Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:48

Realmagic gefeliciteerd *\o/*

Joyce wat belachelijk zeg, ik snap wel dat je er klaar mee bent. Als ze dit al niet normaal af kunnen handelen :n

De resultaten hebben me wel even wakker geschud, ik blijf wel eerst gewoon in hetzelde gebied naar werk zoeken (meeste kans ;) )
Maar misschien dat ik ernaast een deeltijd opleiding psychologie ga volgen, gelukkig heb ik dan nog tot september om alles uit te zoeken en mezelf wijs te maken dat ik het echt wel kan :=

x_Lys

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:34

Nou ik heb nu 2 dagen op me nieuwe werk gewerkt, alleen ik heb na 2 dagen al het idee dat het helemaal niet mijn ding is. Voel me er niet thuis, totaal uitdaging loos en gewoon echt saai stamp werk. Ik houd daar niet van, ik wel nog wel een beetje zelf na kunnen denken maar dat is er nu helemaal niet bij.

Zit dus te twijfelen om het gelijk op te zeggen, voordat ze nog meer tijd geld en aandacht in me gaan steken terwijl ik het nu al niet zie zitten. Maar aan de andere kant, na 2 dagen kan je dan al echt oordelen? Ook al weet ik wel dat ik echt geen goed gevoel heb :( .

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:23

Ik zou gewoon een weekje of 2 weken proberen Lys en als je er dan nog zo over denkt, gewoon opstappen. Hiervoor heb ik ook bij een bedrijf gewerkt waar ik eigenlijk van begin af aan al uitdaging miste en binnen 8 maanden trok ik het daar gewoon niet meer, veel te saai!

K heb overigens eindelijk een afwijzing ontvangen van het bedrijf, via de mail. Ze zijn in zee gegaan met een kandidaat die al meer ervaring had in soortgelijke branche. Naja, ik had zelf ook al door dat ik afgewezen was ;) Maar ze hebben dus nog wel iets van fatsoen! Heb ze vriendelijk bedankt voor het fijne gesprek en ze veel succes gewenst met de nieuwe medewerker. Morgen hebben ze een of andere Carrieredag bij Trend, dus ga me maar eens inschrijven...

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:57

ik heb ook nog niks gehoord terwijl ze het voor 1/4 wilden regelen....
zegt ook genoeg,...

vandaag een hele leuke functie gezien maar voor 8-12 uur,.. zoooooooo jammer,...
wel geprobeerd,.. wie weet kun je meer krijgen.

iemand ervaring met voor 2 bedrijven werken?
is dat heel nadelig qua belasting of valt het mee?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:32

ik heb een vraagje,

ik heb vorige week naar aanleiding van een gesprek met een kennis die familie van het bedrijf is,een sollicitatiemail gestuurd naar een bedrijf, maar nog steeds niets gehoord.

zou het goed zijn dat ik morgen even bel, om te vragen of de sollicitatie goed is aangekomen,enzo?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:34

Ben hier maar een enkele keer geweest, maar na 8 maanden zoeken heb ik vandaag een officieel aanbod gekregen. Ik heb een nieuwe baan! E I N D E L I J K !!!!!!!!!!!!!!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:36

crazyshar schreef:
ik heb een vraagje,

ik heb vorige week naar aanleiding van een gesprek met een kennis die familie van het bedrijf is,een sollicitatiemail gestuurd naar een bedrijf, maar nog steeds niets gehoord.

zou het goed zijn dat ik morgen even bel, om te vragen of de sollicitatie goed is aangekomen,enzo?

Ja, dat is heel goed! Al is het alleen maar om de ontvangst te bevestigen. Het is handig om ook een goede vraag in de aanslag te hebben, waar je dan, na het horen van het antwoord, positief op reageert natuurlijk. Je valt dan meer op en je naam blijft meer hangen. Is een +je.

Succes!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:41

Jep, gewoon bellen Crazyshar! Ik ben vorige week voor het eerst sinds november op gesprek gevraagd omdat ik nog even gebeld had. Dus ik ga voortaan elke keer er achteraan bellen!

Heb weer 2 sollicitaties de deur uit gedaan en na het weekend ga ik gelijk een telefoontje dr achteraan doen.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:41

joyce fijn dat ze nog iets hebben laten weten, zeker meer fatsoen dan de meest bedrijven. aan de ene kant wil je er ook niet achter aan blijven zitten, maar aan de andere kant als het echt leuk is....... het blijft moeilijk

x_lys ik ken het idee. ben nu ook sinds maandag aan het werk, maar aan de ene kant ben ik blij dat ik weet dat het voor 2 maanden is. ik verveel me stierlijk. dinsdag is de vrije dag van me begeleider, maar kon om half 12 al vragen aan hoofdafdeling of die nog wat anders te doen had voor me. (kreeg oude handleiding := om te lezen vandaag de nieuwste versie gehad:P) woensdag was ik vrij omdat ik al een trailercursus en examen had gepland (en ben geslaagd *\o/* ). vanochtend dus achterstallig werk in gehaald maar was dus weer voor de lunch klaar..... morgen krijg ik nieuw werk erbij dus hoop dat ik er wel wat meer uitdaging in zit. anders word ik gek......

oja ik mag het concurrentie beding schrappen in me contract. vind nog niet helemaal een fijne oplossing, maar heb wel vertrouwen er in dat ze zich aan deze afspraak houden.

gefeliciteerd agossie!!

crazyshar, ik zou even navraag doen. zeker als ze gezegd heeft dat je kon solliciteren.

succes allemaal

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:19

ok, ik heb even gespoord maar ik kan echt nergens de telefoon nummers vinden.
ga maar even men kennis bellen dan .

verder nog goed nieuws: had gisteren WEER een sollicitatie gestuurd, en werd deze ochtend al gebeld of ik op gesprek wilde komen! het is niet de ideale baan maar wel werk en dat vind ik veel belangrijker nu.
( hoop alleen dat het geen 1 april grap is, daar doen de bedrijven niet aan mee toch? :?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 12:10

Nounou ik heb mijn eerste maand erop zitten bij mijn 'vreemde' baas, maar nu moet ik weer continue achter mijn loon aanzitten....

Ik word zoooooooooooo dood moe hiervan...

Ben alweer druk aan het solliciteren, want dit ga ik ook niet lang volhouden.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 12:17

@ Crazyshar: Als dat een 1 april grap zou ik dat van het bedrijf wel heeeeeeel flauw vinden! Ik denk niet dat ze dat doen met sollicitanten hoor. Zou me dus niet ongerust maken. Ik zou eerder een vriend of kennis ervan verdenken! Heb je veel mensen verteld dat je daar hebt gesolliciteerd??

@ Pascal: Oh, dat is wel heel vervelend... Ik hoop dat je snel iets vindt.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 12:20

nee heb pas gisteren avond rond 22.00u de solicitatie online verzonden en alleen mijn vriend die erbij zat weet het, en werd vanochtend door het bedrijf gebeld, vond het echt super snel! aangezien ik van andere bedrijven na 4weken nog steeds niets gehoord heb.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 12:33

Dan lijkt het mij dat ze echt geïnteresseerd zijn. Hebben jullie een afspraak gemaakt? Ik neem aan dat je vriend niet van die flauwe grapjes zal uithalen. Gewoon naar de afspraak gaan! Goed hoor!! Wel doen of je de baan echt heel graag wil hebben. Als ze door hebben dat ze een "tussenstation" zijn, wordt je niet aangenomen. Tenminste, dat is mijn ervaring...

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 12:37

ik heb as dinsdag middag een afspraak staan.
en het is niet mijn bedoeling een bedrijf als tussenstation te gebruiken, maar aangezien je altijd proefperiodes hebt, vind ik het wel belangrijk om eerlijk te zijn.
ik heb mijn 2 droombanen in het verleden al gehad, deze zijn beide voor mij niet geschikt gebleken, daarom dus dat ik op zoek ben naar werk/werk.
als ik dan leuke collega's heb en afwisseling , en uiteraard een leuk salaris dan ben ik meer dan tevreden.

x_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 12:41

Pff hier nog zoiets, 2 weken geleden op straat gezet i.v.m. nieuwe manager reorganisatie e.d, heel fijn dat je het 2 weken van te voren weet.
Nja op monsterboard en NVB cv geplaatst kwam ik een vacature tegen voor Esprit damesmode bij mij in de buurt. Nou ik direct solliciteren, volgende dag werd ik gebeld door het uitzendbureau die de vacature online had en werd uitgenodigd voor een gesprek. Met goede moed daarnatoe helemaal happy dat ik al gebeld was, eind van het liedje was die vacature al weg maar ze had nog wel andere vacatures openstaan.
Even ter info ik woon in Limburg en beschik dus niet over een rijbewijs. Kwam mevrouw dus aan voor een baan in Utrecht en in Eindhoven?! Waarbij ik ook maar de helft van de reiskosten vergoed zou krijgen. Ja daar pas ik dus voor.
Anyway paar dagen later, zag ik nog steeds die vacature online staan, ik dacht weet je wat ga lekker brutaal doen. Heb naar Esprit gebeld en guess what ik mag morgen direct beginnen *\o/*

Tegenwoordig kun je dus ook niet op uitzendbureau's vertrouwen..

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 12:55

Ik denk niet dat het aan het uitzendbureau ligt, maar dat het bedrijf zich bij dat bureau heeft teruggetrokken. Wel stoer dat je gewoon gebeld hebt en gefeliciteerd met je baan!!! *cheersmiley*

@ Crazyshar: Excuses! Ik dacht dat te begrijpen uit een post daarvoor. Dat het niet je ideale baan is. Vandaar. Ik zou gewoon naar het gesprek gaan. Succes!!! *thumbsupsmiley*

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:12

haha het is inderdaad niet het ideale werk, maar ik ben echt niet moeilijk, zolang het mijn intresse opwekt ( ben heel breed geintresseerd *knipoog*) en leuke collega's dan is het goed, dus ik ga inderdaad op gesprek en dan kijken we wel hoe het loopt.
ben allang blij dat ik eindelijk een gesprek mag voeren, dan heb je toch weer het idee dat je een stapje vooruit doet.

weiger jij de nieuwe smileys te gebruiken? vind sommige wel grappig maar dit is toch een serieus topic daarom dat ik ze hier tussen * zet.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:18

Ik vind ze niet zo... *giechelsmiley* Ik zie ook niet zo goed welke ik moet gebruiken, en ik weet de toetsencombinaties niet. Dus dan maar even zo!

Ik heb heel veel gesprekken gevoerd. Ook al tweede gesprekken en elke keer werd mij verteld dat ze het een goed gesprek vonden, ik erg kundig en professioneel was, maar dat ze verwachtten dat er geen klik zou zijn met degene voor wie ik zou gaan werken. Dat is zo irritant, daar kun je helemaal niets aan verbeteren!! Nu heb ik eindelijk de baan gevonden en daar ben ik aangenomen. Ik ben echt wel superblij!!!

Ik hoop dus dat jij maar 1 gesprek nodig hebt, hoor!! Ik ga voor je duimen!!

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:19

Nou meiden, ik heb toch besloten het maar op te zeggen.

Heb het er met veel mensen overgehad, maar ik ga er nu al met zware tegenzin heen. Daarnaast ben ik bij me huidige werk opgestapt onder andere voor me ziekte, omdat het teveel pijn gaat doen. Nu heb ik gemerkt, dat ik nu weer zoveel aan het bukken en aan het showen ben dat ik weet dat ik het niet lang trek. Dat was eigenlijk de rede dat ik bij me huidige werk weg ben. Daarnaast ben ik er achter dat ik gewoon niet in een mode of schoenenzaak moet gaan werken. Ik ben daar veelste onzeker voor over me uiterlijk en alles en ga veelste veel nadenken, ik moet gewoon lekker bij een slager of bakker ofzo gaan werken, dat is denk ik meer mijn ding.

Dus ik hoop dat ik het met school red om eind van de middag gelijk langs te gaan en het te zeggen. Ik kon in me contract niets vinden over op zeg termijn, dus ik ben heel benieuwd. Maar ik vind het zo zonde alsh un mij alles leren en veel ti jd en dus ook geld in me steken als ik nu al weet dat dit niet mijn ding is.

Vind het wel heel erg jammer, want zie maar weer is iets nieuws te vinden ;( , dat houd me echt tegen!

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:19

Ik denkd at de nieuwe smiles, de 1 april grap is van dit jaar trowuens :+ jullie niet?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:20

nou dat is inderdaad wel balen zeg! maar wel super dat je nu die leuke baan hebt!!
ik hoop ook dat ik snel werk heb, momenteel werk ik nog tot eind april op mijn huidige werk, maar daarna stopt dat en ik wil zo snel mogenlijk ander werk , zodat ik niet thuis kom te zitten en uit het ritme enzo kom.

*tip : als je met je muis op de smileys gaat staan komt er een klein tekstje met wat het is. mss wat handiger?

edit: inderdaad alleen de vraag of ze zo blijven of dat ze weer veranderen, sommige vind ik wel leuk voor erbij, bokt is toch een paarden forum dus een paar paarden smileys moet wel kunnen vind ik. en zeker ook voor de jongere bokkers helemaal geweldig als ze hysterische topics openen ze dan ook hysterische smiley's kunnen gebruiken (:

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:27

annastasia schreef:
Ik twijfel of ik me aan zal melden voor een avondcursus financieel administatief medewerker.
Kost bijna € 2000,- in één jaar.
Waarvan er een aantal modules zijn zoals typen waarvan ik het zonde van m'n geld vind.

Wat zijn de perspectieven qua baan als ik hier m'n geld in heb gestoken?

Ik kwam weer even kijken dit topic en vond je berichtje.
Je kan een (groot) deel terug krijgen van de belastingdienst als je opgeeft dat je een opleiding hebt gedaan die je zelf betaalde.
Zo heb ik ook van een cursus een leuk bedrag terug gekregen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:31

Oh, ik vind het een hele leuke 1 april grap en zeker voor de jonge bokkers erg leuk! Ik stoor me er niet aan, gelukkig! *bigsmilesmiley*

Ik heb 8 maanden thuis gezeten. In het begin leek het wel leuk... "lekker uitslapen" enzo, en ik kon me lekker op mijn opleiding storten. Maar het gaat zo vervelen op den duur... en ik werd het solliciteren zoooo zat!! Ik hoop dus echt dat je een goede en leuke baan vind! Wel goed dat je weet wat je NIET wilt. Dat is het halve werk!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:43

haha ja helaas is het lijste van dingen dat ik niet wil maar heel kort:
geen kapster (heb ik gedaan, ook als zelfstandige), niets meer met paarden ( doe ik nu enb is lichamelijk te zwaar), geen kroegen of avond horeca en geen enkele seksuele baan.

al de rest no problem :D