Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:08

Zal even naar de breedte kijken. Het witte stuk is de bedoeling dat daar nog twee foto's geplaatst worden. En zal ook kijken naar Google nogwat. Heb er allemaal totaal geen verstand van, alles is nog nieuw en hier leer ik dus weer van.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:11

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:22

Fun: ja, ik sta bij de kvk ingeschreven :j Hoever ben je al met het opstarten van je onderneming en je klantenkring?

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:25

ik blijf graag meelezen...

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:40

DendroFleur schreef:
Ik heb het begin van de website af. Wacht nog op een aantal foto's oa van de hengstenkeuring.
http://www.stalkaleido.nl
Zijn er dingen die onduidelijk zijn, gemist worden of die ik over het hoofd heb gezien?

De letters zijn errug klein. Ik heb een 24" scherm en de tekst is een heel smal lintje van woorden over de gehele breedte.
Ik moet met mijn hoofd 'helemaal van links naar rechts' om het lezen.
Als je de letters groter en een maximum breedte van je tekst aanhoudt, dan wordt het compacter en duidelijker.

Het lettertype van de diverse links is al veel duidelijker leesbaar.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:52

Moet "even" zien te vinden waar ik een max breedte kan instellen. Toch handig dat jullie andere formaten schermen hebben.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:53

Nuage had ik je al gefeliciteerd? Anders bij deze!

De OB aangifte.
Als je gebruik maakt van de kleine onderdenemersregeling dan hoef je wanneer je onder de x btw blijft, deze niet te betalen.
De verschuldigde omzetbelasting is danhoger dan de voorbelasting.
Maar stel nu dat het andersom is.
Je hebt meer btw uit uitgaaf dan uit inkomsten, dus de voorbelasting is hoger dan de omzet belasting.
Krijg je dat dan wel terug of moet dat ook op de een of andere manier op 0 ingevuld worden?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:04

Volgens mij krijg je dat gewoon terug holly :j

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:08

DendroFleur schreef:
Moet "even" zien te vinden waar ik een max breedte kan instellen. Toch handig dat jullie andere formaten schermen hebben.

Welkom in de wereld van webdesign!
In mijn Google Analytics staat 48 (!!!!) verschillende schermresoluties van mijn 500 unieke bezoekers!
Iedereen zal je pagina dus anders bekijken, maar er zijn wel standaard richtlijnen voor.
Ik zou de standaard breedte rond de 800/900 pixels houden... Dan zit je goed!

@Holly: Natuurlijk krijg je die dan terug! Ik kan het zo niet vinden, maar volgens mij moet je het gewoon terugkrijgen!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:51

@ DendroFleur: Op mijn beeldscherm van de laptop valt de breedte/tekstverhouding dan weer mee, ;) maar ik zou de site wel meer 'opleuken' met meer verschillende foto's van jullie paarden/stal/etc. Verder moet hij meer ingevuld worden qua info, bijv. dat Tabitha te koop is en daar zou ik dan meer info geven (maar dat zal vast ook nog de bedoeling geweest zijn).

Teller ben ik het met anderen eens: geen toegevoegde waarde en eerder storend in beeld.

En nu ga ik Google Analytics eens bekijken. :)

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:27

XoNo schreef:
Fun: ja, ik sta bij de kvk ingeschreven :j Hoever ben je al met het opstarten van je onderneming en je klantenkring?

Oke!
Nou ik ben met handel verder dan met de trainingspaarden.
Vorig jaar heb ik der drie gehad.
Als goed is ga ik nu één dag in de week paarden op een stal rijden.
Maar het is allemaal even gestaakt.. verlies van mijn paard is allemaal heftig.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 22:52

Sterkte daarmee. Kan me voorstellen dat dat er flink in hakt, zeker omdat het nog zo'n jong dier is.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 22:53

DendroFleur schreef:
Sterkte daarmee. Kan me voorstellen dat dat er flink in hakt, zeker omdat het nog zo'n jong dier is.

Dank je..

SamIceBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:08

Yucca schreef:
Vraagje aan de vormgevers/indesign kenners:

Ik heb een tekstvlak gevuld met steekwoorden. Op dit vlak zou ik graag naar onderen toe de 'opacity' willen invoeren, tot hij onderaan helemaal wit/doorzichtig is. Moet dit met gradient, zo ja hoe? Of zo niet, hoe dan wel?

Je hebt een gekleurd vlak waarvan je de kleur naar onderen naar wit wil laten verlopen? Dat zou ik inderdaad met gradient doen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 10:19

Sterkte fun, dat had ik niet meegekregen overigens.
Maar met handel, bedoel je dat je zelf een paard aankoopt, doorrijdt en verkoopt?
Heb ik 1 keer gedaan, mijn Paint Stip (zie site). Veel mee gewonnen en vervolgens wilde niemand hem hebben, heb er 2 jaar mee gezeten. In onze sport vinden mensen het kennelijk erg eng om op een paard te gaan rijden die al wedstrijden gelopen heeft en goed gepresteerd heeft, dan hebben ze het idee dat ze minimaal net zo goed moeten presteren.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:47

Hallo allemaal,

Na een tijdje met jullie mee te hebben gelezen wil ik eens kijken of het me lukt om actief deel te nemen in dit topic. Ik run samen met een vriendin een klein entertainment bedrijfje gericht op kindertheater. We doen dit naast onze studies en verdienen er dus niet de kost mee ;) We zijn gestart met een proef in september 2009 en hebben ons vorig jaar juni ingeschreven bij KVK en belastingdienst. http://www.kletskoek.eu

Zijn er mensen die veel gebruik maken van google adwords? Ik ben me er een beetje in aan het verdiepen maar weet niet zo goed of we wel voldoende budget hebben. Ik weet dat je een limiet kan instellen maar vind het moeilijk om te bepalen wat je max dan is. Heeft iemand hier daar toevallig al ervaringen mee? Vast wel toch?

@ website van stal kaleido: De foto op je voorpagina loopt niet synchroon aan je 'banner' die er links naast staat. Persoonlijk vind ik dat soort dingetjes altijd belangrijk, het oogt dat net iets verzorgder.
Je hebt het over 'fijne' sportpaarden, wat zijn dat dan volgens jou? Woorden als fijn, mooi, leuk zijn erg subjectief voor buitenstaanders. Verder heb ik niet de hele site bekeken maar het ziet er al leuk uit.

Groetjes Marja

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:02

Leuke naam Kletskoek, blijft makkelijk hangen.

Leuk dat je de site bekeken hebt. De banner is nog niet af, ik wacht nog op een aantal foto's en dan wil ik er een reeks van maken waarbij deze waarschijnlijk ook komt.
Tja, fijne sportpaarden zegt inderdaad niet zo heel veel. Maar wel dat het geen olympisch nivo is maar waar je toch mee voor de dag kan komen. Misschien kan ik er beter goedbewegend bij zetten want dat is iets wat ze allemaal van hun moeder meekregen, extra beweging en lossigheid. Denk er nog over na..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:08

@Marja: Welkom! Leuke site zeg, ik heb net snel een stukje door zitten lezen, ga zo weer verder, haha. Hebben jullie veel optredens, of moet het allemaal nog op gang komen?

Ik zag trouwens nog wel een klein typefoutje voorbij komen, bij het stukje over de typetjes: "Maar Trijs helpt BIJ daar erg goed doorheen. "

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:45

@Joyce: Leuk dat je de site even hebt bekeken :) Echt veel optredens hebben we niet maar dat is ook niet haalbaar omdat we het naast de studie doen. Afgelopen jaar hadden we ongeveer 12 optredens. Dit jaar willen we proberen richting de 20 te gaan.

Dankjewel voor het doorgeven van het typfoutje, ik zal zo gelijk even aanpassen. Er staat nog wel ergens een typfoutje 'Letskoek ipv kletskoek. die krijg ik er niet uit :S Soms werkt het programma waar ik de site mee maak niet helemaal mee (strato)

@Dendrofleur: Dankje :) Leuk idee voor een foto reeks dat geeft altijd een goed beeld! Veel werk he een website maken? Goedbewegend is al een stuk concreter, geeft beter aan wat jij belangrijk vind aan een paard.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:46

Marja, met dat programma van Strato heb ik ook wel is ruzie.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:05

Heeft een van jullie al meer info ontvangen van Nouks betreft de cursus product fotografie?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:08

Nope, ik niet! (oja Sjors, ik ga met je vader in zee ;) )

@Marja: Nou, dat is toch leuk, gem. 1x per maand! En een mooi streven om komend jaar bijna te verdubbelen!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:09

Marja1988 schreef:
@Dendrofleur: Dankje :) Leuk idee voor een foto reeks dat geeft altijd een goed beeld! Veel werk he een website maken? Goedbewegend is al een stuk concreter, geeft beter aan wat jij belangrijk vind aan een paard.

Inderdaad veel werk maar ik vind het wel leuk om te doen. Leer ik tenminste ook nog wat en kan het zelf weer aanpassen.
En je gaat anders naar andere sites kijken.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:12

Ik heb niks van Nouks gehoord over de cursus. Ik zat dat vandaag ook opeens te bedenken. De winter is daar toch de beste tijd voor, dus ik wil wel starten met de cursus. Anders moeten we haar misschien even een pb sturen. Want volgens mij is ze hier ook al een tijdje niet geweest.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:45

Misschien ook ziek of naar betere oorden