@Suuskipje: lekkere dooddoener is dat altijd "te weinig ervaring". Volgens mij een standaard excuus hoor. Ik heb 5 jaar gewerkt als boekhouder, gesolliciteerd naar soortgelijke functie, kreeg ik ook te horen dat ik te weinig ervaring had

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suuskipje schreef:Ik vind het gewoon zo naar. Hoe moet je nou werkervaring opdoen als niemand je de kans daarvoor wil geven? Weet je als in die advertentie had gestaan 3 jaar ervaring, dan had ik al niet eens gereageerd. Maar hier stond niets bij!
patpen schreef:@nektosha: ik begon het ook al heel somber in te zien. Zit inmiddels 1,5 jaar thuis, afwijzing na afwijzing, en nu glooit er licht aan de horizon voor mij. Oké, het is allemaal nog niet 100% zeker, maar het ziet er goed uit. Ik denk dat iedereen op dit topic weet hoe jij je voelt. Geef niet op, het gaat ook jou lukken.
Ergens in dit topic had ik gelezen dat je op nationalevacaturebank bijvoorbeeld je cv regelmatig omhoog moet zetten door een punt of komma te veranderen. Heb ik ook eens een keer gedaan na dat bericht en binnen 1 week kreeg ik een reactie voor een baan op 350 meter afstand. Nooit kunnen bedenken!
patpen schreef:Nee. Dit UZB werft voornamelijk hoveniers, kraanmachinisten, voormannen, stratenmakers, dat soort functies. Weinig ervaring in administratief personeel. Er was ook geen salarisindicatie opgegeven door de werkgever dus het is gewoon inzetten en onderhandelen. Waarschijnlijk zijn er wel indicaties bij het UZB voor eerder genoemde functies maar dus niet voor administratief personeel.
Van de andere kant: de functie kun je omschrijven als office manager (veel verantwoordelijkheden ook) dus zou het eerlijk zijn om voor die functie minimumloon te betalen?????
Edit: Welkom iti. Ik denk dat het niet alleen de omgeving is maar ook de opleiding. Zijn er in het hele land moeilijk functies te vinden in jouw werkgebied?????
patpen schreef:Nee. Dit UZB werft voornamelijk hoveniers, kraanmachinisten, voormannen, stratenmakers, dat soort functies. Weinig ervaring in administratief personeel. Er was ook geen salarisindicatie opgegeven door de werkgever dus het is gewoon inzetten en onderhandelen. Waarschijnlijk zijn er wel indicaties bij het UZB voor eerder genoemde functies maar dus niet voor administratief personeel.
Van de andere kant: de functie kun je omschrijven als office manager (veel verantwoordelijkheden ook) dus zou het eerlijk zijn om voor die functie minimumloon te betalen?????