Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Winged schreef:Ik heb hier vanochtend mijn bestandsmappen eens opgeschoond. Is dat tenminste klaar
Dungen schreef:Hoe kiezen jullie trouwens de kleding uit voor een gesprek? (dan heb ik het meer over kantoorbanen)
Ik heb idee dat het een heel klein maar wel formeel bedrijf is dus daar wil ik mijn kleding een beetje op aanpassen maar hoe?
Sure_lee schreef:Ik had het over een mantelpakje. En zoiets bedoel ik inderdaad. Je had het over een formeel bedrijf en een kantoorbaan. Dan zou ik persoonlijk voor een mantelpakje gaan.
Maar als je dat niet hebt dan is een nette broek met blouse en jasje ook prima.
Ik ga liever voor "over dressed" dan "under dressed". Maar dat is persoonlijk. Het belangrijkte is denk ik dat je iets aantrekt waar je je prettig in voelt!
vuurneon schreef:Gewoon naar een potentiële werkgevers toe stappen en met een hoge pief in gesprek gaan over mogelijkhedenmoet je wel voor jezelf helder hebben wat je ambities zijn
Dus letterlijk jezelf verkopen en ze waarderen het enorm dat je je dat durft.
Dungen schreef:2 afwijzingen vandaag.. 1 van de baan waarop ik het echt had voorzien..
purny schreef:Weer een afwijzing binnen. De reden is dat de vacature reeds is vervuld maar hij staat nog wel op de site. Ach zij lopen geld mis denk ik maar zo.
Dungen schreef:Hoe kiezen jullie trouwens de kleding uit voor een gesprek? (dan heb ik het meer over kantoorbanen)
Ik heb idee dat het een heel klein maar wel formeel bedrijf is dus daar wil ik mijn kleding een beetje op aanpassen maar hoe?
fargo schreef:Sure_lee schreef:Ik had het over een mantelpakje. En zoiets bedoel ik inderdaad. Je had het over een formeel bedrijf en een kantoorbaan. Dan zou ik persoonlijk voor een mantelpakje gaan.
Maar als je dat niet hebt dan is een nette broek met blouse en jasje ook prima.
Ik ga liever voor "over dressed" dan "under dressed". Maar dat is persoonlijk. Het belangrijkte is denk ik dat je iets aantrekt waar je je prettig in voelt!
Een "mantelpakje" is toch echt van oudsher een rok en een bijbehorend jasje qua definitiemaar dat maakt niet uit.
https://www.google.nl/search?q=mantelpa ... d=0CCsQsAQ