Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:Ok, want eenmalige klussen zijn namelijk duurder dan herhaal klussen. Je uurtarief X aantal voorbereidings uren + presentatie uren. En onkosten. Wat is normaal gesproken je uurtarief?
Nirvana_ schreef:Ook meenemen dat, stel je kan de voorbereiding gebruiken van een vorige lezing, je daar alsnog geld voor mag rekenen. En dat dat je voor een lezing van 15 mensen meer kan vragen dan een lezing voor 1 persoon imo.
Ook niet onbelangrijk: Wat doet concurrentie qua prijzen, of weet je dat niet?
Nirvana_ schreef:Dan zou ik ongeveer op 250 euro gaan zitten;
dat is 25 euro per persoon max, geen gekke prijs
dan heb je 4 uur gecovered, 1,5u lezing en 2,5u voorbereiding
Voor dat geld kan je ook een nette uitdraai maken om mee te geven
Klinkt interessant wel!
Nirvana_ schreef:Dan zou ik ongeveer op 250 euro gaan zitten;
dat is 25 euro per persoon max, geen gekke prijs
dan heb je 4 uur gecovered, 1,5u lezing en 2,5u voorbereiding
Voor dat geld kan je ook een nette uitdraai maken om mee te geven
Klinkt interessant wel!
naranja1 schreef:Denk er wel om dat van die 250 nog btw af gaat en dat je dit ook moet mee rekenen volgende maand met je inkomsten belasting. Dus dat je het niet overhoud maar dit je omzet is (dus geen winst)
naranja1 schreef:Denk er wel om dat van die 250 nog btw af gaat en dat je dit ook moet mee rekenen volgende maand met je inkomsten belasting. Dus dat je het niet overhoud maar dit je omzet is (dus geen winst)
Citaat:Bij diensten tussen bedrijven communiceer je eigenlijk nooit een bedrag incl btw. In dit geval zou ik de btw ook nog erbij op tellen dus. Klopt wel dat er idd nog belasting vanaf gaat, maar ook andere kosten die je maakt zorgen ervoor dat het niet is wat je onderaan de streep over houdt.
rien10 schreef:naranja1 schreef:Denk er wel om dat van die 250 nog btw af gaat en dat je dit ook moet mee rekenen volgende maand met je inkomsten belasting. Dus dat je het niet overhoud maar dit je omzet is (dus geen winst)
Een ondernemer bied altijd zijn prijs aan ex btw. Dus die gaat er niet af.
Wellicht heeft de vraagsteller zo vreselijk veel kosten… wij kunnen precies 0 inzicht hebben in haar IB.
Volgende maand inkomstenbelasting????