[HK] VWO Eindexamen 2010 X: en nu verder...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joonsel

Re: [HK] VWO Eindexamen 2010 X: en nu verder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:02

"Wegens werkzaamheden kun je tot 4 augustus 9.00 uur niet inloggen op je persoonlijke pagina en kun je je niet inschrijven."
Net was het nog van 9 tot 17 vandaag >;)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:25

He bah Robin dat klinkt niet fijn.. balen als iemand zo je vakantie verknalt :(:)

Astrid dat klinkt goed!! Hopen dat het wat is/wordt!

Joni wanneer hoor je de uitslag van de 2e loting?

Ik ben nog steeds niet helemaal ingeschreven, volgens Studielink: 'collegegeld nog niet betaald'. Maar dat gaat via machtiging in termijnen en de eerste is 25aug.
? :\ :=

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:32

Half augustus, precieze datum staat niet op duo.nl. Maar ik kom de 22e terug van vakantie dus ik hoop dat het er dan is!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:23

Weet iemand dit, als je 1 september je OV nog niet hebt (omdat je het zo laat hebt aangevraagd O:) ), kun je dan een verklaring o.i.d. krijgen dat je toch gratis mag reizen?

@Ymke: Is geen probleem denk ik, de school heeft je dan wel gewoon geregistreerd dus ze verwachten je neem ik aan. :P

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:46

Ymke schreef:
Ik ben nog steeds niet helemaal ingeschreven, volgens Studielink: 'collegegeld nog niet betaald'. Maar dat gaat via machtiging in termijnen en de eerste is 25aug.

Dat is al beter dan bij mij, mijn toelaatbaarheid is nog steeds niet bepaald :?

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:50

astriidj schreef:
Ymke schreef:

Dat is al beter dan bij mij, mijn toelaatbaarheid is nog steeds niet bepaald :?

Heb je al ingevuld dat je je diploma hebt behaald? En al je machtiging verstuurd?

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:54

Ik zou anders ff bellen met DUO..

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:58

Ja diploma is in orde, zowel geverifieerd door de uni als door het DUO. Als betaalmethode heb ik 'Machtiging via de onderwijsinstelling'. Dus wat voor machtiging moet ik versturen?

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:34

oliebol volgens mij is mijn collegegeld ook nog niet overgemaakt... voor wanneer moest/moet dat?

Heb wel vorige week die envolop opgestuurd met diploma/cijferlijst/pasfoto en dat formulier over machtiging, maar heb gekozen voor overmaken... daar nog geen nieuw bericht over gehad, moest voor 1 augustus verstuurd zijn, dus hoop dat ze het wel al hebben gehad?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:40

Pff jongens, sorry maar ik moet even iets van me afschrijven
Ik ga dus pedagogische wetenschappen in Groningen studeren. Over 2 weken is de kei-week en een week later een introductiekamp. Ik wil opzich wel naar het kamp, maar het lijkt me toch ook doodeng. En nu de vriendin waar ik samen mee naar de keiweek zou gaan (zij gaat daar geneeskunde studeren) ineens toch liever niet meer bij mij in het groepje wil (ik snap haar standpunt, maar baal toch behoorlijk en voel me er behoorlijk K.T door) weet ik ook niet of ik nog wel naar de keiweek wil/durf/kan...pff ff een domper zeg en voel me gewoon ff leeg.

Het is maar een klein iets, ik weet het. Maar voor mij voelt het behoorlijk groot en nog eenzamer om nu naar Groningen te gaan.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:43

Waarom wil ze opeens niet meer bij je in het groepje? En zijn er geen andere mensen die je kent? Ik zou het toch gewoon proberen, het is toch een leuke ervaring!

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:47

Ik zou wel gaan Marije. :) Hoe eng het ook is... Ik vind het ook echt heel spannend. Maar bedenk je dat (bijna) iedereen alleen is, en dat zorgt er zo voor dat je makkelijk met mensen in contact komt. Daarnaast is het ook al heel fijn om wat mensen te leren kennen, en dat gaat misschien nog wel sneller als je niet zo aan een vriendin vast zit.
Ik zit wel een beetje met het zelfde probleem hoor.. Een vriendin van mij kan er de eerste dag van de introductiedagen niet bij zijn, en daar baalde ik ook wel van.. Maar nu heb ik bedacht dat ik er gewoon voor ga, het word vast leuk. :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:51

Tja daar had ze wel een hele uitleg bij. Over dat we op andere momenten ook bij kunnen kletsen (daar gaat het nu helemaal niet om) en dat ze ook andere mensen wil leren kennen (kan toch ook met mij erbij? Ik wil ook andere leren kennen) en dat ze me straks ook niet of nauwelijks meer ziet, vanwege de verschillende studies en dat we daarom allebei misschien maar beter de sprong in het diepe kunnen wagen. En ik zou niet de hele week gaan, maar 3 dagen en dan zegt zij dus van ja dan moet ik het ook zonder jou doen. Nou dat is dan toch prima? En dat ik niet overal mee naar toe wil. Ook onzin, want de dagen dat ik er ben (ma, di, do) wil ik ook overal naar toe en aan mee doen..

Mij leek het dus leuk om samen te gaan. Zo heb je toch altijd een bekend iemand en om dan op die manier uiteraard ook andere mensen te leren kennen. Ik bedoel, ik loop niet alleen maar achter haar aan ofzo en verwacht ook niet dat ze dat bij mij doet. En het leek me gewoon handig, aangezien zij daar een kamer heeft en ik niet. Ik zou dan bij haar mogen logeren en dan leek het me wel handig als je tegelijk thuis komt enzo.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:53

Hm ik snap het van beide kanten wel.. Maar als ik jou was zou ik er gewoon voor gaan en maar kijken hoe het loopt! Als ze nu zo doet, lijkt het me ook niet leuk om daar 3 dagen mee rond te moeten lopen eerlijk gezegd :o En je ontmoet allemaal nieuwe mensen die ook alleen zijn!
Je kunt toch alsnog bij haar blijven slapen en je verhalen delen? :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:54

Je hebt ook wel gelijk hoor robin ;) Daarom begreep ik haar uitleg/standpunt ook wel. Maar aan de andere kant zie ik ook het probleem niet zo om samen te gaan.

Ik houd gewoon wel van een stukje zekerheid/bekendheid. Ik ben geen spring in het veld die iedereen maar aanspreekt ofzo. Met iets bekends gaat dat toch makkelijker. Ik ken die stad niet, haar kamer niet, de mensen niet. Dat beangstigt met gewoon. Vind het haast al eng als ik thuis een avond alleen ben bijvoorbeeld...

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:55

Ik snap het ook niet goed waarom je het niet gewoon samen kunt doen, je bent toch met een groep! Maar gewoon voor gaan joh ;) Komt vast wel goed!!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:56

Joonsel schreef:
Hm ik snap het van beide kanten wel.. Maar als ik jou was zou ik er gewoon voor gaan en maar kijken hoe het loopt! Als ze nu zo doet, lijkt het me ook niet leuk om daar 3 dagen mee rond te moeten lopen eerlijk gezegd :o En je ontmoet allemaal nieuwe mensen die ook alleen zijn!
Je kunt toch alsnog bij haar blijven slapen en je verhalen delen? :)

Was ook het eerste wat ik dacht. Heb ook geen zin om met iemand te lopen die me er eigenlijk niet bij wil hebben, maar voelde me wel meteen 'aan de kant gezet'. Al weet ik dat ze het zo niet bedoelt en dat ook niet zomaar zou doen. Daar heeft ze zelf ook teveel voor meegemaakt. Maar het geeft je toch wel ff een deuk/klap. (en die heb ik eerder gehad (van een ander) en dat weet ze)
En inderdaad kijken hoe het loopt zeg ik ook tegen mezelf. Maar ik houd er ook wel van een beetje te weten waar ik aan toe ben
Laatst bijgewerkt door Phylos op 03-08-10 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:57

Ja je bent met een groep van ongeveer 15 man, ik bedoel of daar dan 1 bekende in zit?..Wie weet wordt je wel toevallig bij een bekende ingedeeld (gaan meer van onze school naar Groningen) Dan ga je toch ook niet zeggen: ja helaas maar hier wil ik niet want ik ken die persoon.

Maja morgen als ik rustig kan nadenken en schrijven mail ik haar wel terug...

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:58

Ik vind het trouwens wel banketstaaf van je vriendin, dat ze zo 2 weken van tevoren nog gaat afzeggen..

Ik ben trouwens net zoals jouw, dat ik ook wel van een stukje bekendheid hou en dat het gewoon erg fijn is als er een vriendin bij is.. Jammer dat het nu niet zo is, maar ik vind wel echt dat je moet gaan. Denk dat je anders een hele leuke tijd gaat mislopen. Misschien dat het op het begin even moeilijk zal zijn, maar als je eenmaal mensen kent zul je het vast leuk hebben! :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:00

Ah fijn dat iemand zich herkent..
Je hebt ook gelijk hoor, maar weet je ik ben ook niet zo'n feestbeest enzo. Ga eigenlijk nooit uit, maar als ik ga dan trek deze vriendin me gewoon mee en dan gaat het wel. Ik wil niet als een zielig boompje ergens staan te koekeloeren. (en tuurlijk heb je dat zelf in de hand, dat weet ik. Maar ik kan helaas niet, of in iedergeval niet zo snel, veranderen)

Ik ga haar ook nog mailen, met wat citaten uit deze berichten denk ik en misschien bedenkt ze zich dan ook nog wel. Ik laat het er niet meteen bij zitten en wil haar ook zeker laten weten hoe ik er over denk en dat ik het probleem van 'geen nieuwe vrienden kunnen maken omdat je elkaar kent' niet echt zie.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:01

Ik heb dat zelf ook hoor, vind het fijn om iets bekends om me heen te hebben! Daarom vond ik het al heel wat dat ik mee geen meeten :')
Maar ik ga ook gewoon op intro als die er is (vast wel) & op kamers en ik zie wel hoe het allemaal gaat lopen :)

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:04

Tuurlijk kan je niet snel veranderen, en dat moet je ook niet van jezelf willen. Maar als die vriendin niet met je wilt gaan, en jij gaat toch; dan is dat toch wel weer een overwinning. Je moet de moeilijke dingen niet uit de weg gaan, maar er juist voor gaan. Ook al is het nog zo moeilijk, meestal krijg je er wel iets moois voor terug. Ik denk dat je achteraf blij bent dat je bent gegaan. :)
En daarnaast zullen er echt nog wel meer mensen zijn die niet van die feestbeesten zijn. Er zullen echt wel mensen zijn waar je goed mee kunt opschieten, er komen zoveel mensen. :)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:06

Phylos schreef:
Ah fijn dat iemand zich herkent..
Je hebt ook gelijk hoor, maar weet je ik ben ook niet zo'n feestbeest enzo. Ga eigenlijk nooit uit, maar als ik ga dan trek deze vriendin me gewoon mee en dan gaat het wel. Ik wil niet als een zielig boompje ergens staan te koekeloeren. (en tuurlijk heb je dat zelf in de hand, dat weet ik. Maar ik kan helaas niet, of in iedergeval niet zo snel, veranderen)

Ik ga haar ook nog mailen, met wat citaten uit deze berichten denk ik en misschien bedenkt ze zich dan ook nog wel. Ik laat het er niet meteen bij zitten en wil haar ook zeker laten weten hoe ik er over denk en dat ik het probleem van 'geen nieuwe vrienden kunnen maken omdat je elkaar kent' niet echt zie.

Dat herken ik ook! Ik ga niet veel uit & als ik ga moet ik wel een paar goede vrienden om me heen hebben...

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:10

Mooi gezegt robin! Ik zou het ook als een overwinning zien, iets waar ik zelf trots op mag zijn. Maar helaas ligt die drempel er voor mij dan toch nog. Maar ik denk ook dat ik zeker wel naar de kei-week ga hoor. Als het me niet bevalt ben ik binnen 2 uur thuis (op dat kamp is het natuurlijk anders)

Ja en weet je wat ik dus 'eng' vind/bang voor ben. Dat er geen mensen zijn die ook geen feestbeesten zijn. In mijn eigen omgeving ken ik maar zoooooo weinig mensen die niet van uitgaan houden/nooit uitgaan. Dan denk ik helemaal: hoe zouden studenten dan wel niet zijn! Die staan er toch om 'bekend' dat de studietijd de tijd is van lang leve de lol enzo..

Nou ik denk dat ik mijn bed maar in duik, zo maak ik me alleen maar gek en dan wordt je moe en kun je het niet meer rustig bekijken. Morgen lees ik alles nog eens na. Maar ik heb er zeker wat aan gehad om even met jullie te kunnen 'praten'.
Bedankt meiden!

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:11

Ik ga 16 augustus ook in mijn eentje naar de TIKweek van de Universiteit van Tilburg.
Schijt er nu ook al in mijn broek voor omdat ik niemand ken :').

Nog meer mensen met hetzelfde probleem ? :P

@ Phylos
Ik heb hetzelfde als jij. Ik ben ook geen stapper etc., en vraag me dus ook af of er nog meer mensen zijn zoals ik bij mijn TIKweek en introductie.
Ben ook niet van plan om in mijn eentje 'thuis' te zitten, maar super veel stappen lijkt me ook niks aan.
Laatst bijgewerkt door Shinedown op 03-08-10 23:39, in het totaal 2 keer bewerkt