ben net met de studie PDB begonnen, wie weet...

Verder laat ik niet alles daarop rusten.
Heb inmiddels weer de nodige gesprekken gepland.

Spannend :):)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:42

Ja dat is wel een optie, maar omdat ik nog bij de post kon werken heb ik dat nog niet gedaan.. maar ik vraag me af of ze je daar wel willen hebben als ze weten dat je weg gaat én dan veranderd er nog niks aan mijn werkervaring, want ik wil toch wel echt de richting van mijn opleiding in.

spannend, kaatje, hoop dat er wat uit komt! Wat voor studie is PDB, ben niet bekend met die afkorting