Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 01:52

Je kunt ook gewoon een zakendiner met een zakenpartner/relatie doen toch? Hoef je niet helemaal een cadeaubon te kopen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 07:59

Ik werk ook vooral vanuit huis, en probeer eigenlijk bij heel veel dat ik koop te bedenken of ik het ‘zakelijk’ tijdens het werk kan gebruiken.
Een koffiezetapparaat, en mijn Stoov warmtedeken, en mijn dure koptelefoon, die koop ik allemaal op het bedrijf omdat ik ze ook deels tijdens het werk gebruik. Geldt ook voor inrichting van je werk-gedeelte enz.

Leuk dat er weer een beetje leven in het topic is!
Hoe gaat het met alle bokt ondernemers?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 10:13

Het gaat hier goed. Ik heb nu alle uurtje-factuurtje klanten op maand abonnement gezet. Dat geeft rusten een realistisch inkomen want ik vergeet altijd uren te noteren.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 12:49

Tot zover heb ik dus verstand van dingen afschrijven :')

Ik zal die cadeaubonnen navragen bij degene waarvan je het gehoord of gelezen hebt. Anders aan de boekhouder. je kan ook altijd bij twijfel de belastingdienst bellen, maar dat je twijfelt zegt al genoeg denk ik.

Of googel het dan kan je er ook veel over vinden. Hier heb je bvb een site https://www.jortt.nl/uitleg/faq/wat-zij ... rsoonlijke

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 23:32

Je kan bv cadeaubonnen kopen van booking.com voor je "zakenrelaties".
Bedrijfsmatig een toeleverancier of congres bezoeken. Wel een bewijs van kunnen tonen dmv uitnodiging of toegangskaart. Alle reis en verblijf kosten kan je, je bedrijf laten betalen.
Ik werk op ons bedrijf, maar soms ook vanuit huis. Kosten van bv koffie/ thee/ koek is ook door je bedrijf te betalen.
Als wij een bespreking hebben met een relatie is die vaak vanaf 11uur. Daarna gaan we samen lunchen.
Ik zorg dan voor lekker brood en beleg.
Er blijft natuurlijk altijd wel over, wat je natuurlijk niet weggooid. Het voordeel is dat je na een bespreking ook even gezellig met elkaar praat en dan niet zakelijks.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 17:18

8nnemiek schreef:
Ik werk ook vooral vanuit huis, en probeer eigenlijk bij heel veel dat ik koop te bedenken of ik het ‘zakelijk’ tijdens het werk kan gebruiken.
Een koffiezetapparaat, en mijn Stoov warmtedeken, en mijn dure koptelefoon, die koop ik allemaal op het bedrijf omdat ik ze ook deels tijdens het werk gebruik. Geldt ook voor inrichting van je werk-gedeelte enz.

Leuk dat er weer een beetje leven in het topic is!
Hoe gaat het met alle bokt ondernemers?

Voor inrichting van je werkplek thuis heeft de fiscus wel duidelijke regels om te bepalen of je deze wel/niet mag aftrekken: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ekbaarheid

Hier gaat het goed met m’n bedrijf. Vanaf december heb ik 9 medewerkers en volgende week start mijn office manager _/-\o_ kom ik hopelijk ook weer wat meer toe aan áán mijn bedrijf werken.

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 16:17

rien10 schreef:
Het gaat hier goed. Ik heb nu alle uurtje-factuurtje klanten op maand abonnement gezet. Dat geeft rusten een realistisch inkomen want ik vergeet altijd uren te noteren.

Ik gebruik hiervoor Toggl. Is gratis, je kunt per klant verschillende projecten aanmaken en zelfs noteren waaraan je hebt gewerkt (al doe ik dat laatste nooit).

Superhandig hoor.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 18:56

Tja, ik heb nu alles op abonnement. Dus niet meer nodig.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 12:53

Ik zit erover na te denken om van webiste hosting te verhuizen. Ik betaal nu belachelijk veel in vergelijking met anderen. :')

Welke hosting hebben jullie? En hoe bevalt het jullie? Zijn er mensen die bvb strato hebben? Hoe bevalt dit?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 12:58

Ik zit al jaren bij One.com en erg tevreden over. Heb er meerdere websites online staan en iedereen die ik het aanraad is er tot nu toe ook tevreden over. Heb er eventueel een referral kortingscode voor, maar dat is niet waarom ik deze aanraad hoor. Ben er gewoon wel tevreden over. Maar er zijn meerdere goede partijen.

De enige waar ik weg van zou blijven is MijnDomein. Altijd gedoe met hun pakketten en mogelijkheden als beheerder van websites voor klanten.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 13:00

Celebi schreef:
Ik zit al jaren bij One.com en erg tevreden over. Heb er meerdere websites online staan en iedereen die ik het aanraad is er tot nu toe ook tevreden over. Heb er eventueel een referral kortingscode voor, maar dat is niet waarom ik deze aanraad hoor. Ben er gewoon wel tevreden over. Maar er zijn meerdere goede partijen.

De enige waar ik weg van zou blijven is MijnDomein. Altijd gedoe met hun pakketten en mogelijkheden als beheerder van websites voor klanten.

Daar zit ik nu en daar wil ik weg. Niet om de bovenstaande redenen trouwens dat ervaar ik nog niet.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 13:32

Ik heb goede ervaringen met TransIP!

@Noeps wat fijn een office manager! Ik heb zelf ook een aantal werknemers, 2 fulltime maar wel een aantal parttimers, en het is best allemaal veel werk. Mag ik vragen hoe je het met HR doet?

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 13:40

Transip gebruik ik ook, nooit gedoe mee.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 14:42

Nirvana_ schreef:
Ik heb goede ervaringen met TransIP!

@Noeps wat fijn een office manager! Ik heb zelf ook een aantal werknemers, 2 fulltime maar wel een aantal parttimers, en het is best allemaal veel werk. Mag ik vragen hoe je het met HR doet?

Zeker! Mijn man is HR manager bij een groot IT bedrijf en voor mijn bedrijf doet hij het in de avonduren erbij. Maar is niet heel veel werk, alles gaat digitaal en medewerkers hebben vaste uren. Salarisadministratie kunnen we in principe volledig zelf doen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 15:07

Toevallig, ik zit ook te denken om een nieuwe host te zoeken.
Ik had een goede, maar die werd ineens overgenomen door VDX. Die kan ik afraden. Ligt er vaak uit, erg traag, veel te duur en ik kan niks met dat plesk userpanel. Ik wil graag weer naar directadmin.
Waar werken one.com en transip mee?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 22:08

Celebi schreef:

Ik heb mijn sites al 20 jaar bij Mijndomein. Ik ben er blij mee.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 22:20

Zullen inderdaad heel veel goede ervaringen ook mee zijn hoor. Zeker als je weinig geks van je website verwacht. Ik moest regelmatig in de achterkant duiken en daar kon ik bij sommige pakketten die klanten dan hadden gewoonweg niet zomaar bij en dat kostte dan onnodig veel moeite bijvoorbeeld. Of ze hadden dan nieuwe pakketten gemaakt waardoor de oude niet meer ondersteund werden en bij updaten kon je dan niet makkelijk de website overnemen. Dat soort gekke fratsen. Maar dat is dan vooral vanuit de beheerders kant gezien natuurlijk. :j

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 19:35

8nnemiek schreef:
Ik had een goede, maar die werd ineens overgenomen door VDX. Die kan ik afraden. Ligt er vaak uit, erg traag, veel te duur en ik kan niks met dat plesk userpanel. Ik wil graag weer naar directadmin.

Ja, hier ook overgenomen door VDX. Veel slechter geworden. En die blijft maar duurder worden ook :\

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 19:42

Ik zit met de website en mail bij hostnet, bevalt heel goed!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 18:16

Ik heb Strato, en dat bevalt mij eigenlijk heel prima.
Maar ik heb alleen een simpele site en ik gebruik email via Strato, ik heb geen webshop ofzo.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 21:17

Nado schreef:
8nnemiek schreef:

Ja, hier ook overgenomen door VDX. Veel slechter geworden. En die blijft maar duurder worden ook :

Ah, ik ben dus niet de enige :=

Ik betaalde de laatste keer 130 euro per jaar, en ik ben ooit begonnen met 50 euro voor precies dezelfde dienst :=

Via een vergelijkingssite kom ik nu oa uit bij Site.nl (1 euro per maand), Esmero (3,25 per maand) of HostingSquad (4 euro per maand), allemaal met goede reviews en 10GB schrijfruimte, genoeg databases en Directadmin.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 14:00

Beetje luguber onderwerp misschien, maar wat hebben de zzp’ers onder jullie geregeld in geval van overlijden?

Ik heb zojuist een lijst gemaakt van alle dingen die opgezegd moeten worden met inloggegevens ed er allemaal bij zodat mijn man zich daar mee kan redden als het goed is.
Er staat niets in mijn AV over overlijden en wat er dan met de aanbetalingen gebeurd. Iemand een idee hoe dat wettelijk zit?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 14:27

Degene met wie ik heel veel samenwerk, weet wat hij moet doen. Daarmee ben ik voor het zakelijke gedeelte safe.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 14:28

Slim inderdaad. Ik heb daar nooit echt diep over nagedacht, maar het is een goed idee om een lijst te maken inderdaad.
Inloggegevens kent mijn vriend wel, maar dan houdt het ook op.

Ik heb in mijn contract staan dat ik bij overmacht (als ik zelf niet kan komen) de aanbetaling terug betaal. Maar daarom heb ik ook bewust mijn aanbetaling heel laag gehouden.
Ik weet niet of hier wettelijke regels voor bestaan.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 15:01

Nee had ik ook niet hoor, tot ik 2 weken terug geopereerd werd en mijn man zei “wat nou als het ergste denkbaar gebeurd? Wat moet ik dan?”
Dus nu mijn vrije tijd toch maar even besteed in alles uitzoeken en in een bestandje zetten.
Bizar ook hoe veel dingen je abonnementen op hebt B-)