afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:06

Misschien dat iemand mij hier kan helpen met statistiek/statistische toetsen? Had ene paar tests uitgevoerd maar dat blijken de verkeerde te zijn, en nu heb ik er een paar in mijn hoofd waarvan ik mezelf afvraag of deze wel kunnen worden gebruikt.. (chi kwadraat toets)
:*

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:08

Woehoeee lekker bezig iedereen *\o/*

Stukken liggen hier alweer maand bij docent voor feedback, ze beloofde vorige week dat ik deze week dan toch echt feedback zou krijgen. Dus hoop dat ze zich daaraan houdt >;)

Ben nu verschillenanalyse aan het afmaken en dan rapport schrijven en hopelijk de feedback verwerken. Ben alleen bang dat ze het hele onderzoek niets vindt en dat ik alles aan moet ga passen, terwijl opdrachtgever wel vet enthousiast is...
Einddatum kom eraan, stress begint toe te nemen -:)

@Celien Sorry, daar kan ik je niet mee helpen ;)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:12

@Celien, dat zegt mij helemaal niks :D

@Dide, wat irritant dat het zolang duurt voor je feedback krijgt! Ben blij met mijn docent die binnen 3 werkdagen feedback heeft gegeven.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:42

@Laurahh Dat is ook echt het super frustrerende eraan, gezien ik van een heleboel mensen hoor dat zij binnen zo'n tijdsbestek feedback krijgen :x Zat in mijn mail te kijken wanneer ik om feedback gevraagd heb; 22 april....

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:00

Pff dat vind ik echt schandalig.. Wel al meerdere keren achteraan gemaild?

Vanuit school zijn onze docenten trouwens ook verplicht om binnen 7 werkdagen feedback te geven.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:27

Dideh! Jeetje, dat duurt wel heel lang zeg! Hier hebben ze vaak binnen 3 dagen wel feedback, en dan overleggen we ook nog in persoon...

Celien: heb je iets aan deze afbeelding? Deze gebruiken wij om toetsen te bepalen:
Afbeelding

Chi-kwadraat toets kun je dus toepassen wanneer je meer dan twee onafhankelijke groepen hebt die nominaal of ordinaal geschaald zijn én je afhankelijke variabele nominaal geschaald is en uit twee waarden bestaat.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:44

Mwah dat zit dan wel goed gok ik. thanks!
Nu Cramer's V erachteraan gooien.. en kijken of t voldoende is. Thanks!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:29

Laurahh schreef:
Pff dat vind ik echt schandalig.. Wel al meerdere keren achteraan gemaild?

Vanuit school zijn onze docenten trouwens ook verplicht om binnen 7 werkdagen feedback te geven.

Hadden ze die regeling bij ons maar -O-

Kreeg zojuist antwoord op mijn vraag wanneer ik deze week dan feedback zou krijgen (gezien ik beetje teleurgesteld was dat er vanochtend nog niets was, vanwege het feit dat ze vorige week dinsdag zei: volgende week). Het antwoord luidde: vrijdag.

Heb dr een mail uitgeknald naar de praktijkcoördinator wat ik hiermee moet en dat ik inmiddels vrij moedeloos ben.... :x Motivatie is zo ook echt in een klap helemaal weg |o
Wil toch wel de 27e de boel in kunnen leveren en heb nu dus nog geen enkele keer feedback gehad |(

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 07:21

Ik moet het as dinsdag inleveren deze week laatste aanpassingen en taaldingetjes etc.en reflectie schrijven en dan zit het er voor mij weer op! 31 mei moet de uitslag van het rapport binnen zijn!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:16

Spannend Laura! Succes! :D

Dide, goed dat je er werk van maakt! Zo'n lakse begeleider is schandalig..

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:48

Ik had 3 weken radiostilte van mijn begeleider. Op zich loopt alles voorspoedig, dus heb er ook geen haast mee en zit nog ruim in mn tijd qua planning. Maar het is wel vervelend als je zo lang moet wachten op feedback.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:02

Druk bezig met de laatste dingetjes herschrijven. Ik blijf maar bezig... komt steeds wel wat nieuws op mn pad... maar ondertussen maak ik me ook druk om het printen. Ik vind dubbelzijdig misschien zelfs wel mooier als losse bladzijdes. Maar zit nog een beetje te rotzooien met witpaginas enzo. Hoe gaan jullie dat doen?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:04

Ik ga het dubbelzijdig doen.
Soms een witpagina ertussen zodat ieder nieuw hoofdstuk aan rechterzijde (oneven) bladzijde begint. Denk er dan ook aan dat je paginanummering goed staat, dus bijvoorbeeld aan de buitenkant.
Ga het vervolgens laten drukken en inbinden bij een professioneel bedrijf.

Ik heb nog 8 werkdagen voor het naar de drukker moet en daarvoor wil de docent het nog een keer door kijken. Maar ik moet het ontwerprapport nog aanpassen en dan pas het afstudeerverslag aanpassen. Er begint nu tijdsdruk op te komen :D Helaas heeft school een datum geprikt voor de presentatie/verdediging, waarop mijn bedrijfsbegeleider niet kan.. Hopelijk kan dit nog aangepast worden

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:22

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 07:25, in het totaal 1 keer bewerkt

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:18

Buren hebben een printservice hier, dus ik laat het mooi daar printen en inbinden :)
In mijn plan van aanpak staat 27e (volgende week vrijdag) als deadline voor inleveren, maar ik heb dus nog steeds niet gehoord en zou vandaag dus feedback krijgen -O- Mail naar praktijkcoördinator wordt ook genegeerd, want hij heeft wel gewoon een mail van een vriendin van mij beantwoord... :?

I'm running out of options, ben nu dus het eindrapport aan het schrijven terwijl ik niet eens weet of hetgene wat ik nu in dat rapport überhaupt goed genoeg is om als afstudeeronderzoek te dienen |o
Ben een beetje moedeloos momenteel... :\

Gelukkig dat het bij jullie over het algemeen wel gewoon op rolletjes verloopt :j

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:19

Dide, kan je niet bellen naar school en eisen dat je iemand spreekt die daar over gaat? Bellen gaat meestal toch sneller :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:49

Het is officieel nog vrijdag (ze zou het vandaag sturen), dus ik wacht nog heel even tot de dag voorbij is. En als ik morgen nog niets in mijn inbox heb ga ik kijken of ik inderdaad ergens een klacht in kan dienen. Begeleider hoort je te helpen, ze heeft me tot nu toe alleen nog maar tegengewerkt :x

marie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:16

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:18

marie1992 schreef:
Beste Bokkers,

Zouden jullie mij willen helpen door deze enquête in te vullen? Deze enquête is bedoeld voor 4/5 havo en 5/6 vwo studenten.

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=280333

Alvast heel erg bedankt voor het invullen!

Groetjes

Marie-Catrien

Is dit topic dan wel helemaal de juiste? Hier zitten volgens mij alleen afstudeerders op HBO/WO niveau...

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:46

@Dide, heb je al iets gehoord van school of van je begeleider?

Hebben jullie trouwens wel eens gehad dat je de feedback van de docent kan verwerken? De docent vraagt via welk model ik de website geanalyseerd heb, maar ik heb dat gewoon niet gedaan.. Loop er al de hele dag op vast..

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:23

Zoo vanmiddag het rapport laten drukken en ingebonden. Vanavond nog even knallen aan mijn reflectie en morgen inleveren!

Ik hoop vooral dat het aantal taalfouten in mijn bijlagen meevalt. Dat heb ik toch iets te weinig en te snel doorgelezen haha.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:04

Definitief ingeleverd! Duimen draaien

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:45

Spannend Laura!

Ik heb even een praktische vraag.
Hoofdstukken wil ik op de rechterpagina laten beginnen. Nu heb ik enkele keren een blanco pagina op de linkerpagina. Moet deze pagina doornummeren? Of loopt de nummering door op de getypte pagina's.
VB: blz 1, 2 en 3, nr 4 is blanco maar dan wordt de volgende getypte pagina nummer 4. de blanco wordt dan overgeslagen als t ware.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:23

Ik.heb dat gewoon doorgenummerd.. wist ook niet wat de regels waren, maar had geen zin om dat te gaan fixen haha.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:34

Spannend Laura, heb je er een beetje vertrouwen in?

Ik heb gister nog veel commentaar gekregen van mijn docente. Dat ga ik nu allemaal verwerken. Ik hoop het vandaag nog eens goed door te kunnen lezen en donderdag de laatste hand eraan te leggen. Dan heeft mijn begeleider nog tijd om het voor vrijdag te lezen. Dan in het weekend de puntjes op de I en maandag inleveren!