Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
LHO schreef:Superpony, als ik een paar tips mag geven mbt. je huidige site...
- Gebruik geen comic sans!
- Zorg voor een echte domeinnaam.
- Veel afbeeldingen doen het nu niet, waaronder je stats-afbeelding linksboven. Zorg er voor dat overal werkende afbeeldingen staan. Voor stats kan ik je google Analytics trouwens aanraden.
- Technisch is de opbouw niet heel erg goed, dit helpt niet mee bij je vindbaarheid.
holly schreef:Is toch niet blond SP. Je kunt niet altijd alles weten. Veel dingen leer je gaanderweg.
Welke termen begrijp je niet?
jaggie schreef:@Anoli, welke richting gaat je idee op?
.
holly schreef:Anoli internet is best belangrijk geworden voor ondernemers.
Mensen zoeken dingen graag op vanuit hun luie stoel.
Dus of je nu uiteindelijk alleen een website hebt als visite kaartje, toch is het hebben van die website alleen al een pluspunt.
Of het financieel haalbaar is, dat weet niemand je hier te vertellen. Daar zul je onderzoek naar moeten doen. Begin gewoon een ondernemersplan te schrijven en zoek alles uit.
Mikkk schreef:@ LHO; ik zit ook in de webdesign business... Heb je nog suggesties voor een fatsoenlijk CMS systeem voor simpele dingetjes zoals teksten aanpassen? Wil niet al m'n 'klanten' laten kütten in HTML.
Wordpress kom ik een eind mee weg, maar daar is het designen weer niks...
LHO schreef:Het duurt even voor je het hele pakket onder de knie hebt...
holly schreef:Dat ga ik dan even aan je uitleggen SP.
In de tekst van LHO staan de woorden HTML en PHP.
Ga midden in bokt staan en klik op je rechtermuisknop. Kies voor: bron weergeven.
Er opend zich nu een schermpje met allerlei rare codes.
Zo is bokt gemaakt en HTML en PHP zijn dus de taal waarin die codes zijn geschreven.
Hier kun je kijken voor wat hulp bij simpele stappen om een website te leren maken: http://www.handleidinghtml.nl
Citaat:CMS (en ik weet niet of ik het zo goed zeg) is een systeem/programma waar je dus websites mee kunt maken.
holly schreef:LHO schreef:Het duurt even voor je het hele pakket onder de knie hebt...
Jaahaa die had ik al zien aankomen idd.![]()
Maar nu hebben jullie de kennis in huis van het website bouwen.
Ik heb dat een beetje, omdat ik gewoon ben gaan uitproberen en knutselen.
Maar hoe zit het met de mensen die nog nooit een website hebben gebouwd en niets van codes kennen? Kunnen zij ook met dit programma aan de slag? Lukt het hen dan ook een profie website te bouwen?
Citaat:Kan dit offline in elkaar gezet worden, of moet daar weer iets voor gedownload worden?
_Michelle_ schreef:LHO: klopt dat die leeg zijn. Ik vond die afscheiding dmv een streep duidelijker dan zonder streep, en zoiets kan alleen gemaakt worden dan hoe ik dat nu heb gedaan. Logo is door een kennis gemaakt. Origineel een andere kleur en ik heb hem zelf deze kleur gegeven, daardoor is ie idd minder scherp geworden. Wat je had geschreven over de oscommerce webshops heb ik gelezen. Ik heb daar van tevoren ook naar gekeken en ik wilde dat eigenlijk ook omdat dat een veel goedkopere oplossing is, áls je hem zelf kan maken. En dat laatste kan ik dus niet... Laten bouwen vind ik veel te duur.