Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
. 
heb geen opleiding gedaan doen wel het werk

Shaar schreef:Iemand die denkt dat operatieassistenten alleen maar 'aangeven' kan ik echt nooit uitleggen dat het zoveel meer is. Het klinkt op deze manier ontzettend simpel, maar ik loop elke dag in de praktijk weer op mijn tenen omdat ik het écht niet makkelijk vind.
De kunst is juist dat jij het verloop van operaties (zowel aan tafel en als omloop) volledig gaat begrijpen, zodat dat jij geen opdrachten hóeft te krijgen, maar zelf al weet wat er allemaal nodig is of moet gebeuren. Je bent een team waarin alles goed moet functioneren, en als er 1 schakel niet goed meekomt loopt het ook totaal niet.
Kleine operaties zul je niet uit gaan voeren aangezien de artsen bevoegd zijn en dus verantwoordelijk zijn, maar hey, je staat er met je neus bovenop!Dingen als hechten ga je trouwens wel doen.
.
Succes met je keuze!
Ik typ alles lekker mee zodat ik veel meer informatie kan noteren, en uiteindelijk print ik alle stof van alle lessen uit en kan ik gaan leren
eknein schreef:Sorry ik wil je niet beledigen hoor!! Het lijkt me een super mooi beroep. Ik snap dat het teamwork is ect. Maar nu weet ik ook dat het niks voor mij is. Ik wil dingen zelf doen, niet kijken hoe iemand iets doet.
Ik denk dat ik dan toch maar HBO-V P ga halen en dan door naar geneeskunde.
Dank jullie wel voor de uitleg.
o0eefje0o schreef:kei leuk topicheb geen opleiding gedaan doen wel het werk
.[/quote]Itsmy1987 schreef:o0eefje0o schreef:ik werk voor prive kliniek en doe samen met onze chirurg alle operaties!
heel soms is er Operatie assistente uit het ziekenhuis bij maar meestal doen ik de dokter en nog iemand alle ingrepen samen!
Doen ze in een prive kliniek alle operaties?
En dat zonder opleiding?

91laura schreef:Hallo iedereen!
Ik meld me ook, ik wil graag aan deze opleiding gaan beginnen in september. Nu moet ik mijn sollicitatiebrieven gaan maken. Heeft iemand misschien een idee ervoor dat ze me zeker uitnodigen? Ik ben namelijk zo bang dat ik wordt afgewezen...
Hoeveel ziekenhuizen hebben jullie aangescheven? En bij hoeveel gingen jullie op gesprek?
Dank jullie wel alvast!