Dungen schreef:En Kwanyin dat is ook verhaal op zich, denk dat heel veel mensen in een soortgelijke situatie zitten en van hot naar her slingeren..
Ja, ik ken er ook heel veel. Niet omdat ze geen kwaliteiten hebben, maar omdat niemand ze een kans wil geven of niemand nog vast wil geven. De regels rond vast zijn hier verstrengd, en als je werk hebt dat iedere pas van school afgestudeerde kan doen, waarom dan niet gewoon met tijdelijke contracten werken. Ik heb de pech om in volle crisis te zijn afgestudeerd. De jaren voor ons heeft bijna iedereen nu vast werk in de sector. Van mijn klas zijn de meeste nu ergens ook in de administratie of winkel terecht gekomen. Balen dat je zo lang gestudeerd hebt, zoveel geld hebt vooral tijd hebt ingestoken om uiteindelijk op een werk terecht te komen wat je zo bij het verlaten van het middelbaar had kunnen hebben, maar that's life.
haike schreef:Spannend Dungen!
Ik geef het op voor vandaag, 2 uur aan het zoeken geweest en 0 vacatures gevonden waarop wil solliciteren, en toch niet extreem kieskeurig... Zo van 1 tot 8 toch aan het rijden en lesgeven dus eventjes achter die pc vandaan en boodschappen doen vast
Herkenbaar en zeer frustrerend

Ik solliciteerde ook vaak met de instelling "maakt niet uit wat, als ik maar werk heb!"
Superleuke job...kijk je verder blijkt hij parttime. Ja heel leuk, maar daar krijg ik gewoon mijn rekeningen niet mee betaald.
Gevraagd: minimum vijf jaar ervaring. Toch op reageren zegt iedereen dan, en dat doe je. Maar eigenlijk is het nutteloos, want gemiddeld krijgen ze over de 200 solicitatiebrieven en daar zit er altijd wel een handvol of meer bij die wel aan de omschrijving voldoet.
Gevraagd: job in de administratie,..maar je moet wel minstens een bachelor elektro-mechanica, bouw of grondige kennis van automontage hebben. Ook niet voor mij weggelegd.
Gevraagd: administratie met boekhoudkundige kennis. Jeej, dat heb ik gedaan! Wat blijkt? Die boekhoudkundige kennis wil zeggen de boekhouding van A-Z volledig verantwoordelijk voor zijn en minstens vijf jaar ervaring, minimum een bachelor kunnen voorleggen. Ja nee, dat heb ik ook weer niet.
Gevraagd: goede kennis Frans. Mijn Frans is zeker niet slecht, maar dan bel je en ze verwachten dat je zowat als een moedertaal alles perfect en snel spreekt en ook nog eens heel hun vakjargon reeds kent. Zover reikt hij ook weer niet.
En uiteindelijk als ik het allemaal schrapte bleven er bitterweinig kanshebbers over, waarbij er ook nog eens een deel waren waarvoor je belde "oh maar, die is al ingevuld, dat moeten we nog van de site halen"