Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:57

@Cowgirl: ik 19 maanden (november 2009). Zo jammer dat je nu eindelijk een fijne baan hebt en dat je dan niet mag blijven. Ik ga mijn stuk gedraaide duimen toch maar weer aan het werk zetten voor een wonder voor je!

@Suuskipje: lekkere dooddoener is dat altijd "te weinig ervaring". Volgens mij een standaard excuus hoor. Ik heb 5 jaar gewerkt als boekhouder, gesolliciteerd naar soortgelijke functie, kreeg ik ook te horen dat ik te weinig ervaring had :?. Ook een mail gestuurd hoeveel ervaring je dan moet hebben (volgens vacature 2 jaar ervaring!). Wel een keurige reactie toen gehad: gebrek aan recente relevante ervaring. Misschien is dat bij jou ook het geval; wel de juiste diploma's maar omdat je nu 2 jaar in een andere functie zit kiezen ze voor een ander met recente ervaring. Ben ook wel benieuwd wat voor reactie je terug krijgt. :(:)

Suuskipje

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:21

Ik vind het gewoon zo naar. Hoe moet je nou werkervaring opdoen als niemand je de kans daarvoor wil geven? Weet je als in die advertentie had gestaan 3 jaar ervaring, dan had ik al niet eens gereageerd. Maar hier stond niets bij!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:36

Ik krijg straks eerst een rondleiding bij een bedrijf alvorens ik besluit te gaan solliciteren.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:38

Suuskipje schreef:
Ik vind het gewoon zo naar. Hoe moet je nou werkervaring opdoen als niemand je de kans daarvoor wil geven? Weet je als in die advertentie had gestaan 3 jaar ervaring, dan had ik al niet eens gereageerd. Maar hier stond niets bij!

Heb je al een reactie gehad? Anders zou ik eens bellen over die ervaring. En ook al vragen ze 3 jaar ervaring, schrijven kan altijd ;).

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:46

patpen schreef:
@nektosha: ik begon het ook al heel somber in te zien. Zit inmiddels 1,5 jaar thuis, afwijzing na afwijzing, en nu glooit er licht aan de horizon voor mij. Oké, het is allemaal nog niet 100% zeker, maar het ziet er goed uit. Ik denk dat iedereen op dit topic weet hoe jij je voelt. Geef niet op, het gaat ook jou lukken :(:).
Ergens in dit topic had ik gelezen dat je op nationalevacaturebank bijvoorbeeld je cv regelmatig omhoog moet zetten door een punt of komma te veranderen. Heb ik ook eens een keer gedaan na dat bericht en binnen 1 week kreeg ik een reactie voor een baan op 350 meter afstand. Nooit kunnen bedenken!

die kwam van mij geloof ik :D

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:57

Zou zo maar kunnen Ariebombarie. In dat geval: dank voor je tip _/-\o_

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:03

hihih more than welcome patpen, ik duim nog steeds dat je snel getekend hebt :j :*

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:04

Ik wil ook tekenen!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:26

Vanmorgen gebeld over het salaris. UZB vond het een pittig salaris; zou vergelijkbaar zijn met voorman, direct in de hoogste schaal. Tja, ik heb geen ervaring met salaris in de bouwsector. Maar goed, het UZB wilde van mij een indicatie en die heb ik dus gegeven obv mijn laatste salaris. UZB gaat het terugkoppelen met potentiële werkgever. Wel meteen aangegeven dat het een INDICATIE is en dat er wat mij betreft altijd ruimte is om te onderhandelen. Het gaat dus weer een lang weekend worden :\.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:29

wat willen zij bieden dan? weet je dat?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:37

Halloooo!!! Mag ik ook een riedeltje meekleppen over mijn sollicitatieleed??

Ben Irene , 24 jaar, net (zo goed als) afgestudeerd hbo'er Food & Business ( vergelijkbaar met Commerciele economie, alleen dan gespitst op levensmiddelenindustrie), afgestudeerd Middelbare hotelschool ( Horeca management), werk momenteel bij een grote banketbakkerij als manusje van alles, wat binnenkort is afgelopen, en bij dezelfde bakkerij als hoofd schoonmaak. Nu is het zo dat ik alleen de 20 uur voor hoofd schoonmaak vast kan blijven houden en er verder niets op niveau is voor mij, dan zou ik koekjes moeten inpakken, iets wat ik absoluut niet leuk vind. Heb hiervoor bij zelfde bakkerij mijn afstudeerstage gedaan, en er was mij min of meer wat voorgehouden dat ik zou kunnen blijven. Blijkt dus niet, aan het einde van mijn stage dus toen maar aan het solliciteren geslagen...

EN WAT EEN DRAMA :S niet genoeg ervaring, te jong, te oud, niet passend in de functie, opleiding niet passend genoeg, andere kandidaten die beter passen... word er moedeloos van.. Nu heb ik gelukkig gister een telefoontje gehad of ik op gesprek wou komen bij een uitzendbureau als intercedent.. nu maar hopen dat dat iets wordt... met de vacaturebanken.. hier in het noorden is het op niveau echt bar en bar slecht..

Ik hoop dat iedereen wat vindt die hier aanwezig is. :)

Edit: Typfout

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:39

Nee. Dit UZB werft voornamelijk hoveniers, kraanmachinisten, voormannen, stratenmakers, dat soort functies. Weinig ervaring in administratief personeel. Er was ook geen salarisindicatie opgegeven door de werkgever dus het is gewoon inzetten en onderhandelen. Waarschijnlijk zijn er wel indicaties bij het UZB voor eerder genoemde functies maar dus niet voor administratief personeel.
Van de andere kant: de functie kun je omschrijven als office manager (veel verantwoordelijkheden ook) dus zou het eerlijk zijn om voor die functie minimumloon te betalen?????

Edit: Welkom iti :j. Ik denk dat het niet alleen de omgeving is maar ook de opleiding. Zijn er in het hele land moeilijk functies te vinden in jouw werkgebied?????

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:44

patpen schreef:
Nee. Dit UZB werft voornamelijk hoveniers, kraanmachinisten, voormannen, stratenmakers, dat soort functies. Weinig ervaring in administratief personeel. Er was ook geen salarisindicatie opgegeven door de werkgever dus het is gewoon inzetten en onderhandelen. Waarschijnlijk zijn er wel indicaties bij het UZB voor eerder genoemde functies maar dus niet voor administratief personeel.
Van de andere kant: de functie kun je omschrijven als office manager (veel verantwoordelijkheden ook) dus zou het eerlijk zijn om voor die functie minimumloon te betalen?????

Edit: Welkom iti :j. Ik denk dat het niet alleen de omgeving is maar ook de opleiding. Zijn er in het hele land moeilijk functies te vinden in jouw werkgebied?????

Levensmiddelenindustrie is redelijk schaars in Noord-Nederland; als je dan een functie op niveau wilt (kwaliteitsmedewerker/assistent bedrijfsleider/planner/ noem maar op) moet je tonnen aan ervaring hebben omdat het aanbod redelijk laag is. In Brabant en de randstad is het beter. Ik zou ook wel weer terug kunnen naar horeca, maar dan moet ik onderaan beginnen en dat verdiend zo bedroevend slecht dat ik daar misschien maar niet aan moet beginnen..

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:01

patpen schreef:

nee minimumloon zou niet evenredig zijn aan de functie, van wat ik er tot nu toe over gelezen heb :)
en hoe zit het met 13e mnd / winstuitkering / vakantiegeld etc? krijg je daar nog iets van (maandelijks) ?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:12

Ik heb eens gesnuffeld naar salarisindicaties voor office managers. Laat ik nou precies in het midden zitten met mijn voorstel :$. Functiebeschrijving past daar ook bij alleen zou ik geen leiding geven aan secretaresses........ (ben de enige secretaresse dus geef leiding aan mijzelf :D)

@iti: kan me voorstellen dat de banen voor de levensmiddelenindustrie niet voor het oprapen liggen in het noorden. Horeca is volgens mij ondankbaar werk: veel uren en weinig salaris terwijl de benen onder je kont loopt. Zijn er geen mogelijkheden net over de grens (mits je in die buurt woont)?

@Ariebombarie: vakantiegeld is normaal (8%), de rest weet ik nog niet. Geeft een UZB wel een 13e maand eigenlijk? Mag aannemen dat het bedrijf zelf wel een regeling heeft voor een 13e maand. Of is dat niet gebruikelijk in de bouwsector? Ik heb nooit iets te maken gehad met de bouwsector dus weet er weinig vanaf.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:20

loopt het allemaal via uzb, contract via hen? is er wel een intentie om je over te nemen?
bouwsector heeft het nu zwaar te verduren, dus denk niet dat een 13e mnd er in zit. om maar te zwijgen over winstuitkering. dus dan mogen ze je best wel een net salaris bieden :j :j

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:29

@patpen ik hoop dat je het rond krijgt ik duim voor je

mijn sollicitatie werd verzet ik moet nog steeds iets horen dus ik gok er maar op dat ik vanmiddag te horen krijg dat het intern opgelost is zucht :(

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:33

Voorlopig contract via UZB. Omdat hij het heeft uitbesteed, moet ik een x aantal uren werken voor hij mij boetevrij in dienst mag nemen. Maar het is een blijvende functie en hij heeft zeker de intentie om mij in dienst te nemen. Alternatief is meteen bij hem in dienst te treden maar dan moet hij een boete betalen aan het UZB (bureau heeft het werk gedaan en loopt dan natuurlijk hun aandeel mis).
Eigenaar heeft ook eerlijk aangegeven dat hij te lijden heeft van de kredietcrisis. Maar dat het werk toch wel aan het aantrekken is en hij zijn personeel erg graag wil behouden en daar al het mogelijke voor doet.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:36

ah kijk dat zijn goeie geluiden :j +:)+

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:39

Het was een eerlijk en open gesprek. Voor hem is het een afweging. Wat is goedkoper: boete betalen en meteen in dienst nemen of via UZB. Er zijn 10 buitenmensen en hij is ook buiten nodig. Daarom wil hij iemand op kantoor hebben. Hij investeert dus blijkbaar liever in kantoorpersoneel dan zelf de adm doen en er iemand voor buiten bijnemen. Van de andere kant: hij is geen persoon om binnen te zitten. Dat was aan alles te merken!

Edit: had de juiste kleding gekozen met mijn spijkerbroek. Hij zat er zelf bij in zijn "bouwkloffie" dus ik zou wel erg overdressed zijn geweest in een pak ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:11

Vanmorgen rondleiding gehad bij het bedrijf.
Waren zeker met 20 man, echt vanalles zat er tussen.
Velen hebben zelfs echt een goede baan gehad in het bankwezen, maar door reorganisaties etc eruit gegooid.

Heb een goed beed gekregen van het bedrijf en de werkzaamheden.
Altijd voorgenomen nooit de callcenterbranche in te gaan, maar dit is toch we heel anders.

Helaas komen we niet in dienst van het desbetreffende bedrijf, maar van het UZB.
Iedere week wordt er dan uitbetaald.
Zou gaan om een functie van in ieder geval 3 jaar, met uitloop tot 5 jaar.
Mits je je 6 weken proeftijd doorkomt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:02

En zoals ik al zei het kan compleet verschillend zijn per bedrijf. Krijg bij het bedrijf waar ik nu op gesprek ben geweest gewoon salaris en nog niet eens zo heel slecht (eerder veels te goed). Eerst een 0-uren contract en na het behalen van de benodigde certificaten vast contract met vast aantal uren. ;) *\o/*

Gelijk al 3 test gehad en er 2 gehaald. *\o/* Dinsdag mag ik de niet gehaalde test opnieuw doen had het namelijk op een fractie net niet gehaald. ;)

Moet nog even voor een dinsdag 2 testen doen online en printje van bewijs van deelname meenemen. En dan mag ik ook de nog niet gehaalde test nog opnieuw doen. En dan krijg ik een tijdelijke toegangspas en kan dan 2 dagen meelopen en achter de schermen kijken.

En dan moeten er in de toekomst ook nog psygologische en lichamelijke testen gedaan worden.

*\o/* *\o/*

Gaat even afspraak dinsdag middag verzetten die ik al had staan aangezien dit zonder salaris is.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:13

Ik heb net mijn 'eindelijk klaar' soll. brief voor cargo office medewerker opgestuurd.

Gister nog 1 brief gemaakt op mijn werk....had tijd want mijn in te werken collega was er niet +:)+ en ik moet er van het weekend nog eentje schrijven. Deze 2 zijn voor administratie functies bij reisorganisaties/bungalowverhuur.

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:48

Wederom óf alleen afwijzingen gekregen óf totaal niets meer gehoord.

Wel een nieuwe: de vacature is ingetrokken?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:15

Net terug van vakantie, en nog steeds werkzoekende. Liefst paardgerelateerd ivm opleiding. Hoeft niet perse op een stal, maar mag ook een kantoorbaan zijn.. Regio Twente! Dus als iemand nog iets weet?