Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:44

Goed bezig britt! En dat verkouden zijn klinkt bekend, op school loopt iedereen te hoesten :(
Desiree, altijd handig iemand met extra boeken, haha :D

Goed dat een groot deel van jullie planningen maken! Ik heb daar echt moeite mee haha. Nouja, het maken van een planning gaat wel maar het eraan houden is meestal het probleem :+. Meestal werk ik met to-do lijstjes per dag.
Dit weekend heb ik echt bijna niks nuttigs gedaan, maar nu lukt het opeens weer om goed te werken :) Ik heb voor morgen mn scheikunde en natuurkunde al af, nu nog bio en de planning van het profielwerkstuk inleveren. Als het lukt ook nog wat werken aan mn brief Duits voor donderdag

Anoniem

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:52

Ik heb inmiddels boeken en een agenda, alleen ben ik vandaag ziek, dus vandaag alweer een paar lessen gemist :(
Maar ik heb al t een en ander gedaan, dus komt goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:16

Anne, ik maak ook indd een to-do list per dag! Soms ook wel per week, dat hangt er een beetje vanaf. :P Heb ook een, denk ik, wel handige app op mijn (nieuwe) telefoon maar die moet ik nog even uittesten haha. Even goed bekijken. xD

Vervelend Joolien!!

Gelukkig heb ik voor morgen alles al gedaan, dus ik ga straks even bekijken wat ik moet doen. Planning voor nu is dit:
17:30 - 18:15 hardlopen
18:15 - 19:00 Eten
19:00 - 20:30 Huiswerk maken (Engels, evt. M&O vooruitwerken/samenvatten, wiskunde)
20:30 - 22:30 (denk ik? :') ) Tv kijken en dan slapen. :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:21

Ik voel me sinds vandaag weer een stuk beter, eindelijk! Mijn opdracht voor de deadline van vandaag heb ik al ingeleverd, dus dat scheelt me weer werk :) Nu maar even wat eten en daarna verder met programmeren leren. En even mijn agenda bijwerken, daar staan nog niet alle deadlines in :+

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:03

Ik ben erg slecht met namen, ik doe m'n best, maar sorry als dat niet helemaal goed gaat :o

Britt (?) was druk met voorbereidingen, dat vind ik vaak het leukste aan een nieuwe periode.

Welke boeken moet je lezen voor Nederlands Carpediem?

Planningen, ik herken vooral het teveel plannen. Maar op de 1 of andere manier plan ik het dan wel weer zo dat ik mezelf kan motiveren het ook allemaal te doen en krijg ik het op de 1 of andere manier toch af.

Karlli, gefeliciteerd met je 7,8 voor je her!

Wat leuk dat je een tweede studie wil gaan doen Britt, als je het kan, waarom dan ook niet toch? :) Leuk!

Welke app heb je Desirée?

Vorige week zei ik nog dat ik een fijn rooster had (do: half 9 tot half 1 en vrij: half 11 tot half 3), maar diezelfde dag is hij nog veranderd in: donderdag van 9 tot 5 en vrijdag van half 9 tot half 12. Opzich ook best te doen aangezien ik geen tussenuren heb of iets. En de enige les die ik vrijdag heb is sport en beweging, dus een goed begin van m'n weekend :)

Wel vind ik het enorm lastig. Vorige week had ik alleen donderdag les en dus 6 dagen weekend. Maar inmiddels heb ik vrijdag t/m gisteren rustig aan gedaan waardoor mijn planning als volgt is:
- H1 t/m H4 ontwikkelingspsychologie samenvatten
- H5 t/m H7 ontwikkelingspsychologie lezen
- Vraag 1 t/m 4 maken ontwikkelingspsychologie
- Begin maken aan stagewerkplan
- Het huishouden van boven tot onder, van links naar rechts helemaal doen

Dus ik ga maar eens gebruik maken van de ban-functie en aan de slag.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 11:10

Hoi allemaal, iedereen weer stevig aan het werken voor school zo te lezen :)
Ik kom ook weer even binnen springen. Ik sta helemaal stijf van de stress want ik krijg vanavond mijn resultaten van de herexamens. Moet sowieso al twee vakken meenemen die ik niet heb meegedaan omdat ze te kort op elkaar lagen, maar vrees toch dat ik twee (of wie weet meer) onvoldoendes ga hebben. Ik ga van het ergste scenario uit zodat ik niet weer teleurgesteld kan zijn.
Heb wel voor mezelf gezegd dat als ik meer dan 4 vakken mee moet nemen ik mijn jaar ga overdoen.. Heb voor maandag alvast me ingeschreven voor een afspraak bij een studiebegeleider, uitgaande van het ergste :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:27

Ik moet voor Nederlands 10 boeken lezen voor mijn mondeling na de kerstvakantie. We zouden hier vorig jaar al mee begonnen moeten zijn, maar mijn docent van vorig jaar heeft er geen aandacht aan besteed, dus het is vrij veel. We moeten een boek lezen uit de periode van 1880-1916, een uit de periode van 1920-1940, een uit de periode van 1945-1970 en dan een uit de periode van 1970-2000. Daarnaast drie boeken van dezelfde (literaire) schrijver, een boek uit 2014/2015 en daarnaast twee boeken van schrijvers van een opgestelde lijst. Genoeg te doen dus..

Succes net je planning Carrera! Welke opleiding doe je als ik vragen mag?

Spannend Snollygoster! Hopelijk vallen de resultaten erg mee.

Voor de rest van de week heb ik niet veel te doen, heb aardig vooruit gewerkt. Voor vandaag staat dit op de planning (ik plan sport/de pony's ook in):

- Wandelen met Guus
- Zoë aan de lange lijnen
- Kickboksen bij mijn vriend
- Nederlands lezen tot IV
- Nieuw huiswerk inplannen

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:55

Wat een orginele manier om zo literatuur te lezen, had er nog nooit van gehoord Carpediem. Succes! :)

Ik doe de opleiding sociaal pedagogische hulpverlening (sph), inmiddels alweer tweedejaars.

Ik had verwacht een dagtaak te hebben aan m'n lijstje, maar niets bleek minder waar. Inmiddels ben ik alweer klaar. De stof van ontwikkelingspsychologie was wel vrij lastig, maar gelukkig heel duidelijk en in makkelijke taal uitgelegd, dus ook daar was ik zo doorheen.

Maar wat nu? Nu zit ik voor de zoveelste keer deze week op de bank, ik heb twee vaste dagen dat ik m'n bijrijdpaard doe, alles voor school is af, huishouden is gedaan en daar zit je dan :\

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:29

Ik vind het jammer dat er zo'n druk achter zit, dat maakt het lezen niet leuk, maar een verplichting. Ach, we maken er het beste van. :) Dankjewel!

Ah, zoiets dacht ik al. Dat is ook een van mijn alternatieven als ik niet door de selecties van verloskunde heen kom.

Lekker dat je al klaar bent, maar het verveelde gevoel ken ik.. Ik heb het geluk met eigen pony's dat ik daar altijd heen kan, maar met een bijrijdpaard is dat natuurlijk lastiger. Kun je niet gaan hardlopen? Vast wat vooruit werken voor school?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:32

Ik wil zoveel doen, maar ik ben nog steeds ziek. Heb gisteren wat geprobeerd te doen, maar dat lukte gewoon niet -O-

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:04

Carrera, goed bezig! Maar dat nutteloze gevoel is inderdaad niet echt prettig :(
xCarpediem, bij mij is er vorig jaar wel aandacht besteed aan literatuur, alleen ik was zo lui om er niet zoveel aan te doen :+ Nu heb ik er in de zomervakantie wel een aantal gelezen, maar ik moet er nog 8 :\ Al heb ik niet zo'n systeem, ik mag eigenlijk zelf kiezen wat ik lees. Is het niet lastig om aan die jaartallen vast te zitten? Succes in ieder geval!
Joolien, beterschap!

Ik hoef gelukkig voor morgen niet zoveel te doen, een Nederlands schrijfplan maken voor een beschouwing en scheikunde samenvatten. Alleen die schrijfplannen (en de tekst zelf al helemaal) is zo lastig :(

edit: ohja het is misschien ook wel handig om aan mn literatuurboeken te beginnen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:39

Carrera, geen probleem joh! Ik ben ook niet zo heel goed in namen haha. :P Todoist, moet nog wel even kijken hoe het allemaal werkt... := En succes met je waslijst zeg!

Fijn dat alles zo goed ging Britt!

Snollygoster, pfff wat een stress! Heb je ondertussen al meer nieuws? :) Als je zo veel vakken over moet doen is het jaar over doen misschien inderdaad wel even relaxt. Kan je je lekker op die vakken concentreren en wat je vorig jaar hebt gedaan kan je dan nu weer gebruiken. Hoeveel vakken heb je totaal?

Joolien, beterschap! Wat onwijs vervelend, dat gevoel herkeen ik (helaas).

Carrera, zou je niet kunnen gaan sporten/koken etc? :P

Anne, succes met je schrijfplannen!

Ik heb het voor morgen wel relaxt... Vrij weinig moeilijke dingen te doen eigenlijk. :P Maar ik ben wel nu pas thuis, begin waarschijnlijk ook pas rond 5 dus moet wel doorwerken. :+

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 17:17

Ja resultaten zijn binnen. Snap echt geen fiets meer van het schoolsysteem in Leuven. De vakken die niet goed zijn gegaan ben ik voor geslaagd, en de vakken die net wél heel goed gingen niet. Ben nu voor 5/11 geslaagd en heb bindende voorwaarden gekregen. Ik mag mijn 2e jaar starten, maar weet niet als dit wel een goed plan gaat zijn. Maandag heb ik sowieso een afspraak met een studiebegeleider om te zien wat ik het beste kan doen voor volgend schooljaar.
Op ontwikkelingspsychologie heb ik weer een 8/20 gehaald, dit kan er bij mij écht niet in. De eerste keer toen ik het aflegde had ik er al zo'n goed gevoel bij, bleek ik net net geslaagd, de tweede keer ging het NOG beter dan de eerste keer en nu blijk ik weer niet geslaagd. Hier zit volgens mij iets goed mis. Heb al een mail gestuurd naar de prof om mijn examen te mogen inkijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 17:21

Vervelend Snollygoster! Herken dat gevoel helaas en dat is echt super vervelend...

Kan je niet bijv dit jaar over doen met evt. 1 of 2 vakken van volgend jaar erbij? :=

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 17:29

Neen, zo werkt het niet echt volgens mij. ik denk dat ik ofwel mijn 1ste jaar opnieuw doe met enkel die 6 vakken die ik nu niet gehaald heb, ofwel mijn 2e jaar start mét de 6 van het 1ste en dan enkele vakken van het 2e jaar laat vallen. Denk eerder dat ik voor optie 1 zou gaan als hier de mogelijk toe is. Heb nu een CSE van 42%, als ik voor volgend jaar niet boven de 50% zit mag ik niet meer in diezelfde opleiding verder studeren.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:57

Zo ik heb twee studieboeken van vorig jaar verkocht *\o/* Vandaag de hele dag gewerkt en nu even rustig pauze nemen. Vanavond maar eens wat doen aan de volgende thuisopdracht, daarvan staat de deadline op vrijdag. Morgen een practicum dag, mag dan zelf weten of ik wel of niet naar het AMC ga. Maar tussen 10:00 en 12:00 is er begeleiding, dus dan ga ik maar wel. Vrijdag nog een halve dag werken en dan dit weekend Appelpop :)

Vervelend Snollygoster! Ik zou zelf kiezen om het jaar 'opnieuw' te doen. Hoe komt het dat je niet alles gehaald hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:12

Fijn Britt! :D

Ik heb vandaag echt 0,0 motivatie, ben echt hartstikke moe... :') Dus ik maak nog even twee opdrachten die moeten en dan stop ik er voor vandaag mee en ga ik ontspannen..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:49

Anne, ik vind het inderdaad wel jammer dat je aan jaartallen/eisen verbonden zit. Zeker die oude literaire boeken zijn vervelend om te lezen.

Vervelend Joolien, beterschap!

Vervelend van je resultaten Snollygoster. Ik zou er ook voor kiezen om het jaar over te doen, dan ga je daarna gewoon een stuk zekerder het tweede jaar in.

Goed bezig Britt! Nog even twee dagen aan het werk en dan lekker weekend.

Morgen heb ik maar één les en vrijdag maar twee, dus het valt nog wel mee. Daarna lekker weekend. :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 22:09

Geen idee hoe het kan dat ik het nog steeds niet gehaald heb. Ik heb niet echt het gevoel dat het 'te zwaar' voor me is, ik doe mijn opleiding ook met plezier. Denk eerder dat het systeem oneerlijk is, KULeuven staat er ook wel voor bekend om bij eerstejaars 'weg te selecteren'. Ik zit nu nog aan een jaarcontract vast van mijn kamer, maar ben wel serieus aan het overwegen om in een andere uni te starten, wil niet nog een jaar vergooien.

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:49

Snollygoster, balen :(:) misschien een domme vraag, maar wat bedoel je precies met 'wegselecteren'? Als je studenten op je uni hebt wil je ze toch houden lijkt me? Ik hoop in ieder geval dat je wat hebt aan je gesprek van maandag!

Ik hoef voor morgen gelukkig alleen scheikunde, natuurkunde en Duits te doen, dus ik ga maar snel even aan de slag en hopen dat het voor vanavond af is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:00

Mag ik me hier ook melden?
Lenneke, 30 jaar, derdejaars SPH in Amsterdam (maar woon en doe stage in Enschede).
Heb hiervoor het tweede jaar 2x gedaan ivm overspannenheid en daarvoor heb ik 3 jaar de lerarenopleiding Engels gedaan (maar dat was niet echt mijn ding).

Doelen voor dit jaar;
  • Mijn deadlines netjes halen en elke keer op tijd mijn huiswerk maken.
  • Een duidelijke koppeling maken tussen studie en stage en daardoor bewust werken aan mijn leerproces.
  • De paar studiepunten die ik nog mis uit jaar 2 dit jaar afronden.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:25

Succes Anne!

Welkom Lenneke. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:20

Erg vervelend Snollygoster! Snap dan alleen niet op welke manier ze mensen kunnen wegselecteren.

Welkom Lenneke! Veel succes met je doelen!

Ik ga zo maar eens kijken wat ik vanavond moet gaan doen.... Net thuis en nog niets gedaan. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:20

Even |o

Ik zei toch dat ik twee keer jaar 2 had gedaan? Systeem kon dat niet hebben dus nu kreeg ik een mail dat ik niet aan mijn stage kan beginnen omdat ik niet aan de instapvoorwaarden voldoe... Waaraan ik dus wél voldoe...

Ik heb helemaal geen tijd voor dit soort dingen! Ik ben al begonnen op stage en werk nu 30 uur per week! Pffff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:22

Wat super vervelend Lente!! Zou ik maar snel achteraan mailen!

Ik moet echt veel meer doen dan ik had verwacht dus dat ga ik maar snel doen.. En dat terwijl ik onwijs moe ben..
Engels woorden invoeren in WRTS
Engels 5 opdrachten maken
Lezen levensbeschouwing
Maken levensbeschouwing
Leren Engels woorden

Al ga ik denk ik de Engelse woordjes morgenochtend leren. :P

In principe zou ik alleen Engels hoeven te maken en voor de rest niets hoeven doen... Heb namelijk levo dubbeluur dus daar ga ik niet heen en leren.. Tja. Maar ik wil dit jaar eens goed starten en alles netjes bijhouden, zelfs met samenvatten. :+ (Wat dit weekend wss weer niet gaat lukken... xD)