1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xlisza

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:48

Wooh das wel helemaal snel, na een dag al!

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 00:05

Het kan nog sneller, bij ons haakte er al iemand af direct na de introdagen, die echt 0,0 met de opleiding te maken hadden. Nog steeds niemand die die keuze begrijpt. :') :')

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 07:35

dat is helemaal raar

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:50

imd schreef:
Pff, kom er net achter dat in plaats van ma-wo colleges, ik alleen op maandag en dinsdag colleges heb :') Maar flink veel in de UB gaan zitten denk ik, anders komt er niks van :P

Wie weet komen we elkaar nog wel eens tegen :P Al zal ik meer in de CMB zitten denk ik :)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:56

Ik heb nu 5 tussen uren... maar kan gelukkig al wel wat huiswerk maken. :)

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:03

ook al zoveel tussenuren? Bakkes.

Ik heb me wel bedacht dat ik toch maar een laptop ga aanschaffen.. lijkt me wel zo makkelijk op school...

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:25

Wij hadden iemand die niet eens is komen opdagen :')

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:37

Wij hadden er ook 1 die vanaf het begin niet kwam opdagen , en gister hadden we een golf van zieken ( van de 10 waren er 5 ziek) haha maja of ze echt ziek waren of het nu al niet meer leuk vonden daar ben ik wel erg benieuwd naar :P

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:44

__Marije__ schreef:
imd schreef:
Pff, kom er net achter dat in plaats van ma-wo colleges, ik alleen op maandag en dinsdag colleges heb :') Maar flink veel in de UB gaan zitten denk ik, anders komt er niks van :P

Wie weet komen we elkaar nog wel eens tegen :P Al zal ik meer in de CMB zitten denk ik :)

CMB? Je weet maar nooit! :))

Zoo, ben ik er vandaag even achtergekomen dat ik al een week gemist heb van een vak wat ik moet volgen, wat ik niet wist :') Nu maar even geregeld, kan nog net. :P Bijles gefixed, afspraak met studieadviseur, tsjakka! :P

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:10

Centrale medische bibliotheek, die zit in het UMCG :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:11

suus_pepper schreef:

haha ja wij ook

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:53

__Marije__ schreef:
Centrale medische bibliotheek, die zit in het UMCG :)

Ohzo, nee daar kom ik niet :P

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:51

LiiNd_Y schreef:
suus_pepper schreef:

haha ja wij ook

Wij meerdere en iemand die is topsporter en zit nu nog in brazilië.. ook niet verkeerd dacht ik :=

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:22

Ik meld me ook :)
HBO dier- en veehouderij in Delft :D

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:38

Hebben jullie trouwens ook mensen in de klas/ op de opleiding die niet eens fatsoenlijk Nederlands kunnen praten en schrijven?
Bij ons zijn dit de buitenlandse MBO'ers. Klink misschien racistisch, zo bedoel ik het zeker niet. Maar het is wel zo.. En ik kan er zo niet tegen xD

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:46

Ik heb vandaag mijn eerste stagedag gehad. En wat was het leuk! Heerlijk tussen se kleuters de hele tijd. Is wel een vak appart hoor kleuterjuf. Maar echt een leuke groep :)

Morgen heb ik een dag van half 9 tot kwart voor 6 dus ik duik mijn bed in want ben echt gesloopt!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:48

suus_pepper schreef:
Hebben jullie trouwens ook mensen in de klas/ op de opleiding die niet eens fatsoenlijk Nederlands kunnen praten en schrijven?
Bij ons zijn dit de buitenlandse MBO'ers. Klink misschien racistisch, zo bedoel ik het zeker niet. Maar het is wel zo.. En ik kan er zo niet tegen xD

Ik heb geen een buitenlander in m'n klas zitten :+

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:58

suus_pepper schreef:

Een aantal klasgenoten zijn inderdaad buitenlanders. Hoe ze schrijven weet ik niet, maar praten vinden ze nog best lastig. Ik vind vooral communiceren met ze soms nog best lastig, omdat ze niet alles in 1 keer begrijpen.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 22:40

suus_pepper schreef:

Ik heb 1 Surinaams meisje, die spreek wel Nederlands maar iets moeilijker (anders Nederlands) en haar spelling is erg slecht. Maar je kan goed met haar communiceren en het is een erg leuk meisje. Dus ik heb er niet zo'n last van! :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:00

suus_pepper schreef:

Ik heb een fransman, en in veel colleges zitten allemaal chinezen, japanners, duitsers etc. Maarja, hele opleiding is dan ook in het engels :P Op mijn HBO hadden we wel wat Duitsers zitten die de taal niet perfect konden, maargoed, handje helpen dan maar. Ook hebben we 1x een uitwisselingsstudent gehad die niet eens fatsoenlijk engels kon schrijven of spreken (engelse module). Die hebben we op een gegeven moment het groepje uit gezet want dat wilde echt niet. Is overal eruit gezet trouwens, niemand kon er wat mee..

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:21

Dit is een meisje dat haar hele leven al in Nederland woont en heeft een MBO niveau 4 diploma..
Ze is dus niet echt buitenlands maar haar ouders wel. Dat je dan een keer een foutje maakt oké, maar dit gebeurd minstens 1 keer in een uur :')

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:27

Ik geloof dat wij van de 30 leerlingen een stuk of 5 nog nooit gezien hebben. Die zullen wel niet meer komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:44

haha ik heb oa een buitenlands meisje in mijn klas :') Wilde gisteren even socializen dus ging bij haar aan tafel zitten en dat gesprek ging zo (tegen een andere meisje) van

' JAAAAA jeweettog, me patta's... Me jordans, waren 110 favking euroooo!! En mijn broer... Weet je wat ie kkmongeaul doet? Jaaaaa!! Ze gebruikte me schoenen als deurstop je weettoch, zo de de deur tegenhouden dicht te slaan? En ik dacht nog van .... Jaaaaaaa je gebruikt toch niet mijn focking Jordan om de deur tegen te slaan, ze waren 110 euro, ik zeg jeou! Dus ik werd booos weet je, echt fiets boos. Maar mijn moeder vond het echt grappig jeweettoch. Die praatte echt tegen 'um alsof 'ie een baby was, maar die kkmongeaul is bijna 20 man! BIJNA 20, ik zeg juhh! En ik dacht evcht van, waarom vermoord mijn moeder 'um niet man! echt he. In de keuken staan al die messuh. En ik dacht echt, waarom gebruik je die niet. Dat doe je toch niet, ze waren 110 fiets euroo. Mjaaaaaa Hij is groot weet jeee. Ik kan hem niet niets doen. Want als hij terugslaat ben ik deaud, weet je. Maar anders zou ik hem echt vermoord hebben! Ik zou echt die messen gebruiken! jaaaaaaa'

Dat verwacht je ook niet in een eerstejaars HBO Toegepaste psychologie klas :') .....
Ik zat er ook echt zo bij van. ''Uuhm ok, wat moet ik hier op zeggen _O- :') .''

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:05

wtf..._O-

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:15

Indd wtf haha..