Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zera

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:11

Jaja jajajajajjajaja :P. Ik moet volgende week dinsdag om 10 uur bij een uitzendbureau zijn voor een intakegesprek. Ze zouden me vandaag nog gaan voorstellen bij een bedrijf. Dus ik ben benieuwd :P

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:32

Jeej, mijn vriend is aangenomen en kan per 1 april beginnen bij Campina als administrateur. Het liefst wilden ze al dat hij a.s. maandag zou beginnen maar hij moet eerst nog wat dingen regelen met z'n vorige werkgever.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:50

Westerntrail schreef:
Ja ik wil heel graag een BBL-traject doen, ben ook druk aan het solliciteren daarvoor, maar die zijn moeilijk ten krijgen.
Maar zijn studiekosten ook aftrekbaar als je zelf al 35 bent?

Ja ik geloof niet dat er een leeftijd aan vastzit. Je mag alles wat je voor je studie nodig hebt aftrekken. Dus collegegeld, boeken, pennen, gummen, computer (in termijnen). De drempel is wel 500 euro, vanaf 500 euro kun je geld terug krijgen. Ik weet verder niet wat je precies terugkrijgt, heeft volgens mij met je verzamelinkomen te maken.

Ik schreef vanochtend dat ik een leuke vacature had gezien, maar toen ik later nog even keek voor het telefoonnummer, zag ik dat de sluitingsdatum al midden februari was! Toch maar gebeld, en ze hebben misschien toch nog een tweede iemand nodig, dus ik kan alsnog een brief + cv sturen.
Kreeg net ook nog een mailtje, ik had maandag ergens op gereageerd via de UWV werkkrant, online gereageerd. Maar.... ik ben volgens mij helemaal vergeten de vacaturetekst en mijn brief op te slaan. :oo Ik ga dus nog maar even goed in mijn history kijken want ik weet echt niet meer welke sollicitatie dat was. Oeps! Iets beter bijhouden dus. :o

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:53

uitzendbureau heb ik nog niet geprobeer, wordt mijn laatste redmiddel als ik echt nix anders kan vinden
heb maar gereageerd op nachtwerker bij een hotel :D
en in de bediening...

soms krijg ik ook een reactie en weet ik toch echt niet meer wat voor een bedrijf het was :D

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:56

UZB zou ik al eerder mee beginnen, sommige bedrijven zijn soms echt specifiek op zoek naar een uzk. Verdient niet altijd slecht, is heel verschillend. Ik heb de afgelopen 3,5 jr als uzk gewerkt. Het is niet ideaal, maar het kan maar net zo zijn dat je een leuke functie via een UZB vind of dat ze jou benaderen. En wie weet maak je dan ook nog kans op een vaste aanstelling. :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:37

Ik heb morgen toch een 2de gesprek bij het bedrijf waarover ik eerder schreef. Ze belden mij vandaag op "ja we willen toch graag een 2de gesprek" Terwijl ik maandag nog vroeg "hoef ik dan niet nog eens op gesprek te komen? " Nee hoefde niet...Ze wilden vandaag afwachten, want er kwam nog een sollicitant...

Afijn nu weet ik nog niks, maar ik maak in elk geval nog een kans :D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:45

Ik heb gister toch maar op een baan gereageerd waarvan ik eigenlijk wel weet dat ze me niet gaan uitnodigen, maar niet geschoten is altijd mis!

Net weer 2 vacatures gevonden en daar ga morgen eens een brief naartoe sturen...

Ik ben het zo zat he, dat thuiszitten, iedereen heeft het over; aah lekker weekend.., pff, ik heb al veel te lang weekend.... (hoewel, met dat mooie weer naar de paarden is natuurlijk geen straf :o )

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 07:18

Ik ben ginster bij uitzendbureaus in Oldenzaal geweest.
En mn broer die bij randstad werkt heeft even geregeld dat ik zaterdag nacht kan werken op een feestje achter de bar. :P

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:14

Lotus83 schreef:
Ik heb gister toch maar op een baan gereageerd waarvan ik eigenlijk wel weet dat ze me niet gaan uitnodigen, maar niet geschoten is altijd mis!

Net weer 2 vacatures gevonden en daar ga morgen eens een brief naartoe sturen...

Ik ben het zo zat he, dat thuiszitten, iedereen heeft het over; aah lekker weekend.., pff, ik heb al veel te lang weekend.... (hoewel, met dat mooie weer naar de paarden is natuurlijk geen straf :o )

Hier nog een die het thuiszitten ook wel zat is.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:52

Mijn eerste cijfer van de opleiding is binnen: een 7 voor mondeling bij telefonie :D Volgende week de theorie.

Morgen praktijkexamen Typen.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:53

Ik meld me ook heb daarnet 2 sollicitaties weggedaan nu maar afwachten.
Maar phoe wat is het toch moeilijk om in deze tijd aan een baan te komen.

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:45

cowgirl: netjes een 7! Succes met theorie en morgen met typen!
Ik moet maandag weer om gesprek! Een week moeten wachten, maar ik heb er een goed gevoel over!

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:08

7 is heel netjes!
En ik heb werk *\o/* .. bij de lingeriewinkel, hele aardige mensen leuk werk het enigste wat tegenzit is het loon en de reistijd (je kan nergens je auto kwijt, dus het moet met OV)... Maar ik heb in ieder geval werk! :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:45

*komt ook nog even binnenvallen*

Mijn contactpersoon van het UZ bureau belde net op om mede te delen dat ze bijzonder content met mij waren en toch willen ze ook graag naar 32 uur. :d

Ik loop sinds dat belletje met een big smile rond :=

Laat ik een voorbeeld zijn voor velen, ik doe nu iets waar ik absoluut niet voor heb geleerd, maar als je laat zien dat je inzet goed is en je leeft je in in het bedrijf heb je een goede kans van slagen dat jij diegenen bent die wordt aangenomen.
Ik was nl met nog 4 kandidaten door en de andere 3 beschikten over de juiste papieren, ik helaas niet, maar ze hebben mij gekozen om mijn persoonlijkheid. :D

iedereen nogmaals heel veel succes en ik houd mijn oren en ogen geopend voor iedereen in dit topic :D

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:06

Valt ook ff binnennn...

Wil weg op me baan waar iknu zit...
Wat ik ga doen maakt me niet zoveel uit iets rond de 20/25 uur per week...
Schoonmaak vind ik ook prima!
waar zoeken jullie dan ?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:12

Sites zoals: www.jobrapido.nl kunnen je op weg helpen, verder je cv op alle voorkomende zoekmachines plaatsen :Y)

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:38

heb ik me ook al voor aangemeld en bij zoekbijbaan.nl
ik heb me ook aangemeld voor een werk/leertraject bij delta psychiatrisch instelling. kan je verpleegkundige niveau 4 mee halen en tegelijkertijd werken.
meeste wordt voor je bekostigd, nou ik dacht, meld me maar aan :D

persoonlijkheid is idd ook wel wat waard, dat zit bij mij wel goed, maar voordat je die kans krijgt om op gesprek te mogen komen. dat is dus die hele grote drempel.
ik wil leren, wil er veel voor doen, kan hard werken, ben flexibel en enthousiast , met alle swat ik doe, maar toch vinden sommigen dat niet genoeg..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:50

Ik heb ook weer een soll gedaan: grondstewardess. Ik vind schiphol nog steeds erg leuk en toen er van de week een dikke vette 747 over kwam had ik ineens een soort van heimwee. :D

ps mijn typen is morgen.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:04

o dat lijkt me ook wel leuk werk :D maja, daar heb ik nou echt helemaal geen ervaring mee :D heb zelfs nog nooit gevlogen, alleen 1 keer op schiphol geweest ivm trein naar amsterdam ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:00

Gefeliciteerd met je eerste cijfer cowgirl, een 7 is echt netjes :)
Dide gefeliciteerd met je nieuwe job *\o/*

Ik ben op 2de gesprek geweest en dat ging best goed denk ik. Ik hoor alleen maandag pas of ik het nou ben geworden of niet *zucht* Nog langer wachten! Ik had gehoopt heel blij het weekend in te gaan maar helaas... :P

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:59

Nou ik heb vandaag een dikke vette 9 gescoord met typen *\o/* *\o/*
Ik had 157 aanslagen en 10 fout in een stuk tekst waar we 7 minuten van moesten typen.(minimum aanslagen wat je moest hebben was 130)

Het was mijn 2e proef in de eerst had ik een 8 wel iets meer aanslagen maar ook wat meer foutjes.

Dat geeft de mens weer een beetje moed :P .

Ik ben er ook wel achter dat ik iets met paarden nog steeds erg graag wil.
En dan niet uitmesten en poesten enzo . Misschien iets paards gerelateerd, voeding, stallingen,groothandels etc etc.
Hebben jullie misschien nog ideeen?

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:19

Welkoop/ boerenbond of een ruitersport winkel?
Of voeding groothandel?

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:57

mooi cijfer een 9 :D
met mijn diploma mag ik eigenlijk alles wel doen wat met dieren te maken heeft, behalve de medische dingen,, heb ook honden en kattenbesluit(voor asiels e.d) en middenkader om een diergerelateerd bedrijf op te starten.

maar ja.. werken in die sector is gewoon heel moeilijk en valt me op dat ze juist daar of vrijwilligers voor nodig hebben of hele jonge meiden die geen drol kosten en ook nix weten...

en heb ook weer pech, ben afgewezen voor de etos.. ach ja volgende week weer nieuwe kanse

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:34

Hey iederéén er is een bedrijf die in mij intresse heb maar wat zal ik dan doen met mijn huidige baan als uitzendkracht als ze mij willen aannemen.

Gewoon tegen uitzendbureau zeggen van ik wil stoppen als uitzendkracht want heb een vaste baan? Of hoe kan ik het in een goede manier over laten komen aangezien ik nog maar één week werk.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:15

Gewoon zeggen dat je wat anders hebt gevonden. Weet zo snel niet of je nog vast zit aan een opzeg termijn, vroeger kon je zo opstappen maar misschien is dat anders.
Ik zou gewoon even langs het UZB gaan of even bellen en je vraag stellen.