sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:14

Kreeg net een telefoontje. Vork
Oude baas was op zoek naar een nieuwe medewerkster en via via krijg ik dit te horen en dat ik moet solliciteren.
Jippie, dit vind ik erg leuk. Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:14

Kijk, dat klinkt goed kaatje!

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:21

O gaaf zeg kaatje!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:24

Jep.
De mail is net mijn box uit. Doei!
Wist ook meteen wat ik zou gaan schrijven.
Oh, dit voelt goed.......
Nou moet er echt wel 1 van mijn sollicitaties van deze week wel iets opleveren. Bloos

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:09

Pff.. ik vind solliciteren best leuk hoor, maar het is altijd zo'n gedoe: schoenen poetsen, broek netjes in de vouw strijken, inlezen... Ik moet morgen om 9 uur, duimen jullie voor me?
Superlotje, wil best een blik op je brief werpen hoor, kom maar door!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:37

Soda, doe je best morgen.
Ik ga zeer zeker voor je duimen, de rest hier ook wel hoor. Vork

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 08:57

Over 5 minuutjes heeft Soda gesprek, ik ben hard aan het duimen... Nagelbijten / Gniffelen

Ik zet mijn brief wel hier neer, ik heb alleen namen en data verwijderd.
Ik ben benieuwd naar jullie feedback.

Op ..... verwacht ik mijn diploma hbo verpleegkunde te behalen, waarna ik graag als verpleegkundige zou willen blijven werken op de verpleegafdeling cardiologie in het .... ziekenhuis.

In de 6 maanden dat ik nu op de afdeling werk en leer heb ik ontdekt dat ik het prettig vind om zorg te verlenen aan cardiologische patiënten. Doordat je te maken hebt met zowel acute als chronische gezondheidsproblemen en pre- en postoperatieve zorg ervaar ik het werken als erg afwisselend.

Ik ben in staat om rustig en adequaat te reageren op situaties die zich voor doen op de verpleegafdeling. Ik kan goed luisteren naar de patiënt en ik kan me goed inleven in wat er in hem of haar omgaat.
Ik ben bereid om mij verder te ontwikkelen door middel van cursussen en scholingen. Ook wil ik anticiperen in werkgroepen om de zorg voor de patiënt op de afdeling verder te verbeteren. Ik kan zodoende een positieve bijdrage leveren binnen het team.

Ik hoop spoedig een reactie te ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:33

Yeah ik heb net telefoon gehad van het selectiekantoor dat ze me gingen voorstellen aan een bedrijf, assistent van de HR manager was de functie. Zou dat leuk zijn? :p
Ik vrees dat het TE administratief gaat zijn, maar ik moet ergens beginnen Boos!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:35

Ja, ik ben weer klaar. Ze vonden mijn stuk erg goed, werd er haast verlegen van... Bloos Ik hoor vandaag wat, ben zo benieuwd!
Superlotje, ik vind het een goedlopende, prettig lezende brief en zeker niet afgezaagd. Paar puntjes:
- zes schrijf je voluit, dus niet 6.
-waarom wil je zo graag in dit ziekenhuis werken? Wat maakt niet alleen de afdeling maar ook het bedrijf zo passend bij jou?
- misschien kun je wat specifieker zeggen wat voor soort cursussen en scholing je zou willen volgen?
- ik denk dat je bedoelt dat je wilt participeren in werkgroepen?
- de laatste zin zou wat dwingend kunnen overkomen. Zoiets: "Ik hoop dat mijn brief aanleiding biedt tot een vervolg in de vorm van een gesprek" of zoiets: "Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u graag naar mijn Curriculum Vitae. Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie." zou ook kunnen.

Allemaal kleine puntjes te overweging hoor! Succes!

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:48

Spannend Soda!

Ik heb om 2 uur mn 2de gesprek.. ben ook erg benieuwd!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:53

Ik ga voor je duimen! Laten we hopen dat we allebei een baan krijgen vandaag Haha!

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:58

Ja dat zou wat zijn he? Haha! Hoelang ben jij al op zoek naar een nieuwe baan?

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:03

Strikt genomen anderhalf jaar, sinds ik afgestudeerd ben. Maar ben sinds die tijd wel steeds aan het werk geweest (met een pauze van drie maand ivm drie tijdelijke contracten). Sinds september weet ik echt wat ik wil en loopt het allemaal wat serieuzer. Ik heb sindsdien acht brieven geschreven (zoveel vacatures zijn er niet) en vijf gesprekken gehad (waarvan ik telkens net tweede werd). Maar er zit niet ontzettend veel druk achter omdat ik wel gewoon werk en inkomsten heb. En jij?

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:07

Ik ben nu sinds 3,5 week terug uit Parijs, gewerkt bij Disneyland.. heel kort want beviel me niet echt daar. En daarvoor altijd in de Detailhandel gewerkt, Sportwinkel en kledingwinkel. Ben nu sinds 3 weken aan het solliciteren, heb al zo'n 30/40 brieven/emails verstuurd en maar van 1 bedrijf wat gehoord, en dat is dus die waar ik vanmiddag voor 2de gesprek kom Lachen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:09

Waarom beviel het niet in Disney suusjwah?

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:40

Nou we hadden eerst 2 weken franse curcus. Dat ging alleen over de grammatica. Direct daarna kregen we cursussen van 9 tot 5 over verschillende onderwerpen, zoals omgaan met kinderen, chemische stoffen, wat de toen als er brand is enz. Die dagen werden natuurlijk helemaal in het frans gegeven en dat was gewoon niet te volgen. Dat is alsof je een fransman hier hebt en na 2 weken grammatica moet ie opeens alles verstaan.. beetje apart. Maargoed, daarbij waren ze ook nog eens niet vriendelijk die leraren, engels praten kunnen ze ook niet. Nou toen begon ik met werken, in de wild west show. Die show is geweldig maar dat werk.. Ziek Niets voor mij! Serveren met ik-weet-niet-hoe-grote-dienbladen met keiveel borden erop en dan nog trappen lopen naar boven naar de keuken. Er kwam zoveel stress bij kijken want je moet alles op tijd doen. Als Buffalo Bill binnenkomt rijden dan moet je beginnen met dit, als de indianen weg zijn moet je beginnen met dat blblabla. Het is gewoon niets voor mij. Ik zou hier in Nederland dan ook nooit in een restaurant gaan werken hihi!

M'n collega's daar waren wel erg vriendelijk, probeerde dan ook een beetje engels enzo en daar werken en superveel jongens Bloos En je hebt schijnbaar meteen al een dik pluspunt voor de fransen als je verteld dat je uit Nederland komt haha Haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:49

ben er 19 en 20 december geweest en er waren zeker veel jongens aan het werk, nog leuke ook

maar het personeel spreek heel erg gebrekkig engels
daar zouden ze op moeten hameren, op het engels, niet op het frans

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:13

Ja inderdaad. De helft van de gasten die er komen zijn buitenlands dus MOETEN ze gewoon engels spreken, en dat kunnen ze niet!

MAAR MAAR MAAR

Ik ben aangenomen!!!! ECHT SUPERVET!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:28

gefeliciteerd

ik was er in december en heb me er echt aan lopen ergeren hoe slecht engels de mensen in de winkels enzo spreken, je kan niet eens wat aan ze vragen, dan moet er weer een collega bij komen, die spreekt ook geen engels

bah! zorg dan dat je personeel engels kan en niet op het frans hameren
vond de lichtjes parade trouwens wel helemaal te gek

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:06

Ik heb nog niets gehoord...

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:44

Oeh dat is nog even afwachten Soda! Zou je sowieso vandaag iets horen?

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:47

Gefeliciteerd trouwens! De helft van ons voornemen is al uitgekomen Haha! Ze zeiden dat ik hoogstwaarschijnlijk vandaag iets te horen kreeg, dus tja...

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:22

Gefeliciteerd Suusjwah!! OK dan!

Superlotje, ik zou je brief ook wat meer inleiden, nu val je een beetje met de deur in huis. En idd wat Soda ook al zegt, waarom wil je daar werken en waarom ben je geschikt?

Spannend Soda, ik hoop voor je op positief nieuws!!

Ik mag volgende week donderdag weer op gesprek Lachen Hopelijk gaat het dit keer wat worden!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:51

Zo, het was een vruchtbare dag in het sollicitatietopic: ik werd net gebeld en ik heb de baan! Ik ben zo blij dat het nu eindelijk gelukt is. Ik ben de komende vijf jaar onder de pannen en daarna mag ik mezelf doctor noemen! Go jij! Go jij!

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:13

WHOEHOE SODA HAHA! GEFELICITEERD!

Hebben we allebei een nieuwe baan!! SUPERRR Go jij! Go jij!