Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:13

*trekt positieve bui open. Nieuwe week nieuwe kansen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:15

Eens *\o/*

En gezien het toch prutweer is vanavond lekker voor de kachel brieven schrijven. :))

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:34

Ik heb hier vanochtend mijn bestandsmappen eens opgeschoond. Is dat tenminste klaar :P

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:52

Winged schreef:
Ik heb hier vanochtend mijn bestandsmappen eens opgeschoond. Is dat tenminste klaar :P

Hahaha, dat heb ik op een gegeven moment ook gedaan :)). Ook omdat m'n nieuwe leidinggevende overal in neust.

Hier aan het wachten op een terugkoppeling na een tweede gesprek. Zit al het hele weekend in spanning. :Y)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:55

Ik ben net gebeld, volgende week heb ik een gesprek. Super onverwacht! Was al een hele tijd terug dat ik die sollicitatie had gedaan. :):) Dus ik stuiter even rond achter m'n computer haha.

Zal zo even bij lezen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 12:46

Fijn. Hier nog niks.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:33

Winged schreef:
Eens *\o/*

En gezien het toch prutweer is vanavond lekker voor de kachel brieven schrijven. :))

*\o/* *\o/* *\o/* doet mee

Heb morgen gesprek *\%/* super leuke branche, bedrijf en functie dus wat mij betreft :o :P

Had net een uitzendbureau en die zette zichzelf toch voor banketstaaf _O- worden ze steeds beter in van die uzb's :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:51

Succes iedereen met de gesprekken :)

Vanavond prutweer? Volgens het weerbericht net verwachten ze geen regen vandaag? Maargoed is geen reden om niet te solliciteren haha.

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:55

Mag ik mij ook melden?

Ik ben op zoek naar een leuke baan nadat ik sinds vorige week klaar ben met mijn studie.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:55

Mwah valt nu weer mee hier, het was hier zo ontzettend grauw... De zon heeft ons inmiddels weer gevonden. Dan gooi ik het gewoon op sport-rustdag :+

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:17

Hoe kiezen jullie trouwens de kleding uit voor een gesprek? (dan heb ik het meer over kantoorbanen)
Ik heb idee dat het een heel klein maar wel formeel bedrijf is dus daar wil ik mijn kleding een beetje op aanpassen maar hoe? :')

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:54

Tja, ik ben toch altijd wel een voorstander van een mantelpakje. Zeker voor een kantoorbaan.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:12

Nou, ik heb al jaren een kantoorbaan, maar ben toch niet in een mantelpakje te zien ook niet bij sollicitaties..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:13

Ik vanavond pas laat thuis van werk en rijden dus alleen even kijken welke vacatures bij zijn gekomen dan morgen wss weer tijd te schrijven evt.

Dungen succes vast!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:14

Dungen schreef:
Hoe kiezen jullie trouwens de kleding uit voor een gesprek? (dan heb ik het meer over kantoorbanen)
Ik heb idee dat het een heel klein maar wel formeel bedrijf is dus daar wil ik mijn kleding een beetje op aanpassen maar hoe? :')

Ik zou kiezen voor vlot maar netjes, dus als je een broek aan zou doen, dan een mooi jasje er op of een mooie blouse. Ligt toch ook helemaal aan wat voor type je zelf bent..

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:22

Dankje haike!
Fargo een mantelpakje? Zoiets als ze altijd aan hebben bij de bank? Zoiets heb ik niet :=

Ik heb nu een bordeaux rood strakke broek, grijze blouse en zwart colbert en natuurlijk pumps :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:23

Dat was ook juist niet mijn suggestie dat mantelpakje, nette broek met zwart colbert lijkt me prima..

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:23

:o lezen is ook een kunst blijkt maar weer :') _O-

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:26

Dungen schreef:
:o lezen is ook een kunst blijkt maar weer :') _O-

Voor begrijpend lezen scoor je vandaag een minnetje ;-)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:27

Ik had het over een mantelpakje :o . En zoiets bedoel ik inderdaad. Je had het over een formeel bedrijf en een kantoorbaan. Dan zou ik persoonlijk voor een mantelpakje gaan.
Maar als je dat niet hebt dan is een nette broek met blouse en jasje ook prima.
Ik ga liever voor "over dressed" dan "under dressed". Maar dat is persoonlijk. Het belangrijkte is denk ik dat je iets aantrekt waar je je prettig in voelt!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:27

Hier ook altijd een nette broek, colbert en blouse. Solliciteer toch op HBO-functies en dan liever overdressed :+

Zo mijn kont heeft ook weer wat veren, van de blog waar ik obstakelruns review, maar toch altijd even fijn :)

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:35

Bij sollicitaties gaat mijn voorkeur uit naar een pantalon met bloes en jasje :j zoals hier vaker is gezegd, beter overdressed dan underdressed. Een net jurkje vind ik voor een vrouw ook passen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:37

Sure_lee schreef:
Ik had het over een mantelpakje :o . En zoiets bedoel ik inderdaad. Je had het over een formeel bedrijf en een kantoorbaan. Dan zou ik persoonlijk voor een mantelpakje gaan.
Ik ga liever voor "over dressed" dan "under dressed". Maar dat is persoonlijk. Het belangrijkte is denk ik dat je iets aantrekt waar je je prettig in voelt!

Een "mantelpakje" is toch echt van oudsher een rok en een bijbehorend jasje qua definitie ;-) maar dat maakt niet uit.

https://www.google.nl/search?q=mantelpa ... d=0CCsQsAQ
Laatst bijgewerkt door fargo op 10-11-14 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:38

vuurneon schreef:
Gewoon naar een potentiële werkgevers toe stappen en met een hoge pief in gesprek gaan over mogelijkheden :) moet je wel voor jezelf helder hebben wat je ambities zijn :j Dus letterlijk jezelf verkopen en ze waarderen het enorm dat je je dat durft.

Gedaan haha, meteen in de praktijk gebracht donderdags. Moet even m'n spul opsturen, ze hadden niemand nodig maar toch. Alleen, gaat m'n computer donderdag niet kapot? -O-

Dungen schreef:
|( 2 afwijzingen vandaag.. 1 van de baan waarop ik het echt had voorzien..

:(:) verdorie

Wat betreft het solliciteren qua tijd naast fulltime werken, apps. Serieus, ik heb Monsterboard en Indeed op m'n telefoon staan. Ik zoek in m'n pauze en ieder vrij moment. Elke vacature mail ik mezelf, dan hoef ik alleen m'n brief nog aan te passen. Scheelt me een berg.

purny schreef:
Weer een afwijzing binnen. De reden is dat de vacature reeds is vervuld maar hij staat nog wel op de site. Ach zij lopen geld mis denk ik maar zo.

Zo irritant, als ie er nog wel op staat :\

Dungen schreef:

Ik doe casual-business combi's haha. Colbertje, net shirtje en een nette spijkerbroek/pantalon met hakken :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:47

fargo schreef:
Sure_lee schreef:

Een "mantelpakje" is toch echt van oudsher een rok en een bijbehorend jasje qua definitie ;-) maar dat maakt niet uit.

https://www.google.nl/search?q=mantelpa ... d=0CCsQsAQ

Oke je hebt gelijk. Mijn beeld van mantelpakje was een jasje met bijbehorende broek of rok.
Zoals ik het nu lees is een mantelpakje met blazer en rok.
Dus tja hoe noem je het dan? :+