Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

solarpleure

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:34

Provincie Gelderland Capopjekop? ;-) daar hadden ik en nog iemand uit dit topic ook op gereageerd hihi

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:14

Oh wauw 900 man, om even de moed in je schoenen te laten zinken...ik vind de gemiddeld 200 à 300 man die ik heel vaak had al veel...

En toch ben ik bijna altijd bij de laatste 15 geraakt, zelfs regelmatig bij de laatste 5 of zelfs 3...dat vond ik nog het ergste, zoveel rondes door, en dan nog op het einde de deksel op je neus krijgen..

edit: op de openbare examens of de zeldzame gevallen dat ik voorbij de brievenronde geraakte uiteraard :D .

Ik ben vandaag bij mijn oud werk langs geweest. Heb een tijdje in een tehuis voor gehandicapten gewerkt en de bewoners vroegen wanneer ik nog eens op bezoek kwam. Ik kom dan speciaal voor hen even langs. Eigenlijk de enige van mijn vorige jobs waar ik zowat halfjaarlijks eens binnenspring.

Hoe was je gesprek Milatje? Je was in elk geval mooi op tijd :P . Ik probeer zelf altijd zo'n tien minuten op voorhand binnen te stappen. Een half uur te vroeg laat je soms mensen ongewild opjagen (oei voortmaken, die kandidate is er al), en twee minuten te laat geeft ook uiteraard geen best beeld :P .
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 13-11-14 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:21

Kwanyin schreef:
dat vond ik nog het ergste, zoveel rondes door, en dan nog op het einde de deksel op je neus

Zeg dat! Je krijgt stiekem toch serieuze hoop, het is zoooo dichtbij...

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 00:02

Ahh dat is inderdaad heel zuur Kwanyin.
Capopjekop, 900 sollicitanten :oo bizar!

Hier wel goed nieuws. Ik heb nu een aanstelling voor 10 uur p/w, op dezelfde scholengemeenschap krijg ik er van nu tot aan de kerstvakantie in ieder geval 6 uur p/w bij voor leerlingbegeleiding. En de directeur liet ook wel doorschemeren dat hij daarna mogelijkheden voor me ziet (wat ik zelf ook heel graag wil :D ). Daarnaast vorige week een telefoontje gehad van m'n "oude" bijbaan of ik eens per week wil oppassen in een gezin (waar meer zorg/toezicht nodig is dan gemiddeld) en ik heb nog wat fotografieklusjes.

Voor nu zet ik solliciteren maar even op een laag pitje, maar mocht er iets met meer vastigheid voorbij komen, heeft dat natuurlijk wel de voorkeur. Ik blijf iig graag meelezen, vind het ook leuk om jullie te blijven volgen! Ik duim voor weer wat meer positieve berichten de komende tijd.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 00:16

Wow, 900!! Das wel erg veel.

Ik ben er een van de 100-300 personen wat ik al veel vind, maar gelukkig mag ik wel regelmatig op gesprek komen.

Ik heb morgen weer een gesprek en ga morgen me ook even beter oriënteren wat betreft een master. Ik zou het liefst in februari beginnen.

En wat betreft tweede gesprek.. Hoe verder je komt des te spannender het inderdaad wordt. Ik vnd het dan een ramp om de telefoon aan te nemen :)) stress hihi

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 07:22

Dungen schreef:
Hoe bedoel je anneert?

Nou, bv door een functie als schuldhulpverlener bij mensen met een verslaving o.i.d.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 07:42

solarpleure schreef:
Provincie Gelderland Capopjekop? ;-) daar hadden ik en nog iemand uit dit topic ook op gereageerd hihi

Ja klopt! Het was ook een heel aansprekende vacature.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 08:46

capopjekop schreef:
solarpleure schreef:

Ik wilde er ook op reageren. Had m ook doorgestuurd naar m'n schoonzusje. Had daar niet zo veel reacties op verwacht! :wow:

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 09:21

Maar 900... Jeetje...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 09:22

Bij 900 is het niet eens heel raar dat je je afwijzing niet eens krijgt.
Ik vroeg me steeds af waarom ik nooit meer wat hoorde maar op deze manier kan je ook niks meer verwachten dan.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 09:26

Ja het is wel te zien dat het een hééééle aansprekende vacature was haha.

Gisteren kreeg ik een mailtje van mijn bazin dat ze zo blij is met het werk dat ik al verricht heb. Zo fijn om waardering te krijgen, wat heb ik dat op mijn vorig gemist. Daar mocht ik blij zijn bij een goedemorgen...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 09:44

Jeetje 900 sollicitanten pff...

Kwayin, wat fijn zeg... Op zo'n manier blijk van waardering heb ik ook nog nooit gehad hoor. Wel een keer dat de manager mij in zijn kantoor riep en vertelde dat de 1 van mijn klanten zo blij was met de service die ik gaf :)

Ik heb een mega probleem! Ik kan niet in mijn email komen omdat mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet meer zou kloppen. Ik weet heel zeker dat het wél klopt en snap daarom ook absoluut niet waarom ik er niet inkom.
Het is het netwerk wat mijn broer gemaakt heeft dus die gebeld maar die is pas over een half uur op zijn werk ( zit in de auto)... Echt erg, want de afspraken van vandaag staan in die mail. Nou weet ik natuurlijk wel waar ik zijn moet voor de eerste afspraak, maar nr 2 weet ik alleen maar waar ik ongeveer zijn moet. Gelukkig heb ik nog wel de namen van de organisaties in mijn hoofd.

Vet irritant dit |o

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:21

Pff gelukkig hij doet het weer, was een storing. * opgelucht*

Bravour89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:14

capopjekop schreef:
solarpleure schreef:

Grappig zeg daar had ik ook op gesolliciteerd :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 15:01

Getver, functie waarvan ik dacht volledig aan te sluiten heb ik een afwijzing voor gekregen, toch even navragen....

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 15:41

Jammer winged! Teveel keus of iemands anders profiel sluit beter aan?

Leuk gesprek net gehad. Super leuke functie! Nu maar afwachten..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 15:46

Geen idee, sterker nog: Functie staat er nog steeds op. Vraag staat nu uit bij het bedrijf.

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:05

Hier tot nu toe allemaal afwijzingen en dan ook met allemaal van die standaard mailtjes. -O-

Jammer Winged: hopelijk krijg je een reactie op je mailtje :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:06

Ik heb inmiddels ook 3 afwijzingen binnen op 4 sollicitaties. De afgelopen 2 agen ook geen nieuwe vacatures gezien waarop ik wilde solliciteren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:13

Wat balen Winged!! Ik ben benieuwd of en wat voor antwoord je krijgt.

Afwijzingen zijn nooit leuk...

Gesprekken vandaag met de werving en selectiebureau's zijn goed verlopen. Ben bij beide wel positief.

Maandag nog een gesprek bij een bureau... En zo ga ik ze allemaal maar eens af.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:14

Sure_lee schreef:
Ik heb inmiddels ook 3 afwijzingen binnen op 4 sollicitaties. De afgelopen 2 agen ook geen nieuwe vacatures gezien waarop ik wilde solliciteren.

Ik heb deze week er ook niets bijzitten, was net zo lekker bezig.. Jammer, hopelijk volgende week weer meer.

Over die standaard mailtjes, aangezien ik bij een werving & selectiebureau werk, versturen wij ze ook. Daar ontkom je eigenlijk niet aan, als je tijdig en iedereen wilt beantwoorden. Wil je toch meer informatie, dan gewoon bellen en naar de relevante consultant/contactpersoon vragen om toelichting..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:18

Ineke2 schreef:
Kwayin, wat fijn zeg... Op zo'n manier blijk van waardering heb ik ook nog nooit gehad hoor. Wel een keer dat de manager mij in zijn kantoor riep en vertelde dat de 1 van mijn klanten zo blij was met de service die ik gaf :)

Ik heb écht een job uit de duizend, dat besef ik maar al te goed. Mijn allereerste werkdag, een van de eerste dingen die mijn bazin tegen me zei: "geen stress, niet zenuwachtig zijn. Ik ben van mening dat mensen die relaxed zijn, en die gelukkig zijn in hun werk, veel betere werknemers zijn."

Een heel verschil met mijn vorige, die je als een havik in het oog hield, en als ze je op het kleinste foutje kon betrappen zich niet schaamde om voor al je collega's en zelfs klanten opmerkingen te sneren als "dat schrijf je met dubbel 't'. Nederlands, dat vak heb je toch wel ooit gekregen op school? :roll: " (en die smiley zet ik er niet zomaar, zo'n kop moet je er dan bijdenken).

Balen Winged! Dat is altijd een vervelend gevoel, als je een job ziet die op je lijf geschreven staat, en dat zij precies vinden van niet.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:43

Dungen schreef:
milatje schreef:
Ik ga zo ook onderweg naar een gesprek. 2 uur enkele reis, dus ik heb nog een aardig ritje voor de boeg. :D
Hier onregelmatige werktijden, maar kan niet bokken onder werktijd. Hoogstens in pauze tijden, maar die schieten er vaak bij in (de zorg hé.. :+).

Succes met je gesprek Ineke. Ik zou inderdaad vragen waaraan ze dat opmerken.
Hopelijk wordt het wat Dungen. Je Duits ophalen moet geen probleem zijn toch? :D

Lang leven duolingo ideaal die app/site tegelijkertijd je duits en engels ophalen! :o *\o/*

Hoe is het gegaan milatje?

UZB vroeg hier naar referentie, nou als ze die willen hebben dan vragen ze dat aan mij want ik wil niet dat het naar jan en alleman word doorgestuurd. Was niet het juiste antwoord kon ik aan het gezicht zien :')

Sollicitatiegesprek is goed gegaan. Afgesproken dat zowel zij als ik nadenken over wat we willen.
Het gaat nl. om o.a. overname van een praktijk, dus wel een hele grote stap.
Maar ik heb wel een onwijs positief gevoel over het gesprek. :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:52

Welke outfit is goed en netjes voor een supermarkt? Nette spijkerbroek met zwart jasje of in pak?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:19

Een mooie pantalon met een net shirt / blouse en jasje. Uiteraard nette schoenen, geen sneakers.