't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:20

Tja, oko hier MBO veehouderij.
Maar wordt ook nergens aangenomen.
Baal nog steeds dat ze me niet kunnen overnemen voor de bank functie!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:29

Na mijn gesprek bij Personato vorige week, kreeg ik gisteren een vacature doorgestuurd :D als HR-functionaris bij een technisch productiebedrijf. Leuk, heeft het ook nog soort van raakvlakken met mn opleiding :P maar ben benieuwd, ze zou me van de week even bellen om de vacature door te spreken.
Daar gaat mn telefoonrekening :') zit nu in Canada, op vakantie, maar je moet wat over hebben voor een baan! :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:38

annastasia, dat is idd echt balen
Britt : hopelijk word het wat :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:58

Ik wou net zeggen "je kan beter zelf bellen", maar dat is vanuit Canada misschien niet zo'n goed idee :=
Ik hoop dat het wat wordt!

Mijn (nog twee dagen en 30 minuten) baas kwam net ook weer aanzetten. "Ja, iedereen blijft tegenwoordig zitten waar hij zit dus er is weinig aanbod van personeel dus je hoeft niet tegen 1001 kandidaten te concurreren dus moet het niet moeilijk zijn iets te vinden". Hij vergeet in zijn redenatie alleen dat er daardoor ook weinig aanbod is van banen en er net zo goed 1001 kandidaten zijn die net iets beter zijn of net dat ene ding wel op hun CV hebben staan en het dus juist moeilijker is iets te vinden.

Ik kan daar zo slecht tegen dat hij alles zo makkelijk wegwuift, ondertussen tussen neus en lippen nog een keer zegt dat ik een van de best functionerende ben op de afdeling, en ik straks maar weer aan werk moet zien te komen terwijl de banen niet voor het oprapen liggen. De hypotheek moet nog steeds maandelijks betaald worden, paard opzeggen gaat mij emotioneel niet helpen en ik moet ook nog tijd houden om alles te managen dus een baan aan de andere kant van het land is ook geen optie.

We hebben het er al over gehad om de auto straks te schorsen om kosten te besparen. Die kost nogal wat aan verzekering en wegenbelasting en we hebben nog twee oldtimers staan die stukken goedkoper zijn dus komen wel van A naar B.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:52

Sonja_vR schreef:
ik ben na die lab sollicitatie er denk ik wel uit dat ik echt iets van een opleiding/cursussen wil gaan doen..
met mijn opleiding kom je niet ver, mbo veehouderij en 1ste jaar verpleegkunde en wat gestarte dingen die ik niet afgemaakt heb...had allemaal zijn redenen, maar uiteindelijk heb ik een papiertje waar ik niet veel aan heb en later ook niet veel mee gedaan heb... en ene papiertje waar wel werk in is, maar wat niet geschikt is
maar ja, nu nog verzinnen wat dan... iets waarbij ik mijn hoofd mag gebruiken, lichamelijk mag ook wel, maar geen fysiek zwaar werk.
mmm...omscholen...fijn

is iets op een zorgboederij dan niks? kom best vaak vacatures daarvoor tegen. maar wel vaak spw gevraagt als het echt op menscontact gaat, maar vaak ook iemand die diergedeelte regelt. geen idee in wel k hoek je van het land zoek.

zo vandaag was het binnen ene half uur 2x raak met telefoontjes 1 op de sollicitatie van 10 uur bij paardevoeding van een aantal pagina's terug. ze vond me niet geschikt voor de functie maar wil wel met mij praten om te praten. ben er erg blij mee.
en uitzendbureau belde me voor werk bij de werkgever waar ik nu zit :+ maar met die vacature had ik de OS op me buik kunnen schrijven. het beleid verbaas ik me ieder dag nog steeds over. we vinden bijna iedere dag weer het wiel uit terwijl er een hoop weg moeten vanwege de flexwet....
zowaar ook nog een sollicitatie de deur uit gedaan, er moeten er nog een paar. maar ik kom echt niet in een normaal dagritme en na een dag computer heb ik savonds ook weinig zin.....

succes allemaal met de gespreken

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:18

Blacknorton, ik heb jaren in de zorg gewerkt, aan de ene kant onwijs leuk... maar ik twijfel of ik weer die kant op zou willen...
ik moet echt een paar dingen in het achterhoofd houden, en dat is punt 1 , dat ik toch echt wel kantoortijden wil werken en veel regelmaat wil qua werktijden en de zorgvraag van de cliënten zou bij me moeten passen. Ik neem te makkelijk mijn werk mee naar huis anders .

ik zoek ook echt in de directe regio als het even kan (noord Brabant tegen Gorinchem aan ) ivm op dit moment 1 auto en die heeft mijn vriend echt nodig , dus ik heb de scoot. en het OV is op zijn zachtst gezegd dramatisch hier :=

voordeel is wel, ik heb ervaring met werken met mensen met een beperking als woonbegeleider in een begeleid zelfstandig wonen project voor mensen met een verstandelijke beperking, zorgboerderij is veelal overdag werken ... en hier in de buurt zit een ontzettend leuk project , zorgboerderij met woonvoorziening, dus een aantal cliënten die op de boerderij wonen en werken en begeleid worden waar biologische akkerbouw en veehouderij gecombineerd worden met allerlei nevenactiviteiten .
en ik ben natuurlijk afgestudeerd boerin :P

mmm... je zet me wel aan het denken trouwens, had de zorg echt afgeschreven na een flink aantal jaar ouderenzorg en een paar jaar gehandicaptenzorg...

praten is altijd goed , ook al is het niet direct voor een bepaalde functie, contacten zijn altijd goed om te hebben :j
die functie bij het bedrijf waar je nu werkt, waarschijnlijk is een eventuele vacature zo aanbieden puur noodzakelijk maar willen ze sowieso een uitzendkracht, is lekker makkelijk ivm eventueel niet voldoende werk in de toekomst ...?

Blacknorton je hebt het voor elkaar hoor, ik heb net een mailtje met mijn cv als bijlage naar dat project gestuurd :+ redelijk informeel mailtje, ken hem nog van vroegah, onwijs enthousiaste jongen...man... (tijd gaat door, ik ben met mijn 32 inmiddels ook geen meisje meer;) )
maar we gaan het zien

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:07

Ponykampen begeleiden lijkt me zoo leuk :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:09

Mij ook, maar daar ga ik de hypotheek niet van kunnen betalen.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:12

@ Falona, daar heb ik met mijn 17jarige leeftijd gelukkig nog geen zorgen over :o :D wat zal een minimale leeftijd zijn om dat soort kampen te begeleiden?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:42

Dat is voor de meesten in dit topic echt wel een grote zorg.
Voor wat betreft je vragen zou ik eens googelen of de zoekfunctie van bokt gebruiken, krijg je vast meer antwoorden mee dan hier in dit topic.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:51

Het zal je maar gebeuren dat je je hypotheek niet meer kunt betalen. Dan heb je echt wel een probleem......

Iemand van jullie bekend met doorleenconstructies?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:59

Ik wil me ook graag melden! :D

Ben sinds februari afgestudeerd voor de studie Bedrijfseconomie. Nu nog werkzaam op accountantskantoor maar contract wordt niet verlengd... Ik wil iets anders doen. Het liefst iets met analyses maken, budgetten bewaken en dat soort dingen. Zit dus te denken aan controller functie. Het vervelende alleen is dat ik gewoon echt nergens aangenomen wordt! omdat ik geen werkervaring heb. Nu wordt ik door verschillende bureaus gebeld dat ze me graag willen hebben maar weer als functie voor assistent accountant. Nu heb ik wel een sollicitatie lopen wat me best leuk lijkt voor de ervaring en wat goed is voor mijn persoonlijke ontwikkeling maar niet waar ik me nog tig jaar zie werken.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:08

Die assistent account blijft je nog wel jaren achtervolgen ;). Ik heb in 2002 voor het laatst op een accountantskantoor gewerkt en wordt nog steeds benaderd voor (assistent) accountants functies.

Ik weet niet in welke regio je zoekt, maar ik kom ook niet veel tegen op het assistent controller/financieel analyst gebied. In de randstad is nog wel wat meer te vinden, maar daarbuiten wordt het lastiger. En ze vragen inderdaad steevast ervaring. Startersfuncties ben ik helemaal nog niet tegen gekomen en als ze het als startersfunctie adverteren staat er nog geregeld 2-5 jaar werkervaring.

Als ik jou was zou ik het toch nog even in de accountancy zoeken, bij voorkeur bij een van de Big 4 (Ernst & Young, Deloitte, PwC en KPMG volgens mij) en dan over een paar jaar de overstap maken naar het bedrijfsleven. Er is nu heel veel vraag naar assistent accountants dus daar moet je zeker binnen kunnen komen en ik zie ook geregeld vacatures voorbij komen waarbij gevraagd wordt naar Financials die uit de accountancy komen en dan bij voorkeur bij een van de big 4 weg komen.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:38

X_Michelle_X schreef:
@ Falona, daar heb ik met mijn 17jarige leeftijd gelukkig nog geen zorgen over :o :D wat zal een minimale leeftijd zijn om dat soort kampen te begeleiden?

meestal vanaf 18 jaar, maar bij sommige kan je vanaf 16 jaar al hulp zijn. vaak willen ze dat je je ruiterbewijs hebt (of orun) dan mag je meer.
kampen begeleiden is onwijs gaaf! heb het al veel jaren gedaan, dit jaar zit het er niet in. geen vakantie meer.
gewoon de maneges afmailen om te vragen of ze nog hulp nodig hebben. het verdient slecht :+

leuk Sonja!
ik kom al een paar maanden veel van dat soort vacatures tegen. dus moest er gelijk aan denken.
als ik ze weer tegenkom zal ik ze hier plaatsen.

ik werk nu als uitzendkracht bij het ministerie. dat is best voor even, zeker op de functie die ik nu doe.
het halve team is uitzendkracht.
ze hebben extra mensen nodig omdat een regeling open gaat. eis voor voorstelling was wel dat je tot december geen vakantie had gepland.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:39

Falona schreef:
Als ik jou was zou ik het toch nog even in de accountancy zoeken, bij voorkeur bij een van de Big 4 (Ernst & Young, Deloitte, PwC en KPMG volgens mij) en dan over een paar jaar de overstap maken naar het bedrijfsleven. Er is nu heel veel vraag naar assistent accountants dus daar moet je zeker binnen kunnen komen en ik zie ook geregeld vacatures voorbij komen waarbij gevraagd wordt naar Financials die uit de accountancy komen en dan bij voorkeur bij een van de big 4 weg komen.

Er is inderdaad nog redelijk wat vraag naar (ervaren) assistent accountants, maar toen ik ging solliciteren bij mijn huidige werkgever, zei deze ook dat hij heel wat aanbod had. Vooral ook via de headhunterkantoren. Ik had echter als voordeel dat ik en dichtbij woon en al enkele jaren ervaring heb.

Om door te stromen naar het bedrijfsleven is inderdaad een functie bij de Big 4 aan te raden. Is het trouwens niets voor je om verder studeren en je tot R(egister) A(ccountant) laten scholen?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:46

Voor vibabu misschien wel, voor mij niet meer. Ik ben al te lang uit de studie en de accountancy en heb juist vanwege die zware RA opleiding in combinatie met een drukke baan ervoor gekozen om niet door te gaan in de accountancy. Studeren in de avonduren naast een (drukke) baan is echt niks voor mij, gedoemd te mislukken. Ondertussen heb ik ook een partner, paard en huishouden erbij gekregen die de nodige tijd vreten. Voor mij dus echt onbegonnen werk om terug de accountancy in te gaan en een opleiding te gaan volgen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:28

blacknorton schreef:
leuk Sonja!
ik kom al een paar maanden veel van dat soort vacatures tegen. dus moest er gelijk aan denken.
als ik ze weer tegenkom zal ik ze hier plaatsen.

ik werk nu als uitzendkracht bij het ministerie. dat is best voor even, zeker op de functie die ik nu doe.
het halve team is uitzendkracht.
ze hebben extra mensen nodig omdat een regeling open gaat. eis voor voorstelling was wel dat je tot december geen vakantie had gepland.

uitzendkrachten doen het goed momenteel :j mensen hebben liever een uitzendkracht ivm als ze werknemers te veel krijgen door minder werk...

als je wat ziet, plaats maar :D
ik ga vanmiddag in ieder geval de solli even op papier de deur uit doen, mailadres klopt niet (failed delivery notice)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:35

Ik ben uitgenodigd voor een gesprek voor een bij een groot logistiek bedrijf, als medewerker klantenservice/verkoop :) leuke startfunctie lijkt het, ben benieuwd! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:40

Wat leuk, succes!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:34

Wat leuk lies! Leuke functie ook :) in de buurt? ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:46

Hier nog iemand die al maanden op zoek is naar werk..
Klaar aan het MBO niveau 4 recreatie & toerisme...

Geen werk te vinden in deze periode... :n
Zelfs al in de zorg gesolliciteerd maar word niet eens op gesprek uitgenodigd....

Misschien iemand die eens naar mijn sollicitatiebrieven wil kijken?
Wellicht zit daar iets in wat niet netjes genoeg is..?

Baal er flink van.. Geen inkomsten maar wel uitgaven..
Woon gelukkig nog inwonend.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:48

Hey Jo, 'leuk' om je ook hier te zien. :+

Balen dat het jou ook niet lukt... :\

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:49

Geen enkel werk daarin? :oo wat zoek je daarin? receptie op een park oid?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:52

Astaloca schreef:
Geen enkel werk daarin? :oo wat zoek je daarin? receptie op een park oid?

Receptie ja :)
Horeca vind ik ook prima, maar daar heeft elk bedrijf al vakantiekrachten voor.

En ik zoek geen vakantiewerk,maar een vaste baan.
Parttime het liefst.

Ik heb werkelijk alle vakantieparken in Drenthe al gehad.

Bellatrix schreef:
Hey Jo, 'leuk' om je ook hier te zien. :+

Balen dat het jou ook niet lukt... :\

Erg he.. t is echt de tijd van het jaar..
Baal er enorm van...

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:00