[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:07

kosseh schreef:
Me nieuwe exameb staat weer. Niet echt blij met de dag en de tijd.
6 mei om 13, 05.
5 mij ben ik altijd tot een uur of 2 3 snachts bij bevrindingspop en daarna nog alfterpartie.
Wat dus op neer komt dat ik die dag 15 uur sta. Voeten doen dan de volgende dag heel veel pijn.

Ik rij juist het best als het druk is op de weg dus 8 uur ofzo. Maarja we doen het er maar mee. Duurde al een tijd voor dat ze het eindelijk aanvroeg...

Nouja lijkt mee en gevalltje prioriteiten stellen :) ik zou dan dus 5 mei niet de hele nacht doorgaan en risico lopen dat je zakt,...

kosseh

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:15

Rocky, het is de 3de keer. Ik hem me theorie gehaald vlak na ik begon met lessen. Meer dan jaar geleden.
Irritant is dat he. Als insturceurs je nou ook gewoon het pasje konden geven, zou zo veel schelen.

Yvank, waarschijnlijk wel ja. Minder lang door ja. Wordt wel mogelijk dan ben ik de enige van de groep die eerder weg gaat. Maarja als ik dan slaag is het weer een beetje goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:16

Ah joh dat is dan maar zo ga je een keer in het weekend extra stappen. Wordt anders een duur grapje als je nog keer ervoor zou moeten!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:20

Zou je beter niet gaan? Niet dat ik gemeen wil doen, maar als het de derde keer is dat ik op zou moeten, zou ik niets aan het toeval willen overlaten. Je zou maar een alcoholluchtje hebben the next morning. :=

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:27

Ik drink geen alcohol dat scheelt.Ga wel om 12 uur naar huis kan ik nog best lang slapen. Ik kan het gewoon niet missen :P en ik ben eigenwijs.

Zo weer les trouws hoop dat het goed gaat.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:47

kosseh schreef:
Rocky, het is de 3de keer. Ik hem me theorie gehaald vlak na ik begon met lessen. Meer dan jaar geleden.
Irritant is dat he. Als insturceurs je nou ook gewoon het pasje konden geven, zou zo veel schelen.

Yvank, waarschijnlijk wel ja. Minder lang door ja. Wordt wel mogelijk dan ben ik de enige van de groep die eerder weg gaat. Maarja als ik dan slaag is het weer een beetje goed.

Oke, voor mij wordt het ook de 3e keer en ik heb mijn theorie na 2 weken lessen gehaald vorig jaar juni, dus die is gelukkig nog een poos geldig.
Haha, zeg dat wel! Ik kan prima rijden, maarja ze hebben me de vorige keer op hele stomme dingen laten zakken. Je kan dan inderdaad beter even wat eerder naar huis gaan, want opnieuw examen doen is een duur grapje!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:35

Rocky, oo dan heb je nog iets meer dan 6 maanden. Ik henbhem vorige jaar januari gehaald. Heb nog tot julli, maar heb me rijbewijs in juni al nodig :).

Aww balen is dat he, op van die punten die normaal wel goed gingen?
Ik ben vorige keer gezakt omdat ik te vaak te veel gas gaf met schakelen en hem een keer niet goed in ze 5 kreeg. Was net een nieuwe auto had er maar 1 keer in gereden kom ik thuis zeg vetel ik waarom ik gezakt ben zeggen me ouders van ja een nieuwe auto schakeld altijd lastiger..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:37

Ik snap nog niet dat je instructeur dat doet :n , ik was echt pissig geworden... Als ik nu in een andere auto stap rijdt dat ook weer anders.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:42

Ik snap ook wel dat doe ze nieuwe auto ooit moet gaan gebruiken. Maar waarom het dan zo plannen dat het precies voor een examen is? Hij had ook weken dat die geen examens had, als die het dan had gedaan oke prima.
Dinsdag was de eerste dag dat die de auto gebruikte voor lessen en woensdag moest ik afrijden.

Maarja het is niet meer terug te draaien, rij daar ook niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:44

Nee precies.

Ah oke nou gaat het bij deze rijschool beter?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:47

Het rijden zelf gaat het zelfde. Het schakelen had ik in deze auto best snel door. Hij is ook nog niet afgeslagen of dat ik te veel gas gaf.
Dus dat gaat beter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:49

Gelukkig! Ik geef ook wel best wat gas bij als ik de koppeling laat opkomen maar dat komt vooral omdat ik nu ook wel eens in benzine rijdt en dan moet je meer gas geven anders dan houdt die er mee op :))

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:52

Oww gaat nog leuk worden dus als ik hem heb me ouders hebben eeb benzine.

Ben je al lekker veel aan het rijden nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:53

Ja :) gaat ook steeds makkelijker! Enige wat even wennen is is ons busje want dan moet je ineens nog veel meer op je spiegels rijden aangezien je niks aan je binnenspiegel hebt dan.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:03

Mooi, heeft het busje dan geen ramen aan de achterkant?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:04

Jawel alleen tussenschot is dicht.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:05

Oww handig...
Naja Gelukkig kan je ook heel veel zien in de buiten spiegels :)

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:04

kosseh schreef:
Rocky, oo dan heb je nog iets meer dan 6 maanden. Ik henbhem vorige jaar januari gehaald. Heb nog tot julli, maar heb me rijbewijs in juni al nodig :).

Aww balen is dat he, op van die punten die normaal wel goed gingen?
Ik ben vorige keer gezakt omdat ik te vaak te veel gas gaf met schakelen en hem een keer niet goed in ze 5 kreeg. Was net een nieuwe auto had er maar 1 keer in gereden kom ik thuis zeg vetel ik waarom ik gezakt ben zeggen me ouders van ja een nieuwe auto schakeld altijd lastiger..

Ja, ik ben gezakt op besluitvaardigheid en doorstroming. De situaties die hij niet oke vond waren een beetje apart zeg maar, omdat ik vrij normaal handelde. Volgens mij had ik het ergens hierboven al een keer neergezet. Maar goed je doet er niets meer aan.
Oke, dat is inderdaad irritant! Ik had het andersom. Na mijn 1e x examen zat de auto in elkaar, dus de hele tijd in een leenauto gereden. De les voor mijn examen was net de 'oude' lesauto weer terug, dus dat was ook weer even omschakelen. Wel erg rot zeg! Zo recht voor je examen! Ben je gezakt op voertuigbeheersing dan?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:10

Ik ben gezakt op (zijn woorden) "te slordig schakelen" wat daar wel onder valt ja :)

Dat is ook echt jammer, kon je na xijn uitleg wel snappen wat hij vond dat er fout ging?

De 3x keer gaan we gewoon Allebij slagen. :D

Me instructrice net tijdens de les. Je hebt je mail zekr wel gezien (van welke datun im moest) ik jaa en toen zij ik zou je een tip geven vertel het niemand... ik zo van te laat :P het stond hier al, me vriendinnen het al verteld. En ook me familie :).

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:25

Haha nee, want het was nogal onzin XD Ik was het ook niet met hem eens whaha.
Ik hoop het wel! :) Ik mag over 17 dagen al weer afrijden. De tijd vliegt! Ik ben er wel klaar voor om alleen de weg op te gaan gemak!

Haha, lekkere timing! Achja het maakt niet zoveel uit als je het tegen anderen zegt. Het enige is, dat mensen dan weten hoeveel keer je gezakt bent ect. Nouja daar hoef je, je niet voor te schamen! Het is ook een kwestie van mazzel hebben, want het is en blijft een moment opname. Er zijn er ook genoeg in 1x geslaagd, die er eigenlijk nog totaal niet klaar voor waren. Dan rijd ik liever iets langer, dat ik goed voorbereid de weg op ga! :)

Aan mijn doorstroming lag het vandaag niet whaha. Mijn instructeur moest me vandaag nogal eens inhouden qua mijn snelheid oeps.. :+

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:31

Ik heb morgen nog 2 uur les en zaterdag nog een lesje, volgende week dinsdag moet ik afrijden! :=

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:34

Ik ga echt kapot van de spanning, dat heb ik normaal nooit :n
Echt het gevoel dat ik er geen invloed op heb, mensen zakken voor de stomste dingen.
Ik gooi echt de tafel om daar als ik weer zak :=

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:37

Hahah krijg je iedergeval geen commentaar op te langzaam rijden :P

Maakt mij echt niet uit of ze het weten of niet. Ze zei dat het voor meer spanning zorgt, geen last van gehad de eerste en 2de keer. Toen wist ook iedereen het.

Succes bente :D

Nevergifup, gewoon lekker gaan rijden. Er slagen er ook genoeg. Ook die rare dingen doen.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:06

Bente heel veel succes je kan het!!! :)

NeverGiveUp, komt goed met jou! Je kan het! Wat Kosseh ook al zegt er zijn er genoeg, die met stomme dingen wel slagen!

Oke, haha tja.. waarom zou het perse meer spanning met zich mee moeten brengen? Omdat je, je dan misschien wil bewijzen ofz.?

Haha, nee maar wedden dat ik dan weer niet milieubewust rijd! :Y)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:29

Geen idee, misschien omdat jdeanders moet vertellen dat je gezakt bent.

Oja dat kan ook nog. Dat je te veel moet remmen :P ze kunnen eigenlijk ook wel zeiken ook.
Net als nog iets wat me examinator als commentaar gaf omdat ik rechts uit kwam terwijl links handiger was maar kon allebij. Het commentaar was jaa als er een snelle auto achter je zat had je niet meer naar links gekund. Dus ik dacht ja oke maar die zat er nu niet. Maar dat was een punt wat beter had gekund maar liet me niet zakken xeg maar