't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:17

Wút??? Zo gaan ze massaal op vakantie ofzo? :+

Mri

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:32

Tis een functie waarvoor over gekwalificeerd ben,.dat moet ik er wel bij zeggen....

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:08

Pffff ik ben weer thuis.. was wel even wennen, een gesprek voor een HBO functie zeg maar. :+ is wat anders dan bijbaantjes en stages.. Sommige dingen gingen goed en sommige wat minder. Ze hadden nog gesprekken deze week dus ik verwacht er maar niet veel van. :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:13

Weet je ook hoeveel gesprekken ze hebben in totaal? In M. ben ik 1 van de 7... Pfffff

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:14

Gewoon de moed erin houden spikkel! Ik begin nu zelf wel de moed te verliezen dat ik ooit nog in een BBL traject kan komen, allemaal sollicitaties verstuurd en van een paar al een reactie dat ze geen vacatures vrij hebben... en ik dacht dat ik vroeg genoeg was om open sollicitaties te versturen...

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:14

Oef, das wel aardig wat! Ik heb werkelijk geen idee.. stuk of 5 denk ik toch al gauw?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:26

Purny, wil je persee in de omgeving van Den Haag blijven? Of is ergens op kamers gaan geen optie? Misschien dat dan je kansen groter worden namelijk.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:28

Ach, met 5 in totaal heb je toch nog 20% kans op die baan ;). Je kunt nu niet meer doen dan afwachten!

Mijn stem heeft het nu echt begeven :+. Lijk wel een oude kraai :=. Zal wel een goede indruk zijn....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:33

Winged schreef:
Purny, wil je persee in de omgeving van Den Haag blijven? Of is ergens op kamers gaan geen optie? Misschien dat dan je kansen groter worden namelijk.

Ik weet niet hoe het zit met katten. Ik heb een kat en die gaat overal als ik ga verhuizen met me mee. Dus of je huisdieren op kamers mag is een tweede. Daarbij vind ik het aanbod van kamers gewoon veel te weinig. Voor het zelfde geld kan ik beter een huis huren.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:37

hier weer 2 afwijzingen binnen

ze gingen er zeker vanuit dat ik de functie aan zou kunnen maar iemand anders paste beter bij het profiel

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:38

purny schreef:
Ik weet niet hoe het zit met katten. Ik heb een kat en die gaat overal als ik ga verhuizen met me mee. Dus of je huisdieren op kamers mag is een tweede. Daarbij vind ik het aanbod van kamers gewoon veel te weinig. Voor het zelfde geld kan ik beter een huis huren.
Vaak mag dat niet, heb hier hetzelfde probleem.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:42

En een tijdelijk plekje voor de kat? De meeste kamers accepteren inderdaad geen huisdieren.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:55

Heejheej,

ik heb een hele tijd terug ook gepost hier, vol frustratie over mijn zoektocht... Maar kom jullie even een hart onder de riem steken.

In de afgelopen 3 jaar heb ik 387 (!!) sollicitaties verstuurd. Waarvan 6 keer op gesprek, een stuk of 30 afwijzingen, en verder nooit meer iets gehoord, zelfs op nabellen wordt amper gereageerd. Ben universitair opgeleid, en van een hbo-functie in de ww geraakt en toen, omdat ik tegen de muren omhoog ging, ben ik op een mbo+ functie in een callcenter gaan werken (overheidsinformatiedienst). Daarna door verhuizing aan de telefoon bij het UWV WERKbedrijf terecht gekomen ( :') ) en de bedrijfsvoering vind ik op zijn zachts gezegd niet ideaal :P Ik zag het echt niet meer zitten, zo murw door alle afwijzingen.. En toen kwam daar een vacature bij een gemeente voorbij, het opzetten van het klantcontactgedeelte, deel balie, deel administratie, deel bellen, deel ontwikkelen van informatiesysteem en klanttevredenheid/gesprekskwaliteit verbeteren. Er waren 2 functies, en 320 reacties (!) op deze mbo functie, er zijn uiteindelijk 10 hbo en universitairen uitgenodigd en ongelooflijk genoeg ben ik 1 van de 2 die aangenomen is! Ik kan het nog amper geloven, maar ben er echt enorm blij mee. Goeie doorgroeimogelijkheden, goed salaris, uitdagende baan, kortere reistijd, fijne uren.. superfijn dus. Per 1 mei begin ik aan de volgende stap in mijn carriére, en het is eindelijk weer een stap vooruit ipv achteruit..

Dus geef niet op! Ook voor jullie ligt er een baan in het verschiet! De aanhouder wint...

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:07

Overigens, het kan nog erger. Een vriendin van me is inmiddels 3 jaar geleden afgestudeerd in de Rechten, maar heeft geen passende baan kunnen vinden na haar afstuderen. Ze is alleenstaand dus moet wel gewoon fulltime werken om haar huisje te betalen, is dus in haar studentenbijbaan blijven hangen (data-entry) en is nu 3 jaar later daar nog steeds. Inmiddels heeft ze geen relevante werkervaring opgedaan, en is ze al 'te' lang uit het veld om in te kunnen stromen in een passende functie. Ze kan niet minder gaan werken om stage te lopen of op vrijwillige basis ervaring op te doen.. Daar zit je dan met je rechtenstudie en studieschuld te verpieteren.. Echt een vreselijke situatie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:08

Ik weet niet of ik tegenstanders heb op mijn gesprek van gisteren :=

wat goed
Kjoetie!

Goede vriendin van mij is geemigreerd om met haar rechtenstudie aan het werk te gaan

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:34

Leuk Kjoetie! Veel plezier met je nieuwe baan

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:50

vanmiddag sollicitatiegesprek voor beveiliging in Maastricht...
Maar wat moet ik aantrekken? Nette spijkerbroek met leuke blouse? Of mn nette zwrte broek die eigenlijk net te kort is? Hakken heb ik zowieso al nooit aan, wel nette zwarte schoenen...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:58

Zo he, jullie gaan hard!

Alle gesprekkers succes!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:59

Zit niets bij in mijn regio, maar misschien wat voor jullie?

Hyporama: tijdelijke tentenkampmedewerkers (4 t/m 10 april)
- Nijland: oproepkracht
- Hypo Brabant: oproepkracht
- Horseland: winkelmedewerker
- Hypo de Veluwe: winkelmedewerker
- Hypo de Veluwe: oproepkracht

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:01

Ohja en er waren er een hoop met media/communicatie iets toch? Unicef zoekt zo iemand, geen idee of het aansluit bij jullie maar alle tips helpen toch :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:02

Waar heb je die vacature gevonden?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:07

Ik heb ook leuk nieuws :)
Ik ben dankzij Bokt aan een baan gekomen! Een tijdje geleden stond er in dit topic namelijk een vacature voor een medewerker educatieve kinderboerderij in Soest. Ik zag al via dit topic dat er meer mensen gesolliciteerd hebben, maar vandaag kan ik met zekerheid zeggen dat ik ben aangenomen! +:)+
Ik heb er erg veel zin in en zal binnenkort ook die richting op verhuizen. Als er iemand nog tips heeft voor woonruimte in de regio tussen Utrecht en Amersfoort dan hou ik mij aanbevolen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:09

Gefeliciteerd! Ik woon daar vlakbij, zal eens kijken wat ik weet voor je qua woonruimte. Ik zou sowieso gaan zoeken in Soest, Zeist, Bilthoven, Baarn, Maartensdijk als ik jou was.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:19

Wat super leuk zeg, gefeliciteerd Spekkie!

Ik weet dat er binnenkort een appartement vrij komt in Den Dolder, dat is super goed te doen qua reistijd (ben zelf jaren op en neer geweest van Den Dolder naar Soest), dus als je meer wil weten moet je maar ff pb'en!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:20

x_spekkie_x schreef:
Ik heb ook leuk nieuws :)
Ik ben dankzij Bokt aan een baan gekomen! Een tijdje geleden stond er in dit topic namelijk een vacature voor een medewerker educatieve kinderboerderij in Soest. Ik zag al via dit topic dat er meer mensen gesolliciteerd hebben, maar vandaag kan ik met zekerheid zeggen dat ik ben aangenomen! +:)+
Ik heb er erg veel zin in en zal binnenkort ook die richting op verhuizen. Als er iemand nog tips heeft voor woonruimte in de regio tussen Utrecht en Amersfoort dan hou ik mij aanbevolen! :)

Hey Gaaf!

Ik heb daar inderdaad ook nog een brief naar toe gestuurd!

Succes met de verhuizing!